Стрес і здоров’я



Скачати 55.75 Kb.
Дата конвертації12.04.2016
Розмір55.75 Kb.
АНОТАЦІЯ

План-конспект уроку з основ здоров’я на тему «Стрес і здоров’я» сприяє створенню в учнів 7 класу загальної уяви про стресові ситуації, які призводять до психічних травм, невротичних розладів, істеричної реакції та інших соматичних захворювань нервової та серцево-судинної системи у людини. Розглядаються поняття про психопрофілактику, та як бути готовим до негативних стресових ситуацій та вміння пристосовуватися до будь-яких змін.



Тема: Стрес і здоров’я.
Мета: сформувати в школярів поняття про стрес та його вплив на здоров’я.
Обладнання та матеріали: проектор, слайди, відеофільми, конспекти уроку для учнів.
Базові поняття й терміни: стрес, види стресу, фази стресу, вплив стресу на здорові я.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Структура уроку

  1. Організаційний етап.................................... 1-3 хв.

  2. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності…10хв.

  3. Вивчення нового матеріалу............................... 15хв.

    • Стрес. Види стресу. Фази стресу.

    • Чинники, які викликають стрес.

    • Ознаки стресу.

    • У чому користь помірного стресу.

    • Методи формування стійкості до стресу.

    • Як стрес впливає на здоров’я.

  4. Самостійна робота учнів..................................10хв.

  5. Домашнє завдання.......................................1-2хв.

  6. Підбиття підсумків уроку..................................5хв.


Хід уроку

  1. Організаційний етап.

Добрий день. Сьогодні на уроці ми з вами будемо вивчати нову тему, яка називається: «Стрес і здоров’я», ми вивчимо, що таке стрес та його вплив на здоров’я людини. Але сьогоднішній урок буде не стандартним, будемо працювати з конспектом уроку, конспекти потім будуть перевірятися. На початку уроку прошу вас вказати з яким настріем ви прийшли на урок, будь ласка заповніть кружечок у вашому конспекті.



  1. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.


! Обговорення проблемної ситуації
?Уяви, що батьки оберігають свою дитину від всіх можливих стресів. До яких результатів це може призвести?

( відповідь учнів)


Перегляд фільму
? Що ви відчули переглянувши це відео. Спочатку від першого фільма, а потім від другого. (відповідь учнів)


  1. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя.

Слово «Стрес» взяте із технічної термінології і означає силу, під дією якою змінюється інший об’єкт. Зміна, яка відбулася в об’єкті під впливом цієї сили, називається напруженням.


Стрес – це стан психічного напруження, що виникає як реакція організму на зміну внутрішнього чи зовнішнього середовища.
У перекладі з англійської мови слово «stress» означає напруга, тиск, натиск. Теорію стресу розробив у 1930 р. канадський учений Ганс Сельє. Саме він уперше довів, що стрес – це універсальна реакція організму на небезпеку.

Стрес – реакція на ситуацію, в якій людина зазнає перенапруження. Наприклад дуже сильні переживання можуть викликати емоційний стрес. Необхідність запам’ятати перед іспитом велику кількість різної інформації може викликати інтелектуальний стрес. Перебування на спеці – температурний стрес. При пошкодженнях організму може виникнути також больовий стрес.

Стрес може бути викликаний різними діями і явищами.

Стрес – це комплекс пристосувальних реакцій до будь-яких складних умов. Мандрівка в інше місто, переїзд із квартири на квартиру, поява нового члена сім’ї, і навіть така радісна подія як весілля, перехід до іншої школи – усі ці події можуть викликати стрес.

Слід також зазначити, що люди по різному реагують на ситуацію, в якій може виникнути стрес. Для однієї людини – знайомство з новою людиною є стресом, а інша знайомиться спокійно, не зазнаючи при цьому стресу, одним людям подобається купання в дуже холодній воді, а інші навпаки, купатися не люблять взагалі, для них це являється стресом.
Види стресу

Існують два види стресу:



    • Еустрес – це позитивна реакція на стресор. Стрес який базується на позитивних емоціях ( сміх, радість, перемога в змаганнях, вдалий іспит, виграш у лотерею). Позитивний стрес завжди корисний для здоров’я людей.

    • Дистрес – це негативна реакція на стресор. Стрес який базується на негативних емоціях ( злість, агресія, гнів, дратівливість, ярість, поганий настрій, отримана погана оцінка, несподіваний виклик до дошки, сварка з другом, хвороба). Реакція на дистрес є такою сильною, що перешкоджає адекватно діяти, або виснажує резерви організму і створює перенапруження.

(Чинники, які викликають стрес учні записують у конспекті)

Фази стресу


  1. Фаза тривоги. У цій фазі виробляється гормон адреналін, і весь організм набуває стану бойової готовності: частіше б’ється серце, підвищується тиск, напружуються м’язи. Організм готовий почати боротьбу, захистити себе, або нападом попередити новий удар. Помірний стрес на цій фазі корисний, тому що він сприяє підвищенню працездатності.

  2. Фаза опору. Організм витрачає свої резерви й розв’язує завдання, що стоять перед ним. Але якщо ця стадія продовжується довго й організм не відпочиває, то сили закінчуються й починається третя фаза.

  3. Фаза виснаження. З’являється слабкість, знижується працездатність. Організм потребує відпочинку. Якщо такого відпочинку немає, то людина може захворіти


Ознаки стресу
(Учні працюють з підручником ст. 177)

    • прискорення пульсу (серце «вистрибує» з грудей.

    • прискорення дихання.

    • Підвищення тиску крові.

    • Сухість у роті.

    • Спітнілі долоні.

    • Неможливість сконцентруватися.

    • Підкошування ніг.

    • «задубіння м’язів»

    • Тремтіння голосу, рук, ніг.

    • Холод у животі.

? (потім учні зачитують те, що виписали у конспект)

Все це відбувається із-за різкого зростання кількості гормонів: катехоламіни, адреналін, норадреналін. Ці зміни відбуваються незалежно від вас.


У чому користь помірного стресу
Людина не може прожити без стресів. Її організму необхідні і помірна напруга, і здатність до пристосування. Без стресу пристосування не сформуються.

Наприклад, ситуація іспиту завжди стрес. Але якщо ви вже не вперше складаєте іспит і якщо це стало для вас чимось знайомим, то помірний стрес буде для вас корисний. Чому? Та тому що ви знаєте, призведе до того, що ви витратете достатньо часу, щоб добре підготуватися.


Методи формування стійкості до стресу
Найголовніше ------ тренування
Для того щоб у вас формувалася стійкість до стресів, необхідно виконувати такі правила:

(Самостійна робота учнів)




    • загартовуй свій організм

    • дотримуйся режиму дня

    • правильно розподіляй навантаження на свій організм

    • з’ясуйте, які справи для тебе головні, а які другорядні, спочатку роби головні (тоді ти все встигнеш)

    • не бійся ситуацій помірного стресу, учись їх долати


Як стрес впливає не здоров’я
Надай оцінку ситуаціям.
Сильні стреси можуть спровокувати такі хвороби:

    • інфаркт міокарда

    • онмк

    • виразку шлунка

    • бронхіальну астму

    • порушення імунної системи

Тому потрібно намагатися уникати сильних дистресів.

У процесі життя людина може формувати свою стійкість до стресів, завдяки тренуванню.


Перегляд мультфільму.
Висновок: людина завжди повинна бути готова до стресів і знаходити шляхи до подолання стресових ситуацій, щоб не завдати шкоди своєму здоров’ю.
5-6. Підбиття підсумків. Домашнє завдання пар. 27
Затверджено:

Директор НВК №24

______Т.Г.Котенко
План-конспект уроку

«З основ здоров’я» для учнів 7-го класу



НВК № 24

Вчитель фізичної культури і

Основ здоров’я

Красота Р.В.

Спеціаліст другої категорії

м. Дніпродзержинськ 2013 р.



.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка