Учитель. Сьогодні у нас в гостях усний журнал “Україна – наш рідний край”. І сторінка. Моя батьківщина – Україна. У



Скачати 102.19 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір102.19 Kb.
Додаток 8

МОЯ КРАЇНА - УКРАЇНА



Мета. Поглибити знання учнів про Україну, продовжити ознайомлення учнів із національними та державними символами України, формувати національну свідомість школярів, виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, розвивати пізнавальні інтереси. Прищеплювати любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасного.

Обладнання. Карта фізична України, Конституція України, гілки калини та верби, український вишитий рушник, мікрофон, демонстраційні таблиці про минуле України та сучасні дні, портрети видатних українців, виставка малюнків “Рідний край”,аудіо запис пісні на вірш А. Малишка “Пісня про рушник”.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Вступне слово вчителя.

Зараз, люба дітвора,

В нас цікава буде гра.

І дівчатка, і хлоп’ятка

Дуже люблять мандрувати.

Вирушаємо ми нині

В подорож по Україні.



Р о з г л я д а є т ь с я к а р т а У к р а ї н и.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.



Учитель. Сьогодні у нас в гостях усний журнал “Україна – наш рідний край”.

І сторінка. Моя батьківщина – Україна.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

м красить все їх рідний край.



Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

М. Чернявський

Учитель. Ми всі повинні пам’ятати дату – 24 серпня 1991 року. Цього дня прийнято Акт проголошення незалежності України. Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою.

Що ж означає вислів: “Україна – суверенна країна”?Вона має право самостійно, без втручання інших держав вирішувати свої внутрішні та зовнішні справи.

А ще Україна – демократична. Це означає, що влада в ній належить народові. Тільки народ може змінювати її основи – конституційний лад.

У ч и т е л ь д е м о н с т р у є у ч н я м Конституцію України.

Учні читають вірші про рідну Україну.

1 учень. Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов’я,

Зветься веселково Україною,

Нене, зачарована моя.



2 учень. Розмаї Карпат, де котиться на схилі

Смерічка недоторкана, стрімка,

Незгасне сяйво вбогої оселі,

Що нам дала у спадщину Франка.



3 учень. Любіть Україну, як сонце любіть, як вітер, і трави, і води,

В годину щасливу і в радості мить, любіть у годину негоди.

Любіть Україну у сні і наяву, вишневу свою Україну,

Красу її, вічно живу і нову, і мову її солов’їну.



Дидактична гра Де хто живе?

У Києві живуть – кияни, у Харкові – харків’яни, у Львові - … і т.д.



Гра Опиши Україну

Учитель пропонує учням, передаючи квітку по колу, сказати гарні слова про свою Батьківщину ( яка твоя країна? ): безкрая, багата, гостинна, співуча, горда, дружня й т.д.



Скласти прислів’я про Батьківщину

  • край Люби знай і рідний свій. ( Люби і знай свій рідний край ).

  • віддай рідний За життя край. ( За рідний край життя віддай ).

  • ненька Україна батько і рідненька як . ( Україна рідненька, як батько і ненька).

ІІ сторінка. В дружбі жити – не тужити.

Учитель демонструє на карті сусідей України: Білорусію, Росію, Туреччину, Молдавію, Угорщину, Словакію та ін.



Гра Наші сусіди

Ставлячи питання, показувати указкою на карту:



  • Назвіть сусідей справа ( Росія );

  • Назвіть сусідей зліва ( Польща ) і т. д.

ГраМова кожного народу неповторна і своя.

В українців мова – українська.

В угорців мова – угорська і т. д.

ІІІ сторінка. Державні символи України.

Учитель. Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої три символи. Символ – це умовне позначення якогось поняття, предмета чи явища, Державними символами України є Державний прапор України, Герб, Гімн.

4 учень. Прапор – це державний символ.

Він є в кожної держави;

Це для всіх ознака сили;

Це для всіх ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє небо, жовте – жито;

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

Ми з ним дружні і єдині,

Ми навіки вже – народом,

Українським в Україні.



Н. Поклад

Учитель. Які кольори має наш прапор? Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, а також колір жовтогарячого сонця без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився хліб. Блакитний колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Тому народ України й вибрав поєднання цих кольорів для свого національного прапора.

Гра Прапори сусідів.

Учитель звертає увагу на зображення прапорів сусідніх держав, учні називають їхні кольори.



5 учень. Герб – це символічний знак, ключ до історії, роду, міста, держави.

Наш Герб – тризуб,

Це воля, слава й сила,

Наш Герб – тризуб.

Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню

Несемо ми людям.

Н. Поклад

Учитель. Чому саме тризуб вважають Гербом України? ( Мабуть тому, що число три,яке є у слові тризуб, завжди вважалося числом казковим, чарівним). Пригадайте лишень казки, у яких зібрано мудрість народу за чимало століть його існування. Там ви знайдете розповіді про трьох богатирів, про три бажання, які виконують чарівники, протри пороги, що лягають перед казковими героями.

Така повага до числа “три” й до тризуба (трійці) не випадкова.

Наші далекі предки були переконані, що тризуб відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому:

Батько – Мати - Дитя

Вогонь – Вода – Життя

Світло – Слово – Любов

Мудрість – Краса – Розум

У християнській релігії цей знак пояснюють ще й так:

Бог Отець – Бог Дух Святий – Бог Син

Оці всі речі і відбито в тризубі – Герб України.



6 учень. Гімн – це урочиста пісня, яка є символом її державності. Слово “гімн” прийшло до нас ії грецької мови. Так у Стародавній Греції називали врочисту, похвальну пісню на честь богів і героїв. А Державним гімном “України є пісня Ще не вмерла України…”. Понад століття тому написав поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький.

7 учень. Слова палкі, мелодія врочиста…

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна.

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.



Н. Поклад

Учитель звертає увагу учнів, що є не лише Державні, а й національні символи України: верба, калина, рушник. Демонструє учням ці символи, пропонує запам’ятати прислів’я:



Без верби і калини нема України.

Учні співають пісню О й є в л і с і к а л и н а

8 учень. На рушник розшитий хліб кладемо з сіллю,

Щоб легкі дороги славили Вкраїну.

Щоб у нашій праці і в гучнім весіллі

Шанували в світі над усе людину.



Звучить запис – П і с н я п р о р у ш н и к А. Малишка

ІV сторінка. Як тебе не любити, Києве мій…

9 учень. Це місто древнє, молоде,

Нема такого більш ніде,

І героїчне, і красиве,

Столиця України – Київ.



Учитель. Неможна уявити майбутнє без минулого. Саме історія нашої столиці розкаже про життя наших предків, про традиції, які дійшли до нашого часу.

Казка про Київ

Жили собі три брати – Кий, Щек, Хорив. І була в них сестра Либідь.Брати ходили на полювання, ловили рибу, а Либідь, як наведе у хаті лад, сідала біля вікна, рушники вишивала та братів виглядала. Повертались вони завжди з повнісінькими кошиками риби, грибів, ягід. Усього в тім краї було вдосталь.

А почув про багату землю і красуню Либідь лютий триголовий змій. Налетів уночі, трьох братів залізними ланцюгами до трьох гір прикував. Красуні ж сестрі звелів негайно в зміїне царство забратися.

Напружив Кий усю свою силу, розірвав залізні ланцюги. А тоді схопив величезного меча і проткнув зміїне серце. Та встигло триголове чудовисько випустити безліч вогненних стріл. Пронизали вони мужнього Кия, і впав він на землю мертвий.

Дуже побивалася за братом Либідь. Вона плакала день і день, тиждень і тиждень, рік і рік. Наплакала цілу річку.

Пропливли по річці кораблі. Дісталися кораблі того краю, в якім жили брати. Зійшли на берег люди, поставили свої житла. І виросло велике місто. На честь сміливого Кия назвали його Києвом. Річку назвали Либіддю, а три гори київські – Киявицею, Щекавицею та Хоревицею.



Гра Складемо розповідь про Київ

Учитель пропонує дітям доповнити речення.



  • Кожна країна має свою…( столицю ).

  • Столиця України – місто…(Київ ).

  • Київ розташований на берегах річки …( Дніпро ).

  • За легендою, Київ заснували брати Кий, …( Щек, Хорив ) та сестра…(Либідь ).

  • Місто назвали на честь старшого брата… ( Кия ). Місту багато років, але воно не старіє, з роками стає ще більшим, …( красивішим, сучаснішим, привабливішим і т.д. )

  • До Києва приїжджають гості з різних країн: … ( Росії, Польщі, Білорусії та ін. ).

Ми пишаємося Києвом!

V. Сторінка. Про майбутнє дбай, та минуле пам’ятай

Учитель демонструє дітям картини, ілюстрації про життя наших предків за часи Київської Русі, розповідає про те, що історія нашого краю дуже багата, цікава, героїчна. Людям, котрі жили на нашій землі понад тисячу років тому, доводилось часто захищати свою територію від ворогів. Головним містом на Київської Русі той час був Київ, і правив ним князь Володимир Великий. Він був сильний і справедливий правитель. Цей князь заснував перші школи для дітей київської знаті, впровадив християнство на Русі. Сусіди – печеніги заздрили багатствам Русі, тож пішли на неї війною. Багато складено легенд і казок про ті події. Ось і одна з них.

У ч и т е л ь р о з п о в і д а є у к р а ї н с ь к у н а р о д н у к а з к у

Кирило Кожумяка



Гра – розвага Силачі

Учитель запрошує всіх бажаючих прийняти участь у цьому конкурсі: спочатку учасники розривають навпіл аркуш зошита, складають навпіл частину розірваного аркуша і знов її розривають ( т.т. спочатку ½; потім ¼; 1/8; 1/16; 1/32 ). Перемагає найсильніший.



VІ. Сторінка “Знай наших”.

Учитель демонструє портрети видатних українців і розповідає про їх життя, вчинки, які залишились у народній пам’яті. Це Володимир Великий, Ярослав Мудрий, Г. Сковорода, Лисенко,С. Корольов, К.Шульженко, Амосов, С. Бубка та ін.

VII. Підсумок уроку.

Учитель. На останній сторінці підіб’ємо підсумок усього сказаного, написаного, прочитаного. Розгадайте, будь ласка, кросворд.

1.Народний символ України. Ним прикрашали оселю, вішали над дверима і вікнами, щоб ніяке зло не проникло до хати.

2.Народний символ України. Її садять у кожному дворі, нею лікуються від нежиттю, кашлю , серцевих захворювань.

3.Державний символ України із чарівним числом в середині. Офіційна емблема держави, символ влади.

4.Державний символ України. Тканина прямокутної форми, що має вигляд полотнища у поєднанні двох кольорів.

5.Синонім до слова «держава”.

6.Державний символ України. Урочиста пісня, символ патріотизму і національного єднання.

7.Народний символ України. Росте вона на берегах річок і ставків, її цвіт – улюблені всіма ними котики.



Відповіді. 1. Рушник. 2.Калина. 3.Тризуб. 4. Прапор. 5.Країна. 6.Гімн. 7. Верба.

Учитель. Молодці, діти. Ви дуже добре розглядали кросворд. Справжні знавці державної і народної символіки України.

Красивий, щедрий, рідний край,

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай



Усе, що зветься Україна!


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка