Створення сприятливих умов для успішної адаптації учнів перших класів в умовах реалізації Державного стандарту загальної початкової освіти



Сторінка1/7
Дата конвертації14.09.2017
Розмір1.08 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7


http://mymechta.ucoz.ru/_ph/17/138331304.jpg


ВІДДІЛ ОСВІТИ КРАСНОАРМІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

АСОЦІАЦІЯ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ



Створення сприятливих умов для успішної адаптації учнів перших класів в умовах реалізації Державного стандарту загальної початкової освіти

Підготувала

творча група практичних

психологів КДНЗ, ЗНЗ

Укладач

методист ММК



Соловйова В.В.

м. Красноармійськ, 2012 р



ЗМІСТ

ВСТУП. Соловйова В.В., методист, відповідальний за психологічну службу

РОЗДІЛ І. Наступність між дитячим садком та школою - умова успішної адаптації першокласників до навчання.

  1. Тренінгове заняття для батьків «Попереду школа» (практичний психолог КДНЗ №11 «Чебурашка» Антонова В.М.)

  2. Тренінг для батьків «Дорога до школи» (практичний психолог ДНЗ №8 «Ластівка» Пазушко Оксана Олексіївна)

  3. Заняття батьківської компетентності «Скоро до школи!»( практичний психолог КДНЗ №2«Росинка» Семенюк В.Л.)


РОЗДІЛ ІІ. Робота практичного психолога з батьками в період адаптації


  1. Практикум «Адаптація учнів перших класів» (практичний психолог ЗОШ №15 Кожушко В.В.)

  2. Матеріали батьківських зборів «Поради батькам першокласників» (практичний психолог ЗОШ №9 Ополінська О.Г.)

РОЗДІЛ ІІІ. Робота практичного психолога з учнями перших класів.

  1. РОЗВИВАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ «ДРУЖНИЙ КЛАС» (практичний психолог ЗОШ №14 Комісар К. С.)

  2. Розвивальне заняття для учнів1 класів «Подорож до лісу. В гостях у Мавпочки» (практичний психолог ЗОШ№35 Васильєва О.В.)

  3. Розвивальне заняття для першого класу з адаптації «Я – частинка нашого класу» (практичний психолог ЗОШ №6 Костенко О.А.)

  4. Система розвиваючих занять для першокласників «Здрастуй, школа!» (практичний психолог ЗОШ № 4 Шмигон Ю.В.)

РОЗДІЛ ІV. Робота практичного психолога з педагогами.


  1. Семінар для вчителів перших класах «Психологічний супровід першокласників в умовах реалізації нового державного стандарту початкової середньої освіти» (практичний психолог ЗОШ №2 Самофалова Л. М., практичний психолог ЗОШ №5 Янчук А. С.)



ДОДАТКИ


  1. Поради психолога батькам майбутніх першокласників (практичний психолог КДНЗ №11 «Чебурашка» Антонова В.М.)

  2. Роль батьків в адаптації дітей до школи (практичний психолог ЗОШ №12 Лейба Я.А.)




  1. Рекомендації для батьків. (практичний психолог ЗОШ №4 Шмигон Ю.В.)

  2. Діагностичні матеріали для практичних психологів, батьків, та педагогів майбутніх першокласників (практичний психолог КДНЗ № 51 «Золота рибка» Манько Н.В.)


ВСТУП


Адаптація першокласників до навчання у школі - одна з найактуальніших проблем дитячої психології, яка вирішує її разом із педагогікою, психогігієною, біологією, соціологією. Процес адаптації – ключовий момент становлення дитини в якості суб'єкта навчальної діяльності. По-перше, тому, що в ході адаптації до шкільного навчання дитина отримує орієнтацію в системі поведінки, яка надовго визначає подальшу долю її розвитку. По-друге, в ході цього процесу формується учнівський колектив з певним рівнем соціально-психологічної згуртованості. Взаємини у шкільному класі виступають дєвим засобом залучення особистості дитини до нових соціальних функцій, культури, норм поведінки, характерних для школи.

Процес адаптації першокласників протікає на всіх рівнях особистості:



  • біологічному (пристосування до нового режиму навчання й життя);

  • психологічному (входження до нової системи вимог, пов'язаних з виконанням навчальної діяльності);

  • соціальному (входження до учнівського колективу).

Все це означає суттєву перебудову життя, фізіологічних та психічних станів першокласників, що супроводжується неприємними відчуттями дискомфорту (пов'язаними, в основному з втратою звичних й улюблених занять, зміною соціального оточення), зламом і дисбалансом динамічних стереотипів, швидким накопиченням нової інформації та особистісними змінами. Проявами таких станів можуть бути тривожність, фрустрація, нестача впевненості в собі, невротичні прояви.

Зважаючи на те, що з кожним роком збільшується кількість дітей, які зазнають труднощі під час адаптації, виникла необхідність в узагальненні досвіду роботи та створенні збірки матеріалів асоціації практичних психологів міста щодо психологічного супроводу першокласників в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти.

Важливою складовою збірки, на наш погляд, є розробки практичних психологів дошкільних навчальних закладів з проблеми наступності між дитячим садочком та школою. Не викликає сумнів, що якісна психологічна підготовка дитини під час перебування у дитячому садочку являється запорукою успішного проходження адаптації на початку шкільного життя.

Також у збірку увийшли практичні матеріали у роботі психолога з батьками і вчителями, як безпосередніми учасниками, які впливають на проходження успішної адаптації.

До збірки увійшли:


  • розвивальні заняття з дітьми з питань згуртованості класних колективів та соціалізації до навчання;

  • розробки тренінгів, практикумів, памяток для батьків ;

  • семінарське заняття для вчителів, працюючих у перших класах

Методист, відповідальний Соловйова Вікторія Вікторівна

за психологічну службу



http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=305261012-17-72&n=21

РОЗДІЛ І.

НАСТУПНІСТЬ МІЖ ДИТЯЧИМ САДКОМ ТА ШКОЛОЮ - УМОВА УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКЛАСНИКІВ ДО НАВЧАННЯ.

ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ БАТЬКІВ «ПОПЕРЕДУ ШКОЛА»
Автор: Антонова Вікторія Миколаївна, практичний психолог КДНЗ №11 «Чебурашка»

Категорія учасників: батьки майбутніх першокласників

Мета: підвищити психологічну культуру батьків дітей старшого дошкільного віку з проблеми адаптації дитини до шкільного навчання, формувати навички позитивного спілкування батьків з дітьми для збереження їх психологічного здоров'я.

Обладнання: бейджики, плакат «Майбутні школярики», стікери, ручки; картки синього, зеленого, жовтого кольору; плакат «Правила групи», дві фотокартки чоловіка; надруковані фрази (до завдання «Аналіз проблемних ситуацій»), таблиця «Зрозумій почуття дитини», аркуш ватману із зображенням великої скриньки, кольорові кружечки за кількістю учасників тренінгової групи, буклети «В очікуванні першого дзвоника».

Хід заняття:

Вступ

Шановні батьки!

Відомо, яким важким є для багатьох дітей перехід до шкільного навчання. Вступ до школи – новий ступінь у житті кожної дитини. Початок шкільного навчання кардинальним чином міняє весь її спосіб життя. Властива дошкільникам безтурботність, занурення у гру зміняються життям, наповненим безліччю вимог, обов'язків і обмежень. Як же допомогти дитині успішно зустрітися з цими змінами у житті? Яка роль сім'ї у цей період життя дитини? Про це ми сьогодні й поговоримо.

Вправа «Знайомство»

Мета: допомогти батькам краще пізнати своїх дітей, створити дружню атмосферу, позитивно налаштувати їх на спільну роботу.

Запропонувати батькам написати ім'я своєї дитини вертикально: згори вниз, а навпроти кожної літери записати якість, особливу рису дитини, що починається з цієї літери.


А — активний, артистичний...
Р — розумний, рухливий...
Т — творчий...
Е — емоційний, енергійний...
М — милий, малий...

Інструкція: назвіть своє ім'я і розкажіть коротенько про свою дитину, сім'ю. Після кожної розповіді розмістити аркушик з ім'ям дитини на загальному плакаті під назвою «Майбутні школярики».




Правила роботи групи

Психолог звертається до групи: «Для чого в нашому житті існують різні правила?» Після відповідей учасників він пропонує прийняти правила роботи групи під час тренінгового заняття, які записуються на плакаті «Правила групи»:



  • вимкнути мобільний телефон;

  • уважно слухати один одного і не перебивати;

  • брати активну участь в роботі групи тощо.



Діагностичний момент, очікування учасників

  • Шановні батьки! У вас на кожному столі лежать кольорові картки. Підніміть картку такого кольору, яка відображає ступінь вашої турботи у зв'язку з шкільним життям дитини, що наближається :

картка синього кольору – сильна турбота;

картка жовтого кольору – виявляється іноді;

картка зеленого кольору – відсутня взагалі.

Питання до батьків:

- У чому ви бачите проблему вашої турботи?

- Озвучте, будь ласка, свої очікування від заняття.

- Отже, втрата віри в себе, відчуття невпевненості, недостатній багаж знань, завишені вимоги до дитини або навпаки надмірна любов до неї і є причинами турбот батьків.

Сьогодні не менше серйозно треба говорити не тільки про готовність до школи дитини, але й про підготовленість батьків до цієї події у житті дитини. Період адаптації до школи, пов'язаний з пристосуванням до її основних вимог, існує у всіх першокласників. Тільки у одних він триває місяць, у інших – три місяці, а у інших - розтягується на весь навчальний рік. Багато чого залежить від індивідуальних особливостей дитини. Процес адаптації відстежуватиметься психологами і педагогами у школі. Але ніхто краще Вас, батьків, не помітить зміни у настрої дитини. Саме від вас багато в чому залежить, наскільки успішно дитина адаптується в перші шкільні дні, чи буде школа для нього тим місцем, де цікаво і весело. Це дійсно серйозне випробування для батьків – випробування життєвої стійкості, доброти, чутливості. Дуже гарно, якщо в перший рік навчання дитина буде відчувати підтримку.



Вправа «Різні погляди»

Мета: продемонструвати вплив установки на людину.

2-3 батькам пропонують вийти з кабінету. Дають фотокартку людини, попередньо повідомивши, що це – фото злодія. Пропонують описати цю людину. У цей час усій групі учасників показують те саме фото, кажучи, що це відомий дитячий лікар.

Коли через кілька хвилин усі збираються разом, кожна група описує людину з фотокартки (характер, поведінку, манеру спілкування), не називаючи, хто вона.

Описи будуть протилежними.

Обговорення:

- Про що свідчить наведений експеримент? Висновок очевидний: на опис людей вплинула установка. Ми живемо в суспільстві, тому так чи інакше прислухаємося до слів інших. Установка має вплив на наші уявлення про себе та оточуючих, про погане та хороше. І все життя людини минає під впливом установки. Деякі установки ми робимо собі самі, інші нам роблять батьки, вчителі, друзі. Установки мають на нас сильний вплив.

У дитинстві людина схожа на відкриту чисту книгу – що в неї запишуть, те вона й збереже на своїх сторінках життя.

Батьківська установка – це складна взаємодія порад, рекомендацій, життєвих принципів батьків. Тобто всі ті попередження чи схвальні відгуки, які ми чуємо від дорослих упродовж життя, є часткою нашого життєвого сценарію, всі ці фрази зроблять із нас переможців чи невдах. Переможець – це людина, яка може впоратися з життєвими негараздами й витримує все. Що трапляється їй на шляху до мети. Невдаху ж зламають перші серйозні випробування. Звичайно, приємніше бути переможцем, ніж невдахою. Це залежить від самої дитини: наскільки вона впевнена у собі, чи сильна в неї воля. Але в основі всіх її дій буде батьківська установка. Слідкуйте за своїми установками щодо дитини, її навчання й можливостей.



Аналіз проблемних ситуацій

- На картках написані фрази, які досить часто використовуються дорослими. Спробуйте передбачити як вплинуть ці фрази на майбутнього першокласника, які почуття і переживання вони можуть викликати у нього.

Картка 1.

- Ось підеш до школи, там тобі…

- Ти, напевно, будеш двієчником? (Можуть викликати відчуття тривоги, невпевненість у своїх силах, втрату бажання йти до школи).

Картка 2.

- Знаєш, як ми будемо тебе любити, якщо ти станеш відмінником! (Батьківські домагання засновані на не реальних можливостях сина або дочки, а на абстрактних уявленнях про ідеальну дитину. Крах батьківських надій може стати джерелом дитячих страждань, привести до втрати впевненості у батьківській любові, а значить, впевненості у собі).

Картка 3.

  • Учись так, щоб мені за тебе червоніти не доводилося! (Батькам здається, що їх власна самоповага залежить від оцінок, які одержує дитина. Іншими словами: «Тільки від тебе залежить, доведеться мені відчувати сором чи ні, ти несеш відповідальність за мій внутрішній стан і переживання». На дитину звалюють тягар подвійного навантаження: «Учись добре, щоб мені не було погано». Часто такий непосильний для дитини психологічний вантаж стає причиною неврозу).

Картка 4.

  • Ти обіцяєш мені не битися в школі і не бігати, а поводитися тихо і спокійно? (Не пред'являєте дитині нездійсненні вимоги, не штовхайте її на шлях явного обману).

Картка 5.

- Спробуй мені тільки зробити помилку у зошиті! (У дитини, якій постійно загрожують покаранням, можуть виникнути ворожі почуття до батьків, може розвинутися комплекс неповноцінності тощо.)

- Отже, проаналізувавши ситуації спілкування, ми розуміємо які негативні наслідки можуть виникнути від необдуманих висловлювань дорослих.

- Видно, що ви вже трішки втомилися, пропоную таку гру.



Гра-розминка «Акули»

На підлозі знаходиться аркуш паперу.



  • Уявімо, що ми плаваємо по морю (учасники хаотично рухаються по кімнаті). По команді «Акули!» всі повинні рятуватися (стати на аркуш).

  • Як почуваєтесь зараз? Чи покращився ваш настрій?

Інформаційне повідомлення «Правильна організація дня першокласника»

Дитина 6-7-річного віку повинна спати не менше 10 годин на добу для підтримки нормальної життєдіяльності організму, тобто елементарні підрахунки говорять нам про те, що лягати в ліжко дитина повинна не пізніше 9 годин вечора. Перед сном краще виключити довгий перегляд телепередач і комп'ютерні ігри – нервова система повинна прийти у стан спокою і підготуватися до спокійного сну. Годину перед сном присвятіть спілкуванню з дитиною – згадайте та обсудіть минулий день, обміркуйте плани на майбутнє, пограйте у спокійні ігри.

Бажано, за можливістю, зберегти денний сон. Навіть, якщо спати після школи дитина відмовляється, спокійний відпочинок з закритими очима хоча б 30 хвилин безперечно буде корисним для здоров'я дитини.

У середньому першокласник повинен бути на свіжому повітрі хоча б 3,5 години у день.

Після школи дитина не повинна одразу сідати за виконання завдань, їй необхідно обов'язково відпочити 2-3 години.

Не можна виконувати завдання без перерви. Працездатність шестирічної дитини приблизно 15 - 20 хвилин, потім потрібен відпочинок або перемикання на інший вид діяльності. Багато з дітей із тих або інших причин не справляється з темпами, що вимагаються з боку дорослих. Є й такі діти, які вирізняються повільністю, причина якої може бути різною (особистісні особливості, хвороба).

Які ж основні ознаки перевтоми?

- Плаксивість;

- неуважність;

- роздратування;

- уповільнення темпу мовлення;

- погіршення почерку;

- збільшення кількості помилок та інші.

Якщо це відбувається вдома, під час виконання домашніх завдань, зробіть невелику перерву, перемкніться на щось інше - приємне і корисне для дитини.

Усі побутові справи (догляд за шкільним приладдям, взуттям, одягом...) спробуйте «відрепетирувати» наперед, інакше на бідну дитину разом поваляться і навчання, і дисципліна, і нові взаємостосунки, і побутові проблеми.

Щоб ранок не починався з конфліктів, а уроки - з зауважень, привчайте дитину на передодні ввечері готувати портфель, форму до наступного навчального дня. Разом з дитиною візьміть розклад і зберіть підручники, зошити, шкільне приладдя, а також інші предмети, які попросив принести вчитель. Не дозволяйте дитині сподіватися на дзвінки однокласникам або вчителю, зразу привчайте його запам'ятовувати вимоги та прохання педагогів і записувати завдання вірно, коли навчиться писати.

Для того щоб дитині спокійніше було перший час вчитися, будьте поряд, як ніколи: проводьте до школи, зустрічайте, будьте поряд, коли вона робить уроки, разом гуляйте тощо.

Вправа «Зрозумій почуття дитини»

Інструкція: щоб зрозуміти почуття дитини, вам необхідно встати на її місце. Перед вами таблиця, в якій вам потрібно заповнити графу «почуття дитини». У лівій колонці ви знайдете опис ситуації і слова дитини, праворуч напишіть, які, на вашу думку, почуття вона відчуває у цьому випадку.


Ситуація і слова дитини

Почуття дитини

Матуся з сином-майбутнім школяриком у магазині канцелярських товарів:

  • Мамо, мені більше подобається альбом для малювання з цією обкладинкою.

  • Яка різниця у чому малювати! – каже матуся і купує той альбом, який вже піднесла продавець.







Батьки до вступу доньки в школу купили шкільне приладдя, склали всі речі у ранець. Доня - матері:

  • Мамо, чому мені не можна ні діставати речі з ранцю, ні походити з ним по кімнаті, навіщо ж ви мені його купили?

  • Для навчання у школі, а не для того, щоб ходити з ним по кімнаті!







Мати і син грають «у школу» з іграшками. «Починаємо урок, - говорить Петрик голосом Ведмедика. – Розкажіть мені віршика». Мама допомагає зайчику піднести лапку. Петрик киває головою: «Розповідай, Зайчику»…





Син виконує завдання у прописах.

Тато:


  • Ти зробив кілька помилок, хоча в цілому дуже старався.

Мати:

  • Жах! Де ж він старався, одні «каракулі».




Тато запитує у сина:

  • Що це у тебе з зошитами, чому вони такі брудні?

  • Сьогодні, коли я виходив зі школи, хлопчисько вибив у мене портфель, і з нього все посипалося.

  • Менше б ґав ловив, нічого б не посипалося, недотепа!







Першокласник - мамі:

  • Мамо, ти знаєш, я сьогодні перший написав і показав вчителю зошит!

  • Я теж дуже рада за тебе, молодець, синку!







Донька збирає портфель.

  • Мамо, будь ласка, можна я візьму ляльку Машу з собою, я обіцяю, що буду гратися нею тільки на перерві!

  • У школі треба вчитися, а не в ляльки грати.







Обговорення ситуацій спілкування та почуттів дитини у кожній з них.

Вправа на рефлексію «Батьківська скарбничка»

Інструкція:

Кожен учасник отримує кружечок, який символізує «скарб» - знання, уміння, навички, отримані впродовж заняття. Психолог пропонує кожному з учасників написати про здобуті скарби. Учасники по черзі «кладуть скарби» у чарівну скриньку (прикріплюють кружечки на аркуш із зображенням скриньки), коментуючи свою дію.



Підсумок

  • Нашу зустріч сьогодні я хочу закінчити словами Л. Венгера: «Бути готовим до школи вже сьогодні – не значить уміти читати, писати, рахувати. Бути готовим до школи – значить бути готовим усьому цьому навчитися».

Якщо є щось, що турбує в поведінці дитини, її навчанні, не соромтеся звернутися за порадою.

- Наше заняття підійшло до кінця. Я підготувала для вас буклети ««В очікуванні першого дзвоника», сподіваюсь, вони стануть вам у пригоді.



ТРЕНИНГ ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ БУДУЩИХ ПЕРВОКЛАССНИКОВ

«ДОРОГА В ШКОЛУ»

Автор: Пазушко Оксана Алексеевна, практический психолог ДОУ №8 «Ласточка»

Цель: формирование социальной компетентности родителей будущих первоклассников в период адаптации к школе.

Формами проведения занятий: групповая дискуссия, мини-лекция, элементы тренинга.

Ориентировочно проведение программы рассчитано на 2 дня

Встреча с родителями начинается с разъяснения целей и задач занятия, которые являются органической частью методического обеспечения адаптации будущих первоклассников к условиям школьной жизни.

Задачи программы следующие:

- уточнение и коррекция представлений родителей о ребенке (возрастных закономерностях детского развития; показателях готовности к школьному обучению; особенностях ведущей деятельности) школе (особенностях обучения шестилетних детей) и психолого-педагогических особенностях адаптации ребенка к школьному обучению;

- выявление и коррекция родительских ожиданий и установок в отношении детей и школьного начального обучения;

- помочь родителям проанализировать свое родительское поведение, заострить внимание на положительных моментах воспитания ребенка;

- предоставление рекомендаций родителям

Занятие 1

Вступление

“Где не хватает терпения надо бы постараться понять, где не понимаю - постараться вытерпеть, и всегда я принимаю ребенка, всегда люблю”.



С. Соловейчик

1.Знакомство :«Презентация себя».

Родители передают по кругу лист бумаги , на котором изображена большая буква «Я», при этом называют своё имя , место работы , коротко рассказывают о своих увлечениях.



2.Энергизатор : «Паутинка». Участники становится в круг, закрывают глаза и, протянув руки вперед накрест, соединяют их – получилась паутинка. Открываем глаза и распутываемся.

3.Погружение Прошу Вас взять в руки чистые листы бумаги, закрыть глаза и внимательно слушать меня. Сейчас надо будет выполнить определенные действия с бумагой. Ваша задача — точно следовать инструкции.:

-согнуть лист пополам;

- еще раз пополам;

- оторвать верхний правый угол;

- оторвать нижний правый угол.

- Откройте глаза и посмотрите, что у Вас получилось. Скорее всего, узоры у всех будут различными. Безусловно, найдутся похожие «творения», но одинаковых вы не встретите, хотя инструкция звучала для всех одинаково. Вывод: Фигуры, сделанные Вами, не похожи друг на друга Мы все очень разные, разные характеры, разные взгляды на жизнь, но есть одно, что объединяет нас, - это наши дети.



4.Экспресс – опрос: «Знаете ли вы своего ребенка?»

Все берут по ручке и бумаге. Ведущий задает вопросы.

Вопросы:

Имя лучшего друга (подруги).

Любимая игрушка.

Любимый цвет ребёнка.

Любимый мультик.

Цвет глаз.

Любимая еда.

После этого психолог раздаёт родителям листочки с ответами детей. Родители сравнивают свои ответы с ответами детей. Вместе делают вывод , что дети , хоть ещё и маленькие , но многое о них родители уже не могут сказать.



5. Упражнение «Короны».

Участники садятся в круг , на головы каждому одеваются «короны» с надписями. Участникам объясняют , что сейчас они будут общаться друг с другом . в соответствии с надписью на «короне».

Надписи: Не обращайте на меня внимание. Смейтесь надо мной. Поправляйте меня. Разговаривайте со мной , как , с самым умным. Разговаривайте со мной , как с маленьким. Умиляйтесь мной. Ведите со мной очень строго. Веселите меня.

Через некоторое время , психолог просит сказать родителей , что же было написано на «короне».Участники делятся своими чувствами после проведения упражнения. Психолог комментирует , подводя итог , что дети испытывают отрицательные эмоции , если взрослые относятся к ним с подобными установками.



6.Упражнение : «Какой мой ребёнок».

Каждому родителю дают силуэт «человечка». Предлагают на нём написать качества , свойственные ребёнку. Затем , по кругу , родители озвучивают обозначенные качества . Совместно обсуждаем и делаем вывод о том , какие качества преобладают.



7. Подведение итогов занятия

Занятие 2

Ребенок - будущий школьник

1. Наши ожидания по отношению к ребенку – будущему школьнику и к  школе

Работа проводится в форме групповой дискуссии. Родители делятся на группы. Желательно заранее подготовить помещение таким образом, чтобы участники сразу рассаживались в группы в произвольном порядке (по интересам).

Прежде чем начнется групповая дискуссия, каждому предлагается индивидуальное задание – в течение 7 минут ответить на два вопроса: 1) опишите, что Вы ожидаете от своего ребенка в первом классе? 2) чего Вы ожидаете от школы?

Далее, каждой группе предлагается выработать свое мнение относительно ожиданий от ребенка и школы, подобрать аргументацию в защиту собственной позиции. Организуется групповая дискуссия.

Следующий этап – представитель от каждой группы озвучивает результат обсуждения (5 минутное сообщение).

3. Что такое готовность к школьному обучению и Как помочь ребенку подготовиться к школе ?

Данный материал подается в виде мини-лекции.



4. Психологическая адаптация детей к школьной жизни и школьному обучению (предоставление рекомендаций родителям).

5. Упражнение «Пожелание себе в будущее». (обсуждение)

6. Подвидение итогов за два занятия.

ЗАНЯТТЯ БАТЬКІВСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка