Теорія літератури



Скачати 29.31 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір29.31 Kb.
#40938
Метою іспиту зі спеціалізації теорія літератури є виявити знання зі загальнотеоретичних проблем сучасного літературно-теоретичного дискурсу.

Абітурієнт повинен знати:

• місце теорії літератури в системі літературознавчих дисциплін;

• зв’язок теорії літератури з іншими гуманітарними дисциплінами (соціологією, психологією, філософією, релігієзнавством);

• основні етапи розвитку літературознавчої думки (епоху античності; поетики ХVІ-XVIII ст.; літературознавчі школи ХІХ-ХХ ст.);

• специфіку художнього образу;

• основні компоненти змісту і форми;

• способи художньої нарації;

• особливості динаміки зміни художніх стилів;

• основні категорії генології (жанри та стилі, дифузія жанрів).


Питання для вступних випробувань


  1. Класична і постмодерна естетика: спадкоємність чи протистояння?

  2. Українські поетики ХVІІ-ХVІІІ століть і їхні сучасні дослідники.

  3. Основні джерела формування українського бароко.

  4. Українське бароко та необароко: бароко як предтеча авангардних течій.

  5. Проблема “неповноти” української літератури періоду класицизму (Д. Чижевський) та її інтерпретації в сучасних дослідженнях.

  6. Іван Франко й основні літературознавчі школи ХХ століття.

  7. Психолінгвістична теорія О. Потебні та літературознавчі школи ХХ століття.

  8. Художній переклад як форма міжлітературних контактів.

  9. Теоретичні жанри представників культурно-історичної школи в українському літературознавстві (М. Дашкевич, О. Котляревський, П. Житецький, М. Сумцов).

  10. Проблема автора й інститут авторства у літературознавстві.

  11. Проблема твору і тексту в сучасному літературознавстві.

  12. Історія літератури й історія тексту літературного твору як два різновиди діахронного підходу в літературознавстві.

  13. Специфіка паралітературних жанрів (есеїстка, мемуари, щоденники, епістолярія).

  14. Французька й американська школи компаративістики.

  15. Національні образи світу в літературі.

  16. Текст – контекст – інтертекст.

  17. Мистецький український рух: традиція та модернізм як альтернатива.

  18. Форми генетично-контактних зв’язків.

  19. Концепції художнього перекладу в сучасному літературознавстві.

  20. Типологія літературних стилів. Теорія зміни культурних епох Д. Чижевського.

  21. Предмет і місце теорії літератури серед інших літературознавчих дисциплін.

  22. Особливості літератури в зіставленні з іншими видами мистецтва.

  23. Природа літературного канону та його функціонування в сучасній літературі.

  24. Трансформація та розмежування елітарного й масового в постмодерній літературі.

  25. Підходи до визначення літературних поколінь.

  26. Необароко в українському літературному дискурсі. Кларнетизм.

  27. Теоретичні засади психоаналізу Степана Балея. Мотив Ендиміона.

  28. Колоніалізм, антиколоніалізм, постколоніалізм як етапи міжкультурних і міжлітературних взаємин.

  29. Концепція «конфлікту інтерпретацій» П. Рикера як вияв діалогічної природи літератури.

  30. Теорія інтертекстуальності, її автори й еволюція. Концепція «смерті автора».

  31. Особливості еміграційної та діаспорної літератури. Принцип розмежування понять.

  32. Дискурс української літератури періоду МУР’у. Концепція «великої літератури» та дискусія навколо неї.

  33. Філософські основи феноменології: інтенційне та реальне в концепції Р. Інґардена. Рівні пізнання літературного твору.

  34. Концепція «обрію сподівань» Г. Р. Яусса. Зв’язок рецептивної естетики з феноменологією.

  35. Концепція герменевтичного кола Ф. Шлеєрмахера як одна з засад герменевтики.

Каталог: wp-content -> uploads -> 2013
2013 -> Рішенням експертної комісії Центру практичної психології І соціології кмпу ім. Б. Д. Грінченка
2013 -> Методичні рекомендації для практичних психолопв-початківців
2013 -> Шкільна науково – методична комісія природничо – математичного циклу Керівник Меркулова Олена Юріївна
2013 -> Головне управління юстиції у Запорізькій області Інформаційний лист про позитивний досвід стану правової освіти у «Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №97 Запорізької міської ради Запорізької області»
2013 -> І. Програма курсу «Кримінологія» (82 години) Тема Вступ до кримінології. Злочинність: поняття, характеристики, показники та сучасний стан в Україні та світі. (6 годин)
2013 -> Програма курсу «Кримінально-виконавче право»
2013 -> Учебно-методический комплекс экспериментальная психология направление 030300 Психология Квалификация выпускника бакалавр

Скачати 29.31 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал