Тема. Бджола мала, але й та працює. Бджілка на яблуневій гілці. Мета. Вчмтм дітей спостерігати за живою природою весною,-повадками бджілок. Удосконалювати навички зв”яного мовлення. Розвивати творче мислення, уяву, фантазію



Скачати 55.05 Kb.
Дата конвертації16.04.2016
Розмір55.05 Kb.
Тема. Бджола мала, але й та працює.Бджілка на яблуневій гілці.

Мета.Вчмтм дітей спостерігати за живою природою весною,-повадками бджілок.

Удосконалювати навички зв”яного мовлення. Розвивати творче мислення, уяву, фантазію.

На яскравих прикладах довести, що бджілки – великі трудівниці.

Прищеплювати школярам бережливе ставлення до природи.

Місце проведення: шкільний сад

План уроку

1.Організація учнів

2.Підготовка до сприймання.

Прийшла весна на Поділля – щедру землю добрих людей. Пагорби й схили переливаються зеленими барвами. Легенький вітерець погойдує гілочки дерев, які буяють білим цвітом. Сонце посилає свої теплі вітання полям і лукам, над якими пролітають різнобарвні метелики, трудолюбиві бджілкиі радісні птахи щебечуть у блакитній високості, вітаючись з подільською землею. Весна – великих сподівань.

3. Спостереження за природою.

Яблуньки в нашім шкільнім саду

Радо до яблуньок вранці йду.

Пахнуть, квітують, цвітом буяють.

Бджоли над квітами дружно літають.

- Вітання з яблунькою.

- Як ми привітаємось?

( Станемо круг яблуньки і тихесенько скажемо : Добрий ранок!)

- Де повсідалися бджілки? і чому?

( На квітах, тому що квіти приваблюють їх медовим запахом і бджілки збирають пилок)

- Придивіться, як бджілка бере медок?

( Вона занурює голівку глибоко у квіточку і своїм хоботком набирає солодкий нектар.

- Як бджілки довідуються де збирати нектар?

Коментар вчителя:

У бджолинних сім”ях є розвідниці, які відсліджують медоносні рослини і негайно повідомляють родину. Своєрідними рухами тіла, -

витанцьовуючи „ вісімку” показують напрямок польоту. Бджілки поспішають за кращою „танцівницею”.



Ось так диво – дивина,

Дуже гарна новина:

Вранці липа розцвіла

При дорозі до села.

В вулик звістку принесли

Три розвідниці – бджоли:

Всі вставайте, не дрімайте,



Липовий нектар збирайте!”

Бджілоньки повилітали

Цвітом липи ласували,

Працювали весь деньок –

Буде липовий медок.


  • Діти, подумайте і скажіть як можна назвати бджілок?

( Збиральниці, медоноси, медяночки, трудівнички, золотавки)

  • Де живуть бджілки?

( У вуликах)

  • Хто ж головний у бджолинній родині?

( Це мати, матінка, матуся, матка)

4. Хвилинка відпочинку.

Раз, два – бджілки встали,

Три, чотири – політали,

П”ять, шість – потрудились,

Сім, вісім – лягли спати,

Завтра вранці вставати!

Коментар вчителя:

За працею бджілок із задоволенням спостерігає господиня вулика. Тіло її видовжене, світліше за молоденьку бджілку, голова піднята високо і погляд її смарагдових очей уважний, теплий, рухи величаві.

Це мама – матінка – матка всих бджоленят. Бджілки із насолодою пригощають матусю солодкими краплями маточного молока, промовляючи:

-Їжте на здоров”я, матусю!

А матінка від світанку до смеркання відкладає яєчка. І кладе їх чимало – 3000 на добу. А це ж радість превелика! Бджолинне життя продовжується!

5. Прислів”я про бджілок.

-Бджілка мала, але й та працює.

-Люди раді літу, а бджола квіту.

-Де багато квіток, там і медок.

-Де бджілка по цвіту походить, там гарний урожай вродить.



Малих бджілочок рійок

В квіточках взяли пилок.

А пилок – нектар рясненький,

Запашний і солоденький.

Хочеться самим поїсти

І сестричкам всім принести.

Цілий дзьобик назбирали

Тай у вулик полетіли.

Всі медок запашний їли,

І сміялись і раділи.

Бо медок той солоденький -

На лікарства багатенький.


Бджілка бджілку запитала:

Де сьогодні ти літала,



З яких квітів пилок збирала? Відказала бджілка бджілці:

Побувала я не в одній квітці –



І медунка , і меліса,

І кульбаба, і проліска

Віддавали свій пилок

На смачнесенький медок”.

6. Усний діалог „ Розмова яблуньки з бджілкою”.

- Яблунько, дозволь мені присісти до твого цвіту, - запитала бджілка.

- Чого тобі треба від мого цвіту? – злякано прошепотіла яблунька.

- Квіткового соку напитися, щоб медком інших пригостити, - задзижчала бджілка.

- Пий на здоров”я, бджілонько, бо в народі кажуть:

Де бджілка по цвіту походить, там щедрий урожай вродить.”



7. Підсумок уроку.

- Діти, чи сподобалось вам в гостях у яблуньки?

- Чи раді ви знайомству з друзями яблуньки?

- Чим здивували бджілки вас?

- Чого вчимося ми у бджілок?

А зараз послухайте легенду про походження бджілки.
Легенда про Бджілку

Давно на Поділлі жив добрий господар Данило. Дружина його померла молодою і залишила йому маленьку донечку Даринку. Така тиха і слухняна донечка росла на радість батькові. Як підросла Даринка, то стала такою гарною, що парубки вилися біля біля неї, мов ті бджілки біля квітки. Та й було чого: струнка, білява, губки мов в ягоди малини, коси золоті.

Бачить Данило, що дочка може вийти заміж і лишити його, та й одружився на молоду вдовицю Ярину.

Не злюбила мачуха красуню, весь час її дорікала, ображала.

Гірко заплакала Даринка і промовила:”Матінко моя ріднесенька! Зглянься на мене, допоможи мені покинути злу мачуху.Я буду працювати і хочу щоб мене цінували за мій труд”.

На що покійна матінка відповіла:”За твою доброту, трудолюбивість, бажання приносити користь іншим я наділяю тебе бджілкою – Золотавкою.”

З тих пір літає Золотавка над медоносними полями, над далекими лісами, скрізь у праці, не забуваючи своєї матінки.

А на кінець екскурсії я хочу прочитати вам вірш.



Тихо й затишно кругом:

Квіти цвітуть побіля хати.

Літають бджоли – буде мед,

І буде стіл наший багатий.

Можна жити і літати,

Все життя – один політ!

Нам у бджілок треба вчитись:

Працювати так, щоб жить!”




1. Анотація ідеї.

2. Самопрезентація.

3. Вічні істини.

4. Сам вдома.

5. Хвилинки відпочинку.

6. „ Здоров”я – найцінніший скарб”

7. „ Цілющі властивості”.

8. Виховний захід „ Я – конціпція”

9. „ Розваги вдома”

10. Гра „ Що і як робити щоб сильними і здоровими бути”

11. Ставлення до свійських тварин.

12. Безпека у побуті.

13. Шкідливі звички.

14. Дорога до школи.

15. Практичні заняття та ігри.

16. На відпочинку у лісі.

17. Якщо ти захворів.

18. Пам”ятка „ Обережно зі струмом!”




Старокостянтинівський районний методичний

кабінет

Диво - бджілка

31146

Назарчук Ольга Миколаївна

вчитель початкових класів

Левківської загальноосвітньої

школи I-II ступенів

Старокостянтинівського району

Хмельницької області

2007 р.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка