Тема уроку: Наш край в II половині XIX ст. Господарське життя: особливості розвитку ринкових відносин у сільському господарстві,промисловий переворот. Повсякденне життя різних верств населення



Скачати 31.39 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір31.39 Kb.

9 клас.Історія України Тема уроку:» Наш край в II половині XIX ст.Господарське життя:особливості розвитку ринкових відносин у сільському господарстві,промисловий переворот.Повсякденне життя різних верств населення.

Мета уроку:

  • ознайомити учнів з господарським життям краю,його особливостями в розвитку сільського господарства,промисловим переворотом, повсякденним життям різних верств місцевого населення,

  • розвивати уміння та навички роботи з історичними джерелами, описувати побут, повсякденне життя людей на основі аналізу та узагальнення даних різних джерел інформації,хронологічно співвідносити основні події та процеси краю з подіями та процесами вітчизняної та європейської історії,

  • виховання поваги до пересічної людини як невід* ємної частини суспільства

Література та обладнання: атласи, карта «Миколаївська обл..»,експонати та матеріали шкільного історико-краєзнавчого музею,кн.»Николаеву 200 лет»(сборник документов и материалов).Киев «Наукова думка», 1989,»Культура та побут півдня України»,Миколаїв,2007 р, «Миколаївщина в історії України,ч.ІІ»,Миколаїв,2009,Н.Огренич»Хронограф Миколаївщини» Миколаїв 2007, В, Шкварець,М, Мельник Історія рідного краю. Миколаївщина», Миколаїв-2004 р. Тип уроку: комбінований урок. Форма: урок-дослідження.

Хід уроку:

    1. Організація класу.

    2. Актуалізація знань учнів.

      1. Покажіть на карті просторові межі краю в II пол..ХІХ ст і опишіть особливості адміністративно-територіального устрою.

      2. Як вплинули адміністративно-територіальні реформи 60-70 рр.ХІХ ст.. на систему управління краю.?

      3. Складіть схему «Категорії населення II пол.. XIX ст..» та поясніть її. Опишіть соціальне положення робітників.

      4. Поміркуйте,чи вплинули переселенські рухи на модернізацію регіону і краю в II пол. XIX ст..

      5. Чи відрізнявся наш край за етнічним та соціальним складом мешканців від інших регіонів України? Чим саме?

ІІІ.Вивчення нового матеріалу. *Мотивація навчальної діяльності.

Учні працюють в групах. Загальна проблема дослідження- Які особливості господарського та повсякденного життя мешканців краю в II пол.ХІХ ст. Чим вони зумовлені?

І група. Завдання: 1.Дослідити пореформене село Миколаївщини в II пол. XIX ст.. за такими джерелами знань: А).»РІІІ»Розвиток Миколаївщини в умовах зародження і ґенезу капіталізму» в книзі В .Шкварця, М. Мельника «Історія рідного краю.Миколаївщина», с.58-60.

Б).Архівний документ «Дані про економічне становище селищ (Киселівки та Максимівки),Херсонського повіту в 1890р.» Чому загострилась ситуація на селі?Побільшала кількість виступів селян..? Положення на селі,на вашу думку,було складнішим на Миколаївщині чи на всій іншій території Росії? Опишіть повсякденне життя селянина краю в II пол.. XIX ст..(використайте експонати та матеріали музею).

II група. Завдання: 1.Дослідіть розвиток промисловості краю в II пол.. XIX ст.. за такими джерела знань:



        1. . Р.ІІІ,с.60-64,кн..В.Шкварця,М.Мельника»Історія рідного краю.Миколаївщина»,

Б).Документ №29»Об устройстве ракетного завода» №32 «О количестве населення и устройстве города.» в кн..»Николаеву 200 лет,»с.49,

        1. .ст.»Миколаїв- колиска ракетної техніки» в кн..»Миколаївщина в історії України»

Г).Ст.96-102 кн.»Хронограф Миколаївщини» Н.Огренич. Виділіть ті промислові підприємства,які відігравали особливо важливу роль в краю,долю іноземного капіталу в розвитку промисловості Миколаївщини. Вкажіть, хто з видатних осіб зіграв ключову роль в цьому процесі.

ІІІ.Група. Завдання : 1 .Опишіть повсякденне життя робітників та інших жителів міст(хто вони?):одяг,житло,побут та ін.Вкажіть на фактори,від яких залежало життя робітників.Як ви думаєте,воно було тяжчим чи легшим за життя селян?

Опис зробіть на основі тексту статті Р.ІІІ с.63-65. в кн.В.Шкварця, М.Мельника «Історія рідного краю.Миколаївщина»,матеріалів та ілюстрацій папки кабінету»Історія рідного краю»

Робота в групах,представлення учнями результатів роботи. Висновки по проблемній темі дослідження.



          1. .Підведення підсумків уроку .Оцінювання.

          2. Домашнє завдання Підготувати повідомлення про розвиток культури та духовного життя.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка