Тема. Звук [ш], позначення його буквою «ша». Опрацювання тексту «Хороша гра»



Скачати 45.76 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір45.76 Kb.
Тема. Звук [ш], позначення його буквою «ша». Опрацювання тексту «Хороша гра».

Мета. Ознайомити учнів із твердим звуком [ш], який не має парного м’якого, навчити правильно артикулювати звук [ш] та аналізувати його; ознайомити дітей з буквами Ш,ш (ша), удосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів, збагачувати активний і пасивний словник учнів.

Ознайомити з давнім символом українського народу – рушником; розвивати усне мовлення, творче мислення, пам’ять, увагу, виховувати інтерес до читацької діяльності.

Обладнання : український рушник, малюнок (шипшина, соняшник, волошки), мікрофон.

Тип уроку: урок – майстерня.

Хід уроку



  1. Оргмомент.

  • Доброго дня! Я дарую всім усмішку, гарний настрій, тепле слово! Тож сядьте рівненько, будьте уважні, щоб працювати було неважко.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні урок – майстерня у нас

Так будемо рушник вишивати

Й наш народ оберегом – красою прикрашати

Для цього потрібні старанність і пильність,

Бо клопітка ця робота вимагає сумлінність.


  • А з цього матеріалу ми вишиватимемо рушник, ви дізнаєтесь, прослухавши віршик.

Шпак шпачисі каже гнівно:

«Шершень захопив шпаківню!

Швидше шибеника гнати,

Шпаченят обороняти!»



  • Хто був уважним? Який звук найчастіше вживається в цьому вірші? (звук «ш»).

  • У яких словах у цьому вірші ви його зустріли? ( Шпак, швидше, шибеника, шпаченят, шпаківню, шершень).

  • А чи знаєте ви,хто такий шершень?

Шершень – це велика оса, яка має жовтувате забарвлення. Харчується плодами, скоком квітів,полює на бджіл.

  • Отже, сьогодні нашим матеріалом буду звук [ш] і букви Ш, які позначають його на письмі. З ними ми навчимося читати склади, слова і речення.

  1. Актуалізація опорних знань.

  1. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота над звуком [ш].

  • Наш рушник буде надзвичайним, бо в кожнім візерунку є секрет – це звук [ш]. Учитель показую малюнки квітів (шипшина, соняшник, волошки, ромашка)

  • Отже, чим прикрасимо рушник?

  • Який звук повторюється у всіх цих назвах?

  1. Спостереження за артикуляцією звука [ш].

  • При утворенні звука [ш] голосові зв’язки участі не беруть.

  • Отже, який це звук? (Приголосний)

  • Чому приголосний? (При його вимові повітря проходить не вільно, а зустрічає перешкоду.)

  • А які бувають приголосні? (тверді і м’які, глухі; дзвінкі)

  • Який саме приголосний звук [ш]? (Шиплячий, глухий,твердий)

  • Звук [ш] вимовляється тільки з шумом.

  1. Добір слів.

Червона шапочка залишила нам завдання. Я ставитиму запитання, а ви даватимете відповіді словами зі звуком [ш].

  • Що потрібно купити з одягу на зиму? (Шапку, шарф, шубу)

  • Кого впіймала кішка? (Мишку)

  • Де живе шпак? (У шпаківні)

  1. Робота над літерою Ш. Хвилинка – фантазії.

  • На що схожа буква Ш? ( На гребінець, тризуб,огорожу)

  1. Утворення та читання складів.

  2. Фізкультхвилинка.

  1. Продовження роботи над темою.

Робота з Букварем (с. 106-107)

  • А зараз прикрасимо наш рушничок синіми волошками.

Розгортаю свій Буквар

І знаходжу новий дар

Букву «ша» цікаву,

Нову і незнану.



  1. Утворення та читання складів.

  2. Робота над словами у стовпчиках.

  3. Читання речень.

  4. Робота над текстом «Хороша гра».

  1. Читання тексту вчителем.

  • У яку гру грали хлопці?

  1. Словникова робота

Шайба – диск з гуми чи пластмаси для гри в хокей.

Уболівальники – ті,хто турбується за спортсменів.

Тренер – фахівець, який навчає чогось.


  1. Читання стовпчиків слів: 1 - гра, грати, пограти; 2 – команду, капітан, ковзати; 3 – створити, розпочалася, уболівальники.

  2. Читання тексту учнями.

  3. Вибіркове читання, відповіді на запитання.

  • Скільки команд створили хлопці для гри в хокей?

  • Яка команда забила першу шайбу?

  • Скільки всього шайб під час гри?

  • Яким був загальний рахунок?

е) Робота над виразністю читання.

  • Знайти в тексті питальні, окличні речення.

  • Як їх треба читати?

  1. Хвилинка – цікавинка.

Кожний ранок у нас починається з рушника. Своїми м’якими, пухнастими лапками він знімає останній сон,надає сили, благословляє на новий день.

Рушник – це наш український оберіг. Він з нами і в горі, і в радості. З ним зустрічають гостей, проводжають в дальню дорогу.



А в нашому випадку рушник – прикраса класу. Він нагадуватиме нам про чудові традиції народу.

  1. Підсумок уроку («Мікрофон»)

  • З якою буквою ви сьогодні ознайомились?

  • На що схожа буква «Ша»?

  • Які нові слова запам’ятались?

  • Чи вдалося на уроці нам добре попрацювати?Чи виникли труднощі?

  • Як ви їх подолали?

Література:

  1. Державний стандарт початкової загальної Освіти/Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р.

  2. Навчальні програми для учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

  3. Методика викладання української мови (навчання грамоти : читання і письмо).

  4. Початкова школа №7,2012,с.33.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка