Тема тижня 2



Сторінка1/44
Дата конвертації02.05.2016
Розмір2.59 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   44





Інформаційно-аналітичний вісник

«Реформи»

1 – 7 жовтня 2015 року

ЗМІСТ

ТЕМА ТИЖНЯ 2



«Довідкова» реформа 2


Утворення ринку газу 8

новини 11


Планування та забезпечення реформ 11

Реформа державного управління 16

Дерегуляція 24

Децентралізація, реформа місцевого самоврядування 29

Боротьба з корупцією 34

Реформа сектору безпеки та охорони порядку 46

Реформа сектору юстиції та прав людини 51

Реформа фінансового сектору 55

Реформа соціальної сфери 61

Реформа енергетичного сектору 65

Реформа сектору ЖКГ 72

Реформа транспортної інфраструктури 77

Реформа земле та надрокористування 86

Реформа агропромислового комплексу 93

Реформа медицини 100

Реформа сфери культури та інформаційної політики 102

Реформа освіти 104

ТЕМА ТИЖНЯ



«Довідкова» реформа


Чиновники більше не мають права вимагати паперові довідки з реєстру майна чи бізнесу


З 1 жовтня усі державні органи не мають права вимагати від клієнтів паперові витяги, виписки та довідки з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Про це, відповідаючи на запитання журналістів, у Кабінеті Міністрів повідомив Міністр юстиції Павло Петренко

«З 1 жовтня державні органи, передовсім місцеві органи влади, не мають права вимагати у громадян інформацію в паперовому вигляді, якою оперує Міністерство юстиції. Мова йде про 2 основних великих реєстри - реєстр нерухомості та реєстр бізнесу. Чиновники мають безкоштовний доступ до наших баз даних і можуть отримати всю необхідну інформацію самостійно», - зазначив очільник Мін’юсту.

Міністр пояснив: віднині під час надання послуг, наприклад, отримання дозволу на торгівлю, в РДА в пакеті документів не потрібно подавати підтвердження того, що ви є підприємець.

«Державні органи мали більше, ніж півроку для того, щоб підключитися до реєстрів. Це дуже проста процедура, яку забезпечив Мін’юст. Потрібно було лише отримати логін та пароль. Мільйони українців, які скористалися електронними сервісами Мін’юсту, можуть підтвердити, що ніяких перепон чи проблем з доступом немає», - повідомив він.

Він також нагадав: розуміючи, що цей процес на місцях саботується, на минулому тижні Уряд прийняв рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності низки керівників ОДА. Ситуація після цього частково покращилася, однак не настільки, щоб говорити про повноцінний запуск системи. При цьому очільник Мін’юсту зазначив, що нині підключення все ще тривають.

«Станом на сьогодні краща ситуація з ЦНАПами, куди стікаються основні дозвільні послуги, які надаються на місцях. 35% цих центрів вже підключилося. Що стосується РДА, ситуація порівняно з минулим тижнем покращилася, але вона дуже погана», - зазначив він.

Міністр юстиції поінформував присутніх, що вже незабаром громадські організації розпочнуть всеукраїнську акцію, метою якої буде інформування громадян про чиновників, які й надалі бажають жити за старою бюрократичною системою й займатися корупцією.

«Ті місцеві органи влади, які фактично саботують підключення до наших реєстрів – це ті, хто хоче зберегти бюрократію у себе на місцях. Громадські організації вже зараз готують всеукраїнську акцію для того, щоб про кожного чиновника або голову РДА, які саботують цей процес, знали мешканці відповідних регіонів», - резюмував Павло Петренко.



Які довідки скасують із 1 жовтня. перелік реєстрів


З 1 жовтня 2015 р. жоден державний орган не матиме права вимагати довідки. Про це заявила перший заступник міністра юстиції України Наталія Севостьянова на засіданні колегії Мін’юсту.

«З 1 жовтня жоден державний орган не матиме права вимагати довідки, навіть електронні. Тому що, якщо вони будуть мати безкоштовний доступ до реєстру, вони зможуть це зробити власноруч та отримати цю інформацію без того, щоб кожен раз звертатися за виписками та довідками. Це стосується не тільки довідок, але і, наприклад, документів про народження, шлюб та інших», – повідомила Севостьянова.

Громадяни отримуватимуть необхідну інформацію, документи та довідки з відкритих реєстрів. Їх перелік такий:

Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів.

Реєстр спеціальних бланків документів інформаційної системи Міністерства юстиції України.

Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів.

Єдиний реєстр нотаріусів України.

Спадковий реєстр.

Єдиний реєстр довіреностей.

Державний реєстр обтяжень рухомого майна.

Єдиний реєстр громадських формувань.

Реєстр атестованих судових експертів.

Реєстр методик проведення судових експертиз.

Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення.

Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.

Відомості з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення.

Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень.

Реєстр громадських об’єднань.

Державний реєстр друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності.

Державний реєстр актів цивільного стану громадян.

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно.

Державний реєстр баз персональних даних.

Крім цього, з 10 вересня стало можливим: подавати через інтернет заяву на розлучення, розірвання шлюбу на підставі судового рішення, оформлення свідоцтва про народження дитини чи про смерть когось із родичів, змінювати ім’я, просити про повторне надання свідоцтва про розлучення чи шлюб, витяги з реєстру або внесення змін.

Це стосується не тільки довідок, а й, наприклад, документів про народження, шлюб та інших - Мін`юст


З 1 жовтня 2015 жоден державний орган не матиме права вимагати довідки. Про це заявила перший заступник міністра юстиції України Наталія Севостьянова на засіданні колегії Мін'юсту, кореспондент РБК-Україна…

"З 1 жовтня жоден державний орган не матиме права вимагати довідки, навіть електронні. Бо якщо вони матимуть безкоштовний доступ до реєстру, вони зможуть це зробити власноруч і отримати цю інформацію без того, щоб кожного разу звертатися за виписками та довідками. Це стосується не тільки довідок, а й, наприклад, документів про народження, шлюб та інших ", - повідомила Севостьянова, повідомляє РБК-Україна.



"Довідкова революція": Куди тепер не треба бігати за папірцями


З 1 жовтня в Україні починається довідкова революція: для всіх держструктур відкрили перші два держреєстри – Єдиний держреєстр юросіб і фізосіб-підприємців та Держреєстр речових прав на нерухоме майно.

Тобто тепер, якщо якомусь чиновнику знадобиться виписка, що ви дійсно підприємець і числитеся в реєстрі або володієте тією або іншою нерухомістю, він не зможе просити вас принести йому довідку – він сам перевірить всю необхідну інформацію в електронному вигляді.

Як уточнили нам у Мін’юсті, протягом 2015-2016-го чиновникам відкриють ще кілька реєстрів, їх перелік уточнюється. Які саме і які довідки можуть канути в лету за прогнозами експертів.

У Мін’юсті пояснюють: єдиний механізм отримання інформації стосується органів держвлади, місцевого самоврядування, МВС, прокуратури. СБУ, ДФС. “Такого роду доступ дозволить посадовим особам самостійно отримувати інформацію і не вимагати від відвідувачів довідок, виписок та інших документів на паперових носіях”, – пояснила нам директор Департаменту цивільного, фінансового та земельного законодавства Олена Ференс.

Правда, з 1 жовтня нововведення почне діяти тільки там, де вже укладено договір з ДП “Інформаційний центр”. У міністерстві визнають, що його уклали не всі органи влади, але обіцяють, що зобов’яжуть їх це зробити найближчим часом.

Втім, на думку юристів, нововведення ненабагато полегшить життя громадянам: черги зникнуть не відразу, а до райцентрів новинка дійде в кращому разі через рік.

“Залишилися закритими інші затребувані реєстри: про сімейний стан (неодружений, одружений / заміжня, в розлученні, помер), а також не судимий чи, чи не знаходиться під слідством, чи платить аліменти, чи видавав довіреності, чи залишав заповіт і не чи анульовано його і т. і., – говорить юрист Володимир Столітній. – До того ж це торкнеться тільки держструктур, приватні організації як і раніше будуть вимагати довідки. Наприклад, при оформленні пільг на ЖКП, потрібна з жеку форма №3 про склад сім’ї. Це вимога збережеться “.

Юрист Тетяна Юхімська стверджує, що при подачі юрособою чи фізособою-підприємцем позову до госпсуду тепер не потрібна виписка з реєстру підприємців, як було раніше. Також вона не потрібна, якщо мама-підприємець оформляє допомогу при народженні дитини, у Мінсоцполітики підтвердження отримають самі.

“Але треба відкривати доступ, насамперед, до реєстру цивільного стану, – говорить Юхимська. – Наприклад, при оформленні тієї ж допомоги на дитину зараз потрібні копії свідоцтва про шлюб, про народження малюка. Все це теж владі треба брати з реєстру, а не ганяти людей за папірцями, тоді можна говорити про реальну “довідкову революцію”.

Впровадження електронних сервісів допоможуть подолати корупцію та бюрократію, - А.Яценюк


З робочим візитом до Чернівців завітав прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк із Міністром юстиції Павлом Петренком, які у приміщенні міської дитячої лікарні, що на вул. Буковинській, видали трьом родинам свідоцтва про народження дітей.

«Ми запроваджуємо електронний сервіс, а точніше видачу свідоцтв про народження дитини безпосередньо в пологовому будинку. Не треба уже їздити у РАГСи, зволікати свій час», - зазначив Арсеній Яценюк.

Очільник уряду додав також, що впровадження електронний сервісу допоможе боротися із бюрократією та корупцією.

«Комп'ютери не беруть хабарів, не заставляють стояти у черзі. Електронна система і електронні сервіси – це найкращий шлях донести послугу громадянину, якомога швидше та якомога дешевше», - додав А. Яценюк.

Він відзначив Міністерство юстиції України, яке за півтора року зробило реальну боротьбу із корупцією, бюротикратизацією та дерегуляцією.

Нагадаємо, на минулому засіданні Уряду чотири голови облдержадміністрацій отримали догани (серед яких і Чернівецька ОДА) за те, що невчасно підключилися до електронних сервісів. Арсеній Яценюк зазначив, що буде мати розмову із очільником Чернівецької ОДА Олександром Фищуком щодо цього питання.

«Вирішення цього питання для нас є дуже важливим, адже це: відсутність корупції, відсутність черг, відсутність зволікання часу, дешево для громадян країни, робиться дуже точно та швидко і це ще одне джерело доходів до місцевих бюджетів», - сказав прем'єр-міністр. * матеріл з сайту chv.tv

В Україні закінчився термін підключення місцевих органів до реєстрів Мін'юсту


В Україні 1 жовтня закінчується термін, виділений представникам районних адміністрацій та Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) для підключення до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Про це на своїй сторінці в Facebook написав міністр юстиції України Павло Петренко.

"1 жовтня... закінчується термін, виділений представникам райдержадміністрації та ЦНАПів для підключення до реєстрів", - написав він.

Таким чином, з 1 жовтня чиновники не мають права вимагати від заявника довідок і виписок, оскільки всю інформацію вони можуть отримати безпосередньо з реєстрів Мін'юсту.

"Представники місцевої влади мали досить часу, щоб раз і назавжди позбутися від гори непотрібних папірців і спростити життя мільйонам українців. І більшість цією можливістю, на жаль, не скористалися", - зазначив Петренко.

Станом на 29 вересня до майнового реєстру підключено трохи більше третини центрів надання адміністративних послуг і лише кожна десята РДА. До бізнес-реєстру підключилося ще менше - 84 райдержадміністрації (17% від усієї кількості), і жодного ЦНАП.

"Як ми і попереджали, з завтрашнього дня Уряд жорстко поставить питання про персональну відповідальність місцевих чиновників, які не забезпечили підключення та ліквідації бюрократії та корупції", - підкреслив міністр.



Чим швидше голови ОДА забезпечать підключення до електронних сервісів, тим швидше громадяни отримають доступ до якісних послуг, - Яценюк


«Електронні сервіси – це боротьба з бюрократією і корупцією. Це найкращий шлях донести послугу до громадянина якомога швидше і якомога дешевше», - наголосив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк на презентації нового сервісу Мін’юсту в рамках робочої поїздки до Чернівців у суботу, 3 жовтня.

«Те, що зроблено Міністерством юстиції України за останніх півтора року в частині реальної боротьби з корупцією, дебюрократизації і дерегуляції, заслуговує на повагу і з боку іноземних експертів, і громадян країни, які нарешті отримали можливість не витрачати десятки днів, не платити хабарі, а просто через електронну систему по спрощеній моделі зайти і отримати будь-яку довідку чи відомості про реєстрацію», - зазначив він.

Арсеній Яценюк підкреслив, що Уряд тримає це питання на постійному контролі. Він нагадав, що минулого тижня чотири голови Чернівецької, Запорізької, Хмельницької та Рівненської ОДА отримали догани і ще майже десять отримали попередження за зволікання з підключенням до електронних сервісів.

Глава Уряду повідомив, що проведе розмову з цього питання з керівником Чернівецької ОДА: «Я перший зацікавлений в тому, щоб догани з цих керівників адміністрацій були зняті. Чим швидше вони підключаться до електронних сервісів, чим швидше громадяни Буковини, Запоріжжя, Хмельниччини, Рівного і інших областей, де йдуть певні процедурні зволікання з підключеннями, отримають доступ до цього сервісу».

«Для нас це вкрай важливо. Тому що це - відсутність корупції, відсутність черг і зволікання часу, це дешево для громадян країни, швидко. І через передачу цих функцій на місця місцеві бюджети отримають додаткові кошти - це ще одне джерело доходів для місцевих бюджетів», - підкреслив Арсеній Яценюк.

У Києві запустили п’ять нових електронних сервісів з надання адмінпослуг


З 30 вересня починають працювати п’ять електронних сервісів з надання адміністративних послуг.

Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив один з творців порталу iGov.org.ua Дмитро Дубілет.

Відтепер киянам доступні наступні сервіси: оформлення субсидій, реєстрація pа місцем проживання (перебування), зняття з реєстрації за місцем проживання, отримання довідки про участь у приватизації житлового фонду, а також довідки про взяття на облік громадян, яким необхідна підтримка держави у справі поліпшення житлових умов.

Запуск електронних сервісів здійснений зусиллями ІТ-волонтерів, які співпрацюють з органами виконавчої влади. Дмитро Дубілет анонсував швидке збільшення кількості електронних адмінпослуг.



Держслужба інтелектуальної власності: Систему електронного подання заявок уведено в промислову експлуатацію


Згідно з дорученням Голови Державної служби інтелектуальної власності України (ДСІВ) Алли Жарінової (від 01.10.2015 № 34) Державним підприємством «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент) уводиться в промислову експлуатацію он-лайн-система електронного подання заявок на об’єкти промислової власності в частині, що стосується складання, подання та експертизи заявок на винаходи, корисні моделі та знаки для товарів і послуг.

За словами Алли Жарінової, система електронного подання заявок, яка була створена в Укрпатенті, упродовж 2011 – 2015 років працювала в режимі дослідної експлуатації. У цей період система проходила всебічне тестування, постійно вдосконалюючись з урахуванням зауважень експертів і заявників. Її основними перевагами є скорочення загального строку обробки заявки від часу подання до моменту публікації, зменшення кількості помилок у матеріалах до патенту, що публікується.

«Промислова експлуатація системи забезпечить приймання зазначених типів заявок і проведення їх експертизи з дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також відповідних нормативно-правових актів. Це означає, що віднині в разі електронного подання заявки не вимагатиметься її подання на папері», – підкреслила Алла Жарінова.

Одночасно з уведенням в промислову експлуатацію системи електронного подання заявок на винаходи, корисні моделі та знаки для товарів і послуг розпочинається шестимісячний період дослідної експлуатації он-лайн-системи електронного подання заявок на об’єкти промислової власності в частині, яка стосується складання, подання та експертизи заявок на промислові зразки, зазначення походження товарів і топографії інтегральних мікросхем.



Усі послуги Держгеокадастру будуть доступні онлайн з 1 липня 2016 року


З 1 липня 2016 року усі послуги, які надаються Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, будуть доступні для громадян в режимі онлайн.

Про це в ході круглого столу заявив голова Держгеокадастру Максим Мартинюк, повідомляє кореспондент Укрінформу.

"З 1 липня 2016 року 100% послуг мають бути доступні онлайн", - зазначив голова Держгеокадастру.

За словами Мартинюка, наразі Держгеокадастр надає 16 адміністративних послуг, і до кінця року відомство планує перевести половину з них в електронний формат.

На сьогодні, повідомили у Держгеокадастрі, запроваджено електронну послугу онлайн-замовлення витягу про нормативну грошову оцінку землі.

"Вона є однією з найбільш запитуваних адміністративних послуг, які надає землевпорядна служба", - зазначають в земельному відомстві.

Крім того, як повідомлялося, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру презентувала електронну систему з отримання доступу до інформації про власників та користувачів земельних ділянок. Електронна послуга, що надаватиметься через Публічну кадастрову карту mep.lend.gov.ua, запрацює з 6 жовтня.

Електронне майбутнє: яких змін варто чекати українцям у сфері держпослуг?


Україна нарешті зробила крок в електронне майбутнє. Вже зараз більше ста державних послуг можна отримати онлайн. «Слово і Діло» вирішило розібратися, що нового очікується у сфері надання адміністративних послуг, і як Мін'юст змінює бюрократичну «машину» отримання документів.

Електронні сервіси

Для початку варто розповісти про те, що в Україні вже запустилися деякі електронні сервіси. На сайті Мін'юсту існує «Кабінет електронних сервісів», через який можна отримати інформаційну довідку, подати заяву на отримання держпослуги або перевірити документи.

Зокрема, в онлайн-режимі можна отримати довідку в держреєстрі права на нерухоме майно та подати заяву на реєстрацію майнових прав. Можна також безкоштовно подати запит і отримати виписку з Єдиного реєстру фізичних осіб-підприємців та юросіб, або ж подати заяву на реєстрацію. Існує й відкритий доступ до списку всіх громадських організацій, ЗМІ, а також повна база даних контактів суб'єктів повноважень влади – державних виконавчих служб, обласних, місцевих, районних адміністрацій. Крім того, українці мають доступ і до електронного суду, а значить, і до єдиного реєстру судових рішень.

Примітно, що відтепер громадянам не потрібно ходити до РАГСу для подачі заяви про одруження. За допомогою електронного кабінету можна подати заяву про реєстрацію шлюбу, зміну імені та прізвища, або розірвання шлюбу. Крім усього іншого, можна подати заяву про народження або зареєструвати факт смерті.

Мін'юст також пропонує українцям замовити онлайн електронний підпис, стежити за аукціонами арештованого майна і навіть сервіси щодо прийому та звернень громадян для того, щоб спростити спілкування з чиновниками.

Уряд через інтернет

Зареєструвати автомобіль з пробігом тепер можна через Інтернет

Існує і ще один сервіс – iGov. За допомогою цього порталу вже зараз можна отримати доступ до адміністративних послуг, не відходячи від комп'ютера. Запустився сервіс лише в червні цього року, але станом на сьогодні вже працюють близько 100 онлайн-послуг, таких як оформлення довідок про несудимість, оформлення заяви на субсидію онлайн. Також можна оформити реєстрацію місця проживання або перебування і знятися з реєстрації. Крім того, можна замовити довідку про участь у приватизації житлового фонду, довідку про перебування на обліку громадян, яким необхідна підтримка держави через житлові умови, і навіть зареєструвати б/в авто в МРЕВ. А в деяких регіонах доступна заявка-онлайн на отримання закордонного паспорта.

Для використання сервісу необхідно тільки зареєструватися. У разі замовлення документів може знадобитися сертифікат електронного цифрового підпису. А якщо говорити про оформлення субсидії онлайн, то потрібно буде вказати тільки контакти, реквізити на оплату комунальних послуг та відомості про доходи. Зручний сервіс ще й тим, що всі результати запитів приходять на електронну пошту, тобто, наприклад, у випадку з оформленням субсидії ЖКГ, заявник одержить лист з рішенням органів влади та вказаним розміром субсидії.

При цьому, майже 450 адмінпослуг через інтернет ще очікують своєї реалізації. Зовсім скоро через портал можна буде отримати індивідуальний податковий номер (ІПН), отримати дозвіл на зовнішню рекламу або ліцензію на експорт.

Черги? Ні, не чули

Спростили життя і тим, хто змушений або полюбляє простоювати черги, намагаючись потрапити до кабінетів органів виконавчої влади. Наприклад, з 1 жовтня жоден державний орган не може вимагати довідок з громадян України. Пов'язано це з тим, що держоргани отримали доступ до Єдиного реєстру Міністерства юстиції – того самого, за допомогою якого і громадяни можуть замовити довідки онлайн.

«З 1 жовтня 2015 року жоден державний орган не має права вимагати довідки, навіть електронні. Тому що якщо вони матимуть безкоштовний доступ до реєстру, вони зможуть це зробити самостійно і отримати цю інформацію без того, щоб кожного разу звертатися за виписками та довідками. Це стосується не лише довідок, а й, наприклад, документів про народження, шлюб та інших», – заявила перший заступник міністра юстиції України Наталія Севостьянова.

Але так це лише в теорії. На практиці ж станом на 30 вересня до майнових реєстрів підключилося не більше третини центрів надання адміністративних послуг і лише кожна десята РДА в Україні. А до бізнес-реєстру підключилося ще менше – лише 17% райдержадміністрацій. Втім, у разі виявлення фактів вимагання довідок у держорганах, необхідно відразу ж повідомляти на урядову гарячу лінію. Адже в Кабміні вже вирішили, що місцеві чиновники нестимуть персональну відповідальність за відмову виконувати вимоги Мін'юсту.



Анастасія Оратовська

Електронні послуги в українських містах: Львів лідирує в IT-рейтингу


Незважаючи на те, що високі технології в роботу українського уряду впроваджуються вкрай повільно, окремі міста все ж таки змогли досягти успіху в якості надання своїм жителям електронних послуг.

Так, згідно з дослідженням ЛІГАБізнесІнформ та ICT Competence Center, першість у рейтингу українських міст за темпами діджиталізаціі державних послуг упевнено утримує Львів, передає «Слово і Діло».

За словами авторів дослідження, великою перевагою Львова стала система БанкID. «Сьогодні у Львові можна отримати послуги БанкID через два українські банки – «ПриватБанк» і «Ощадбанк». Також поки що тільки у Львові доступна можливість через ЕЦП (електронний цифровий підпис) податкової отримати послуги фізичній особі.

Крім уже наявних можливостей авторизації, Львів разом з Ощадбанком видаватиме мультифункціональну ID-картку. ІD-картка стане ідентифікаційним документом, який дає доступ до електронних послуг, що надає можливість електронного підпису, можливість отримувати дискаунти партнерів», – йдеться в рейтингу. Крім того, в місті вже зараз можна онлайн замовити довідку про несудимість, про доходи та місце у квартирній черзі.

Другим за якістю впровадження IT-технологій у життя містян став Дніпропетровськ. Як і у Львові, там уже зараз можна замовити довідку про несудимість і доходи, а також стати в електронну чергу за новим паспортом і в МРЕО. Також там працює спеціальний портал для жителів міста.

Третім у рейтингу став Луцьк. Незважаючи на те, що це невелике місто, воно упевнено йде до надання населенню електронних послуг. На даний момент у Луцьку створено особистий електронний кабінет жителя, впроваджено БанкID, можливе отримання електронної довідки про несудимість і доходи. «Також жителі міста можуть отримати електронною поштою виписку з технічної документації про грошову оцінку земельної ділянки. За словами Яніки Мерило, в цьому місті йде і процес впровадження нових послуг», – відзначають експерти.

Примітно, що столиця України посіла в рейтингу діджиталізації міст лише 4 сходинку. Незважаючи на те, що в Києві вже досить тривалий час працює особистий кабінет, кол-центр і так звана «Картка киянина», жителям міста поки недоступний широкий спектр державних і муніципальних послуг.

П'яте місце в рейтингу поділили південні міста Миколаїв і Херсон. У цих обласних центрах наразі доступні лише по 2 держпослуги в електронному вигляді. В Миколаєві – це копії рішень міськради та її виконкому, а також постановка на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов. Херсонці ж можуть за допомогою інтернету отримати від міської влади відповідь на запит про публічну інформацію та звернення.


Утворення ринку газу



В Україні набув чинності закон про ринок газу


В Україні 1 жовтня почав діяти закон №329-VIII "ПРО ринок природного газу". Закон був опублікований в газеті "Голос України" ще 7 травня, але починає застосовуватися з 1 жовтня 2015 р.

Закон "Про ринок природного газу" закріплює усталені в Євросоюзі, економічно обгрунтовані підходи до організації роботи газового ринку.

Важливо

На території військової частини в Дніпропетровській області вибухнув танк



1. Поділ функцій оператора від функцій виробників і постачальників. Так, закон вводить прийняті в ЄС механізми для недопущення антиконкурентного впливу добувачів і постачальників газу на роботу операторів ГТС, газосховищ, газорозподільних систем, а також потенційного оператора установки LNG. Закон не передбачає приватизації оператора газотранспортної системи, що перебуває у державній власності.

2. Чітке визначення функцій держави та незалежність регулятора. Зокрема, закон передбачає, з одного боку, державне регулювання монопольних ринків (транспортування, розподілу, зберігання, послуг установки LNG), з іншого - розвиток вільної добросовісної конкуренції на товарному ринку природного газу. Закон також закріплює мінімальне втручання держави в роботу оптового ринку природного газу. Так, діяльність оптового продавця не підлягає ліцензуванню. При цьому, втручання уряду має бути обумовлено тільки загальносуспільним інтересом. Наприклад, інтересом забезпечення безперебійного надходження природного газу для споживачів України, диверсифікації джерел надходження такого і т. ін. і вчинене у недискримінаційний і прозорий спосіб.

3. Вільне ціноутворення. Згідно із законом, на оптовому і роздрібному ринках природного газу буде діяти принцип вільного ціноутворення (крім випадків, коли КМУ скористався правом покласти спеціальні обов'язки на суб'єкти ринку природного газу) і свобода вибору джерел надходження природного газу. Закон створює передумови для нової моделі ринку природного газу, побудованій на принципах вільної добросовісної конкуренції та орієнтованої на забезпечення високого рівня захисту прав та інтересів споживачів.

Документ визначає, що оператор газотранспортної системи - це суб'єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність з транспортування природного газу газотранспортною системою на користь третіх осіб (замовників).

Приєднання об'єкта замовника до газотранспортної або газорозподільній системі здійснюється в наступному порядку:

- отримання дозволу оператора газотранспортної або газорозподільної системи на приєднання;

- отримання замовником або проектувальником вихідних даних;

- розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених законодавством, її експертизи;

- затвердження проектної документації;

- виконання підготовчих і будівельних робіт;

- підключення об'єкта до газотранспортної або газорозподільній системі;

- прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта;

- реєстрація права власності на об'єкт будівництва.

Також, згідно із законом, проектування і будівництво об'єктів газотранспортної або газорозподільної системи здійснюється відповідно до законодавства у сфері містобудівної діяльності, а також технічних умов приєднання, передбачених кодексом газотранспортної системи або кодексом газорозподільних систем.

"Замовник має право на власний розсуд обирати виконавця проектних і будівельних робіт по приєднанню серед суб'єктів господарювання, які мають право на здійснення відповідного виду діяльності у відповідності з вимогами законодавства. При цьому витрати замовника, пов'язані з виконанням проектних і будівельних робіт, не включаються до складу плати за приєднання до газотранспортної або газорозподільній системі.

Плата за приєднання до газотранспортної або газорозподільній системі визначається у відповідності з договором між замовником і оператором газотранспортної або газорозподільної системи на основі методології, затвердженої Регулятором.

"Оператор газотранспортної або газорозподільної системи має право відмовити в наданні дозволу на приєднання виключно у разі відсутності або недостатності вільної потужності газотранспортної або газорозподільної системи. За ініціативою замовника може бути проведена незалежна експертиза вихідних даних на відповідність чинним стандартам, нормам і правилам ", - йдеться в законі.

Нагадаємо, Верховна Рада України ухвалила цей закон 9 квітня 2015 р. За законопроект № 2250 проголосували 290 нардепів при 226 мінімально необхідних.

Президент України Петро Порошенко підписав закон 30 квітня 2015 р.

7 травня 2015 р. закон №329-VIII "ПРО ринок природного газу" був опублікований у парламентській газеті "Голос України". Закон набирає чинності з дня опублікування, але починає застосовуватися з 1 жовтня 2015 р. (крім деяких положень, які починають діяти пізніше).



"Нафтогаз" втратить монополію постачальника і продавця газу після набуття чинності 1 жовтня законом про ринок газу - Яценюк


Прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк зазначає, що після набуття чинності 1 жовтня законом про ринок газу НАК "Нафтогаз України" втрачає монополію постачальника та продавця природного газу.

"Нафтогаз" втрачає свою монополію і щодо постачання, і щодо продажу природного газу. Ми фактично будуємо повністю європейську демонополізовану систему ринку природного газу, де постачальник сам визначає, кому продавати, а покупець сам визначає, у кого купувати", - сказав він на засіданні Кабінету Міністрів у середу в Києві.



Що зміниться з 1 жовтня на ринку газу - версія Міненерговугілля


Нові правила функціонування ринку газу в Україні передбачають ліквідацію монопольного доступу до газорозподільних мереж, а також роблять неможливим ручне регулювання будь-яких аспектів діяльності суб'єктів ринку.

Про це кореспонденту Укрінформу розповів керівник управління євроінтеграції Міністерства енергетики і вугільної промисловості України Михайло Бно-Айріян.

"Спільна ідея всього реформування - прибрати з ринку регулювання в ручному режимі будь-яких аспектів діяльності гравців ринку. Нові правила теж спрямовані на те, щоб прибрати монополії і дати учасникам ринку доступ до інфраструктури, яка раніше була в одних руках", - сказав управляючий.

Він підкреслив, що від цього виграють споживачі.

"Давайте на прикладах. Споживачі газу раніше працювали тільки з облгазами. Був монополіст, який володів мережами, і у споживача не було вибору. Приходив рахунок на основі тарифу, який встановлює НКРЕКУ по алгоритму", - розповів Бно-Айріян.

Проте, за його словами, після набрання чинності закону про ринок газу ситуація докорінно зміниться.

"До вас може прийти кілька постачальників газу, які можуть укласти контракт на поставки газу з будь-яким виробником ресурсу в Україні або ззовні.

Власник або управляючий газорозподільних мереж, у свою чергу, не має права відмовити постачальникам у доступі до труби. Таким чином, споживач дістає доступ до 3-4 постачальників, які конкуруватимуть між собою ціною і якістю послуг, а монополіст, який раніше сидів на газорозподільних мережах, не має права відмовити постачальнику", - прокоментував представник міністерства.

Він визнав, що на першому етапі можливі зловживання.

"Проте забирається само правове поле для таких зловживань", - вважає Бно-Айріян.

На його переконання, ніхто також не зможе відмовити виробникам газу у транспортуванні ресурсу по Україні.

"Більше того, європейці тепер зможуть використовувати українську газотранспортну систему і закачувати свій газ у газові сховища на заході країни", - резюмував керівник.



Олександр Домбровський: «Відтепер український ринок газу працюватиме відповідно до законів ЄС»


1 жовтня, вступив у дію Закон «Про ринок природного газу», який передбачає відокремлення функцій оператора від функцій тих, хто видобуває газ, та постачальників.

«Відтепер український ринок газу адаптовано до законів ЄС", — так прокоментував подію співавтор Закону - перший заступник голови комітету з питань ПЕК, ядерної політики та ядерної безпеки - Олександр Домбровський.

«Цей документ — запорука створення прозорого, демократичного, ліберального інструменту для доступу до газотранспортної мережі, до газових сховищ України. Закон дає можливість недискримінаційного доступу до ринку природного газу, вводить поняття оптового і роздрібного ринків природного газу. А також встановлює важливі норми та умови щодо заходів безпеки поставки природного газу для різних споживачів. Закон, фактично, демонополізує ринок газу у газорозподільних мережах та позбавляє його впливу окремих олігархів», - зазначив Олександр Домбровський.

9 квітня Верховна Рада ухвалила у другому читанні та в цілому законопроект № 2250 «Про ринок природного газу». За відповідне рішення проголосували 290 народних депутатів. Раніше, 5 березня, народний депутат України Олександр Домбровський представляв цей законопроект у парламенті. Тоді народні депутати підтримали законопроект (за основу) 237 голосами. Президент України Петро Порошенко підписав Закон «Про ринок природного газу» 5 травня.

Законом встановлено, що ринок природного газу заснований на принципах вільної конкуренції, належного захисту прав споживачів та безпеки постачання природного газу, а також здатний до інтеграції з ринками природного газу держав-сторін Енергетичного Співтовариства, у тому числі - шляхом створення регіональних ринків природного газу.

В Україні набув чинності закон про ринок газу: думки аналітиків


З 1 жовтня 2015 р. набув чинності новий закон про ринок газу, який у першу чергу вносить корективи в діяльність НАК "Нафтогаз України", однак експерти не чекають швидких змін у газовому секторі.

Про це передає "Радіо Свобода".

За словами голови уряду Арсенія Яценюка, газовий сектор наразі потребує ефективного реформування, тож уведений в дію закон крім того усуває олігархів від впливу на цю важливу енергетичну галузь.

Утім експерти з енергетичних питань схиляються до думки, що має пройти деякий час, щоб зміни правил були відчутні на ринку та передусім для пересічних споживачів.

За словами керівника енергетичних програм Центру Разумкова Володимира Омельченка, системні зміни в газовій галузі відбудуться не так скоро.

"Для створення повноцінного ринку лише вступу в дію цього закону недостатньо. Необхідно ще ухвалити низку законодавчих та нормативно-правових підзаконних актів. Насамперед треба ухвалити закон про національного регулятора. Без нормально функціонуючої комісії з регулювання газового і взагалі енергетичного ринку говорити про конкурентний та ефективний ринок не доводиться", - зазначив експерт.

Наразі створено спеціальну компанію для управління газорозподільними мережами. Утім після ухвалення закону представники облгазів припускають, що після передачі контролю над мережами ситуація може ускладнитися і навіть стати некерованою.

За словами Володимира Омельченка, найближчим часом споживачі не відчують істотних змін.

"Не думаю, що там такі вже будуть великі платежі. На сьогодні не очікується, що газорозподільні компанії платитимуть великі гроші, що зможе позначитися на споживачах", - зазначив експерт.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   44


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка