«У кожного є співуча пір’їнка»



Скачати 47.94 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір47.94 Kb.
Урок позакласного читання

1 клас

Тема: «У кожного є співуча пір’їнка» 
(за твором В.О.Сухомлинського „Співуча пір’їнка”)


2013-2014 н.р.

Учитель: Правосудова Д.О.




Мета. Заохотити дітей до роздумів і припущень щодо змісту назви розділу; продовжувати розвивати в учнів прагнення самостійного творчого сприймання і осмислення навколишнього світу; розширювати і поглиблювати знання про життя і творчість В.О. Сухомлинського; виховувати кращі риси характеру громадянина України. 
Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського; малюнок, на якому зображено стрепета, висловлювання В.О. Сухомлинського, таблички: «Довідкове бюро» і «Кодекс честі»; збірки казок В.О. Сухомлинського. 


І. Організація класу 
– Дітки, усміхніться до мене, подаруйте усмішку один одному, поверніться до гостей і подаруйте їм теж посмішку, і тоді ми з гарним настроєм почнемо урок. 
Учень читає вірш. 
Я всміхнувся сонечку: 
Здрастуй, золоте! 
Я всміхнуся квіточці – 
Хай вона цвіте! 
Я всміхнуся дощику: 
– Лийся, мов з відра! 
Друзям усміхнуся – 
Зичу їм добра! 
Учитель. 
– Не гаймо часу, поспішаймо, урок скоріш розпочинаймо!

ІІ. Мовна розминка 
1. Чистомовка.
 
З – з – з, с – с – с 
З – з – з – з, с – с – с. 
2. Читання слів, чітко вимовляючи звуки [з] і [с]: 
казка кіска 
кізка каска 
вузька гуска 
мотузка галузка 
1) Спочатку прочитати повільно. 
2) На одному диханні. 
3. Скоромовка. 
Казав казку – казочку, 
Приказку – приказочку 
Косарикам – косарям, 
Казкарикам – казкарям. 
– До слова "казав” знайти в скоромовці спільнокореневі слова. 

ІІІ. Актуалізація опорних знань і підготовка учнів до сприймання нового матеріалу 
1. Гра "Пройди лабіринт”
 
Прочитайте слова, і ви узнаєте, з якою людиною ми "зустрінемося” на уроці. 

    си          ль         Су          млин          кий


 
           Ва                     хо               сь
– Отже, кому ж ми присвячуємо сьогодні урок? Кого ми запрошуємо до себе? 
– А що ви знаєте про цю людину? 
– Коли він народився? (28 вересня 1918 р.) 
2. А зараз відгадайте кросворд. 

1. Назва села, де народився і жив В.О. Сухомлинський. (Василівка) 


2. Назва країни, де він жив і працював. (Україна) 
3. Причина, з якої змушений був залишити навчання. (Хвороба) 
4. Назва професії В.О. Сухомлинського. (Педагог). 
5. Що трапилося у 1970 р. (Помер) 
6. Ім’я батька письменника. (Олександр) 
7. Назва села, де був поранений під час війни. (Клепініно) 
8. Мова, яку викладав в Удмуртії. (Російська) 
9. Ім’я матері видатного педагога. (Оксана). 
10. Назва посади, яку займав В.О. Сухомлинський 33 роки. (Директор) 
11. Прізвище видатного педагога-письменника України. (Сухомлинський) 

Фізкультхвилинка
3. Гра "Складіть і поясніть” 
– Багато прислів’їв, приказок і висловів з творів В.О. Сухомлинського стали крилатими. Відновіть їх і поясніть значення. 
Рана від слова заживає, проте веде кам’яна стежка. 
До сяючої вершини своя співуча пір’їнка. 
У кожної людини є слід глибокий залишає. 

IV. Повідомлення теми та мети уроку 
– Сьогодні ми починаємо новий розділ, який називається: "У кожного є співуча пір’їнка”. 
Учень читає вірш. 
Ми прийшли у світ, щоб жити 
Всі на просторі земнім, 
Щоб сміятись і радіти 
У довкіллі чарівнім. 
Це життя. Це справжня казка! 
Ллється музика і сміх. 
Ти ж, запам’ятай, будь ласка
Неповторний серед всіх! 
Учитель: 
– Дійсно, є багато дітей на планеті, але саме таких, як ви, кожен з вас, нема ніде. Навіть зовні схожі близнята, але в кожного з них своє життя, свої погляди, свій характер, свої здібності. Хтось гарно малює, співає, розв’язує задачі, працює на комп’ютері. Але людина не завжди цінує свою унікальність, знає свої здібності і розвиває їх. Саме на такі роздуми хочуть наштовхнути вас твори цього розділу. А першим з них є казка В. Сухомлинського "Співуча пір’їнка”. 

V. Опрацювання казки В. Сухомлинського "Співуча пір’їнка” 
1. Читання казки. (с. 158).
 
– Про яку пташку розповідається в казці? 
– Чи чули ви колись про такого дивовижного птаха? ( Показ малюнка, на якому зображено стрепета). Давайте звернемося до "довідкового бюро”. 
– Стрепет відноситься до родини дроф. Це великий птах з сильними довгими ногами, короткими кігтями, щоб краще було ходити і бігати в степах з високою та густою травою. Коричнево-сіре забарвлення допомагає ховатися від ворогів. А з голосом цій пташці не поталанило. Вона може лише невиразно шипіти. 
2. Підготовча робота до самостійного читання. 
1) Читання пірамідок слів "буксиром за вчителем” 
птах дай 
струна побіг 
Сергійко стрепет 
дивовижний маленький 
настроюється захотілося 
2) Прочитайте найкоротше і найдовше слово, усі іменники, дієслова, прикметники. 
3)Прочитайте: а) повільним темпом; б) нормальним; в) швидким. 
4)До слова маленький підібрати антоніми. (Великий, здоровий). 

Фізкультхвилинка. 
Встаньте, діти, посміхніться, землі нашій поклоніться за щасливий день вчорашній і до сонця потягніться. У різні боки нахиліться, веретеном покрутіться. Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте. 

3. Мовчазне читання казки. Підготовка до творчої роботи 
4. Творча робота в групах
 
– Як вчить нас В.О. Сухомлинський, ми повинні працювати творчо, уявляючи. Отже, І лабораторія "Сонечко” – кореспонденти. Вони готують питання для інтерв’ю. 
ІІ лабораторія – "Дзвіночки” – підбирають прислів’я, складають поради до казки. 
ІІІ лабораторія – "Квіточка семи пелюсточка” – готує позитивну характеристику Сергія. 
IV лабораторія – "Метелики” – повинна продовжити казку. Подумайте, ким стане в майбутньому хлопчик. 

5. У нас сьогодні працює відділ "Кодекс честі”. – Яку пораду ми запишемо в цей "Кодекс честі”? 
(Вияви свої здібності і розвивай їх). 

VI. Робота з додатковою літературою 
– Є багато казок В.О. Сухомлинського, які дають поради людям, закликають до того, щоб всі були добрими, розумним, чуйними, чесними, працьовитими, спостережливими. І тоді життя буде цікавим і щасливим. 
1. Інсценізація казки "Сьома дочка”. 
– Яка дочка любить матір справжньою любов’ю? 
– Яку пораду можна дати людям? ( Менше говори гарних слів, більше роби хороших справ). 
2. Казка "Щоб кіт мишку не впіймав”. 
– Які асоціації викликає ця казка? 
– Який малюнок можна намалювати? 
– Яку пораду ти дав би дітям? ( Ніколи не ображай слабшого, а завжди допомагай). 
3. Казка "Камінь”. 
– Яка її головна думка? 
Порада. Треба любити природу, берегти її для майбутніх поколінь. 
– Який твір можна скласти з цієї теми? 

VII. Підсумок уроку 
– Ми дуже багато можемо говорити про В.О. Сухомлинського та його казки. Але урок підходить до кінця. Мені його хочеться закінчити словами В.О. Сухомлинського: "Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісти порошиною. Людина народжується, щоб залишити після себе слід вічний”. 

VIII. Домашнє завдання 
І лабораторія "Сонечко”: прочитати казку, переказати, відповісти на питання до тексту. 
ІІ лабораторія "Дзвіночки”: намалювати ілюстрацію до тієї частини тексту, яка найбільше сподобалась чи схвилювала. 
ІІІ лабораторія "Квітка-семипелюстка”: уявити, що ви можете поспілкуватися з одним із героїв. Які слова ви захотіли б йому сказати? 
ІV лабораторія "Метелики”: написати лист героєві казки. 


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка