Тема. Життя це мить, зумій його прожити



Скачати 78.12 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір78.12 Kb.
#49613
Година спілкування

«Життя - це мить, зумій його прожити»

Підготувала Тимощук Н.Л.



Тема. Життя - це мить, зумій його прожити.

Мета: формувати загальнолюдські цінності, прищеплювати відповідальність за власне життя і життя близьких.

Обладнання: вислови видатних людей, кольорові стрічки, аркуші паперу,олівці

Форма проведення: година спілкування.

Методи і прийоми: вправи « Знайомство», «Мікрофон», робота в групах, робота в парах, розповідь, інтерв'ю.
Епіграфи :
«Живи не як хочеться, а як можеться»

(народна мудрість)


«На світанні, побачивши сонце, з радістю прославте день новий і скажіть: Господи, додай мені літа до літа, щоб я чесно й добром виправдав життя своє»

Володимир Мономах


Духовний заповіт Матері Терези

Життя — це шанс. Скористайся ним.

Життя — це краса. Милуйся нею.

Життя — це мрія. Здійснюй її.

Життя — це виклик. Прийми його.

Життя — це обов'язок. Виконай його.

Життя — це гра. Стань гравцем.

Життя — це цінність. Цінуй його!

Життя — це скарб. Бережи його.

Життя — це любов. Насолоджуйся нею.

Життя — це таїна. Пізнай її.

Життя — це юдоль бід. Перебори усе.

Життя — це пісня. Доспівай її.

Життя — це боротьба. Почни її.

Життя — безодня невідомого. Не бійся, вступи в неї.

Життя — удача. Шукай цю мить!

Життя таке чудове — не загуби його.

Це твоє життя. Борони його.



Питання для обговорення:

Для чого людина живе на землі?

Що зробити для того, щоб життя наше було прекрасним?

Хід заняття

1.Повідомлення теми і мети заняття.

Учитель. Тема сьогоднішнього заняття –« Життя - це мить, зумій його прожити». Найдорожче в людини –це її життя, яке сповнене труднощів, несподіванок, перемог, поразок. Вдумаймося у слова Леонардо да Вінчі:«Пам'ятай, життя є дар, великий дар, і той, хто його не цінує, цього дарунка не заслуговує». А щоб цінувати життя – треба розуміти своє місце в ньому.

2. Вправа «Знайомство»

Кожному учневі роздається аркуш паперу з написом «Я» олівці,фломастери.

Діти повинні написати великими літерами три своїх найбільш характерних рис, що не є очевидними. Потім учені прикріплюють папірці до свого одягу на видному місці і по черзі розповідають про особисті якості.

3.Вправа « Мікрофон».

Учні вголос дають визначення розуміння слова «життя».



Вчитель. Людське життя... Неповторне і звичне, радісне і сумне, сповнене глибоких переживань, солодке, як мед, і гірке, як полин.

4. Вправа «Життєве кредо»

Кожен із учнів має сформувати свій девіз, який відображає його життєве кредо.



Вчитель. У людини, як стверджує одна романтична сага, є береги, від яких кожен відпливає і до яких неодмінно причалить: Берег Дитинства, Берег Юності, Берег Старості.

На цій довгій дорозі зустрічаються чимало інших, не менш значимих. Серед них - Берег Надії, Берег Любові.

Ви молоді, завзяті, кмітливі, сповнені енергії. Маєте багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє.

Щодня ви пізнаєте життя, відкриваєте для себе світ. Ви хочете усе спробувати, випробувати себе і свої сили, утвердитись як людина і як особистість.

Ви рухаєтесь вперед, наближаючи власне І майбутнє.

Ви мрієте про успіх, кохання і щастя, бо ви молоді.

Усе життя для вас попереду.

Від Берега Дитинства відпливаєте і прибуваєте до Берега Юності.

Юність - це пік вашого життя. Зараз ви робите найвеличніше своє відкриття - відкриваєте самих себе.

А відкриття самого себе - найпрекрасніше, що може відчути людина.



Учень.

Ти знаєш, що ти - людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя - єдина,

Очі твої - одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди -

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж, не проспи!

Бо ти на землі - людина,

І хочеш того чи ні -

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя єдина,

Очі твої—одні.

(Василь Симоненко)



Учитель. Сьогодні ви тримаєте у власних руках своє майбутнє. І лише ви самі відповідаєте за нього. Вже від вас залежить, яким буде завтрашнє і майбутнє.

Звичайно, нікому не дано з цілковитою точністю визначити своє майбутнє.



  1. Як ви думаєте, чи може кожна людина жити так як вона хоче?

  2. А що складніше і важливіше - будувати життя чи пристосовуватися до
    нього?

-А який зміст ви вкладаєте в поняття «жити щасливо» ?

У кожного з нас від народження з'являються свої принципи: один любить спокій, буденність, простоту, скромність, а інший — навпаки, неспокій, святковість. Але кожний з нас зі своїм народженням одержав право на життя і повинен думати зараз над кожним своїм вчинком.

Важливо, щоб людина пізнала себе і добре визначила мету, яку вона хотіла б досягти.



5. Рольова гра «Веселкова казка про життя».

Перед учнями розкладено картки і запропоновано кожному витягнути єдину з них. На картках написано назви професій: президент, учитель, лікар та інші. Ведучий зачитує запитання, а учні згідно соціальної ролі виконують дію. об'єднати учнів на сім груп за кольором веселки - червоний, оранживий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Учням пропонується скласти «веселкову» казку про життя.

Потім групи по черзі читають свої казки. Починає гру група, якій призначено червоний колір, а закінчує група, якій призначено фіолетовий колір.

Учитель. Пошук змісту життя - проблема складна. Нерідко вона пов'язана з певними невдачами, розчаруваннями в собі і в людях. Можливо в когось з нас виникає думка: «Що там говорити про сенс життя, інтелект, коли сьогодні в нашій державі добре живуть ті, хто має гроші, владу...»

Ми не повинні орієнтуватися на погане, а жити, серцем жити і людей любити».



6. Вправа «Музико –терапія»

Учитель. Сядьте зручно. Закрийте очі і спокійно дихайте. Ви розслаблені і спокійні, готові вирушити у велику подорож до стародавнього, таємничого, покинутого саду. Ви бачите чудову природу: шовкові трави, чудернацькі квіти, дивні дерева, які своїми м'якими голосами запрошують вас зайти, тихо нашіптуючи: заходь, заходь.

І ви спинитесь у прекрасному, але занедбаному садку. Рослини там розрослися, що не видно землі і важко знайти стежку. Вам хочеться довести , все тут до ладу, і ви починаєте полоти бур'яни, підрізати гілки, викошуєте суху траву, обкопуєте, поливаєте, наводите повний порядок в садку. Через деякий час оглядаєте те, що зробили, порівнюєте із тією частиною саду, якої ще не торкалися. Ви задоволені результатом своєї праці. Ви чуєте слова подяки, задоволенням відмічаєте, що все і завжди потребує догляду, турботи і уваги. І навіть природа, аби радувати око, потребує дбайливих рук, терпіння і любові.

Ви із задоволенням оглядаєте ще і ще раз цю дивовижну красу і повертаєтесь до кімнати впевнені: все в цьому світі створено для краси і ви –теж.

7. Підсумок години спілкування

Учитель. Як ви думаєте, чому я саме так визначила тему нашої сьогоднішньої зустрічі: «Життя - це мить, зумій його прожити».

- Що зробити для того, щоб наше життя було прекрасним?



8. Притча

Людське життя коротке і дається воно тільки раз.

Якось один професор на великому білому аркуші намалював чорну крапку і показав учням.


  1. Що ви бачите? - запитав він.

  2. Чорну крапку! - відповіли всі.

  3. Так, ви всі бачили маленьку чорну крапку, - сказав професор. – Але ніхто не зауважив великого білого аркуша.

Життя - це серія хвилин, правдивий успіх приходить лише тоді, коли ми живемо усіма тими хвилинами сповна.

Не ризикуй, ідучи за маленькою чорною крапкою, пройти повз великий білий аркуш.





Скачати 78.12 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка