Тиждень природознавства в початковій школі



Скачати 28.88 Kb.
Дата конвертації16.04.2016
Розмір28.88 Kb.
Тиждень природознавства в початковій школі
Екологія душі школяра – екологія природи.
Спілкування з природою завжди було засобом виховання. Про її вплив на розумовий розвиток, на формування моральних та естетичних якостей особистості писали видатні педагоги.

В.О.Сухомлинський доводив, що природа сама собою не виховує. Виховує лише активна взаємодія дитини з нею. Тому екологічне виховання та екологічна культура тісно пов’язані з природоохоронною діяльністю

З метою активізації екологічного руху, формування екологічної культури, залучення молодших школярів до екологічних проблем місцевості, в початковій школі був проведений тиждень природознавства та екології. Перед учителями початкових класів постало питання організації виховного простору під час занять та в позаурочний час: проведення з учнями позакласної діяльності з вивчення довкілля і заохочення їх до практичних справ щодо його збереження, залучення школярів до участі в соціально значимих екологічних проектах.

На методичному об’єднанні вчителів початкових класів був складений план Тижня природознавства та екології. Проведення тематичних тижнів стало однією з багаторічних традицій нашої початкової школи. Це своєрідна демонстрація надбань педагогів і знань школярів. Ці заходи завжди проходять яскраво, цікаво і неординарно, вони надзвичайно корисні як для вчителів, так і для учнів.

Учителі й вихователі ГПД приділяють значну увагу використанню інтерактивних та інформаційно-комунікативних технологій, ефективних методів навчання і виховання, нетрадиційних нестандартних підходів до проведення класних та позакласних навчально-виховних заходів з метою забезпечення якісного і результативного навчання, всебічного гармонійного розвитку особистості учнів школи І ступеня.

В перший день Тижня природознавства була проведена лінійка, де учні були налаштовані на участь у заходах протягом тижня. Бесіда «Люби природу і оберігай наш рідний веселковий край» збагатила знання дітей про природу, сприяла бережливому ставленню до тварин, рослин. До конкурсу стіннівок «Краса Землі» активно долучились батьки учнів початкових класів.

Педагоги глибоко розуміють основні екологічні проблеми сьогодення. Тому не випадково були презентовані чудові проекти «Ліс – легені планети» (вчитель Шевчук В.Є. з учнями 2-Б класу), «Бджола мала, а й та працює» (вчитель Вишняк Г.С., з учнями 2-А класу), «Моє рідне село…» (вчитель Федоренко О.В., з учнями 2-Б класу), урок-проект «Корисні копалини України» (вчитель Маліновська Т.М., з учнями 3-А класу).

Ігрові екологічні перерви, екологічні вікторини сприяли перевірці набутих знань і вмінь, осмисленню дітьми змісту малих форм усної народної творчості на основі власного досвіду та спостережень за навколишнім життям.

Діти із задоволенням грали, виконували ролі тварин, рослин, розвивали увагу, спостережливість, творчі здібності.

Одна з найважливіших ідей естетичного виховання школярів – формування потреби творити.

Створення виставки дитячих поробок з природних матеріалів захопило і вчителів, і учнів, і батьків. Це був справжній музей творчості! Головне завдання виставки полягало в тому, щоб залучити всіх дітей до активної діяльності щодо творення і збереження краси навколишнього середовища, в якому вони живуть, працюють, відпочивають.

Конкурс малюнків «Червона книга України», в якому взяли участь школярі 3-4 класів, сприяв усвідомленню краси природи як унікального явища. З кожним роком зникають багато видів рослин і тварин, з кожним роком стан природи в Україні лише погіршується. Тому бесіда про Червону книгу та Конкурс малюнків стали дуже важливим заходом Тижня природознавства та екології.

Системна робота з екологічного виховання сприяє тому, що діти бажають спілкуватися з природою в позаурочний час. Вже традиційною стала природоохоронна акція «Зустрічаємо пернатих друзів». Діти разом з батьками майструють шпаківні і розвішують на території парку та школи. Вдячні птахи веселять жителів села своїм співом.

Ось таким повноцінним життя живуть вчителів та учні нашої початкової школи! Хочеться вірити, що досвіду, таланту вчителів, ентузіазму, вогника творчості вистачить на виховання ще не одного покоління. Педагоги початкової школи крокують в ногу з часом, не стоять осторонь нововведень, активно включаються в упровадження нового. Тому пошук нових форм, змісту і методів роботи триває…


Заступник директора



з навчально-виховної роботи

в початковій школі С.В.Трофименко


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка