Тема Предмет педагогіки як науки



Скачати 68.93 Kb.
Дата конвертації11.04.2016
Розмір68.93 Kb.
Завдання для самостійної роботи з педагогіки
Тема 3. Предмет педагогіки як науки
План

1. Предмет дошкільної педагогіки:

а) дошкільна педагогіка як галузь педагогічних знань;

б) значення дошкільного дитинства;

в) зв’язок дошкільної педагогіки з іншими науками.

2. Методи науково-педагогічних досліджень:

а) методологія педагогічного дослідження;

б)методи наукового дослідження в галузі дошкільної педагогіки;

в) упровадження результатів наукових досліджень у практику дошкільної освіти.

Завдання для самостійної роботи


  1. Опрацювати теоретичний матеріал згідно плану. На основі прочитаного запишіть тези.

  2. За допомогою схеми зобразіть систему педдисциплін і їх зв’язок з іншими науками.

  3. Охарактеризуйте взаємозв’язок педагогічної науки і практики та роль передового педагогічного досвіду.

4. Підготувати реферат на одну із запропонованих тем:

– Взаємозв’язок педагогічної науки і практики та роль педагогічного досвіду.

– Розвиток теорії і практики вітчизняної дошкільної освіти наприкінці ХІХ – у першій половині ХХ ст.

– Зарубіжні педагогічні концепції дошкільної освіти ХХ ст.

– Охарактеризувати зарубіжні педагогічні концепції дошкільної освіти ХХ ст.

– Педагогічна система Я.А.Коменського.

– Система сенсорного виховання Ф.Фребеля і М.Монтессорі в сучасній дошкільній педагогіці.

– Педагогічна спадщина К.Д.Ушинського.



Література

1. Гавда Н.М. Курс педагогіки в таблицях і схемах. Посібник-довідник. – Володимир-Волинський, 2003. – С.11.

2. Поніманська Т.І. Дошкільна педагогіка. – К., 2006. – С.9-27, 54-71
Форма контролю

Записи у зошиті для самостійних робіт, виступ (теоретичні повідомлення) на занятті.



Тема 4. Розвиток і виховання

План

  1. Взаємодія виховання і розвитку.

  2. Роль дорослого в розвитку дитини.

  3. Обдаровані діти і виховання.

  4. Діти з проблемами розвитку.

Завдання для самостійної роботи

  1. Опрацювати теоретичний матеріал згідно плану. На основі прочитаного запишіть тези.

2. Знайти серед засобів народної педагогіки приклади щодо характеристики рушійних сил розвитку особистості та проаналізувати їх.

3. Законспектувати розділи Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»:

– «Діти, які потребують особливої уваги вихователів і батьків»;

– «Діти з особливими освітніми потребами».



Література

1. Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»: – К.: 2013. – 490 с.

2. Поніманська Т.І. Дошкільна педагогіка. – К., 2006. – С.9-27, 54-71.

Форма контролю

Записи у зошиті для самостійних робіт, виступ (теоретичні повідомлення) на занятті.



Тема 5. Система освіти України

План

  1. Основні принципи системи освіти в Україні, їх характеристика.

  2. Організація професійної освіти, створення системи безперервної освіти.

  3. Сучасний стан розвитку дошкільної освіти в Україні, завдання і принципи побудови дошкільної освіти, вимоги до її змісту.

Завдання для самостійної роботи

  1. Опрацювати теоретичний матеріал згідно плану. На основі прочитаного запишіть тези.

  2. Охарактеризуйте принципи системи освіти в Україні.

  3. Типи навчальних закладів професійної освіти, дайте їм характеристику.

  4. Визначте основні завдання і принципи побудови дошкільної освіти в Україні на сучасному етапі.

Література

1. Базовий компонент дошкільної освіти – К., 2012.

2. Закон України «Про дошкільну освіту». – К., 2001 – ст.3, 4, 6, 7, 9, 10, 22-23.

3. Закон України «Про освіту». – К., 1996 – р.ІІ Система освіти.

4. Положення про дошкільний навчальний заклад – К., 2003 – п.20.

5. Поніманська Т.І. Дошкільна педагогіка. – К., 2006. – С.117-122.



Форма контролю

Записи у зошиті для самостійних робіт, виступ (теоретичні повідомлення) на занятті.



Тема 6. Розвиток суспільного дошкільного виховання

План

  1. Проблеми дошкільного виховання у педагогічній думці давнього світу.

  2. Погляд на проблеми виховання дітей дошкільного виховання в епоху середньовіччя.

  3. Розвиток ідей дошкільного виховання в епоху Відродження.

  4. Педагогіка дошкільного виховання епохи Просвітництва.

  5. Педагогічні теорії та практика дошкільного виховання ХІХ ст.

  6. Розвиток теорії і практики вітчизняної дошкільної освіти наприкінці ХІХ – у першій половині ХХ ст.

  7. Зарубіжні педагогічні концепції дошкільної освіти ХХ ст.

Завдання для самостійної роботи

1. Опрацювати теоретичний матеріал згідно плану. На основі прочитаного запишіть тези.



Література

1. Дошкільна педагогіка /За ред. В.І.Ядешко і Ф.А.Сохіна. – К., 1981. – С.81-90.

2. Поніманська Т.І. Дошкільна педагогіка. – К., 2006. – С.73-114.

Форма контролю

Записи у зошиті для самостійних робіт, виступ (теоретичні повідомлення) на занятті.



Тема 7. Програма виховання і навчання дітей дошкільного віку

План

  1. Характеристика діючих програм розвитку дітей дошкільного віку.

  2. Методична література з дошкільного виховання.

Завдання для самостійної роботи

  1. Ознайомитись із діючими програмами розвитку дітей дошкільного віку, визначити їх структуру.

  2. Опрацювати пояснювальну записку Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина». На основі прочитаного записати тези.

  3. Визначити основний критерій структурування програмового матеріалу (психологічний вік) та структурування за уніфікованою, єдиною для всіх вікових періодів життя, рамкою-схемою.

  4. Ознайомитись із книжковим фондом кабінету, виробляти вміння аналізувати методичну, психолого-педагогічну літературу.

Література

1. Впевнений старт. Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку, шостий рік життя. – К.: МОН України, 2010. – 37с.



2. Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»: – К.: 2013. – 490 с.

Форма контролю

Записи у зошиті для самостійних робіт, виступ (теоретичні повідомлення) на практичному занятті.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка