Горлівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 21
Виховна година на тему:
«Ким бути?»
Підготувала:
учитель І категорії Кальченко Л.М.
Тема: «Ким бути?»
Клас: учні 2-х класів
Ціль: Поглибити та розширити знання учнів про різноманітні професії, їх важливість, похождения. Вчити чітко і виразно читати вірші; розвивати пам'ять, повагу до людей різних професій.
Очікувані результати:
-
визначити важливість праці у житті людини;
-
поглибити знання про світ професій;
-
сприяти професійному самовизначенню учнів.
Методы и прийоми: бесіда з учнями, рольова гра.
Обладнання: ілюстрації, СД- програвач.
Попередня підготовка: роздати учням слова, підготувати ілюстрації професій
Хід виховної години
На дошці прислів’я: «Праця людину годує, а лінь марнує», «Бджола мала, а й та працює», «Що посієш, те й пожнеш».
Учитель. Уявімо собі таку картину: ні на виробництві, ні в школі ніхто нічого не робить. Що б сталося? Не працює електрик…
Учень. Немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, холодильники, магнітофони, праски.
Учитель. Не вийшов на роботу пекар…
Учень. Усі залишилися без хліба, булочок, пиріжків.
Учитель. Вирішив відпочити кочегар…
Учень. Холодно в школі, вдома, в дитячому садку, в лікарні.
Учитель. А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу?
Учень. Не буде кому пекти хліб, виробляти масло, сир тощо.
Учитель. Життя – це праця і бережливість.
Учень. Як тільки вийдеш за поріг
Лишивши рідний клас,
Чимало сонячних доріг
Тобі укаже час –
Яку завгодно вибирай,
Професій безліч з краю в край.
Учитель. Сьогодні ми поговоримо про різноманітні професії та спробумо з’ясувати наскільки вони важливі в житті людей.
(Розгляд ілюстрації з професією - будівельник).
Зараз ми розкажемо про важливість професії – будівельника.
Учень. Ця професія виникла дуже давно. Люди завжди піклувалися про своє житло. Навіть первісна людина шукала печеру, де можна було б сховатися. Поступово знання людини розширювалися, удосконалювалися її вміння. З’явилися спеціалісти, які вміли краще за інших визначати, де, з яких матеріалів і як будувати. Дбали, щоб будівлі були довговічні і красиві. Поступово люди навчилися створювати матеріал для будівництва. Одним із найдавніших будівельних матеріалів є добре відома цегла. Цегла й нині – найпоширеніший будівельний матеріал. Вона не боїться вогню, вологи, вітру. Робота муляра на перший погляд здається нескладною, але він творить справжні дива: з окремих цеглинок зводить красиві, міцні споруди.
Учень. Муляр плечима торкнувся хмаринки!
Дім нам будує – не згає й хвилинки.
Рівно виводить він стіни в будові.
В нього підручний напоготові
Кран величезний! Сьогодні ще зрання
Цеглу доставив на риштування.
Кран беручкий, працювати не ліниться.
В муляра швидко робота скінчиться:
Ось домра остатнюю цеглинку
І заховається геть за хмаринку! (М. Познанська)
Учитель. Чому кажуть: «Білий хліб росте у чорній землі?». Це вже професія хлібороба. Саме він перетворює чорне поле у зелене: коли сходить посіяне зерно. Зелене перетворюється у золоте – коли достигають колоски. Золоте стає білим – коли виготовляють борошно. А ось коли хліб випечений – біле перетворюється на рум’яне.
Учень. Честь і слава хліборобам,
Що живуть в моїм селі!
Хлібороби хліб нам роблять,
Знайте й ви про це, малі.
Учень. Земля плодовита починається у працьовитій руці хлібороба. Хліб – праця багатьох людей. І їхня праця потрібна завжди і скрізь. Без хліба немає життя на землі.
Учень. Хто ж так смачно нам варить і пече?
Звичайно – це
Наш кухар, ніби боровик,
Надів біленьку шапку.
Готує нам він борщик
І запікає бабку.
Смычной у кухаря пиріг,
Чудова каша манна.
Він два про здоров’я всіх –
Йому подарка й шана!
Учень. Професія кухаря дуже відповідальна. Він знай всі тонкощі приготування їжі. А всі ми любимо смачненько попоїсти. І тоді ми звертаємося до кухаря.
Учитель. Що робить токар? Де можна собачите його роботу?
Учень. Професія токаря потрібна і відповідальна. Він виточує резня деталі на спеціальних верстатах.
Учень. Співає пісеньку й співає
Верстат у токарів!
Які в тій пісеньці слова?
У ній немає слів.
Та в ній звучить – хай знає всяк –
Подяка токарям:
Без них, малята, аж ніяк
Не обійтися нам!
Учитель. Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чемно, вміло.
Гра. Діти вигадують професію і намагаються продемонструвати її.
Учитель. Обравши собі майбутню професію, пам'ятайте про головну для вас саме зараз, «професію школяра»
Спитай у мами і у тата,
Які професії у них.
Професій різних є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх
Учень. Та є одна поміж професій
Якої вчаться всі в житті –
Вона для кожного найперша,
Якої вчитимешся й ти!
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Рефлексія. Діти передають по черзі мікрофон, висловлюючи свої думки про виховну годину.
Використана література:
Журнал «Початкова освіта» №8 – 2009р.,
Збірка дитячих творів Марії Познанської, «Бібліотека воителе початкових класів» №6-7 – 2006р.
Поділіться з Вашими друзьями: |