Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення і ділення на Знаходження значень виразів на дві дії різних ступенів, порівняння виразів. Побудова і знаходження периметра квадрата



Дата конвертації30.04.2016
Розмір63.2 Kb.
Урок-подорож

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення і ділення на 2. Знаходження значень виразів на дві дії різних ступенів, порівняння виразів. Побудова і знаходження периметра квадрата.

Мета: актуалізувати знання про визначення порядку дій у виразах; продовжувати навчати користуватися таблицею множення та ділення; розвивати вміння розв’язувати задачі, креслити і знаходити периметр квадрата; розвивати логічне мислення та співпрацю, виховувати почуття дружби та допомоги.

Обладнання: таблиці, малюнки, карта.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Вступне слово вчителя.

- Дорогі діти! До нас завітали гості.

Поверніться, усміхніться, привітайтесь!

А тепер погляньте один на одного, усміхніться! І нехай наш урок пройде таким радісним і веселим, як ви усміхнулися один одному. Сідайте.



ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми на нашому уроці математики відправимось у подорож, дізнаємось чи знаєте ви таблицю множення і ділення на 2, чи вмієте ви розв’язувати задачі та обчислювати приклади використовуючи знання таблиці множення і ділення.

  • До нас на урок завітали також герої із мультфільму. Погляньте, хто це? (Малюнок Том і Джері)

  • Як завжди герої бешкетують. Мишеня забрало їжу у котика і тікає(малюнок).

  • Але, що це? Лист? (вчитель читає листа)







  • Давайте прочитаємо його, адже тварини не вміють читати.

  • Ну що, діти, допоможемо Тому і Джері звільнити Королеву Математики?

  • І звірята, і малята

Мабуть кожному із нас

Вогник мандрівника не згас.



  • Подивіться, який шлях нам треба подолати. Ми будемо мандрувати річкою, далі доріжка веде до лісу, піднімемось у гори, побуваємо на галявині відпочинку. Подолаємо море і дістанемось чарівного замку де й заховалась наша королева.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Том і Джері міркують, що потрібно взяти у дорогу. А ось і їхня порада (на дошці читаємо разом)



  • Нам стануть у пригоді ваші знання. А ще в подорожі головне – триматися разом, не відставати, допомагати один одному.

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1. Усний рахунок.

  • Ось і перша перешкода – річка. Щоб перейти через місток ми виконаємо усні завдання якими перевіримо як же ми засвоїли таблицю множення і ділення на 2.

а) Числовий ряд чисел

- Подивіться на числовий ряд чисел і знайдіть закономірність побудови



2 4 6 8 10 12 …

  • Як назвати одним словом ці числа? (парні)

  • Продовжіть ряд чисел та назвіть ще три наступні числа (14 16 18)

  • А де ми ще зустрічали ці числа? (відповіді таблиці множення на 2)

б) Гра «Знавці таблиці»

Вчитель називає таблицю множення і ділення на 2 в роздріб, діти дають відповідь (можна використати м’яч або віяла).



в) Табличку пригадали тоді пограємо в гру «Розв’яжи і сам себе похвали»
18 4 8 14 12 16 10 6 10

Р о з у м н и к и

2*2

6*2


9*2

5*2


4*2

3*2


7*2

8*2


2*5


г) Задачі в віршах.

- Наступне завдання це задачі, але не прості, а віршовані. Для того щоб їх розв’язати потрібно бути уважними і кмітливими. (вчитель читає задачі)

1. Задумали мишки

16 в них горішків

На двох як поділити?

Підскажемо їм, діти. (8)


  1. Шість метеликів летіли

Парами спочити сіли

На сількох ромашках

Спали ці комашки (3)


  1. Зайчик ділення не знав

До сови він прискакав

«12 поділи на 2»

Що відповіла сова? (6)

V. Розвиток математичних знань.

- Ми успішно перебрались через річку. Наступна наша перешкода – ліс. Щоб нам було легко пересуватись через лісові хащі, слід виконати ряд завдань.



1. Каліграфічна хвилинка.

Подивіться на дошку, прочитаємо ці числа: 21, 33, 75, 9, 16, 57 – діти, одне тут число зайве, воно відрізняється від усіх інших. Здогадайтесь, яке це число і поясніть чому. (9 – одноцифрове, а всі інші двоцифрові, або 16 – парне, а інші не парні).

Пропишіть це число.

2. Робота з підручником.

- «Мозковий штурм»

- Діти, щоб виконати наступні завдання давайте згадаємо:

як називаються числа при множенні;

як називаються числа при діленні;

що означає вираз «збільшити у кілька разів»;

що означає вираз «зменшити у кілька разів»;



  • Давайте відкриємо підручники і виконаємо № 610.

а) Коментовано письмово

  • Ось ми вміло подолали шлях через дрімучий ліс. Далі – гори.

б) Робота над виразами

  • Щоб їх перейти нам потрібно пригадати порядок дій у виразах (згадати правило) і обчислити їх. № 611 (один учень біля дошки, решта письмово в зошитах)

в) Самостійна робота.

  • А тепер попрацюємо самостійно і виконаємо вправу «Здогадайся» (встав пропущене число але щоб вставити треба обчислити ліву частину)

2*6+2=2*


2*5-4=2* (самоперевірка на дошці)

2*7+6=2*


  • Молодці! Гарно попрацювали, треба відпочити. А ось і галявина відпочинку.

Фізхвилинка

Добре те, що сонце світить! (Руки в гору)

Добре те, що вітер віє! (Коливаються)

Добре те, що це ось ліс

Разом з нами ріс і ріс. (Присідають)

Добре те, що в нашій річці синя,

Не брудна водиця (Імітація купання)

І мені матуся рідна після школи зустріча. (Стрибають)

Добре гратися надворі. (Плескають в долоні)

Добре вчитися у школі. (Сідають за парти.)



  • Добре відпочили, набрались сил, бо вони нам зараз знадобляться.

  • Погляньте що чекає нас попереду. Це море! Але ж воно велике і глибоке, як же нам його перепливти?

  • Хто це з’явився нам на допомогу? Так це дельфін, але щоб він нам допоміг треба його погодувати і задачі розв’язати. Та ще раз перевіримо як ви вмієте застосовувати таблицю множення в задачах.

  1. Робота над задачами

№ 614 (усно)

№617 (коротка умова на дошці)

2 пок. по 3 л.

1 пок. – 5 л. ? л.



  • Чи зможемо ми зразу дати відповідь на запитання? (ні)

  • Чому? (бо не знаємо скільки купили 2 покупця)

  • Яку дію треба виконати?

  • Про що дізнаємося потім?

  • Яку дію виконаємо? (Діти розв’язують задачу у зошитах)

  • Який це вид задачі? (знаходження суми)

  1. Робота над геометричним матеріалом

А ось і замок. Але потрапити туди важко. Том і Джері замислились адже завдання не з простих. Але ж ми вправні математики. Допоможемо звірям?

Вправа №613 (накреслити квадрат зі стороною 3 см. Знайти периметр)



  • Як знайти периметр?

  • Як знайти периметр квадрата? Згадайте правило. (Р= а * 4)

VІ. Підсумок уроку.

  • А ось і королева математики, вона щиро вдячна нам за наполегливість, старанність у роботі і в допомозі один одному, і за те що ви не злякались перешкод і визволили її з полону. І коли наша королева знаходилась у полоні вона підготувала вам цікаві логічні задачки.



  • Логічні задачі.

-Перевіримо.






  • Молодці наші пригоди підходять до кінця.

  • А що вам найбільше сподобалося сьогодні на уроці?

Оцінювання дітей

VІІ. Домашнє завдання

С. 106 №618, №619



І в знак вдячності прийміть від королеви Математики ці солодкі подарунки


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка