Тема. Коригування та поглиблення знань по темі : «Основні класи неорганічних речовин ( оксиди, кислоти)». Мета



Скачати 71.43 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір71.43 Kb.
Тема. Коригування та поглиблення знань по темі : «Основні класи неорганічних речовин ( оксиди, кислоти)».

Мета:

Навчальна: удосконалити навчальні компетенції учнів з питань:

  • будови молекул та номенклатури неорганічних речовин;

  • хімічних властивості оксидів і кислот.

  • Почати формування поняття про генетичні зв’язки між речовинами різних класів неорганічних речовин.

Розвивальна:

Виховна:

  • виховувати комунікативні компетенції; інтерес до пізнання нового.

Тип уроку: корекції та поглиблення знань.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця розчинності неорганічних речовин, ряд активності кислот, дидактичні картки, підручник, робочий зошит з друкованою основою .

Структура уроку.
Організаційний момент. ( 2хв.)

II. Мотивація навчальної діяльності. ( 2хв.)

III. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. ( 10 хв.)

IV.Основна частина уроку.

4.1. Самостійна робота за дидактичними картками ( 10 хв).

4.2. Виконання тренувальних вправ ( 10 хв.)

V. Рефлексія. ( 3хв.)

VI. Підсумки уроку. ( 5 хв.)

VII. Домашнє завдання. ( 3 хв)

ХІД УРОКУ.



  1. Організаційний момент. ( 2хв.)

Привітання. Оголошення теми і мети уроку.

  1. Мотивація навчальної діяльності. ( 2хв.)

Проблемне запитання. Чи погоджуєтеся ви з відомим висловом давньогрецького філософа Сократа: « Я знаю, що нічого не знаю»

  1. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. ( 10 хв.)

Фронтальна бесіда за запитаннями:

    1. Прізвища вчених, які зробили відкриття, завдяки яким ми пізнаємо навколишній світ, світ хімічних речовин зокрема:

  • Вчений, який відкрив періодичний закон та створив періодичну таблицю хімічних елементів ? ( Д.І.Менделєєв)

  • Які основні характеристики хімічних елементів ми можемо дізнатися використовуючи періодичну систему хімічних елементів? ( відносну атомну масу хімічних елементів, валентність, металічний чи неметалічний хімічний елемент)

    1. Вчені, які відкрили закон збереження маси речовин. ( М.В.Ломоносов. А.Л.Лавуазьє).

  • Де практично ми застосовуємо цей закон ? ( складання рівнянь хімічних реакцій)

    1. З яким відкриттям у вас асоціюється прізвище російського ученого М.М.Бекетова?

(М.М.Бекетов побудував ряд активності металів ( витискувальний ряд металів)).

- Що це за ряд? ( Це ряд, в якому метали розташовані за їх здатністю витискувати Гідроген з кислот.

- Де практично ми використовуємо ці знання? ( Під час характеристики хімічних властивостей металів і кислот).

Які особливості металів, що стоять у витискувальному ряді за воднем?

( водень із кислот не витискують) .

Практична частина. Виконання вправ. Робота з дидактичними картками.

ВАРІАНТ I.


    1. Вправа 1. «Знайди мені пару» ( хімічний марафон).

( Із запропонованих фрагментів скласти максимальну кількість хімічних формул речовин, класифікувати їх на класи, дати назви за міжнародною номенклатурою).

Час виконання – 5 хв.



  1. Ряд. Ca, P2 , K, Fe, H2, H3, Na, AL2.

  2. Ряд. (OH)3, O5, OH, PO4, O, SiO3, Br, (SO4)3.

ВАРІАНТ II.

  1. Ряд. Mg, N2, H2, H, Fe2, Na, AL, Zn

  2. Ряд. Cl, O, O5, (SO4)3, SO3, Br, (OH)3, (OH)2.

IV.Основна частина уроку.

4.1.Виконання тренувальних вправ ( 10 хв.) Самостійна робота учнів.

( робота в парах).

4.1.1. Заповнити пропуски у реченнях за запропонованим алгоритмом:

ВАРІАНТ I.

А) Метал + кисень  Основний оксид

Б) Основний оксид + ?  Основа ( луг)

В) Основний оксид + Кислотний оксид  ?

Г) Основний оксид + ?  Сіль + вода.

4.1.2. Використовуючи результати роботи попередньої вправи, заповнити схему:




Основа

Сіль + ?

Основний

оксид

оксид

оксид


Метал
? H2 O кислота
ВАРІАНТ II.

4.1.1. Заповнити пропуски у реченнях за запропонованим алгоритмом:

А) Неметал + кисень  Кислотний оксид

Б) Кислотний оксид +  Кислота

В) Кислотний оксид + Основний оксид  ?

Г) Кислотний оксид + Основа ( луг)  ? + ?


4.1.2. Використовуючи результати роботи попередньої вправи, заповнити схему

Сіль +?

Кислотний оксид

Кислота

Неметал
? H2 O ?
Учитель. Складені схеми дають можливість прослідкувати ланцюжок взаємоперетворення і взаємозв’язків речовин. Він поки не повний, тому що ми ще познайомилися з іншими класами речовин.

Так у світі вже заведено, що міцно все переплетено. Із одного чогось простого можна одержати багато чого складного ( вислів).

Повернемося до відомого вислову Сократа. Чи отримали ви підтвердження мудрості його слів.

Але існує ще один мудрий вислів : « Мир не познанный, но познаваемый».

Тому будемо удосконалювати свої знання про світ за допомогою тренувальних вправ.


4.2.2. Закріплення знань на встановлення генетичних зв’язків між різними класами неорганічних речовин. ( робота на дошці)

Вправа.


Записати рівняння реакцій, що відповідають схемам:

  1. S  SO2  H2 SO3 Ca SO3

  2. Ca CaO Ca( OH)2  Ca SO3

V.Рефлексія. ( 3хв.)

Установіть відповідність між реагентами та продуктами реакції:

Реагенти Продукти реакції



  1. Cu + HCl A) MgCO3 + H2O

  2. MgO + H2CO3 Б ) KCl + H2O

  3. KOH + HCl В) BaSO4 + HCl

  4. H2SO4 + BaCl2 Г ) реакція не відбувається

Д) Cu Cl2 + H2




А

Б

В

Г

Д

1
















2
















3
















4
















VI. Підсумки уроку. ( 5 хв.)

Оцінювання досягнень учнів на даному уроці.



VII. Домашнє завдання. ( 3 хв). Робочий зошит. 1. Повторити матеріал на с. 25, 30, 31.

2. Виконати тренувальні вправи на с. 26, 27. Самостійну роботу на с. 32.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка