Тема. Місце духовності та релігійності в людському житті. У чому полягає феномен віри. Що таке релігійні почуття І чому їх треба поважати



Скачати 38.96 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір38.96 Kb.
Урок 22.

Тема. Місце духовності та релігійності в людському житті. У чому полягає феномен віри. Що таке релігійні почуття і чому їх треба поважати.

Мета: навчити учнів розрізняти зміст понять «духовність» і «релігійність», характеризувати феномен віри; допомогти їм зрозуміти необхідність поважати право кожної людини на свободу віросповідування; виховувати в школярів толерантне ставлення до релігійних почуттів інших людей та повагу до них.

Епіграф.

Людина йде – задивлена в Творця,

Зриваючися летом поза хмари,

І в глибині душі жадливо марить

Про вічність без початку, без кінця…

Тією мислю віддихає всесвіт…



У змінності нестримного життя

Творець людину вивів на дорогу.

О.Тарнавський

Обладнання: Данилевська О.М. Пометун О.І. Етика. Підручник для 6 кл. загальноосв. навч. закл.; картки із завданнями для роботи в парах та групах.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Зміст роботи.

І. Коротке узагальнення вивченого на попередньому уроці.

  • Гра «Так» чи «Ні». Вчитель висловлює певну думку, а діти – погоджуються з нею чи заперечують її.

1. Милосердна людина завжди проходить повз людську біду. (Ні).

2. Альтруїзм – це безкорисливе піклування про благо інших, готовність заради цього зректися власних інтересів. (Так).

3. Чи можна милосердя вважати проявом альтруїзму? (Так).

4. Егоїзм та альтруїзм мають багато спільного між собою. (Ні).



5. Егоїзм –нехтування інтересами інших заради власних. (Так).

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • Вступне слово вчителя.

(Після прочитання слів епіграфа). Ці слова, дорогі діти, кожному з вас, напевно, нагадали уроки християнської етики, коли ми з вами говорили про нашого Бога-Творця, про те, що зробив наш Господь для грішного людства. А ще вам, мабуть, згадалося, з яким душевним щемом ви слухали про вічність, котру Всевишній хоче подарувати людям, аби тільки вони захотіли прийняти цей дар. Сьогодні ми з вами ще більше дізнаємося про роль духовності, релігійності, віри в житті кожної людини, про те, як ці якості можуть змінити її в кращу сторону, а значить, – і все суспільство. Коли ви зараз будете опрацьовувати нові теоретичні відомості, постарайтесь не тільки осмислити їх своїм розумом, а й усім серцем відчути їхню цінність, щоб ваші душі наповнились ними вщерть.

  • Робота в парах. Засвоєння нових знань за методикою «Навчаючи – учусь».

Учні отримують два варіанти завдань. Протягом кількох хвилин діти вивчають свою інформацію, після чого обмінюються знаннями з тим, хто сидить з ними поруч.

Завдання для роботи в парах.

1. Використовуючи матеріли підручника (стор.120-121), осмислити зміст понять «духовність» і «релігійність» та поділитися своїми знаннями з товаришем по парті.

2. Використовуючи матеріли підручника (стор.123-124), дослідити феномен віри та розкрити його своєму товаришу по парті.


  • Розповіді дітей про духовність, релігійність, віру. Коментар учителя.

  • Закріплення вивченого на уроці. Робота в групах.

Завдання для роботи в групах.

1. Поміркуйте над даним висловом і складіть невеликий твір-роздум в контексті теми сьогоднішнього уроку.



«Усяка жива людина носить у собі сім чеснот і сім протилежних їм смертних гріхів: вона зарозуміла і боязка, обжерлива і помірна, похітлива і цнотлива, заздрісна і милосердна, скупа і щедра, ледача і старанна, гнівна і терпляча. І вона може витягти із самого себе рівною мірою тирана і раба, злочинця і святого, Каїна та Авеля».

Мігель де Унамуно, іспанський класик.

2. Поміркуйте над даним висловом і складіть невеликий твір-роздум в контексті теми сьогоднішнього уроку.



«Чужа душа – то, кажуть, темний ліс.

А я скажу: не кожна, ой, не кожна!

Чужа душа – то тихе море сліз.

Плювати в неї – гріх тяжкий, не можна!».

Ліна Костенко.

3. Поміркуйте над даним висловом і складіть невеликий твір-роздум в контексті теми сьогоднішнього уроку.



«Собори душ своїх бережіть, друзі… Собори душ».

Олесь Гончар.

4. Поміркуйте над даним висловом і складіть невеликий твір-роздум в контексті теми сьогоднішнього уроку.



«Я бажала б належати до такої релігії, яка б не давала людям ненавидіти один одного».

Жорж Санд, французька письменниця.

5. Поміркуйте над даним висловом і складіть невеликий твір-роздум в контексті теми сьогоднішнього уроку.



«На вірі, надії, любові весь створений Всесвіт стоїть».

Невідомий автор.

  • Презентація результатів роботи в групах. Коментар учителя.

  • Бесіда з учнями про повагу до релігійних почуттів інших людей.

  • Заключне слово вчителя.

Маю надію, дорогі діти, що після сьогоднішнього уроку ви будете приділяти більше уваги своєму духовному зростанню, і ваші стосунки з Богом стануть кращими, віра – сильнішою. Але пам’ятайте, що це – не разова дія, а постійний клопіткий процес, адже мудрий вислів: «Стояча вода перетворюється на підступне болото» стосується не тільки природи, а й нашого духовного єства.

Вдома ви виконаєте завдання 1 підручника (стор.126), ще раз осмисливши роль віри в житті людини.



ІІІ. Домашнє завдання. Написати невеличкий твір-роздум за одним з поданих прислів’їв на тему: «Чому ми прагнемо віри». (Завд.1, стор.126).








База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка