Складання тексту-опису



Скачати 57.84 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір57.84 Kb.
#50349
ТипУрок


Українська мова

Урок розвитку зв’язного мовлення



Тема: Складання тексту-опису «Соняшник»

Мета: повторити вивчене про текст, вчити складати текст-опис на задану тему за планом та опорними словами, формувати вміння послідовно висловлювати думку, вчити учнів працювати в парах, виховувати почуття прекрасного, розвивати спостережливість, мовлення учнів.

Форми роботи: робота в парах, фронтальна, самостійна, індивідуальна.

Методичні прийоми: створення проблемної ситуації, метод «Керована уява», метод «Крісло автора», вправи «Мікрофон», «Очікування», «Асоціативний ланцюжок».
І. Організація класу до уроку.

- Діти, до нас сьогодні на урок завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.

Добрий день!

У добрий час радо ми вітаєм вас!

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

Тож сядьте рівненько, будьте уважні,

Щоб працювати було вам неважко.

-А тепер давайте проведемо автотренінг і налаштуємось на урок.

Я учень. Я ходжу до школи. Мене навчають вчитись. Я все розумію. Я все хочу знати.



ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Створення проблемної ситуації.

- Послухайте казку.

Спочатку земні рослини не мали квіток. Високі дерева, велетенські трави покривали гори, степи, долини. Та куди не глянь — жодної квітки!  Звернулися дерева, чагарі, трави до Сонця: – Полум’яний батьку! Ти запалюєш у грозовій хмарі багатобарвну райдугу, прикрашаючи небо. Подаруй і нам дещицю тих барв.  Замислився господар денного Неба. Довго мовчав. Не міг придумати, чим зарадити рослинам на далекій землі.  Озвався син Сонця, золотоволосий принц: — Я піду на землю та й оздоблю зелень барвами райдуги. – Це небезпечно,— тривожно відповів батько.— Покидати сонячну оселю не можна безкарно. Розпорошившись на далекій планеті, ти можеш не повернутися до рідного дому… — Я все одно піду,— затягся на своєму золотоголовий принц.—  Ти даруєш радість всесвітові, а я хочу подарувати її деревам  і травам. Зітхнув батько, проте, що мав робити,— згодився.

Прилетів син Сонця до землі, веселковим колесом почав обходити світ. І затріпотіла природа від блаженства. Велетенськими запашними квітами вкрилися магнолії, ніжно усміхнулася рожевими пелюстками на узліссі шипшина, срібно-дзвінко заспівали серед трав блакитноокі дзвоники, небесними вічками глянули на світ незабудки-братики, сором’язливо захиталися на вітрах білі гвоздики… Безліч квітів покрили безмежні простори, ніби різнобарвна ріка розлилася по землі, одухотворяючи природу, відкриваючи людям світ краси й творчості.  Зупинився сонячний принц та й поглянув довкруж. А побачивши плоди своєї праці, щасливо засміявся. Махнувши полум’яними крилами, хотів було вернутися додому. Та де там! Витративши силу на творення квітів, він віддав свою силу землі, тож не зміг уже повернутися до осяйної оселі батька


  • Як ви вважаєте, на яку квітку перетворився син Сонця?

На городі в нас росте

Сонце ясне, золоте,

Жовте око, жовті вії,

Та чомусь воно не гріє.



ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці, діти, ми будемо складати текст-опис «Соняшник»

1. Інтерактивна вправа «Очікування»

- Чому ми повинні навчитися на уроці?

Тобто продовжте мою думку «Сьогоднішній урок навчить мене…»

Де це знадобиться в житті?



ІV. Основна частина уроку.

  1. Вправа «Мікрофон»

  • Що або кого можна описувати? (предмет,рослину,тварину,людину, природу)

  • Які тексти-описи ви знаєте?

  • Які відмінності між науковим і художнім текстом?

( У науковому описі дається повна характеристика предмета, вживаються наукові терміни, точність, стислість.

У художньому описі предмет відображається в яскравій, образній формі, «кольорові слова», епітети, синоніми, порівняння, образні вирази)



  1. Фізкультхвилинка.

  • А тепер, перед тим, як виконати наступне завдання, трішки відпочинемо.(Виконання вправ під ритмічну музику)

  1. Розгляд фотоматеріалів на дошці.

Метод «Керована уява»

  • Уважно розгляньте соняшник. Поміркуйте, чому соняшник називається «соняшником»

У албанців його називають люлє аділит – квітка сонця.

  • З чим він асоціюється? ( з теплом, сонечком, гарним настроєм)

«Стоїть гарний, як соняшник у цвіту»- кажуть у народі. А й справді, чи є щось виразніше, красивіше, коли соняшник цвіте!

  1. Музикальна хвилинка

  • Послухайте уважно пісню і знайдіть, з чим порівнюється соняшник. (Звучить пісня Зої Красуляк «Соняхи»)

Запишіть на білих аркушах – диво-квітка, рідний брат золотого сонечка.

  • З ким би ви порівняли соняшник? (хлопчик в золотому брилі, велетень, золотоголовий красень) Допишіть на аркушах ці слова.

  • А для чого нам потрібні ці слова? (щоб уникнути повторів, створити влучний образ)

  1. Робота в парах з картками-опорами.

Вправа «Асоціативний ланцюжок»

Опорні слова: стоїть, голівка, підіймає, струнке, велика, на осонні, високе, зелені, усміхається, міцне, яскраво-жовті, серцеподібні, росте, повертає, золоті.

  • Чи є серед них незрозумілі слова?

Словарна робота.

На дошці: осоння – незатінене місце, що освітлюється та обігрівається сонцем.



  • Попрацюйте в парах і підберіть з цього ряду слова, які характеризують

1 пара – квітку,

2 пара – пелюстки,

3 пара – стебло,

4 пара – листки,

5 і 6 пари працюють з менш складним завданням.


  • Записати на аркушах, зачитати.

  • Давайте, діти, доберемо заголовок. (Соняшник. Квітка сонця. Золотоголовий красень.)

Записати на аркушах, вчитель – на дошці.

  1. Усний опис за планом.

  1. Пригадайте, з яких частин складається текст-опис?

На дошці таблиця. – Що, кого описуємо; ознаки предмета – яка квітка, які пелюстки, стебло, листки; які почуття виникають поруч)

  1. Спробуємо усно скласти твір за поданим у вас на листочках планом.

План

  1. Соняшник – квітка сонця.

  2. Зовнішній вигляд соняшника.(Квітка, пелюстки, стебло, листки)

  3. Які почуття виникають поруч з квіткою.

На кожній парті у вас є памятка. Прочитайте її мовчки і пригадайте, як правильно писати твір.

3.Придумаємо разом зачин.(Соняшник – синочок небесного сонечка. Соняшник – квітка сонця.)…



У вас на аркушах є варіанти кінцівок. Виберіть. ( Цвіте соняшник, палає яскравим жовтим полум’ям. Міцно стоїть соняшник, радіє теплу і сонечку. Квітне золотоголовий соняшник, робить світ навколо прекраснішим.)

  1. Самостійний запис твору.

  • Завдання – самостійно записати твір.

  • Стежте за орфограмами (на дошці: пелюстки, стебло,яскраво-жовтий)

  1. А зараз пропоную вам прочитати свої твори в «кріслі автора».(За бажанням учні читають власні твори)

  1. Підсумок уроку.

  • Сьогодні ми вчилися писати твір-опис.

  • Чия відповідь вам сподобалась?

  • Чий твір, на вашу думку, був найкращим?

(Поаплодуємо собі за гарну роботу)

  1. Д/з Записати твори в зошити. Намалювати ілюстрацію до записаного тексту.

Каталог: wp-content -> uploads -> 2016
2016 -> Методичні Рекомендації Запобігання і виявлення
2016 -> За новою програмою 8 клас чи існує справжнє кохання сьогодні? за твором Валентина Чемериса
2016 -> «Як зробити дитину успішною? Створення умов для успішної адаптації учнів 1,5 –х класів до соціуму та нових умов навчання»
2016 -> Мова жестів Зміст
2016 -> Рабочая программа составлена в соответствии с Учебным планом Гимназии на основе федерального государственного общеобразовательного стандарта основного общего образования и Примерной программы по учебным предметам
2016 -> Міністерство освіти І науки україни
2016 -> Робоча програма навчальної дисципліни юридична психологія (шифр пп. 16) Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр
2016 -> Наукові праці кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Серія: Бібліотекознавство. Книгознавство. Випуск 3
2016 -> Аналіз державної політики у сфері національної безпеки і оборони України виконано групою експертів за підтримки Реанімаційного пакету реформ: Андрій Дацюк

Скачати 57.84 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка