Урок 4
Тема: Що треба знати про природу. Нежива природа.
Ключові компетентності:
навчально-організаційні: включається в роботу відразу після вказівки вчителя; практично розрізняє основні елементи навчальної книжки;
загальномовленнєві: говорить в повільному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу; зосереджено слухає вчителя, відповідає на запитання за відомою моделлю; з повагою звертається до вчителя, учнів;
загальнопізнавальні: виділяє в предметах певні ознаки; робить (з допомогою вчителя) висновок-узагальнення за результатами виконання навчального завдання;
-
інформаційно-комунікативна: бере участь у дискусії або діалозі, будує усне висловлювання з опорою на почуту інформацію;
-
загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;
-
здоров’язбережувальна: дотримується санітарно - гігієнічних норм під час уроку;
-
громадянська: усвідомлює необхідність турботливого ставлення до оточуючої природи;
-
соціальна: підтримує чистоту в класі та своєму робочому місці.
Предметні компетентності
(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
- називає об’єкти неживої природи шляхом відгадування природознавчих загадок.
Середній рівень:
- наводить власні приклади об’єктів неживої природи за аналогією на основі аналізу ілюстрацій.
Достатній рівень:
- бере участь в дискусії або діалозі на тему: «Що треба знати про неживу природу»;
Високий рівень:
- аналізує ілюстрації у підручнику (та інші ілюстрації) і здобуває з них необхідну інформацію про об’єкти неживої природи.
План уроку
-
Читання вчителем вірша «Сонечко» Н. Красоткіної. Повідомлення вчителем теми уроку (Додаток 1).
-
Розповідь вчителя про природу. (Додаток 2).
-
Називання учнями об’єктів неживої природи. Відгадування загадок. (Додаток 3).
-
Аналіз ілюстрацій у підручнику та інших ілюстрацій про об’єкти неживої природи.(Додаток 4).
-
Наведення учнями власних прикладів об’єктів неживої природи за аналогією. (Додаток 5).
-
Підведення підсумків уроку учнями. Інтерактивна гра «Мікрофон». (Додаток 6).
Додаток 1
- Послухайте вірш Н.Красоткіної:
Сонечко
Раненько-рано встало Сонце,
Причепурилось, аж блищить.
Заглянуло до нас в віконце,
На квітці Сонечко сидить.
Воно також давненько встало,
Помило лапки у росі.
Я Сонцю «Добрий день» сказала,
Бо так вітаються усі!
- Тема нашого уроку: «Що треба знати про природу. Нежива природа».
Додаток 2
- Розповідь вчителя про природу.
Між живою і неживою природою існує тісний зв’язок. Люди, рослини, тварини не можуть жити без неживої природи. Для їхнього життя необхідні повітря, вода, ґрунт, сонце, яке дає світло й тепло. Але й жива природа впливає на неживу. Наприклад, рослини очищують повітря від шкідливих речовин.
Природа – наш спільний дім. Тому треба берегти все, що нас оточує.
Додаток 3
- Назвіть об’єкти неживої природи. Послухайте загадки, відгадками яких є назви об’єктів неживої природи.
Золоте барилечко
Вранці покотилося,
Ні стукоту,
Ні грюкоту,
Не впало,
Не розбилося,
Коли ж накрасувалося –
За темний бір сховалося. (Сонце)
Дощ пройшов і міст з’явився,
Сім у нього кольорів.
Навіть зайчик задивився,
Диву-дивному зрадів! (Веселка)
Крил немає,
Скрізь літає,
Та ще й
Куряву здіймає. (Вітер)
Ніч прийде і він засяє,
Аж до ранку не засне.
Казочок багато знає,
В небі зорянім живе. (Місяць).
Додаток 4
- Роздивіться малюнки у підручнику (підручник «Природознавство. 1 кл.» І.Грущинської, ст. 10) та опишіть той малюнок, на якому зображений об’єкт неживої природи.
Додаток 5
Наведіть за аналогією власні приклади об’єктів неживої природи.
Додаток 6
- Підведення підсумків уроку учнями.
Інтерактивна гра «Мікрофон»
Діти по черзі беруть мікрофон у руки та дають відповіді на запитання: «Що треба знати про неживу природу?» |