Що таке гірські породи?



Скачати 38.47 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір38.47 Kb.
#24824
ТипУрок
Урок природознавства проведений в 1 класі

Тема: Що таке гірські породи?

Підготувала Боднарчук Лариса Анатоліївна

Завдання уроку: Ознайомити учнів із колекцією гірських порід Подільського краю. Формувати в учнів уявлення про гірські породи та їх види. Вчити робити висновки за результатами досліджень властивостей гірських порід. Розвивати допитливість та пізнавальний інтерес до вивчення гірських порід Хмельниччини.

Виховувати бережливе ставлення до гірських порід як природного багатства країни.


Обладнання: колекція гірських порід ,лупи , сигнальні картки , динамічна наочність «нова школа»,презентація із зображенням скелястих гір ,ущелини ,щебеню на березі; рівнини з піщаним кар’єром ;крутого схилу глиняного яру; відеосюжет про утворення гірських порід;малюнки з зображенням об’єктів живої і неживої природи.

Хід уроку:

І. Організаційний момент .

Світ чудовий відкриває ,

хто природу добре знає.

Будемо її вивчати

І по світу мандрувати.

ІІ. Зупинка «Пригадайко».

-Де ви мали можливість бачити граніт ,пісок ,глину,крейду, вапняк?

Вони називаються гірські породи. З них складається планета Земля. Як ви ,діти ,думаєте ,звідки пішла така назва?

ІІ. Зупинка «Відеознахідка».

Подивіться відеосюжет про різноманітність гірських порід та їх утворення.



ІІІ. Зупинка «Розглядайко».

- Перед вами лежить колекція гірських порід. Проведіть дослід за допомогою води і лупи. Послухайте запитання і дайте відповідь:



1. Які з гірських порід мають щільну будову й нагадують каміння.

2. Яка гірська порода пухка й сипка?

3. Яка гірська порода нагадує пластилін ,якщо її зволожити?

4. Порівняйте за формою і кольором граніт і кам’яне вугілля;пісок і глину.



ІV. Фізкультхфилинка.

Різець узяв різьбляр у руки, робота в нього не проста: різьбити дерево — то мука, а радість потім приплива. Різець скрипить, скрипить до ранку, різьба — не тільки ремесло. Віддати треба до останку і розум свій, й душі тепло.



V. Зупинка «Міркувальна».

- Як ви думаєте ,що називається кар’єром? Коли ви почуєте правильне твердження ,то плесніть в долоні.

а)місце відкритого добування гірських порід ,які залягають неглибоко ,або виходять на поверхню землі;

б) місце ,де вирощують саджанці дерев.



VІ. Зупинка «Винахідників».

- Зараз ви мені допоможете побудувати нову школу. На дошці ми будемо розташовувати таблички з малюнками у потрібній послідовності. Назву зображення на таблиці ми будемо коментувати вголос. В цьому вам допоможуть ілюстрації в підручнику.

(Зразок): Гранітний кар’єр → брила граніту → гранітний фундамент будинку.

- Завод → пісок → берег річки → піщаний кар’єр → цегла → скло.

- Черепиця → глиняний кар’єр → глина → завод.

Подивіться на динамічну модель школи і назвіть ,які гірські породи ,на вашу думку, я використала під час будівництва.





VІІ. Зупинка «Всезнайків».

Робота в зошитах.

- На дошці і в ваших зошитах є завдання ,в якому вийшла справжня плутанина. Ваші знання допоможуть все розставити на свої місця. Утворіть за допомогою лінії два острови : острів гірських порід і острів живих організмів. Для цього правильно відокремте малюнки в рамочці.

Лелека ,жаба,окунь ,чапля ,граніт

тюльпан ,проліска ,ялина ,пісок ,глина

метелик,морква ,вапняк

муха ,жук ,мармур .кремінь

сойка,їжак ,сонечко ,щебінь ,гравій.
- З’єднайте стрілочками предмети і з назвами гірських порід ,з яких вони виготовлені. Розфарбуйте вироби з глини.

Глина глечик, горщики для квітів

граніт ,мармур пам’ятники

пісок скло

- Подумай ,у яких казках згадуються гірські породи та їх господарі?



VІІІ. Фізкультпауза.

Різець узяв різьбяр у руки, робота в нього не проста: різьбити дерево — то мука, а радість потім приплива. Різець скрипить, скрипить до ранку, різьба — не тільки ремесло. Віддати треба до останку і розум свій, й душі тепло.



ІХ. Зупинка «Краєзнавча».

Перегляд слайдів, на яких зображені пам’ятники міста Хмельницького, виготовлені з граніту.





Х.Зупинка «Підсумкова».

Гра «З іншого будиночку».

  • Коли почуєте «зайве» слово ,піднімайте сигнальні картки,обґрунтовуючи свої відповіді.

Дерево,пісок ,глина ,вапняк;

мармур ,базальт,дошка ,крейда;

комп’ютер ,кам’яне вугілля ,галька ,торф.

Місяць ,зорі ,вапняк ,річка;

човен ,пароплав ,літак ,глина;

скло ,пісок ,ваза ,статуя.



-Доведіть ,що гірські породи - це багатство нашої країни і їх потрібно ощадливо використовувати.
Завдання маленьким дослідникам.

Спробуйте зібрати колекцію гірських порід ,які є в нашому краї. Оформи її разом з батьками і візьми участь у конкурсі «Мій рідний край».

Скачати 38.47 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка