Тема. Займенники 1-ї особи однини і множини. Роздільне написання займенників з прийменниками. Мета



Дата конвертації29.04.2016
Розмір83.4 Kb.
Тема. Займенники 1-ї особи однини і множини. Роздільне написання займенників з прийменниками.

Мета. Вдосконалювати вміння учнів виділяти займенники з тексту, визначати їх особу та число. Виробляти вміння змінювати займенники 1-ї особи, визначати їх роль у реченні. Формувати навички роздільного написання займенників з прийменниками. Розвивати навички правильного, орфографічного письма. Виховувати бережне ставлення до природних багатств.

Тип уроку. Урок- подорож.

Обладнання . Таблиця «Займенники 1-ї особи однини і множини», картки індивідуально-

го опитування, ілюстрації про природу.

Хід уроку.

І. Організація класу.

Дружать риби у уводі.

Дружать птахи в висоті.

Дружать люди на землі.

А ще риби, птахи, люди дружать із рідною природою.

-Сьогодні ми будемо мандрувати сторінками рідної природи. Ми вирушимо у подорож з веселою краплинкою води.



ІІ.Актуалізація опорних знань.

1.Сторінка « Розминка -цікавинка

-Чим схожі особові займенники з іменниками? Чим відрізняються?

-Який займенник складається з двох звуків, але з однієї букви? (Я)

-Назвати слово, у якому сім займенників. (сім'я)

-Додавши до займенника першої особи одну букву, перетворити його на антонім до слова війна. (Мир)

-Які два займенники вкупі руйнують дороги, ще й заважають їздити? (Я-ми)



2.Сторінка « Повторинка»

а) Перевірка домашнього завдання.(впр.44)

-Прочитайте речення, у яких є особові займенники.

-Назвіть слова із вправи, у яких звуків більше, ніж букв. (Я, вечірняя, щоб, щасливі, ще, як, заспіваю, гаєм)

-Прочитайте спільнокореневі слова, дібрані до слів ночувати, щасливі.

-Назвіть займенники з уривків пісень, які ви підібрали самостійно.

б) Робота на картках для індивідуального опитування.

1уч.


-Згрупуй займенники за особами.

я, ти, воно, ми, вона, вони, ви, він.

- Підкреслити займенники , вказати особу і число.

Ми любимо рідний край. Ти хороший товариш.

2уч.

-Скласти речення із займенником 3 ос. однини.



-Підкреслити займенники , вказати особу і число

Я люблю слухати бабусині казки. Хто про землю дбає, вона йому повертає.

в)Складіть прислів'я, поясніть його значення, визначте особу, число та відмінок займе-нників. Самостійна робота

. - як, з водою, риба, з тобою, Ми.

(Ми з тобою — як риба з водою.)

-Ніхто, має, коли, усміхнутись, не знає, йому, щастя.



(Ніхто не знає, коли йому щастя усміхнутись має.)

. -правди, коли, Не шукай, в, тебе, нема, її, інших, в.

(Не шукай правди в інших, коли в тебе її нема.)

-від, природи, його, за, гроші, Розум, не, купиш.



(Розум — від природи, його за гроші не купиш.)

ІІІ. Хвилинка каліграфії та орфографії

а) На дошці записаний текст.

В Індонезії на островах Ява, Суматра, Тімор живуть колонги. Це собаки, які літають.

б) Розповідь учителя. Тіло довжиною 30-40 см, розмах крил до 1 м; живляться плодами рослин уночі, а в день сплять донизу головами; спустошують сади й городи місцевих жителів.

в)Пояснити правопис слів: Індонезія, Ява, Суматра, Тімор.

Розставити розділові знаки.

Швидко і каліграфічно списати.

Розібрати за частинами мови.

Які ще тварини літають? (кажани, летючі білки, риби, лисиці)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.Сторінка «Новинка»

-Сьогодні на уроці будемо вдосконалювати вміння вживати займенники у мовленні та правильно писати їх з іншими частинами мови. Ми навчимося змінювати займенники першої особи за відмінками.



ІV. Первинне сприняття та усвідомлення нового матеріалу.

1.Колективна робота

а) Провідміняти займенники 1-ї особи однини і множини. (Я, ми)

б) розгляд таблиці відмінювання займенників 1-ї особи однини і множини.

-Що цікавого ви помітили?

-Як визначити відмінок займенника?

в)Уточнення особливості відмінюваних займенників 1-ї особи од. і мн.

г) Правило, с.28

Висновок. Мені, мене,мною і ін.- це не різні займенники, а відмінкові форми особового займенника я.

Так само нас, нам, нами, (на) нас - це не різні займенники, а відиінкові форми особового займенника ми.

2. Коментоване письмо (впр.49)

--визначити відмінки займенників;

-підкресліть займенники з прийменниками;

- зробіть висновок про правопис займенників з прийменниками. (правило,с.29)


V. Узагальнення й систематизація знань. Сторінка «Досліди»

1. Розповідь веселої краплинки води (перед учнями текст).

-Я розкажу вам, діти, багато цікавого, Я пливла в Дніпрі з мільйонами моїх Сестричок до Чорного моря, я співала: «Люблю тебе, тато Дніпре». Усі звали мене невгамовною,але то вітер не давав мені ані хвилинки спокою.

Та я, маленька краплинка, тікала завжди від нього. Якось спересердя в тихий літній день, коли я цього зовсім не сподівалася, він виплеснув мене на берег, на гаряче каміння. Я обернулась парою і полинула в небо. Коли раптово знову налетів вітер, я швидко падала на землю дощем і напувала її. Я не боялась потрапити і під землю. Адже й там я рухалась, жила і знову виринала на світ веселим джерелом.

2. Робота в групах.

І ряд виписує займенники 1 особи. Позначте їх.

ІІ ряд – займенники 2 особи число 1.

ІІІ ряд – займенники 3 особи відмінок.

І ряд                          ІІ ряд                                              ІІІ ряд

Я- одн.,Н.В.              вам - множ., Д.В.                           її – одн., О.В.

Мене –одн., З.В.       тебе –одн., Р.В.                              він – одн., Н.В.

                                   Від нього – одн., Р.В.

Показ малюнків із зображенням краєвидів Дніпра.

-Хто був на Дніпрі?

-Що ви можете розказати про цю ріку?

3.Робота «Довідкового бюро».-

Дніпро- третя за довжиною річка Європи. Омиває південно -західну частину області двома своїми водосховищами- Кременчуцьким і Дніпродзержинським. Кременчуцьке-дуже широке-10-28км. Воно залило долини Дніпра і нижньої Сули, де утворилося багато островів і півостровів.Середня його глибина -6км. Дніпродзержинське- менше і порівняно не широке.
2. Сторінка «Відгадай». (Впр.46)

-Уявимо, що ми теж мандруємо на чарівній хмаринці разом з краплинкою і приземлилися біля вікна нашої школи.

-На що перетвориться краплинка? (на сніг або лід). Рядки якого вірша розказують нам про ці чарівні перетворення . (Один з учнів зачитує рядки з вірша П. Воронька «Сніжинки»)

  Білесенькі сніжиночки,

Вродились ми з води;

Легенькі, як пір’їночки,

Спустились ми сюди.

 

Ми хмарою носилися



Від подиху зими,

І весело крутилися

Метелицею ми.

-Який займенник кілька разів зустрічався в цих рядках? (ми)

-Що ви про нього можете розказати? ( 1 ос. Мн.).

Перебудуйте текст «Що це?» так, щоб розповідь у нього велась від 1 особи однини, тобто від того, хто говорить про себе . Хто Це?

Я народилася в небесній високості. Мене вітер опустив на землю. Весело мені було кружляти в танку. Зі мною гралися вітер і мороз, На мене дивилась пташки і люди.

3. Хвилинка бережливості.

Показ учням телеграми .

-Ось до нас надійшла телеграма від краплинки води. Краплинка розповідає, що одтин з учнів нашої школи не закрив кран після того, як попив води. Краплинка звертається до нас з проханням: « Якщо хтось помітив зламаний кран або колонку, то хай неодмінно сповістить про це дорослих; щільно закрийте крани, бо за добу із зламного крану витікає 60 л води, а запаси прісної води на землі зменшуються».

-Як ви розумієте прохання краплинки?

4.Сторінка «Допоможи »



Творчий диктант.

- як потрапляє краплинка влітку на землю з матусі-хмарки?  (випадає дощем)

- Ось краплинка впала на землю; скільки побачила багато цікавого, але, на жаль, вона заплуталась в займенниках і розповідь у неї не вдалась. Давайте виправимо помилки.

Поставте займенники у потрібній формі.

З (вона), під (ми), за (ти), перед (він), від (ви), перед (я), у (вони).

-Як пишуться займенники з прийменниками? ( Показ дітям кілька малюнків із зображен-ням краєвидів лісу, поля.)



5.Розвиток мовлення Складання невеличкої розповіді, використовуючи подані вище займенники , про те, що побачила на землі краплинка

6. Сторінка «Закріпи»

Самостійна робота.

-Поставити займенники у потрібній формі.

а) В (я) діти працьовиті, в (я) ледарів нема.

б) (Ми) батьки і вчителі хочуть щастя на землі. Щоб усе (нам) розуміли, щоб нове добро творили.



VІ. Сторінка «До зустрічі.» Підсумок року

-З ким ми подорожували?

-Чому навчила нас краплинка води?

-Зараз зима і наша краплинка витанцьовує веселі таночки разом зі своїми сестрами сніжинками над нашими містами й селами. (На закінчення учні слухають « Вальс сніжи-нок» П.І. Чайковського.)



VІ. Домашнє завдання.

§ 5, впр.51, правило, с.28-29


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка