Сценарій виховної години



Скачати 243.25 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір243.25 Kb.
#29677
Ми у відповіді за тих, кого приручили

(Сценарій виховної години)
Філатова В.Л.

ВП НУБіП України «Бобровицький коледж

економіки та менеджменту ім. О. Майнової»

Природу, як серце, як зір, бережіть!

Без неї на світі не можна нам жить!

А. Попівський


Виховання людини – багатогранний процес, складний і творчий пошук. Вихованню зростаючого покоління завжди надавалось великого значення. Сьогоднішня концепція виховання молоді базується на таких основних орієнтирах, як утворення естетичних функцій, розв’язання проблем морально-етичного плану, в основі яких лежать загальнолюдські цінності. Щоб підготувати молодь до життя, потрібно розвивати її різнобічну активність, самостійність, творчість, індивідуальність.

У складному переплетенні сучасних економічних, соціальних, педагогічних проблем цивілізації, людство все частіше звертається до моралі, гуманізму і культури, вбачаючи в них реальний шлях до свого виживання і майбутнього процвітання.

Історія людства, в певному сенсі – це історія взаємин людини з природою. Кожний майбутній спеціаліст народного господарства, кожна свідома людина повинна обов’язково мати загальне уявлення про особливості сучасного екологічного стану, а також про основні напрямки державної політики в галузі охорони тваринного світу, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки.

Порушуючи питання еколого-природоохоронного змісту, поглиблюються уявлення студентів про тісні взаємозв’язки людини і природи, таким чином здійснюється вплив на емоційне сприйняття проблеми. Необхідно збуджувати і підтримувати інтерес молодого покоління до проблем взаємовідносин, взаємоіснування та охорони тварин, як диких - так і тих, що живуть поруч з нами; сформувати свідоме ставлення студентів до живих істот, які їх оточують.


Тема виховної години: ”Ми у відповіді за тих, кого приручили.„

Мета: Розкрити взаємовідносини між тваринами і людьми; виховувати любов до “братів наших менших”, почуття особистої відповідальності за долю тварин.

Місце проведення: аудиторія № 24

Обладнання: плакати з крилатими словами:

  1. “Ми у відповіді за тих, кого приручили”.

Антуан де Сент – Екзюпері


  1. “Будинок без дитини, собаки або кота – це будинок без любові і радості” (із ірландської мудрості).

  2. “Собача любов – це єдина любов, яку можна купити за гроші.”

  3. Відеофільми про тварин.



План


Вступне слово куратора.

  1. Знати, любити й охороняти природу – обов’язок кожної людини.

  2. Любов до тварин, спілкування з ними – природна потреба кожної людини.

  3. Слава тварин увічнена в граніті.

  4. Домашні кішки – найчисленніше плем’я з усіх ссавців-хижаків.

  5. Дружелюбні мавпочки.

  6. Якщо ми зраджуємо друзів.

Заключне слово куратора.
Вступне слово куратора.

В слова, якими ми визначили тему нашої виховної години, відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері вклав два значення: одне стосується відносин між людьми і тваринами, а друге - взаємовідносини між самими людьми.

В наш час не можна уявити собі життя без тварин, яких ще називають “нашими меншими братами”.

4 жовтня весь світ відзначає Міжнародний день захисту тварин.

Спілкуватися з тваринами люди почали ще задовго до приручення їхніх диких предків. Уже десятки тисяч років тому люди не тільки полювали на звірів і птахів, а й спостерігали за ними й намагалися ввійти з ними в тісні, дружні стосунки.

Процес зближення людини з тваринами відбувався значно швидше після того, як деякі з них були приручені.

Вчені - зоологи вважають, що на Землі приблизно півтора мільйона видів тварин, а хребетних тварин майже 40750 видів.

З цієї величезної кількості люди приручили й одомашнили лише близько 50 видів. Від них уже й пішли сотні різних порід свійських тварин.

Про тварин, які живуть поряд з людиною, звикають до неї і пристосовуються до її діяльності, а також про тварин, яких узяли в дім, приручили і навчили жити разом, і піде мова.
ФІЛЬМ ПРО ТВАРИН

(Студентам пропонується переглянути відеосюжет про домашніх улюбленців людей – тварин. Основна увага приділяється утриманню та догляду за домашніми тваринами: собаками, котами, папугами, хом’ячками і навіть павуками та тарганами).



1. Знати, любити й охороняти природу – обов’язок кожної людини.

Студентка: Спілкуючись із свійськими тваринами і займаючись розведенням їх, люди вивчили їхню поведінку й використовують це у своїй господарській діяльності. Вміло поєднуючи вроджені (безумовні) рефлекси з набутими (умовними), люди домагаються необмеженої влади над природою тварин, підпорядковуючи їх своїй волі, своєму розумові, своїм бажанням і меті. Виробляючи у свійських тварин нові звички, умовні рефлекси, люди мають можливість вигодовувати й вирощувати молодняк, використовувати тварин на роботі, полегшувати свою працю під час пасіння, відгодівлі, доїння. На фермах, наприклад, тваринники тепер привчають корів іти на доїльний майданчик без батога і гримання.

Студент: Як колись, так і тепер величезне значення для життя людей мають і дикі тварини, що населяють нашу планету. Дикі тварини тепер рідко живуть самі по собі, не зустрічаючись з людиною чи не зазнаючи впливу змін у природі, викликаних діяльністю людей. У тварин, які живуть поруч з людьми, формуються нові реакції поведінки, що полегшують їм життя у змінених умовах. Більш того, там, де люди не кривдять тварин, а, навпаки, допомагають їм у скрутний час, звірі й птахи платять людям довір’ям і навіть заходять з ними у дружні взаємини, зберігаючи при цьому свою волю і незалежність. Трапляється, що тварини внаслідок різних причин потрапляють в людські оселі, де їх приручають, навчають і дресирують.

Студентка: Часто такі звірі й птахи стають справжніми друзями людини і нерідко допомагають людям у їхніх ділах.

Багато приручених тварин виступають як артисти у цирку і кіно.


ФІЛЬМ ПРО ТВАРИН.

(Студентам пропонується переглянути відеофільм про тваринолюбку із міста Конотопа, яка безмежно любить тварин і у своїй оселі утримує чималу їх кількість).


Студент: Знати, любити й охороняти природу – обов’язок кожної людини. Але любити тварин зовсім не означає, що треба ловити звірів і птахів, брати їх додому й зачиняти в клітки. Саме навпаки, вивчати тварин треба тільки в природному середовищі. Та й взагалі дружити з тваринами краще й цікавіше, якщо вони перебувають на волі.

Студентка: Певна річ, у тих випадках, коли тварина попала в біду, людина повинна взяти її до себе в дім, надати їй допомогу, нагодувати і випустити на волю. І лише в окремих випадках тварину залишають удома або передають до зоопарку, де її приручають, виховують і навчають.

Студент: Люди можуть благоденствувати на Землі тільки до тієї пори, доки благоденствує природа. Тому вони зобов’язані бережно ставитися до всього живого, берегти й охороняти тварин і не допускати зникнення їх. На жаль, у різні періоди своєї господарської діяльності люди винищували окремі види тварин. Внаслідок цього за останні двадцять століть зникло 110 видів і підвидів різних тварин і 139 видів та різновидів птахів.

Причому третина з цієї кількості тварин знищена тільки за час життя нашого покоління, за останні п’ятдесят років. Ось чому люди всього світу об’єднують тепер свої зусилля для того, щоб краще охороняти тваринний і рослинний світ нашої планети.



Студентка: Люди часто називають високорозвинених тварин своїми меншими братами. А менших братів потрібно опікати й оберігати від усіляких негод. Тим більше, що в кожній окремій місцевості з величезної кількості хребетних тварин водиться лише невелика частина.

Зберегти їх для себе і майбутніх поколінь – наш священний обов’язок.

Неможливо сьогодні не згадати про неперевершеного натураліста, надзвичайно популярного Джеральда Даррелла.

Куратор: Перша причина популярності – неймовірна любов до природи та неперевершений талант натураліста. Друга – він прекрасний письменник. А третя і, мабуть, найголовніша – його практична діяльність. В світі багато прекрасних натуралістів та письменників, але мало людей із таким загостреним почуттям особистої відповідальності за долю тваринного світу нашої планети як Даррелл. В 1958 році на острові Джерсі, що в затоці Ла-Манш, він створив невеликий зоопарк, поставив перед собою єдину мету: врятувати від повного знищення рідкісні та найрідкісніші види тварин. На даний час Джерсійський зоопарк відомий усьому світу. Так від словесної пропаганди охорони природи Джеральд Даррелл перейшов до конкретних дій – приклад, гідний наслідування.

Свої знання, всі кошти від видання своїх книг Джеральд Даррелл присвячував головній меті – відлову та спасінню диких тварин, розробці ефективних способів їх утримання в неволі.



Студент: Ідея збереження поодиноких тварин, що приречені на вимирання, для того щоб вони розмножувались та розселялись в природі, не нова. Порівняно недавно зусиллями англійських зоологів вдалось врятувати від повного знищення гавайську казарку, зараз її чисельність така, що можна не хвилюватись за долю цього виду. Але багато тварин знаходиться на межі зникнення в прямому значенні слова: збереження і розмноження таких видів в спеціальних парках – інколи єдиний спосіб їх врятування.

Студентка: В Україні, у Вінниці обласне комунальне спеціалізоване лісогосподарське підприємство “Віноблагроліс” відкрило зоорозплідник.

На території України вже існує 7 зоологічних парків утримання звірів та птахів у неволі (Київський, Миколаївський, Одеський, Рівненський, Харківський, Черкаський, Менський (Чернігівської області) та 3 зоологічні куточки (Донецький, Луцький і Ялтинський).

У Вінниці вольєри зоопарку займають 6 га площі. Тут себе привільно почувають сім’ї зубра європейського, бізона американського, оленів благородного та плямистого, кулана туркменського, лами, лані, муфлона, ослика. Є 6 видів фазанів, 2 – павичів і 2 – страусів.

Основною метою створення зоорозплідника є вольєрне утримання і розведення диких звірів та птахів із подальшим їх розселенням у лісові та мисливські угіддя області. Цікаво, що тварини у напіввільних умовах живуть у 1,5-2 рази довше, а це сприяє збільшенню їх репродуктивних спроможностей.


ФІЛЬМ ПРО ТВАРИН.

(Студентам пропонується перегляд відеосюжету про Боба та Барбару, які на власній землі та за власні кошти організували міні-зоопарк для багатьох тварин).


Студент: Зараз нам необхідно реально здійснювати охорону багатьох цінних і рідкісних тварин. Все менше стає у водоймищах цікавого комахоїдного звірка – вихухоля, поштучно рахуємо ми тигрів та куланів, все більш рідкісними стають деякі види осетрових та лососевих риб. Зараз необхідно переглянути роль зоопарків та приділяти їм увагу не тільки як видовищним закладам, але як одній з важливих ділянок загального фронту охорони природи. До діяльності зоопарків необхідно привернути увагу широкого загалу людей. Великі зоопарки нашої країни можуть стати центрами скупчення рідкісних та вимираючих видів тварин. Необхідно зберегти унікальний генетичний фонд живої природи. Пам’ятайте: кожний вид організмів генетично унікальний, а загинувши, він назавжди позбавляє людство можливості використовувати дуже важливі, можливо, завтра чи післязавтра результати еволюції, що відбувались мільйони років.

Куратор: Ось один з прикладів. Біля двохсот років тому була знищена стеллерова корова – безпечний прибережний ссавець, яка харчувалась водоростями і жила в північній частині Тихого океану. Тим самим люди втратили можливість одомашнити цю тварину і створити величезні стада на підводних пасовищах, які сьогодні опустіли.

Пройшов час, поки людина зрозуміла, яке значення мають тварини, і що вони наші друзі. І зараз ми не уявляємо собі життя без них. Ми полюбили наших “братів менших” за їх відданість, ніжність, вірність, службу, допомогу. Особливо прив’язуються до тварин діти, і тварини відповідають їм взаємністю.


ФІЛЬМ ПРО ТВАРИН.

(Сюжет розповідає про звичайну київську сім’ю: матір та сина, які мешкають в однокімнатній квартирі, а поряд з ними живе понад 15 тварин: котики, собачки, кролики і навіть гігантські равлики).


2. Любов до тварин, спілкування з ними – природна потреба кожної людини.

Студентка: Останнім часом стало “модно” заводити тварин у будинках і квартирах для розваги, без роздумів над тим, чи добре їм? Крім звичайних домашніх тварин - таких як коти і собаки - люди утримують і мавп, хом'яків, їжаків, черепах і навіть тигрів, змій, крокодилів, кенгуру, дикобразів, вовків, хамелеонів та інших тварин. Бувають випадки, коли люди, награвшись цими тваринами, виганяють їх. Опинившись в інших умовах, без їжі і даху тварини гинуть, тому що вони не можуть пристосуватись до нового середовища існування. З’являються і бродячі коти та собаки.

Куратор: Тому перш, ніж завести тварину, необхідно добре подумати, чи потрібна вона вам, чи зможете ви її утримувати, чи безпечна вона для оточуючих, чи вистачить у вас коштів і часу займатися нею.
ФІЛЬМ ПРО ТВАРИН.

(Студентам пропонується перегляд відеосюжету про українську сім’ю, в якій живуть крім чотирьох членів родини, ще й домашні тварини: коти, собаки, хом’яки, пацюки і навіть екзотичні тварини – такі, як крокодил, анаконда, павуки тарантули).


Студент: Жива істота - це не іграшка. Треба знати психологію тварин, тому що для них господар - це завжди вожак, а члени його сім'ї - побратими або суперники. Чотириногі друзі мають високу чутливість і реагують на психологічну атмосферу в сім'ї. Вони радіють і сумують разом з нами. Відрізняючись від людей тим, що у них немає захисних психологічних механізмів, вони можуть навіть захворіти, якщо рівень напруження між членами сім’ї і твариною буде високий.

Собаки, незалежно від породи, увібрали в себе найкращі якості, які б ми хотіли бачити у тварині.



Студентка: Особливо благотворно впливає перебування собаки в господі на дітей. Школою доброти, високих моральних якостей є виховання любові до “братів наших менших” – собак.

Незалежно від того, чи ваш чотириногий вихованець буде охороняти присадибну ділянку, чи піде з вами на полювання, чи просто стане “членом сім’ї” – у будь-якому разі треба придбати маленьке цуценя, яке можна виростити й виховати самому.

І тоді ви матимете друга і помічника.

Любов до тварин, спілкування з ними - природна потреба кожної людини, що свідчить про її доброту.

Для чого люди заводять собак? Одні хочуть мати сторожа, інші - помічника на полюванні, на кордоні, в міліції, треті - щоб не бути самотніми. Тисячі років собака заслужено користується славою кращого друга і помічника людини. Письменники і поети, вчені і художники в усі часи прославляли собаку за її розум, вірність, відданість, а скульптори увіковічували її в граніті.
Студентка читає вірш С. Єсеніна “ПРАВО СОБАКИ НА ЖИТТЯ”

В житніх кулях і колючках,


Де повисли рогожі в ряд,

Привела на світанку сучка

Аж семеро цуценят.

Цілий день їх, не знаючи втоми,

Прилизувала язиком.

Парувала мерзла солома

Під теплим її животом.

А ввечері, коли кури

Усілися на дрючок,

Вийшов господар хмурий,

Цуценят поклав у мішок.

Кучугурами копотіла,

Поспішала за ним вона.

І так довго трепетіла

В ополонці вода нічна.

А коли облизавши боки,

Ледве чвалала назад,

Здався їй молодик високий

Одним з її цуценят.

І тоді дзвінко завила,

На той тонкий молодик,

Поки він за могилу

У сніжних полях не зник.

І глухо, як від подачки,

Коли кинуть їй камінь на сміх,

Покотилися очі собачі

Золотими зорями в сніг.
3. Слава тварин увічнена в граніті.

Куратор: А зараз ми розповімо про собак сенбернарів, які вже багато віків рятують людей в засніжених Альпійських горах. Деякі собаки врятували за своє життя 30 - 35 чоловік. Рекордсменом серед них був пес Баррі, який за 12 років рятувальної служби допоміг вижити 41 людині, які потрапили під гірські лавини.

Студент: Запам’яталась вилазка Баррі. Лавина накрила однорічного хлопчика. Рятівна команда після невдалих спроб припинила пошуки. Але Баррі всетаки відшукав хлопчика і кілька годин, доки дитина була непритомна, лежав біля неї, зігріваючи її своїм диханням. При цьому Баррі не відходив від дитини, щоб привести допомогу, а голосно гавкати було небезпечно, тому що це може призвести до сходу лавини. Коли хлопчик опритомнів, собака обережно схопила дитину зубами за комбінезон і понесла. Так вона пройшла 4 км, інколи лягаючи на сніг відпочити та зігріти дитину. Коли Баррі дійшов до селища, він ледь пересував ноги. Його лапи кровоточили від порізів, які він наніс гострими як бритва льодовими кірочками. Собаку і дитину відправили в лікарню. Дитина відбулась легкою застудою, а собака отримала тяжке запалення легень, адже вона довго дихала відкритою пащею. На щастя, Баррі вилікували.

Студентка: В 1812 р. Наполеон отримав поразку в Росії, і з своєю армією відступав у Францію. Один із солдатів – дезертирів опинився у районі перевалу Великий Сен-Бернар. На шляху він упав в засипану снігом ущелину і, виснажений, заснув. Там його і знайшов Баррі, що вийшов на пошуки потерпілих. Сильна собака відкопала солдата, зігріла його своїм тілом та диханням. Коли солдат прийшов до тями і відкрив очі, він побачив засніжену морду величезної собаки, подумав, що це вовк, вихватив ніж і ударив ним собаку...

Тяжко поранений Баррі ледве дістався до монастиря. Там йому зупинили кров та обробили рану. Місцевий купець, дізнавшись про стан Баррі, попрохав дозволити йому відвезти пораненого Баррі в Берн, де була лікарня для тварин. Всі жителі монастиря проводжали Баррі. В Берні Баррі надали ветеринарну допомогу, і він вижив. Але із-за отриманого поранення та слабкості на свою благородну роботу він не повернувся.


Куратор: В 1814 році його не стало. Чучело Баррі до цих пір знаходиться в швейцарському музеї природознавства в Берліні.


Слава Баррі, яку він отримав при житті, не згасла і після його смерті. Вдячні жителі Швеції встановили знаменитому сенбернару пам'ятник.

Студент: Заслуговують уваги і їздові собаки, які в умовах Крайньої Півночі, з її снігами, заметілями і тривалими полярними ночами, запряжені в легкі санки - нарти, перевозять людей, вантажі, пошту та інше.

Під час війни на собачих упряжках вивозили з поля бою поранених, доставляли боєприпаси, продукти харчування.

У народів Півночі собаки і зараз є основним видом транспорту. На початку XX сторіччя сталася подія, героєм якої був собака по кличці Болто, якому в Нью-Йорку поставили гранітний пам'ятник.

Студентка: А трапилось це в січні 1925 року на заході Аляски. Лікар невеличкого міста Ном виявив серед жителів епідемію дифтерії. Потрібна була протидифтерійна сироватка. Але до найближчого селища, де її можна було отримати, більше 1000 км, ще й негода бушує, літаком не долетіти. Тож основним транспортом були запряжені собаки з досвідченими провідниками. 1000 км - це велика відстань, на подолання якої була направлена ціла естафета запряжених собак. Особливу роль відіграла остання упряж з 13 собак на чолі з розумною і відважною собакою - Болто, про заслуги якої знала вся Аляска. Була ніч, негода не вщухала. Знесилений та замерзаючий провідник лежав на контейнері з вакциною, щоб вона не замерзла. Коли він відчув, що нарти зупинилися, а собаки почали скавучати, він оглянув їх лапи. Лапи собак були порізані і кровоточили від гострих льодових кірочок, які врізались їм між пальцями. Обчистити собакам лапи закляклими пальцями провідник не зміг. Тоді він став вигризати їх зубами. І собаки пішли вперед, а знесилений і геть замерзаючий провідник, ліг на нарти і крикнув:

- Вперед, Болто! Вперед! Додому! В Ном!



Студент: І Болто сам привів упряжку. В потрібному місці він завернув направо і піднявся вгору. На світанку 2 лютого нарти з напівживим провідником доставили сироватку, і лікар відразу почав обходити хворих, щоб ввести їм рятівний препарат.

Вже наступного дня американські газети повідомили про цей героїчний вчинок провідників і собак.

Розповідають, що, коли, відігрівшись, провідник підійшов до Болто, щоб очистити його лапи від льодових кірочок, вірний пес лизнув йому лице, і по щоці цього мужнього чоловіка скотилася сльоза.

Куратор: В кінці 1925 р. в Центральному парку Нью-Йорка був урочисто відкритий пам’ятник славетному Болто. Серед дерев – постамент у вигляді скелі. На скелі – бронзова собака в упряжі. Внизу напис: “Болто”. До постаменту прикріплена бронзова плита з написом: „Неприборканому духу їздових собак, які через сурову кригу та нестримну воду, через арктичні сніги пройшли естафетою 600 миль і доставили зимою 1925 року із Ненана для допомоги у вражений інфекцією Ном антидифтерійну сироватку. Витривалість. Вірність. Кмітливість.”

Студентка: Тварини допомагали людям і в проведенні різних експериментів, дослідів, які мали величезне значення для біології, медицини, ветеринарії. Відомий лікар древньої Греції Гіпократ – “батько медицини” - вивчав будову тіла, препаруючи трупи тварин.

Особливо багато працював з собаками відомий фізіолог Павлов, результати дослідів якого мають всесвітнє значення.



Куратор: Як вдячність за свої досягнення, Павлов запропонував спорудити пам’ятник Собаці.

На високому круглому постаменті сидить собака. На самому постаменті – декілька барельєфів з зображенням різних дослідів над собаками і вислови про їх допомогу вченим, що належать перу великого фізіолога.

На барельєфі написано: “Хай собака, помічник і друг людини з древніх часів, приноситься в жертву людині, але щоб це неодмінно відбувалось без зайвої муки тварини”.

Студент: Вчені проводили досліди на собаках по оживленню організму після явної смерті. Це дозволило їм розробити методи виживання людей, які загинули внаслідок нещасного випадку. А скільки дослідів було проведено на тваринах по пересадці різних органів, починаючи від пересадки шкіри, кінцівок, до нирок, серця і навіть голови. Завдяки їм розроблені операції, які дозволяють зберегти життя багатьох людей.

Куратор: Допомогли тварини і при освоєнні космосу. Адже першими в космосі були собаки - спочатку Лайка, потім Білка і Стрілка, а перед ними були миші, криси, кролі, черепахи, жаби, завдяки яким були вивчені впливи космосу на організм, перевантаження, космічне опромінення та інші фактори, які можуть впливати на людину в космосі.

Студентка: Всім нам відомо і про заслуги собак на кордоні, в міліції. Тисячі правопорушень розкрили собаки, сотні-тисяч порушників кордону затримали собаки, і тисячі тон наркотиків виявили собаки, рятуючи людей від наркотичної залежності.

Студент: Хотілось би відмітити роль собак-поводирів, яких спеціально навчають, щоб полегшити сліпим людям життя. Кращими поводирями вважаються собаки породи лабрадор і німецькі вівчарки. До речі, вік собак - поводирів короткий. Дають знати постійне нервово - психічне напруження, яке зазнає собака, заміняючи сліпим людям очі.

Куратор: В знак подяки за полегшення життя сліпих людей на території Берлінського зоопарку собакам – поводирям встановили пам’ятник. На прямокутному кам’яному постаменті стоїть доросла вівчарка і уважно дивиться вдалечінь.

Прикладів щирої прихильності, вірності та відданості собак своїм господарям відомо дуже багато, хоч зазвичай ці чотириногі друзі і не удостоюються пам’ятників.

А взагалі - скільки в середньому живе собака? (12 - 13 років, до 20, рекорд -27р. 3 міс.)

А кіт? (14- 15років)

А ворона? (200 - 300 років)

А слони? (Вони живуть, як і люди 70 - 80 років) Тварини навіть можуть допомогти своїм господарям уникнути нещасних випадків. Відомі приклади, коли віддані тварини в останню хвилину, вночі будили та виводили господарів з будівель, які рушились від землетрусів, зсувів, пожеж.


4. Домашні кішки – найчисленніше плем’я з усіх ссавців – хижаків.

Студентка: Приклад, який стався з однією дівчиною, можна вважати таким, що знаходиться на межі реального. Після закінчення інституту москвичка Таня за розподіленням попала в Ашхабад і поселилась в однієї жінки.

Сумуючи за домівкою, вона дала притулок бездомній чорній кішці, яку назвала Багіра. Кішка була дуже віддана хазяйці і загинула, захищаючи її від змії, яка заповзла в її кімнату. Таня дуже сумувала за кішкою і іншої не завела.

Через деякий час після цього вона прокинулась уночі від явного нявкання над самим вухом. Тані здавалось, що це нявкала Багіра, але в кімнаті нікого не було. Тепер вона почула нявкання під вікном. Визирнула з вікна, і там нікого не було. Через шум прокинулась господиня, хоч нявкання вона не чула. Потім Тані знову здалось, що її кличе Багіра. Разом з хазяйкою вони вийшли у двір. І раптом небо над ними освітилось, начебто спалахнула блискавка, з страшним шумом загойдалася під ногами земля, і в лічені секунди їх будинок повалився, перетворившись на купу уламків. Це почався жахливий ашхабадський землетрус 1948 року, під час якого у місті загинуло більше ста тисяч чоловік.

Студентка читає вірш:

КОШЕНЯ


За вікном дотлівала осінь,

П’янко пахло зів’ялим листям,

Хизувалась калина намистом,

І сивіли на вербах коси.

Приповзло під наші ворота

Кошенятко чорняве, маленьке,

Хвостик куций, а лапки сіренькі,

Смужка біла й тонка біля рота.

Кошеня, мабуть, хтось образив

Або вигнав із теплої печі,

Увібрало голівку в плечі,

А в очах до людей відраза.

Любий котику, ніжне створіння,

Чом же люди такі байдужі?

Дощ мив придорожнє каміння,

Падолист топив листя в калюжі.


Студент: А от мешканець штату Індіана зробив досить оригінальний подарунок своєму котові Себастіану. Правда, після того, як пухнастому поставили золоті коронки на передні ікла, він став схожий на бульдога.

Власник кота, дантист Девід Стіл, зважився на такий крок, турбуючись про свого улюбленця. Господар не з чуток був знайомий з проблемою хворих зубів, отож переживав, що з часом ікла Себастіана можуть “потертися” або навіть випасти, а це створить масу незручностей тварині.

Зрештою, коли кота стригли під загальним наркозом, Девід скориставшись ситуацією, зробив зліпок його зубів, потім він відіслав їх у компанію з виробництва коронок. А незабаром відвіз свого улюбленця до ветеринарної клініки й під загальним наркозом поставив коронки всього за п’ятнадцять хвилин.

Тепер блискучі золоті ікла надають котові досить грізного вигляду. При цьому сам володар унікальних зубів спочатку не відчував особливого задоволення, але з часом звик.



Студентка: А домашні коти можуть навіть лікувати. Вони здатні поглинати в себе негативну енергію. Не випадково вважається, що, потримавши кота в руках, отримуєш заряд бадьорості.

Американські вчені довели, що люди, які мають котів, набагато менше хворіють на інфаркт та інші серцево-судинні захворювання. Єгиптяни вважали кішку священною твариною. Її мумію клали поруч з мумією фараона у його могилу. Вважалося, що в потойбічному світі без кішки не обійтись. Образити кішку означало образити кошачоголову богиню Місяця Зубасту, і винуватець мусив платити штраф. А за вбивство кішки можна було поплатитися і головою.



Студент: Домашні кішки – найчисленніше плем’я з усіх ссавців-хижаків. Вони стали своєрідним символом чистоти, ласки, затишку. Розповідаючи про кішку завжди наголошують: характер у неї незалежний, гордий. Вона дозволяє тримати себе на руках, гладити, пестити лише певний час. Коли ж їй набридне, починає невдоволено фиркати і навіть пускає в хід пазурі чи зуби. Тваринка водночас здатна і на щиру приязність до свого господаря, законно вимагаючи при цьому взаємної любові й не прощаючи образ.

Отже, хто готовий миритися з норовливістю свого чотириногого друга, тому є сенс придбати кішку.



Студентка: Якщо у вас невралгія або артрит, коти безпомилково виявляють хворе місце. Знайшовши больову точку, кіт влаштовується на неї, видає тихі звуки і вібрацією тіла знімає біль. Інколи кішка випускає кігтики і починає перебирати лапами, наче масажує хворе місце. Коти не тільки відволікають від болю, але й лікують сном. В результаті ми маємо анестезію, терапію, голковколювання в одному комплексі.
5. Дружелюбні мавпочки.

Куратор: Утримуючи в домашніх умовах тигрів, крокодилів, левів, необхідно пам’ятати, що на волі всі вони вбивці, їм потрібна жива кров. Крім того, в природі між ними постійно йде боротьба за першість, за владу. Вони демонструють свою силу, і людина не може подавити їх інстинкт.

А ось приручена мавпа веде себе дружелюбно. Деякий час мавпи уважно спостерігають за поведінкою господарів, а потім починають їх копіювати. Підмітають підлогу, миють посуд, розколюють горіхи, зачісуються, стоячи перед дзеркалом, малюють і так далі. Крім того, за допомогою жестів вони можуть спілкуватись з людьми, повідомляючи господарям про свої бажання чи настрій. До речі, і в дикій природі шимпанзе ведуть себе не менш свідомо. При зустрічі вони мовчки кланяються один одному, а після тривалої розлуки радісно біжать назустріч, обнімаються і навіть цілуються.


ФІЛЬМ ПРО ТВАРИН.

(Студентам пропонується переглянути відеосюжет про життя мавпочки Каймей, яка живе у господаря і займає місце члена родини, оскільки сама заробляє собі на життя, виконуючи роботу в кокосовому бізнесі. Вона вправно лазить по височезних кокосових пальмах і зриває плоди. Мавпочку всі поважають в селищі і охоче демонструють її туристам).
Світ прекрасний
Навколо тебе –
Сонце ясне

І синє небо,
Птахи і звірі,
Гори і ріки.
Нехай він буде таким навіки!

І в цьому прекрасному світі повинні комфортно жити наші друзі - тварини, яких ми колись приручили.


6. Якщо ми зраджуємо друзів.

Студент: Тварина - це жива істота, яка здатна відчувати і страх. і біль. Тому проблема поваги до тварин, до їх життя повинна регулюватись законом. В Росії, наприклад, в карному кодексі є стаття, яка карає за жорстоке поводження з тваринами злісних хуліганів і садистів. Але максимум, що вони можуть отримати - рік виправних робіт, і це у випадку, якщо тварину вони мучили і вбивали публічно та ще й в присутності дітей. Інша мотивація жорстокого поводження з тваринами залишається без відповідальності.

Студентка: В Україні з 13 грудня 2001 року діє “Закон про тваринний світ”, 63 стаття якого встановлює відповідальність за жорстоке поводження з тваринами.

Особливою проблемою в наш час є бродячі коти і собаки. Кожен рік тільки в Києві виловлюють декілька тисяч бездомних тварин. Піклування про них здійснює матінка - природа. Вона дарує вулицям тисячі скавулячих чи нявкаючих життів.



Студентка читає:

Вірш Бондар Мирослави Якщо ми зраджуємо друзів”
У серці біль, душа тремтить, злиденний вітер виє,

І час невпинно так летить,

А він лише про домівку мріє.

Серед бруду і сміття старий і хворий пес лежить,

І чути стогін і виття, та якось він заснув на мить:

І молодість у сні прийшла,

коли на руки взяв його хлопчина,

маленький був, ще цуценям,

немов грайливая дитина.

Він ріс в теплі і доброті,

Та час спливає, виростають діти,

І вдячний пес, що у житті

Він зміг когось любити.

Що ж, не потрібен він тепер

Тому, кому служив так вірно.

Остання мить - і пес помер,

Лиш зашуміло листя: – “Спи спокійно”.
Куратор: В країнах Австралії, Англії, Швеції на вулицях міст і селищ бездомний кіт чи собака - явище рідкісне. Тут бродячих тварин, які не мають на собі нашийника обов’язково виловлюють.
ФІЛЬМ ПРО ТВАРИН.

(Сюжет розповідає про ставлення до тварин в європейських країнах).

Останнім часом, для бездомних тварин деякі аматори організовують спеціальні притулки, де їх розміщають в клітки, доглядають, щеплять, лікують, годують, охороняють. Такі благодійні організації, на жаль, явище дуже рідкісне, тому що вони існують на невеликі спонсорські внески тих людей, які не байдужі до долі тварин. Такі організації надають тваринам дах і допомагають їм знайти нових господарів.

Студент читає гумореску Павла Глазового
СЛОНЯЧИЙ РАЦІОН

Тихо бродить зоопарком

Сторож Филимон

Там, де рядом розмістились

Бегемот і слон.

Над слоном висить табличка,

Що розповіда,

Скільки він продуктів різних

За добу з’їда:

Скільки сіна і картоплі,

Дерті, буряків,

Моркви, клюкви, солі, крейди,

Редьки, огірків.

Особливо дуже чітко

Виведено там,

Що з’їда він апельсинів

Десять кілограм.

І спитала Филимона

Дама молода:

- То він стільки апельсинів

За добу з’їда?

Ви повірите це - важко

Уявити нам.

Чи він справді з’їсти може

Десять кілограм?

Сторож мовив:



  • Слон до фруктів

Має сильну страть.

Безумовно, може з’їсти,

Та хто йому дасть?
Заключне слово куратора

Підсумувавши прослухане, можна зауважити, що кожна людина повинна жити в гармонії з живою природою, тобто з тваринами, захищати їх і охороняти.

Приручивши тварин, ми отримали “менших братів” за яких, за словами Антуана де Сент - Екзюпері повинні бути у відповіді перш за все перед своєю совістю, і звичайно, перед природою. Тому піклування про тварин повинно бути обов’язком кожного. Ви повинні виховувати в собі любов і повагу до “братів менших”, вміти розуміти їх без слів і завжди своєчасно прийти на допомогу.

Студентка:

Всіх їх жалійте, люди, не вбивайте,

Небо без птахів – не небо!

Море без риб - не море,

А земля без звірів – не земля.
Студент:

Любімо світ, в якому ми живем,

Це поля, це ліси, озера, ріки.

Бо ми, як сонце, зійдем і зайдем,

А їм ще зоставатися і жити.
Студентка:

Хто, як не ми, поможе цій землі!

Вона стократ віддячить нам розмаєм.

Задумайтесь, великі і малі,

Яке багатство і красу ми маєм!
Студент:

Допоки житимем, рятуймо все

Від знищення, розрухи, смерті, бруду.

Хай наша справа радість принесе

І впевненість, що ми на світі - люди!

Висновки

Тема виховної години є досить актуальною, оскільки допомагає розкрити суть взаємовідносин між тваринами і людьми, виховувати любов до „братів наших менших”, а також почуття особистої відповідальності за долю тварин. Молоде покоління не повинне стояти осторонь проблем, які виникають щодо збереження та охорони тваринного світу.

Розкриваючи тему виховного заходу, студенти усвідомлюють, що знати, любити й охороняти природу – обов’язок кожної людини. Виховуючи в собі любов до тварин, ми тим самим виховуємо в собі любов до ближнього.

Підкреслюється актуальність проблеми збереження поодиноких тварин, що приречені на вимирання та знаходяться на межі зникнення в прямому значенні слова. Розглядається роль зоопарків на сучасному етапі.

Пізнавальною метою виховної години є ознайомлення студентів з творами письменників та поетів, присвячених тваринам, а також історією життя тварин – героїв, яким в різних куточках світу збудовано пам’ятники.

Любов до тварин, спілкування з ними – природна потреба кожної людини.



Список літератури


  1. Даррелл Д. Поймайте мне колобуса. – К.: 1991.

  2. Даррелл Д. Перегруженый ковчег. – К.: 1991.

  3. Заянчковський І. Ф. Пастухи та артисти. – Веселка, 1981.

  4. Заянчковський І.Ф. Памятники животным. – К.: Радянська школа, 1983.

  5. Мантейфель П.А. Рассказы натуралиста. – М.: Лесная промышленность, 1984.

  6. Рябінін Б. Мої друзі. – Веселка., 1980.

  7. Сетон-Томпсон Э. Животные - герои. – М.: Мысль, 1989.

  8. Сетон-Томпсон Э. Рассказы о животных. - Детская литература, 1979.

  9. Газета “Сільський час”, 2006 р.

  10. Журнал “Позакласний час”, 2006 р.

Каталог: doc -> files -> news -> 160
news -> Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Проектування готовності вчителя до інноваційної діяльності Виконавець: Ріпний Микола Петрович
news -> Шляхи формування читацьких інтересів у молодших школярів Ковальова Вікторія Іванівна, учитель початкових класів, учитель вищої категорії, старший учитель, санаторна школа ─ інтернат №2
news -> З початкової школи в основну: проблеми наступності
news -> ─найважливіша умова успішного навчання молодших школярів. Ковальова Вікторія Іванівна, спеціаліст вищої категорії, старший учитель, загальноосвітня санаторна школа ─ інтернат №2
news -> Повідомлення про оприлюднення проекту Концепції громадянської освіти та виховання в Україні Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України повідомляє про оприлюднення 29 листопада 2012
news -> Додаток базовий компонент дошкільної освіти
news -> Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема "Пісня над піснями". Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей
news -> Конспект уроку з української літератури в 10 класі підготувала викладач української мови І літератури Технікуму промислової автоматики Одеської державної академії холоду
160 -> Урок з зарубіжної літератури в 5 класі /вчитель Осадча Н. Ф
160 -> Сценарій виховної години «Хліборобські обжинкові обряди»

Скачати 243.25 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал