Тема. Дієприкметник Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання, уміння та навички учнів із теми «Дієприкметник»; удосконалювати вміння знаходити дієприкметники в тексті, визначати їх стан, вид



Скачати 67.49 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір67.49 Kb.
Тема. Дієприкметник
Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання, уміння та навички учнів із теми «Дієприкметник»; удосконалювати вміння знаходити дієприкметники в тексті, визначати їх стан, вид, час; використовувати дієприкметники в усному та писемному мовленні; розвивати пам’ять, увагу, логічне мовлення; виховувати повагу до олімпійських чемпіонів України; формувати здоровий спосіб життя
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації.
Обладнання: комп’ютер, підручник, презентація, різнокольорові кільця, папір.
ХІД УРОКУ


Лірична хвилинка

Вам ніколи не хотілося посеред спекотного дня білого пухнастогоснігу, або покататися на санчатах чи ковзанах? А коли приходить морозна зима, я завжди сумую за красним літечком, за ласкавим сонцем, за теплим морем. Восени, зупиняючи погляд на золотому листі, хочеш побачити молоденькі запашні бруньки на деревах. Квітучою весною так хочеться червонобоких соковитих яблук.

Січень січе, Вересень трусить

Лютий лютує, Груші в садочку.

Березень плаче, Жовтень гаптує

Квітень квітує. Клену сорочку.


Травень під ноги Йде листопад,

Стелить травицю.Застеля килими.

Червень складає Грудень надходить –

Сіно в копиці. Початок зими.

Ф. Петров

Липень медовий

Бджілок чарує.

Серпень чудовий



Булки дарує.




Я пропоную вам на цьому уроці побувати у світі спорту.
На дошці записаний епіграф уроку:
Успіх приходить до того,хто його прагне.

Г.Сковорода


ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Відгадування загадок. Учитель демонструє картинки до кожної відгадки.
І. Бокс, хокей, бобслей, футбол,

Сноуборд і волейбол...

Стадіон, басейни, корт -

Об'єднало слово... спорт.
Дві команди, як в футболі,

Та на крижаному полі,

І дорослих, і дітей

Позбирав на лід... хокей.
Кулю шкіряну ганяють,

Лиш одну на полі мають!

По ногах не б'ють – це фол!

Називають гру... футбол.
Той, хто диво-дошку має,

Із гори, мов птах злітає.

Це не гра - зимовий спорт!

Зветься вид цей... сноуборд.
Ця спортивна боротьба -

Рух на лижах і стрільба...

Гонка-справжній марафон!

Цей вид спорту... біатлон.
Спуск на лижах із гори

Де проходи – прапори!

Назва схожа з нашим салом,

А вид спорту зветься - сл'алом.


Учитель.

Говорити сьогодні ми будемо про спорт, про спортивні перемоги українських олімпійців.

Спорт – школа життя. Лише подолавши всі перешкоди, можна стати справжньою людиною, сильною духом і тілом. Ми маємо пишатися нашими славними атлетами, вольовими особистостями, яких виховав спорт. Сподіваюся, приклад олімпійців навчить вас сміливо торувати складні життєві шляхи й приведе багатьох із вас у спортивні зали, на стадіони, у басейни.
Увага! Погляньте на таблицю.

Непереможний Переможений
Чемпіон

  • Якою формою дієслова виражені виділені слова?

Так, це дієприкметники. (Робота з тлумачним словником)
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Ми будемо узагальнювати вивчене з теми «Дієприкметник», а ще дізнаємося багато нового про всесвітньо відомих українських олімпійців.
ІУ. Узагальнення здобутих знань, умінь і навичок.

За кожну правильну відповідь дитина отримує «медалі».


  • Робота в групах. Серед поданих частин мови, їх граматичних ознак виділіть ті, які поєднує дієприкметник. Прикріпіть на дошку.

  • «Орфографічна розминка». Розподілити слова у дві колонки: з –н- та –нн-(нескінчена робота, нескінченна розповідь, несказанна безмежність, несказана промова, неоцінені досягнення, неоціненні нагороди, незлічені кошти, незліченна кількість тренувань, незнищені реліквії, незнищенні слова настанови).

Скласти речення з виділеними словосполученнями.

  • Гра «Тренування швидкості».Вибрати активні і пасивні дієприкметники.

Скривджений, думаючий, змальований, вихований, охриплий, лежачий, знаючий, стиснений, міцніючий, побілений.

  • Фізкультхвилинка

Раз, два – усі пірнають, (діти присідають)

Три, чотири – виринають,

П’ять, шість – на воді (рухи руками)

Кріпнуть крильця молоді,

Сім, вісім, що є сили –

Всі до берега приплили, (руки на поясі, ходьба на місці)

Дев’ять, десять - розгорнулись,

Обсушились, потягнулись

І розбіглись, хто куди (сідають на свої місця).

  • Гра «Тренування кмітливості». З’єднайте фразеологізм з його лексичним значенням. Дієприкметники у фразеологізмах підкресліть.

Стоїть як вкопаний нерухомо

Біжить як ошпарений швидко

Як намальований вродливий

Викапаний батько схожий

Пахне смаленим будуть неприємності

Ходяча енциклопедія розумний

З одним фразеологізмом складіть речення. Визначте вид, стан, час дієприкметника.

  • Перегляд презентації.

  • Супергра «Олімпійські інтелектуальні ігри» (формування олімпійського прапора)




Жовтий – Провідміняйте словосполучення, виділити закінчення (засмучений вболівальник) 2 бали

Блакитний – Утворіть від поданих дієслів дієприкметники. Складіть з одним із них дієприкметниковий зворот і уведіть його в речення, підкресліть усі члени речення (створити, виконати, закрити, лежати, загоїти) 6 балів

Чорний – Відредагуйте текст, замінивши дієслова дієприкметниками 8 балів

Зелений–Розставте розділові знаки. Підкресліть усі члени речення. 9 балів

Червоний – На основі переглянутої презентації напишіть статтю про українку чи українця великого спорту, яка (який) найбільше вам подобається на тему «Олімпійська гордість України», використовуючи самостійно утворені дієприкметникові звороти. 12 балів.
У. Підсумок уроку. Метод «Незакінчене речення». Настала хвилинка справедливості. Прийшов час оцінити свою діяльність на уроці.

Я можу…

Я знаю…

Я вмію…
Шановні діти. Ми повторили, закріпили ваші знання, уміння й навички з теми «Дієприкметник». Тепер слід порахувати медалі та визначити олімпійського чемпіона, володаря Кубка Знань. Я хочу, щоб ви запам’ятали головне: необов’язково бути професійним спортсменом, аби отримувати користь і задоволення від занять спортом. Багато хто з людей бігає, хтось ходить на аеробіку та фітнес, хтось грає у футбол чи займається карате. Головне, щоб справа подобалася. Окрім задоволення, такі заняття роблять вас фізично сильними й упевненими в собі, а також дають можливість знайомитися з багатьма цікавими людьми.
УІ. Домашнє завдання.


Додатки до уроку

Довідковий матеріал для вчителя

Олімпійський прапор — полотнище із зображеннм олімпійської емблеми на білому тлі. Білий колір символізує мир під час Ігор.
Прапор планувалося уперше використати на Іграх 1916 року, але вони не відбулися через війну, тому уперше прапор з'явився на Олімпійських іграх 1920 року в Антверпені (Бельгія).
Підіймається на відкритті Олімпійських ігор, опускається під час церемонії закриття. На церемонії закриття мер міста-господаря минулих Ігор передає прапор мерові міста-господаря наступних Ігор. Впродовж чотирьох років прапор залишається у будівлі мерії міста, яке готується до чергових Ігор.
Олімпійська емблема являє собою є п'ять переплетених кілець різного кольору, які символізують п'ять різних континентів:

синій — Європа.

чорний — Африка.

червоний — Америка.

жовтий — Азія.

зелений — Австралія.
Цей символ був розроблений засновником сучасних Олімпійських Ігор бароном П'єром де Кубертеном в 1913 році під враженням від подібних символів на старогрецьких предметах. Немає підтверджень, що Кубертен пов'язував кількість кілець з числом континентів. Але на прапорі будь-якої держави є принаймні один колір із представлених на олімпійських кільцях.
Емблеми національних олімпійських комітетів обов'язково містять зображення п'яти кілець.

Олімпійський девіз складається з трьох латинських слів — Citius, Altius, Fortius!. У дослівному перекладі означає «Швидше, вище, сильніше!». Щоправда (лат. fortis — «сила» може бути перекладена не тільки як фізична, але як і сила моральна — стійкість, хоробрість тощо. Таким чином можливий і переклад «Швидше, вище, хоробріше!»). Вислів був уперше сказаний французьким священникомАнрі Дідоном на відкритті спортивних змагань у своемуколледжі. Ці слова сподобались П'єру де Кубертену, який вважав, що саме ці слова найбільш повно відображають мету атлетів усього світу.
Девиз було уперше озвучено у 1924 році на Олимпийських іграх в Парижі. [1] Також девіз ліг у назву журналу олімпійської історії з 1995 по 1997 р., коли він був перейменований у журнал Олімпійська історія. Ще одним неформальним, проте добре відомим девізом, який також був представлений П'єром де Кубертеном, є девіз "Головне не перемога, а участь!". Де Кубертен отримав цей девіз із проповіді єпископа Пенсильванского під час Ігр 1908 у Лондоні. [2


Леопард, Зайка і Білий ведмідь — талісмани зимових Олімпійських ігор 2014


Венлок і Мандевіль — офіційні талісмани літніх Олімпійських і Паралімпійських ігор 2012 у Лондоні (Великобританія)[1].



Ведмедик Мі́ша (або просто Мі́шка) — талісман XXII Олімпійських ігор у Москві, що відбулися 1980 року


Тигреня Ходорі́ (кор. 호돌이) — офіційний талісман Літніх Олімпійських ігор 1988 у Сеулі, Південна Корея.






База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка