Тема: Літосфера. Внутрішня будова Землі



Скачати 65.59 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір65.59 Kb.
#25664
Тема:Літосфера. Внутрішня будова Землі. Будова земної кори.

Мета:формування в учнів загального уявлення про внутрішню

будову Землі та літосферу,пояснити відмінність між поняттями «земна кора» та «літосфера», дати уявлення про породи , які складають земну кору; розвивати уміння працювати з картами атласу

та схемами підручника, додатковими джерелами інформації,розвивати самостійність , увагу, сприяти формуванню пізнавального інтересу

до теми, що вивчається, предметні компетентності; виховувати інтерес до предмета.


Компетенції

Очікувані результати

Форми роботи та методи досягнення

Інформаційна

Робота з підручником, геологічним словником, інформацією, отриманою з попереднього курсу

Аналіз операційного апарату підручника, знайомство з геологічним словником, пригадування матеріалу минулого курсу

Самоосвіти, саморозвитку

Сформувати поняття «літосфера», «земна кора»,


Аналіз поняття разом з вчителем, пояснення ознак в парі один одному, взаємоперевірка засвоєння поняття, бесіда про джерела вивчення географії, аналіз рубрик підручника

Мовленнєва, комунікативна

Вживати географічну термінологію, давати пояснення, вислуховувати відповідь товариша

Бесіда, взаємоперевірка, ведення записів у зошиті.

Соціальна

Готовність до співпраці, толерантне ставлення один до одного

Робота в парах, взаємоперевірка

Тип уроку : вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, атлас, геологічний словник, ілюстрації.



Хід уроку:

Етап уроку

Зміст уроку

Форми та засоби

І.

Організаційний


Емоційне налаштування.

Підготовка учнів до сприйняття матеріалу уроку



Підготовка зошитів , атласів до роботи

ІІ.

Проблемно - мотиваційний етап

Оголошення теми мети та плану уроку, місця в вивченій темі, кількість годин вивчення теми

План

  1. Поняття «літосфера».

  2. Внутрішня будова Землі.

  3. Поняття «земна кора» та її будова.

  4. Породи , що складають Земну кору.

Мотивація:

Проблема : Необхідність охорони літосфери – твердої оболонки Землі.

Запис в зошит теми та плану уроку.
Учня записують план уроку в зошит.

Інформація про новий розділ вивчення географії . Інформація про створення Землі – планети , на якій ми проживаємо, короткий екскурс в історію утворення та змін на планеті.

Земля – наша матінка , якій присвячено багато пісень , віршів . Як ви думаєте чому ? Від кого потрібно нашу матінку захищати?

З давніх-давен, намагаючись пояснити влаштування Світу, людство

прагнуло дізнатися про внутрішню будову Землі. Давні греки «оселили»

в земних глибинах бога вогню Гефеста, а давні римляни — Вулкана.

Вчені Середньовіччя висловлювали припущення про те, що надра Землі

заповнені водою або вогнем. А відомий французький письменник Жуль

Верн відправив своїх героїв до центру Землі, і їхня мандрівка була

для читачів не менш захоплюючою, ніж подорож навколо світу або

на Місяць. Що ж керувало людьми в їх прагненні розкрити таємниці

надр? Чи тільки цікавість, а чи певна мета? Для чого людству потрібно

було знати, як саме влаштована Земля?


ІІІ.

Основний етап

Актуалізація опорних знань.

1.Поняття «літосфера»


2.Внутрішня будова Землі.

Фізкультхвилинка

3.Поняття «земна кора» та її будова. Геологія.



Материкова кора:

Океанічна кора:


Із курсу «Природознавство» 5-6 клас ми вами пам’ятаємо з яких оболонок складається наша планета. Одній таких оболонок ми присвятимо12 уроків, попрацюємо з різними видами джерел , виконаємо 2 практичні роботи напротязі теми.
Літосфера – тверда оболонка землі , яка складається з Земної кори та астеносфери – верхньої частини мантії. ( поняття записується в зошит )

Як ви вже розуміли понять дуже багато і наше завдання ознайомитися з ними та вміти оперувати при відповіді на уроці.


В який спосіб учені вивчають надра Землі? На допомогу

їм приходять надглибокі свердловини. Однак навіть найглибші з них ще

не досягли 15 кілометрів. Під час їх буріння виникає багато труднощів:

з’ясовано, що кожні 33 м вглиб Землі температура підвищується на 1 °С,

збільшується також тиск, складно виймати з надр зразки гірських по-

рід. Імовірно, що ще довго довелося б ученим будувати гіпотези щодо

підземних багатств Плутона, якби їм не допомогла наука геофізика. З її

допомогою можна «прослуховувати» нашу планету спеціальними прила-

дами — сейсмографами. Сейсмічні хвилі поширюються в глибинах Землі

з неоднаковою швидкістю, що свідчить про неоднорідність земних шарів.

Завдяки геофізичним дослідженням з’ясовано будову першого від поверхні

шару — земної кори.

Матеріал ми опрацюємо за допомого мультимедійної презентації «Внутрішня будова Землі» , закликаю приготувати олівець і бути уважними при перегляді презентації та замалювати будову земної кори.

Встаньте , діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво , вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться .

Раз – присядьте, два – присядьте

І за парти тихо сядьте

«Земна кора» - верхній твердий шар нашої планети.

Товщинавгорах – 70 км.

нарівнинах – 40 км.

Земна кора поділяється на материкову та океанічну .

Самостійна робота за завданням: *визначити склад та відмінність материкової та океанічної кори?

*визначити як змінюється температура земної кори із глибиною?

(температура земної кори на кожні 33 метри зростає на 1˚)

*що вивчає наука – геологія ?

Інформація про породи , які складають земну кору, яка супроводжується демонстрацією таблиці:



  • Магматичні породи(граніт,базальт,пемза,вулканічний туф)

  • Глибинні породи

  • Вивержені породи

  • Осадові породи ( пісковик, торф, лес, кам’яна сіль)

  • Уламкові породи

  • Органічні породи

  • Хімічні породи

ІV.

Підсумковий етап

1. Прийом «Тест- картка»
2. Перегляд відео

Учні виконують завдання на тест – картках.

Самооцінка, взаємооцінка

Учні переглядають відео «Будова Землі» ( тривалість 03:28 хвилин)


V. Домашнє завдання

§ 17,18


Скласти по 5 запитань до сусіда по парті пов’язаних із базовими поняттями.

Підготувати інформацію про типи гірських порід поширених в нашій місцевості.





Скачати 65.59 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка