«Сценарії відкритих засідань дитячого об’єднання



Скачати 91.93 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір91.93 Kb.
Назва роботи: «Сценарії відкритих засідань дитячого обєднання «Чомучки»

Сучасним школярам за велінням долі належить стати творцями суспільного життя двадцять першого століття. Вчителі нашої школи розуміють свою причетність до громадського становлення сучасного школяра і допомагають кожній дитині здійснювати свою мрію, самореалізуватись у житті. Творчо використовуючи досягнення педагогічної науки, передового досвіду, педагоги відшукують такі форми і методи роботи, які сприяють формуванню особистісних рис громадянина України, ціннісного ставлення дітей до суспільства, держави, природи, праці, мистецтва тощо.

Для забезпечення системності і результативності творчої діяльності дітей та учнівської молоді у школі створено євроклуб «Ми і Європа», який об’єднує дитячі організації «Чомучки»(1-4 кл), «Веселкове коло»(5-7 кл), «Ровесники» (8-11 кл) Оптимальною формою роботи цих об׳єднань стали проекти - колективна діяльність учнів, які об’єднуються в групи і вирішують завдання відповідно до мети і завдань проекту. Хочемо поділитися досвідом реалізації проектів об’єднання «Чомучки», а саме сценаріями проведення посезонних засідань

Головна мета діяльності об’єднань – допомогти кожній дитині розкрити свої індивідуальні здібності, реалізувати природний потенціал; пізнавати та засвоювати моральні та духовні цінності, які забезпечують гармонію взаємин людини з соціальним і природнім середовищем

Викладені нижче матеріали пропонуються для творчого використання класними керівниками, педагогами-організаторами

Для виховання дитини потрібно більш проникливе мислення, більш глибока мудрість, ніж для управління державою.

Вільям Еллері Ченнінг

Приблизно два останні десятиріччя розширюється європейська шкільна освіта. Україна на державному рівні заявила про входження в європейський освітній простір. А як же нам, провінційним школам, не відстати від шкіл столиці, шкіл великих міст, як інтегруватися в міжнародний освітній простір?

Сьогодні молодь стає тією верствою населення, яка відчуває на собі найбільшу відповідальність за спільне майбутнє. Водночас саме молода генерація України не бачить альтернативи європейській перспективі розвитку нашої держави. Але в житті все починається з малого, і відчуття себе європейцем теж. І тому не лише загальна інформація про наших сусідів, але й безпосередня співпраця, розуміння європейський цінностей є важливою запорукою нашого добросусідства.

Євроклуб - форма організації молоді, що сприяє творчій реалізації її членів, залученню учнів в європейський ініціативах, інформуванню з питань європейської інтеграції, громадянській освіті та діяльності молоді.



1.1.Як починали?

2007 рік

Життя суспільства, життя школи зазнало значних змін. Нові реалії вимагали нових підходів у структурі виховної системи, у роботі з дітьми, особливо із старшокласниками. Реорганізації потребувала діяльність дитячих і юнацьких об’єднань. Виникла думка підтримати нові віяння, створити євроклуб «Ми і Європа». Ознайомившись із досвідом роботи євроклубів Хмельниччини, окреслили власні шляхи діяльності та розвитку. Було створено чотири секції: «Поліглоти», «Волонтери», «Громадянин України – громадянин Європи», «Інтернет-кафе», очолили їх вчителі відповідних дисциплін.

Центром роботи євроклубу став кабінет євроінтеграції, у якому було представлено символіку Євросоюзу, зібрано відомості про країни єврозони, агітаційні матеріали, обладнано теле-, відеоапаратурою.

У школі народився осередок нової думки, нестандартного мислення, творчого підходу, цікавих ідей.



cimg0538.jpg

Ділимося досвідом з колегами

    1. Перші напрацювання і здобутки.

День Європи, тиждень Європи, Євроміст тощо – ось перші кроки євроклубу. Згодом ці поодинокі події стали традиційними, зацікавили, захопили учнів середніх і початкових класів, перейшли до числа загальношкільних.

Чого варте Свято ввічливості та доброти до Дня толерантності у молодших класах, або ж зустріч з дослідником Голодомору, членом Міжнародної організації дослідників голодоморів, професором філософії Бойчуком Володимиром, який проживає у Франції.



2008 рік.

З’явився перший досвід, яким ділилися на районному семінарі заступників з виховної роботи. Заявили про себе на обласній ярмарці креативності, отримали диплом. Саме тоді зародилася думка розширити рамки євроклубу і охопити його діяльністю всіх школярів, створивши ланки клубу: «Чомучки» - 1-4 класи, «Веселкове коло» - 5-7 класи, «Ровесник» - 8-11 класи.

Плануючи роботу на новий навчальний рік, вирішили апробувати нову систему виховної роботи з юнацькими і дитячими об’єднаннями за такою схемою:

Проекти


Секції

ШЄК

«Ми і Європа»

Поліглоти

Громадянин України – громадянин Європи

Волонте-


ри

Інтернет - кафе

Дитячі об’єднання

Чомучки


Веселко-

ве коло


Ровесни-

ки

ІІ. Проекти – реалізація роботи євроклубу



2.1. Чому проекти?

Дітям потрібні не повчання, а приклади.

Жозеф Жубер

Це, насамперед, колективна діяльність учнів, які об’єднуються в групи і вирішують завдання відповідно до мети і завдань проекту. Дуже важливо, щоб це об’єднання відбувалося за спільністю інтересів, добровільно. Саме цей принцип допомагає ефективно використати творчий та інтелектуальний потенціал кожного учня , котрий бере участь у реалізації проекту.

Проекти виявилися оптимальною формою роботи.

cimg0550.jpg

Учасники проекту «Чомучки»

Цікавою була робота з молодшими школярами під час втілення проекту «Чомучки».

В ході реалізації проекту створено емблему об’єднання «Квітка-семицвітка», кожна пелюстка відповідає певному напрямку виховання і змінюється посезонно. Наприклад, весняне засідання – патріотичне виховання, екологічне виховання, національне виховання; осіннє засідання – громадянське виховання, культурно-естетичне тощо.

cimg0550.jpg

Девіз об’єднання:



Сто тисяч тих «чому?» і «де?»,

«Коли?» «Куди?» «Як звати?»

Хто відповідь на них знайде,

Той буде більше знати.

Для прикладу наводимо один із проектів – «Весняне засідання дитячого об’єднання «Чомучки»



Назва проекту

Весняне засідання дитячого об’єднання «Чомучки»

Мета проекту

  • підведення сезонного підсумку роботи об’єднання «Чомучки» ;

  • підведення підсумків роботи за напрямками роботи євроклубу;

  • розвивати художньо-естетичні смаки, акторську майстерність, впевненість у власних силах;

  • виховувати вміння спілкування з однолітками, поваги до матері;

  • популяризувати культуру поведінки у природі;

  • розширити знання дітей про рідний край, природу, весняні свята, виховувати вміння бачити красу в буденному;

  • розвивати обдарування дітей;

  • розвивати вміння працювати з природніми матеріалами, виготовляти вироби з підручних матеріалів»;

  • розвивати зв’язне мовлення учнів;

  • поглибити навички ефектно презентувати результати своєї роботи

Учасники проекту

  • члени дитячого об’єднання «Чомучки »

  • батьки;

  • класоводи1-4 класів;

  • бібліотекар, куратори секцій

Термін реалізації проекту

Березень-травень 2013 року, довгостроковий

Етапи роботи над проектом

І. Підготовчий:

  • визначення мети і теми проекту;

  • визначення контингенту учасників;

  • визначення часових рамок реалізації проекту;

ІІ. Планування роботи над проектом:

  • визначення напрямів діяльності;

  • призначення відповідальних осіб

ІІІ. Пошук, накопичення, систематизація і опрацювання інформації

  • складання сценарію;

  • оголошення конкурсів на кращий лист друга природи з малюнком, фотографій про рідний край, виробів із природніх та штучних матеріалів;

  • організація групової роботи за секціями;

  • підготовка пісенних і танцювальних номерів;

  • підготовка технічних засобів;

  • підготовка костюмів та декорацій;

  • виготовлення інформаційних матеріалів

IV. Реалізація проекту

V. Оформлення результатів, звіт про роботу

  • розміщення відео-, фотоматеріалів на шкільному сайті, стенді євроклубу;

  • презентація роботи над проектом на районному семінарі вчителів початкових класів і педагогів-організаторів;

  • надання матеріалів редакції журналу «Щедрик-ведрик» про переможця фотоконкурсу «Природа очима дітей»

VІ. Підведення підсумків роботи

  • аналіз проведеної роботи на засіданні євроклубу, учнівської ради, батьківських зборах;

  • відзначення найактивніших учасників проекту подяками, дипломами;

  • анкетування «Літо і мої бажання»

Висновки

Що дає учням молодших класів участь у роботі об'єднання «Чомучки»?



Розвиває художньо-естетичні смаки, акторську майстерність, впевненість у власних силах; виховує вміння спілкування з однолітками; розширює знання дітей про рідний край, природу, весняні свята, виховує вміння бачити красу в буденному; розвиває обдарування дітей, зв’язне мовлення учнів; поглиблює навички ефектно презентувати результати своєї роботи; задовольняє інтереси та потреби учнів в підвищенні громадянської та політичної культури, сприяє формуванню партіотичних почуттів, національної свідомості.

Література

  1.  Артемова Л. В. Вчись граючись. Навколишній світ у дидактичних іграх дошкільнят. - К.: Томіріс, 1995. - 112 с.

  2.  Балацька Л. К. Уява в житті дитини. - К.: Знання, 1974. - 46 с.

  3. Зазуліна Л.В. Педагогічні проекти:Науково-методичний посібник. – Камянець-Подільський: Абетка-НОВА, 2006. – 40 с.

  4. Майстерня креативності та інновацій. Практичні поради з проведення. За ред. С Штукарін. Всеукраїнська громадська організація “Українська асоціація європейських студій”. – 2009 р.

  5. Пєхота. О. М,. Кіктенко А. З, Любарська О. М. та ін. ; за заг. ред. О. М. Пєхоти. Освітні технології: Навчально-методичний посібник— К. : А.С.К., 2001. — 256 с.

  6. Посібник для роботи із шкільними євроклубами. Автори: Андрій Бабаньчик. Каміла Захарук. Юстина Молік. Йоанна П’єцик. Підготовано в рамках проекту «Ми діємо», реалізованого Домом зустрічей ім. Ангелюса Сілезіуса та БО «Центр освітніх ініціатив» в рамках Акції 2 програми Європейської Комісії «Європейська Волонтерська Служба». – Львів 2010.

  7. Приходько Ю. О. Формування позитивних взаємин у дитячому колективі. - К.: Рад. школа, 1987. - 126 с.

  8. Європейський клуб у школі. Навіщо? Як? Чому? Підручник для вчителів та учнів / За редакцією Рафала Димека – Варшава, 2006.

  9. Євроклуби в Україні: організація роботи та успішний досвід. Методичний посібник / За редакцією Кендзьора П.І. – Львів: ЗУКЦ, 2008. – 56 с.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка