Тема. Множення чисел, що закінчуються нулями. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000



Скачати 94.38 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір94.38 Kb.

Тема. Множення чисел, що закінчуються нулями. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розв'язування задач, що включають знаходження числа за його дробом

Мета. Повторити переставний та сполучний закони дії множення; вчити використовувати їх для спрощення обчислень. Закріплювати вміння учнів зображати круглі числа у вигляді добутку двох множників, один з яких 10, 100, 1000. Вчити учнів розв'язувати складені задачі, що включають знаходження числа за його дробом.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

І. Усні обчислення.

І) Вправа 695.

і 2) Знайти – 2/7 від 21 (6); 2/5 від 40 (16); 3/4 - від 80 (60); 3/4 ц (75 кг);

2.

2/5 год (24 хв); 2/3 - доби (16 год) 3/10 кг (300 г ) 3/5 м (60 см).

1) Учень прочитав 50 сторінок книжки, що становило 1/4 всієї книжки. Скільки сторінок у книжці? (200 с.)

4) У хлопчика запитали: "Яка твоя маса?" Він відповів жартома: " 1-20 ц і ще 4-5 моєї маси". Яка маса хлопчика?
Маса хлопчика становить 5 таких частин, по 5 кг кожна. {Маса: 25 кг.)

2. Завдання для опитування учнів.

а)5 дівчаток зібрали 4 кг полуниць. Скільки полуниць одержала кожна дівчинка? (800 г.)

б)У трьох цехах приватного підприємства працює 352 робітники. 5-8 усіх робітників працює в першому цеху, а решта — у другому і третьому, порівну в кожному. Скільки робітників працює в третьому цеху? (66)

) II. Розвиток математичних знань,

1.Робота над задачами.

  1. Задачу 697 розв'язати усно. (400 сторінок.)

  2. Задачу 698 розглянути фронтально.

Учні пояснюють, що 25 л — це тільки частина води, що була в бочці. Отже, води в бочці було 25 • 4 = 100 (л). Хлопчик витратив із 100 л 25 л на поливання огірків і 30 л на поливання яблунь. Всього він витратив 25 + 30 = ~ 55 (л). Води в бочці залишилося 100 - 55 = 45 (л).

2.Повторення переставного і сполучного законів множення за вправою 694.
Діти повинні детально пояснити, де учень використовує переставним

закон множення, а де — сполучний.

Під час виконання третього завдання вправи вчитель запитує дітей про те, який закон використали в обчисленні першого виразу, другого і т.д.

3.Вправа 696(1).

Учні самостійно читають вправу, потім пояснюють, як можна круглі1 число записати у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого ( 10, 100, 1000. Друге Завдання вправи учні виконують самостійно.

4. Задача 693.

Задача для учнів із високим і достатнім рівнем знань. Можна розв'язати трьома різними способами. Один із способів:

  1. 12 • 20 = 240 (км) — пролетів літак за 20 хв;

  2. 2 ■ 20 = 40 (км) — пролетів вертоліт за 20 хв;

  3. 400 + 40 = 440 (км) — усього пролетів вертоліт;

  4. 440 - 240 = 200 (км) — буде між ними через 20 хв.

Щоб дати відповідь на запитання, коли літак порівняється з вертольотом, треба дізнатися, коли початкова відстань між ними 400 км скот ротиться до нуля. І 1) 12 — 2 = 10 (км/хв) — швидкість наближення літака до вертольота;

2) 400 : 10 = 40 (хв) — потрібно, щоб літак наздогнав вертоліт.

Щоб дізнатися, яка відстань буде між ними через 1 год, треба:

  1. 12 - 2 = 10 (км/хв) — швидкість наближення;

  2. 10 • 60 = 600 (км) — на стільки літак може наблизитися до вертольоти ш 1 год;

  3. 600 — 400 = 200 (км) — на стільки літак випередить вертоліт через 1 год

III. Підсумок уроку.

Обчислити, використовуючи переставний і сполучний закони множення.

(47 • 25) • 4; 89 • 2 • 5.

Тема : Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі, розв'язання яких вимагає знаходження дробу від числа .

Мети. Закріплювати вміння учнів виконувати усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Удосконалювати вміння розв'язувати складені задачі, розв'язання яких вимагає знаходження дробу від числа.

Хід уроку.

Зміст урок


І. Контроль, корекція та закріплення знань.

І. Усні обчислення.

До яких числівників за значенням відносяться ці дроби? (До кількісних.)



б) Обчислити зручним способом (вирази записати на дошці заздалегідь).

8-7-5 (280); 2-4-25-5 (1000); 15-7 -4 (420); 5-9-2-6 (540).

3) У пекарні для приготування пасок витратили 36 кг сиру, що становить2 -3 всього сиру, що був у пекарні. Скільки всього кілограмів сиру було в пекарні спочатку?

2. Завдання для опитування (за вибором учнів).

Картка 1

1) На поливання огірків витратили 80 л води, що становило п'яту частину води, яка була в бочці спочатку. Потім витратили ще 150 л води на поливання помідорів. Скільки літрів води залишилося в бочці? (170л.)

2)21 м42см: 9 (2 м 38 см.)

Картка 2

21)У магазині було 420 кг круп. Першого дня продали — 2 -7, а другого 3-5 усіх круп. Скільки кілограмів круп залишилося в магазині?



2)16 м 66 см : 7 (2 м 38 см.)

II. Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.

  1. Вправу 701 виконати усно.

  2. Пояснення вчителя на прикладі 3200 *20.

Числа 3200 і 20 подамо у вигляді двох добутків, в кожному з яких один із множників — розрядне число (3200 = 32 • 100 і 20 = 2 • 10). Одержимо: (32 • 100) • (2 ■ 10).

Використаємо переставний і сполучний закони дії множення. (32-2) (100-10) 64 - 1000 = 64000

3. Закріплення вивченого за вправами 702 і 703.

Вирази першого стовпчика обчислити із записом на дошці, другого стовпчика — коментовано, решту— самостійно. (650; 660; 30000; 32000; 960000; 2400; 7400; 100000.)

III.Робота над задачами.

1.Задачу 704 учні розв'язують самостійно.

Для того, щоб звірити правильність розв'язання, один учень записує ДІЇ з поясненням на дошці. (Відповідь: 592 кг)

2.Задача 705.

Учні з високим і достатнім рівнем знань розв'язують задачу самостійно, а учні із середнім і початковим рівнем — після виконання короткого иііінсу.

3.Задача 707.

Учні з високим рівнем знань розв'язують задачу самостійно, з достатнім рівнем знань — після виконання короткого запису задачі, а решта — Після складання плану розв'язування задачі. (Відповідь: 10 кг).

Додаткове завдання.

Скільки кілограмів помідорів зібрала господарка до обіду і скільки Кілограмів помідорів вона зібрала після обіду?

IV.Обчислення значень виразів.
Вправа 706.

Вчитель звертає увагу учнів на перевірку даної дії оберненою дією. Виїдання учні виконують самостійно. (4112, 185270, 1720, 2м 38 см.)

Ііказівка. Іменоване число 19 м 4 см перетворюємо у сантиметри: 1904 см.

V.Підсумок уроку.

2100 • 400; 500 • 600; 20 ■ 4000.

Тема:Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Підготовка до розв’язання задач на пропорційне множення.

Мета. Вчити учнів письмово множити багатоцифрові числа на круглі числа. Готувати дітей до розв'язування задач на пропорційне ділення. Закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі на знаходження дробу від числа.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань

. 1. Усні обчислення.

1) Гра "Доберись до прапорця".
3)Дівчинка повинна була проїхати в автобусі 40 км. На півдорозі вона заснула. Коли прокинулась, то довідалась, що їй залишилось їхати стільки, скільки кілометрів вона проспала. Скільки кілометрів проспали дівчинка?

2. Завдання для опитування.

и) Обчислити зручним способом.

2- 19-4-25-5 (19000).

б) У мами було 24 грн. На - всіх грошей вона купила 4 книжки за однаковою ціною. Скільки коштує 1 книжка? (

Картки для опитування

1



1)Обчисли зручним способом.

4 ■ 67 • 2 • 25 • 5 (67000)

З 1

2)У ларку було 480 кг овочів. 3 5- всіх овочів — капуста, 1-4всіх овочів — помідори. Скільки кілограмів капусти і помідорів разом було у ларку? (Відповідь: 408 кг.)

2



2 І) Старшокласники посадили 120 дерев. 2 3- всіх дерев становили берези, тополі — 3-4 кількості беріз. Скільки тополь посадили старшокласники?

(Відповідь: 60 тополь.) І

2) Обчисли зручним способом.

25 • 39 • 5 • 4 ■ 2 (39000)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя.

32 • (2 • 100).

Використаємо сполучний закон дії множення:

(32 2) 100.

Одержимо 64 • 100 = 6400.

32 х 200

6400

2. Закріплення вивченого матеріалу.

У вправі 711 учні перевіряють, чи правильно підписані числа і виконані обчислення.

Вправу 712 учні виконують із записом на дошці.

У вправі 714 перші два вирази учні виконують коментовано, решта — самостійно з наступною перевіркою.

Перед розв'язанням рівнянь завдання 714 повторити правила знаходження невідомого діленого, зменшуваного, доданка.

На дошці троє учнів розв'язують ці рівняння. Потім учні класу звіряють свої записи із записами на дошці.

(Відповідь: 12500, 525, 475.)

III. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами.

1) Задача 715.

Короткий запис.
Учні складають план розв'язування задачі колективно, розв'язання задачі записують в зошитах самостійно.

(Відповідь: 60 кг.)

2) Задача 716.

Учні з високим рівнем знань розв'язують задачу самостійно. Решта учнів працюють під керівництвом учителя. Учні із достатнім рівнем коментують розв'язання задачі.

(Відповідь: 46 грн. 56 к.)

IV. Підсумок уроку.

Обчислити (усно). 12 • 3000; 150 ■ 400.

Різницю чисел 234567 і 890 зменшити на третину першого числа.

((234567 - 890) - (234567 : 3) = 155488)


Теми. Задачі на пропорційне ділення. Множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа. Повторення ділення трицифрових чисел на одноцифрові і двоцифрові числа .

Мста. Ознайомити учнів із задачами на пропорційне ділення. Закріплювати вміння учнів множити багатоцифрові числа на круглі та розрядні числа. Повторити ділення трицифрових чисел на одноцифрові та двоцифрові числа.

Зміст уроку

І, Контроль, корекція та закріплення знань.

І. Усні обчислення.

б) Вправа №719.

в) Туристи пройшли 20 км, рухаючись увесь час з однаковою швидкістю. До обіду вони йшли 3 год, а після обіду — 2 год. З якою швидкістю йшли туристи? (4 км/год.)

г) Дві групи туристів вийшли одночасно з Тернополя до Хмельницького, відстань між якими 120 км. Одна з цих груп першу половину шляху йшла зі швидкістю 6 км/год, а другу — 4 км/год. Друга група увесь час йшла зі швидкістю 5 км/год. Яка із цих груп раніше прийшла у місто Хмельницький?

На дошці заздалегідь виконаний малюнок.

2. Завдання для опитування учнів (за варіантами).

Варіант 1

1) Склади вираз і знайди його значення.

Різницю чисел 234567 і 890 зменш на третину першого числа. (Відповідь. (234567-890) - (234567:3) = 155488)

2) х: 5000 = 35 (х = 175 000)

Варіант 2

1) Склади вираз і знайди його значення.

Частку чисел 28784 і 7 збільш на добуток чисел 87 і 500. (Відповідь. 28784:7+87- 500 = 47612)

2) х: 3 000 =18 (х = 54 000)

II. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота над задачами на пропорційне ділення.

а) Задача №721.



Час Відстань

До зупинки Після зупинки однакова 4год 3 год ? км 1

\ 56 км ? км

Учні коментовано розв'язують задачу діями з поясненням.

1) 4 + 3 = 7 (год) — витратив лижник на весь шлях;

2) 56 : 7 = 8 (км/год) — швидкість лижника;

3) 8 * 3 = 24 (км) — пройшов лижник після зупинки.

б) Задача 722.

На дошці накреслена таблиця. Вчитель повторює з дітьми зміст зада¬чі. Одночасно один учень вносить у таблицю числові дані і знаки запитання.
Оплата за 1 день Кількість днів Кількість грошей

I столяр

II столяр однакова 4

5 ? ? 189 грн.

(Відповідь: 84 грн., 105 грн.)

2. Множення і ділення чисел,

а) Вправу № 720 виконати за варіантами.

Варіант 1 — перший рядок, варіант 2 — другий.



(77600; 414300; 0 1120; 970; 750)

б) Вправа 723 — самостійно.

Вирази записати один під одним і порівняти множення числа на добуток та множення числа на суму.

41 • 20 = 41 • (10 • 2) = (41 ■ 10) • 2 = 820;

41 • 12 = 41 ■ (10 + 2) = 41 ■ 10 + 41 • 2 = 492.

в) Вправа 724.

Виконати ділення і зробити перевірку множенням по варіантах. Варіант 1. Перші два приклади. Варіант 2. Решту. (Відповідь: 209; 29; 27; 247.

) III. Підсумок уроку.

80000 - 4000; 5000 : 1000; 16 • 5000.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка