Сценарій інтелектуальної гри «ерудит 2013»



Сторінка1/2
Дата конвертації01.05.2016
Розмір0.56 Mb.
  1   2



ВСТУП

З раннього дитинства людина прагне пізнати навколишній світ: спочатку заглянути в сусідній двір, потім на другу вулицю, в найближчий ліс. З часом у деяких людей бажання побачити щось нове перетворюється в своєрідне захоплення. Романтика пізнання – чи не найдорогоцінніша особливість краєзнавства та туризму. Краєзнавство – це наука про нас, про нашу землю, історію, наші звичаї, про наші річки та села, пісні та мову, про наш дім. Саме тому, з метою створення умов для розвитку творчої індивідуальності кожного учня, залучення до корисних та цікавих справ, вивчення історичного минулого та сьогодення рідного краю, формування навичок аналізу та поглибленого пізнання явищ та подій навколишнього світу, розвитку творчих здібностей, уваги, швидкості реакції, ерудиції, логічного, інтелектуального та творчого мислення, вміння чітко сформулювати свою думку ми вирішили започаткувати районну гру «Ерудит»

Відповідно до розробленого положення гра має проходити в п’ять етапів.

Інтелектуально-пізнавальна гра «Ерудит-2013» має велике соціальне значення. Вона не тільки допомагає оцінити рівень інтелекту дітей, дати їм нові знання, а й створює умови для вільного та корисного спілкування дітей з однолітками та дорослими.

Ідея проведення інтелектуальної гри знайшла широку підтримку серед шкільних колективів.

Найактивнішими учасниками першого сезону інтелектуально-пізнавальної гри «Ерудит - 2013» стали КЗШ № 82, 99, 114. У 2014 році для популяризації гри та розширення звичного кола спілкування, за проханнями представників шкіл, оргкомітет дозволив подавати заявки на участь у грі чотирьом учням від школи (а не двом, як зазначено в положенні про гру). Майже всі навчальні заклади сприйняли цю пропозицію позитивно.



СЦЕНАРІЙ

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ГРИ «ЕРУДИТ – 2013»

МЕТА:

  • Систематизувати та узагальнити знання вихованців з краєзнавства; розвивати творчі здібності, увагу, швидкість реакції, ерудицію, логічне, інтелектуальне та творче мислення, вміння чітко сформулювати свою думку; сприяти розумінню важливості навчання та володіння набутими знанням; підвищення інтелектуальної майстерності, розширення світогляду, виховання впевненості в собі, у власних силах, прагнення до самовдосконалення, вміння брати на себе відповідальність та виявлення найінтелектуальніших учнів району


ЗАВДАННЯ:

  • Організація змістовного дозвілля та відпочинку вихованців центру туризму під час літніх канікул;

  • Закріпити здобутті знання, уміння та навички в гуртках центру туризму;

  • Формування навичок аналізу та поглибленого пізнання явищ та подій навколишнього світу;

  • Формувати мовну культури, знаходити логічно правильну відповідь і аргументувати свою думку;

  • Виховувати інтерес та повагу до культурних цінностей різних країн і народів


Місце проведення:

  • центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді Інгулецького району


ОБЛАДНАННЯ:

  • Бейджики кожному учаснику, аркуші паперу, ручки, мультимедійний проектор, комп’ютер, екран, сигнальні картки, ігрові картки, анкета на кожного учасника


ЧАС ПРОВЕДЕННЯ:

  • 2 години


КАТЕГОРІЯ ДІТЕЙ:

  • 15-16 років


ХІД ПРОВЕДЕННЯ:

Ведучий:

Добрий день шановні друзі! З раннього дитинства людина прагне пізнати навколишній світ: спочатку заглянути в сусідній двір, потім на другу вулицю, в найближчий ліс. З часом у деяких людей бажання побачити щось нове перетворюється в своєрідне захоплення. Романтика пізнання – чи не найдорогоцінніша особливість краєзнавства та туризму. Краєзнавство – це наука про нас, про нашу землю, історію, наші звичаї, про наші річки та села, пісні та мову, про наш дім. Тому і зібралися ми сьогодні щоб вибрати серед вас самого ерудованого вихованця. Сьогоднішній переможець здобуде титул «Ерудит – 2013»
На сцену виходять знавці

Знавець 1:

Усім відомо, шановні, що історія – це фундамент краєзнавства. Наука про минуле, сучасне і майбутнє наше. Якщо ми забудемо, якими були наші прадіди, як вони жили, воювали, помирали – ганьба нам буде.
Знавець 2:

Мій колега має рацію. Справді, без історії немає краєзнавства. Але без етнографії ніяк не обійдемося. Ми вивчаємо людей, їхні звичаї, обряди, як вони вдягалися, що їли, яких пісень співали.
Знавець 1:

Чи знаєте ви, друзі, що топоніміка – основа краєзнавства? Чи знаєте ви, шановні, чому наша річка називається Інгулець, а не Устя? Чому наше місто Кривий Ріг, а не Шанхай?


До залу заходять два школяра

Школяр 1:

Вибачте, але ми щойно прийшли до вас. Ми до вас зі своєю бідою.
Школяр 2:

Дозвольте розповісти свою історію. Ми – учні школи. Ми досягли великих вершин, але … чогось у нас не вистачає …
Школяр 1:

Ми маємо своє обличчя, ми читаємо, пишемо, рахуємо ми все своє життя проводимо за комп’ютерами. Але ми не пам’ятаємо своїх предків, не знаємо, як вони жили, якими мовами говорили, як проводили час. Допоможіть нам дізнатися, хто ми, чиї ми діти! На якій планеті ми живемо! Яка природа навкруги нас!
Знавець 2:

Яка жахлива історія! Не можна залишати їх в біді! Шановні діти! Давайте їм допоможемо.
Знавець 1:

Але, як їм допомогти?
Знавець 2:

Я знаю! Давайте проведемо гру «Ерудит 2013». Під час гри ми розповімо їм про свій край, свою історію, про рослини, тварини, гори, моря, ріки, літературу та про те як ми подорожуємо, нехай вони послухають.
Ведучий:

Отже, ми приступаємо до гри.

І тур (домашнє завдання) – оцінюється по 5-ти бальній системі

Кожен учасник повинен був скласти вірш чи пісню про те як він подорожував чи брав участь у змаганнях разом з центром туризму /ДОДАТОК 1/





Ведучий:

А зараз журі підведе підсумки І туру гри.



Поки члени журі обговорюють результати звучить пісня
Центра роднее нет

/ДОДАТОК 2/
На екрані з’являються результати І туру.

Голова журі робить аналіз.

Ведучий:

Сьогодні в залі всі зібрались,

Щоб звітувать, чим цілий рік займались,

Як вершин ви досягали, перешкоди підкоряли.

Про видатних людей

Дізналися – трішки,

Щоб їх розшукати –

Ходили ви пішки.

Писали роботи і малювали,

Складали вірші і презентували.

Проводили зустрічі і семінари,

Всі матеріали ретельно оформляли.

Нехай не завжди кращими були,

Та все ж досягнень досягли ви.



То ж переходимо з вами до другого відбіркового туру. За результатами І та ІІ турів залишиться тільки половина учасників (11 чол.) Кожному з вас потрібно буде відповісти на два запитання. Кожне запитання оцінюється по 3 бальній системі. Кожному учаснику на роздуми дається 5 секунд. Перше питання буде пов’язане з природою, а друге з історією нашого міста. Тож в добру путь!

Питання про природу:

  1. По дорозі стрибає, а у воді плаває.



Жаба

  1. Кого горе «красить»



Рак

  1. Яка голка не тоне в морі



Риба

  1. Кругом вода, а з питвом біда. Хто відгадає де це буває.



У морі

  1. Птиця летіла, крила розпустила, сонце закрила



Хмара

  1. Що лицюєм на всі боки, а воно нове щороку?



Ґрунт

  1. Не горить, а гасити приходиться



Вапно

  1. Під землею вогонь лежить, а на плиті обід кипить



Газ

  1. Ні земля, ні вода, не можна ні ходити, ні плавати



Болото

  1. В болоті плаче, а з болота не вилазить



Кулик

  1. Хто на собі ліс носить



Олень

  1. Біла, а не сніг, зелена, а не лист, кучерява, а без волосся



Береза

  1. Живе один батько, 1000 синів має, всім шапки справляє, а сам не має



Дуб

  1. Яка пташка співає про прихід весни



Жайворонок

  1. Забарвлена рідина в термометрі



Спирт

  1. Черемха, бузок, малина, ліщина це…



Кущі

  1. Стоїть, коливається, голова хитається, а торкнешся чіпляється



Будяк

  1. Крихкий, легкий, бурого кольору. Використовується як паливо, або добриво



Торф

  1. Сильніша сонця, слабкіша вітру, ніг не має, а йде, очей не має, а плаче



Хмара

  1. Першими відлітають птахи, які живляться …



Комахами

  1. Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує.



Ластівка

  1. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. Хату на хаті має, жабам рахунок знає.



Лелека


Питання про місто Кривий Ріг:


  1. Назвіть прізвища командирів рот, які здійснили безпрецедентний рейд в окуповане місто у жовтні 1943 року, яким було присвоєно звання Героя Радянського Союзу



Командир 37-ї армії генерал – лейтенант М.Н. Шарохін; командир 5-ї гвардійської танкової армії генерал – лейтенант Г.А. Ротмістров; командири рот: Г.А. Романенко, Н.М. Козлов, А.Г. Махров, В.А. Бєлоросов


  1. Назвіть командирів танків, які здійснили рейд в окуповане місто у жовтні 1943 року, яким було присвоєно звання Героя Радянського Союзу






Г.А. Романенко, Н.М. Козлов, А.Г. Махров, В.А. Бєлоросов

  1. Назвіть рік заснування музичного училища, та першого його директора



1961 рік, перший директор Микола Ромасенко


  1. Назвіть прізвища та імена відомих криворізьких літераторів, членів спілки письменників України не менше 3



Віктор Гриценко, Григорій Гусейнов, Сергій Лабутін, Анатолій Липецький, Олексій Стариков)



  1. Скільки військових з’єднань були удостоєнні звання «Криворізькі», в якому році



21 з’єднання, згідно витягу із наказу Верховного головнокомандуючого від 22.02.1944 року


  1. Назвіть дату, коли перша домна дала перший чавун



4 серпня 1934 року доменна піч «Комсомолка»


  1. Назвіть прізвища відомих стахановців – гірників



Ф.І. Лаштоба, А.І. Семиволос, І.А. Митрофанов, Х.Г. Гудименко, А.В. Рябковець


  1. Назвіть прізвища відомих стахановців – будівельників



А.Ф. Сакович, Ф.Є. Щербак, В.І. Ткаченко, І.І. Попенко


  1. З якого року та на якому руднику розпочалася промислова експлуатація надр Криворіжжя



1880 розпочалося видобуток залізної руди на Саксаганському руднику


  1. Назвіть піаністку, яка поклала початок розвитку музичної освіти на Криворіжжі



Піаністка, керівник приватної музичної школи С.В. Берлін



  1. Хто з криворіжців став останнім героєм Великої Вітчизняної війни






Автоматник Дмитро Шкода

  1. Хто з криворіжців став першим героєм Великої Вітчизняної війни



штурман дальнього бомбардування, комсомолець Іван Кобилянський


  1. Назвіть людину яку Гданцівський чавуноливарний завод зробив доменщиком № 1 в Україні та Росії






Михайло Костянтинович Курако


  1. Кого називають «хрещеним батьком» поштової станції Кривий Ріг



Козацького отамана Петра Калнишевського


  1. Назвіть наших земляків Героїв Радянського Союзу, яким двічі вручали Золоту зірку






В.І. Михліку та Д.Б. Глинці

  1. Назвіть засновника першого міського парку



Капітан – лейтенант імператорського флоту, полтавський дворянин Ф.М. Мершавцев


  1. Як називалося наше місто на Генеральній карті Новоросійської губернії за 1778 рік






Ногайцопа

  1. Назвіть художника, твори якого експонувалися в Парижі, він є лауреатом Державної премії імені Т.Г.Шевченка






Григорій Синиця

  1. Назвіть повне прізвище людини, якій було доручено закладення поштової станції






Коша Феодосій Кудлик


  1. За його ініціативі в Парижі було створено «Акціонерне товариство Криворізьких залізних руд», він дав промислове життя місту. Назвіть його прізвище






Олександр Поль

  1. Назвіть прізвище, ім’я, по – батькові першого директора комбінату «Криворіжсталь»






Яків Ілліч Вєснік


  1. У 1999 році його було названо кращим дитячим театром; він є призером ХХІ Всесвітнього фестивалю «Зображення підводного світу» у Франції



Театр музично – пластичних мистецтв «Академія руху» названий кращим за поетичного «Лоскунчика»


Журі обговорює результати

Звучить пісня у виконані вихованки музикальної школи
Інгулецький район

/ДОДАТОК 3/
На екрані з’являються результати І та ІІ турів.

Голова журі робить аналіз.
Ведучий:

Я вітаю вас, з перемогою у перших двох турах, і запрошую стати учасниками наступного ІІІ туру нашої гри. Сьогодні ми спробуємо більше пізнати один одного, пригадати деталі того, що колись читали чи бачили, здогадатися і правильно зробити висновок. Насправді першість у нашому ІІІ турі буде віддано Пам'яті, Кмітливості, Швидкості, Логіці. А сфера знань—література: українська, зарубіжна, а також народна творчість. Я буду задавати вам питання, хто швидше зорієнтується і підніме сигнальну картку ( у кожного учасника є сигнальні картки свого кольору), той має право відповідати. За правильну відповідь нараховується один бал. Кожен учасник має право лише на одну відповідь. Час для обдумування запитання — 10 секунд. Гра продовжується доти, доки не будуть вичерпані всі заплановані для гри запитання — їх 22. Якщо хтось з вас одночасно підніме сигнальні картки, то ви записуєте в ігрових картках відповіді і передаєте ведучому. Після цього туру в грі залишиться 6 учасників.




  1. Назва якої повісті І. Я. Франка складається з назви міста і дієслова, що означає емоційний стан людини?

  • «Борислав сміється»

  1. Який вислів із роману «Майстер і Маргарита» Булгакова став крилатим?

  • «Рукописи не горять»

  1. Назвіть поему Т. Г. Шевченка, присвячену М. Щепкіну.

  • «Неофіти»

  1. Який твір великого російського поета має назву міста, де народився Іван Петрович Котляревський?

  • Поема О. С. Пушкіна «Полтава»

  1. У якій повісті Марка Вовчка головний герой — історична особа?

  • «Кармелюк» ватажок селянського повстання на Поділлі у 1813-1835 рр

  1. У яких творах І. Нечуй-Левицький описав місця понад річками Россю та Раставицею?

  • У повістях «Микола Джеря», «Кайдашева сім’я»

  1. Назва твору А. Головка, що складається лише з імені головного героя.

  • «Пилипко»

  1. Під яким псевдонімом друкував свої твори Шолом Нохумович Рабинович?

  • Шолом Алейхем

  1. Автор серії романів про Шкіряну Панчоху.

  • Фенімор Купер

  1. Його прізвище у перекладі з японської означає «смачний фрукт».

  • Мацуо Басьо «банан»

  1. Хто з героїв відомої повісті Марка Твена, сам того не знаючи, відкрив такий закон: і кожна дитина, і кожна доросла людина завжди прагнутимуть і домагатимуться того, чого важко досягти.

  • Том Сойєр

  1. Він переміг відьму. Відвідував театри, їздив кататися до королівського саду. До нього на побачення приїжджала принцеса верхи на собаці. Назвіть цього героя.

  • Солдат із казки Г. К. Андерсена «Кресало»

  1. Герой цього твору так начитався романів, що його життя перетворилося на суцільні пригоди:«.. .Його уява переповнилася різними химерами, розлуками та муками і всякими такими штуками».

  • «Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанні» Мігеля де Сервантеса Сааведра

  1. Він володіє таємницею рецепту чудового снодійного засобу, уміє керувати снами людини за допомогою предмета, який люди використовують для захисту від сонця або дощу.

  • Оле - Лукойє з однойменної казки Г. К. Андерсена

  1. Вкажіть назву роману і його автора (українського письменника), в якому деякі розділи мають заголовками такі прислів'я: «Сон у руку», «Наука не йде до бука», «Козак — не без щастя, дівка — не без долі».

  • Панас Мирний, «Хіба ревуть воли як ясла повні?»

  1. У якому творі парубкові доводилося розгадувати таку загадку: сивого барана продати — не продати, випити, закусити, солі купити та ще й цілого барана додому пригнати?

  • В українській народній казці «Мудра дівчина»

  1. Визначте назву вірша та автора, який заявляє: «…я буду крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні, без надії таки сподіватись, буду жити — геть думи сумні!»

  • Леся Українка, «Contra spem spero»

  1. В якій українській народній казці рибу в лісі збирали, бублики з груші трусили, а зайця з верші витягали?

  • В українській народній казці «Язиката Хвеська»

  1. Їхнє прізвище співзвучне з назвою явища природи, а в назві казки— знак зимової погоди.

  • Брати Грімм, «Пані Метелиця»

  1. Назвіть автора вірша, назву якого ви дізнаєтесь, якщо доберете антоніми до слів «брехливе багатство».

  • Роберт Берне, «Чесна бідність»

  1. Назвою цього оповідання є тварина, яка може змінювати свій колір. Пригадайте назву та автора цього твору.

  • «Хамелеон» Антона Чехова

  1. Герой цього роману через надмірну любов до моря мав «щастя» прожити на острові 28 років, 2 місяці та 19 днів. Пригадайте ім'я героя, назвіть автора твору.

  • Робінзон, «Пригоди Робінзона Крузо» Даніеля Дефо


Журі обговорює результати

Звучить пісня у виконані вихованців центру туризму
Песенка юных туристов

/ДОДАТОК 4/
На екрані з’являються результати ІІІ туру.

Ведучий робить аналіз.
Ведучий:

Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед — себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Якщо людина багато знає, вміє віднайти необхідну їй інформацію, відкинувши при цьому непотрібну, правильно нею скористатися, то вона — людина кмітлива, сучасна, адже вона — людина нового часу — періоду інформаційної революції. З такою людиною завжди цікаво спілкуватися, з нею легко знайти тему для розмови, вона може дати відповіді на багато запитань, знайде вихід із будь-якої ситуації, здивує своїми знаннями. Знати про все — неможливо, проте спробувати зробити це ми вам пропонуємо. Запрошуємо всіх до участі в IV незвичайному турі, після якого в грі залишиться тільки троє. Зараз перед вами на екрані з’явиться карта Криму з прокладеним маршрутом. Всього буде шість станцій (мис Казантип - Карадаг - Демерджі - Великий каньйон - Заказник «Мис Айя» - Чорноріченський каньйон), кожна станція буде під номером 1, 2…6. Зараз до вас підійде мій помічник і кожен з вас витягне номер своєї станції. Через 3 хвилини вам потрібно буде дати опис цього природного об’єкту. Це завдання оцінюється по 10 – ти бальній системі. Починаймо! /ДОДАТОК 5/



Ведучий:

От і закінчилася наша з вами подорож по гірському Криму. Недарма Крим називають світом у мініатюрі. Природні чудеса дивують нас, учать любити й розуміти їх. А зараз поки журі підводить підсумки ми послухаємо пісню у виконанні вихованців центру туризму.


Звучить пісня у виконані вихованців центру туризму
Глобус

/ДОДАТОК 6/
На екрані з’являються результати ІV туру.

Ведучий робить аналіз.
Ведучий:

Я вітаю вас. Ви дійшли майже до кінця. Тому я хочу ще раз представити найінтелектуальніших знавців нашої гри:









Яка жага дерзань і вмінь,

Вулканить у душі людській:

Творить, дерзать без каяття

І в цьому бачить сенс життя!



Я думаю, що ці слова про вас. То ж перейдемо до півфінального туру нашої гри. Зараз у всіх вас на екрані стоїть 0 балів. Тому кожен з вас може ввійти у фінал гри «Ерудит 2009». Цей тур самий складний, він починається з чистого листа і проходитиме в два етапи. На екрані ви бачите шість тем. Кожен з вас на першому етапі V туру вибирає одну тему, а на другому етапі, другу тему. В кожній темі 15 питань. На кожний етап, кожному учаснику дається одна хвилина. Кожна вірна відповідь оцінюється 1-им балом. Кожен з вас за 1 хвилину повинен набрати найбільшу кількість балів – 15. Розпочинаємо!

/кожен учасник, коли вступає в гру, називає вибрану ним тему/
Тема першого учасника

Країни світу

  1. В якій країні стоїть статуя Свободи? - США

  2. Яка країна найбільша в світі? - Росія

  3. Найпівнічніша країна світу - Канада

  4. Країна з найбільшою кількістю населення - Китай

  5. У якій країні до незаміжніх жінок звертаються «мадемуазель»? - Франція

  6. Яка країна стала батьківщиною солених оселедців? - Голландія

  7. Яка країна займає цілий континент? - Австралія

  8. У якій країні, за переказами, зберігається скарб Павла Полуботка? - Англія

  9. Жителів якої країни на Русі називали чухонцями? - Фінляндія

  10. У якій країні відбувається найвідоміший у світі карнавал? - Бразилія

  11. У якій країні проходитимуть наступні літні олімпійські ігри? - Китай

  12. Столицею якої країни є місто Делі? - Індія

  13. На території якої сучасної країни існувало легендарне місто Вавилон? - Ірак

  14. У якій країні розташовано театр Ла Скала? - Італія

  15. Яка країна посідає перше місце в світі з видобутку діамантів?- Південно – африканська республіка



Тема другого учасника

Тварини

  1. Яка тварина найшвидша в світі? - Гепард

  2. Яких тварин називають «кораблі пустелі»? - Верблюди

  3. Ім'ям якої тварини назвали пішохідний перехід? - Зебра

  4. Якій тварині в Альпах поставлено пам'ятник? - Собаці

  5. Які тварини виростили Мауглі у казці Кіплінга? - Вовки

  6. Пінгвіни—це тварини чи птахи? - Птахи

  7. Яку тварину в народі називають «косоокий»? - Заєць

  8. У якої тварини найдовша шия? - Жираф

  9. Яка тварина після хорошого обіду плаче? - Крокодил

  10. Яка тварина у Південній Америці, за казкою Кіплінга, виникла від схрещення черепахи і їжака? - Броненосець

  11. Яка тварина має «несвіже» дихання? - Скунс

  12. У якій країні мешкає тварина коала? - Австралія

  13. Яка тварина має хобот? - Слон

  14. Яка тварина носить своїх дітей у сумці? - Кенгуру

  15. Тварина—родич їжака. - Дикобраз


Тема третього учасника

Географія

  1. Як називається ділянка суходолу, оточена водою з усіх боків? - Острів

  2. На якому материку розташовані гори Кордильєри? - Північна Америка

  3. На якому півострові розташована Індія? - Індостан

  4. Яке море не має берегів? - Саргасове

  5. Яка протока розділяє Азію й Америку? - Берингова

  6. У якому кліматичному поясі розташована Україна? - Помірний

  7. На якому континенті не мешкають люди? – Антарктида

  8. Найглибше озеро світу. - Байкал

  9. Яке море слов'янські народи називали варязьким? - Балтійське

  10. На якому континенті розташована країна Зімбабве? - Африка

  11. Як називається зброя аборигенів Австралії? - Бумеранг

  12. Хто першим здійснив навколосвітню подорож? - Магеллан

  13. У якій річці водиться риба піранья? - Амазонка

  14. Яку висоту має найбільша вершина світу Джомолунгма? - 8848 м.

  15. Річка, яка тече на території 6 країн Європи - Дунай


Ведучий:

Зараз дивимося на екран і бачимо хто в нас на першій позиції, це __________________________, на другій __________________________, і на третій _____________________________ . У кожного з вас є ще шанс потрапити у фінал. Тож не хвилюємося, а обдумуємо і даємо свої відповіді швидко і вірно. Продовжуємо другий етап V туру.


Тема першого учасника

Мистецтво

  1. Як називають людину, що малює картини? - Художник

  2. Назвіть найвідоміший музей Франції - Лувр

  3. Як називають художника, який пише морські пейзажі? - Мариніст

  4. У якій країні стоїть храм Василя Блаженного? – Росія

  5. Ким був Федір Шаляпін? - Співаком

  6. Хто автор відомої картини «Соняшники»? - Ван Гог

  7. Як називався найвідоміший християнський храм Візантії? - Свята Софія

  8. На чому писали свої картини - сувої китайські художники? - На тканині

  9. Як називають техніку живопису водяними фарбами по вогкій штукатурці? - Фреска

  10. Який скульптор прославив подвиг громадян міста Кале у столітній війні? - Роде

  11. Хто автор всесвітньо відомої картини «Джоконда»? - Леонардо да Вінчі

  12. У якому виді мистецтва прославилася Майя Плесецька? - Балет

  13. У якому стилі побудовано собор Паризької Богоматері? - Готичний

  14. У якому музеї зібрано найбільшу колекцію виробів Фаберже? - Ермітаж

  15. Як називають високий жіночий голос? - Сопрано


Тема другого учасника

Культури світу

  1. Як у Давній Русі називали мандрівних акторів і музикантів? Скоморохи

  2. Як називають літературний жанр, у якому описують майбутнє? - Наукова фантастика

  3. Як називають напрям літератури другої половини XVIII століття, завдяки якому письменники розкривають світ людських почуттів? - Сентименталізм

  4. Кому з видатних драматургів належить афоризм «Весь світ — театр, а люди в ньому — актори»? - Вільяму Шекспіру

  5. У перекладі з латинської мови це слово означає «оживления», «одушевления». Воно відоме всім. Назвіть це слово - Анімація

  6. Японці називають їх «хасі». У день весілля подаровані хасі означають побажання, щоб молодята були такими ж нерозлучними, як хасі. А що таке «хасі»? - Палички для їжі

  7. Що в перекладі з латинської означає «велосипед»? - Швидкі ноги

  8. У якій країні вперше з'явилася черепиця для покриття даху будинків? - У Китаї

  9. Назвіть найвідоміше житло індіанців – Вігвам

  10. Слово «інтер'єр» французького походження. А що воно означає у перекладі? - Внутрішній простір будинку

  11. Від чого завжди залежали форма одягу і тканина, з якої його шили чи виготовляли? - Від клімату й умов життя людей

  12. Як називається традиційний одяг греків — чоловіків і жінок?Хітон

  13. Слово «балет» має корені в декількох мовах. А що воно означає у перекладі? Танцюю

  14. Цей перший жанр драматичних творів у перекладі з давньогрецької звучить як «пісня козлів». Назвіть його – Трагедія

  15. Назвіть найвеличніший пам’ятник давньоєгипетської цивілізації - Піраміди


Тема третього учасника

Музичне мистецтво

  1. Як одним словом називають клавіші білого та чорного кольору у клавішних інструментах? Клавіатура

  2. Як називають співвідношення звуків за їх тривалістю? - Ритм

  3. Які знаки альтерації в музиці називають випадковими? - Дієз, бемоль, бекар

  4. Назвіть релігійні пісні, які існують у багатьох релігіях, але особливо популярними є в християнських церквах?Псалми

  5. Як називають найвищий чоловічий голос?Контртенор

  6. За давньогрецькими міфами саме цей музичний інструмент винайшла богиня Афіна. Який? - Флейту

  7. Назвіть найбільший духовий клавішний інструмент – Орган

  8. Кого з російських музикантів вважають засновником російської фортепіанної виконавчої школи? - Антона Рубінштейна

  9. Як називають музику для невеликої кількості інструментів, що виконується в малих приміщеннях? - Камерною

  10. Як називають ансамбль із двох виконавців? - Дует

  11. Він був знаковою фігурою XX століття. Оперний співак (ліричний тенор), народний артист СРСР, лауреат Державних премій, Герой Соціалістичної Праці. Народився в с. Мар’янівна Київської губернії. Хто він? - Іван Семенович Козловський

  12. Кому з «королів поп-музики» в 2002 році за заслуги перед поп-музикою було присуджено звання «Зірка століття»? - Майклу Джозефу Джексону

  13. Духові оркестри з'явилися у XIX столітті саме в цій країні. У якій? - У Великобританії

  14. На пам'ятнику цього видатного німецького композитора у вигляді піраміди зображено сонце, ліру і написано тільки одне слово. Яке? - Бетховен

  15. У кого з усесвітньо відомих композиторів було 11 синів та 9 дочок? - У Йоганна Себастьяна Баха.


На екрані з’являються результати V туру.

Голова журі робить аналіз та вітає фіналістів гри.
Ведучий:

Поки фіналісти готовляться до останнього вирішального туру гри «Ерудит 2009». Вихованці центру туризму вітають всіх своєю піснею.


Звучить пісня у виконані вихованців центру туризму
Посмішка

/ДОДАТОК 7/
Ведучий:

Зберіться духом, організуйтеся. Адже все – таки головна мета нашої гри – не тільки визначити найінтелектуальнішого знавця «Ерудит 2013», а й отримати задоволення від спілкування, тому не забувайте під час гри про відчуття гумору. Цей останній тур буде проходити в один етап. По черзі вам будуть задаватися запитання на різні теми. Кількість питань 20. Час на обдумування 5 секунд. Кожне запитання оцінюється 1 балом. Кожен з вас відповідає тільки на своє питання. В добру путь!



  1. Ім’я головного героя роману Гі де Мопасана «Милый друг» - Жорж Дюруа

  2. Хто є автором твору «Сага о форсайтах» - Дж. Голсуорсі

  3. Як звали верховного бога в скандинавській міфології? – Одін

  4. Хто був повелителем підземного царства в римській міфології? – Орк

  5. Хто є автором книги «Утопія»? – Т.Мор

  6. Хто автор книг «Мадам Батерфляй» і «Богеми»? – Пуччіні

  7. Що означає «іслам» в перекладі на російську мову – Покірність

  8. Як називається священна книга іудаїзма? – Талмуд

  9. Що таке зірка? – Газовий шар

  10. Яких галактик не існує? – Газоподібних

  11. Конструктор першого космічного корабля – Корольов

  12. Перша тварина в космосі була собака. Як її звали? – Лайка

  13. Планета сонячної системи, яка майже являється зіркою – Юпітер

  14. Вчений, який відкрив супутник Юпітера – Галілей

  15. Ця риба може шипіть і хрюкати, назвіть її – Ставрида

  16. Чи можуть риби потонути? – Тільки деякі види

  17. Друга назва птиці коноплянки – Кропивник

  18. Яка птиця вистилає гніздо кістками з риби – Зимородок

  19. Сама глибока впадина на суші – Гхор

  20. Сама глибока печера в світі - Пьєр – Сен – Мартер


На екрані з’являються результати останнього туру гри.

Голова журі підводить підсумок і нагороджує переможця.
Ведучий:

На кінець мені б хотіли вам сказати, коли вам буде дуже погано, коли вам непереливки — набридли дім, навчання, коли на вас щось тисне — киньте все і йдіть до нашого центру туризму і краєзнавства, ми поведемо вас у гори, у ліс, до джерела, до моря, ви взнаєте багато цікавого про історію, літературу, про тварин, рослин, людей. Нехай не на місяць, не на тиждень, нехай лише на день, на мить. Але саме в цю мить ви будете жити по-справжньому.


Звучить пісня під гітару
Как здорово, что все мы здесь сегодня собрались

/ДОДАТОК 8/


ПЛАН ПІДГОТОВКИ


№ пп

Назва заходу

Термін проведення

Відповідальний

Примітка про виконання

1.

Розробити сценарій проведення гри «Ерудит – 2013»

січень

Глядченко Г.В., директор ЦТКЕУМ

Юношева І.В., заступник директора ЦТКЕУМ






1

Створити суддівську колегію

січень

Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради




2

Розробити умови участі у грі «Ерудит -2013», забезпечити роботу реєстраційної комісії, підготувати необхідну документацію для проведення гри «Ерудит – 2013»

лютий

Юношева І.В., заступник директора ЦТКЕУМ




4

Провести установчу нараду з заступниками директорів шкіл з навчально-виховної роботи

лютий

Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради

Глядченко Г.В., директор ЦТКЕУМ






5

Підготувати урочисте відкриття та закриття заходу. Забезпечити музичне оформлення

1-15.04.2013 року

Чепік Н.В., методист ЦТКЕУМ




9

Підготувати матеріально-технічне обладнання для проведення гри

1-10.04.2013 року

Голубенко О.Г., завгосп ЦТКЕУМ




10

Зустріч учасників гри та їх розміщення

17.04.2013 року

Чепік Н.В., методист ЦТКЕУМ




11

Проведення гри «Ерудит – 2013»

17.04.2013 року

Глядченко Г.В., директор ЦТКЕУМ

Юношева І.В., заступник директора ЦТКЕУМ







РЕКОМЕНДАЦІЇ ПРОВЕДЕННЯ
РАЙОННОЇ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ГРИ «ЕРУДИТ – 2013»

I. Мета конкурсу

    • систематизувати та узагальнити знання вихованців з краєзнавства;

    • розвивати творчі здібності, увагу, швидкість реакції, ерудицію, логічне, інтелектуальне та творче мислення, вміння чітко сформулювати свою думку;

    • сприяти розумінню важливості навчання та володіння набутими знанням;

    • підвищення інтелектуальної майстерності, розширення світогляду, виховання впевненості в собі, у власних силах, прагнення до самовдосконалення, вміння брати на себе відповідальність та виявлення найінтелектуальніших учнів району.

II. Час та місце проведення

Інтелектуальна гра «Ерудит – 2013» проводиться 12 березня 2013 року в 13.00 на базі ЦТКЕУМ Інгулецького району.



III. Керівництво конкурсом

Загальне керівництво конкурсом здійснює відділ освіти Інгулецької районної у місті ради. Безпосередня робота з проведення гри покладається на ЦТКЕУМ (директор Глядченко Г.В), робота з дітьми – на педагогів – краєзнавців, керівників гуртків, об’єднань, клубів.



IV. Учасники

У конкурсі беруть участь учні 8-10 класів. Від кожної школи по два учні.



V. Умови участі

Від кожного закладу бере участь 2 чоловіки. Гра складається з 5 турів:



I тур – відбірковий. Кожному учаснику потрібно буде відповісти на два запитання. Кожне запитання оцінюється по 2-бальній системі. Кожному учаснику на роздуми дається 5 секунд. Перше питання буде пов’язане з природою, а друге з історією нашого міста. За результатами ІІ туру залишиться тільки половина учасників.

II тур буде віддано Пам'яті, Кмітливості, Швидкості, Логіці. А сфера знань—література: українська, зарубіжна, а також народна творчість. Учасникам будуть задаватися питання, хто швидше зорієнтується і підніме сигнальну картку ( у кожного учасника будуть сигнальні картки свого кольору), той має право відповідати. За правильну відповідь нараховується один бал. Кожен учасник має право лише на одну відповідь. Час для обдумування запитання — 10 секунд. Гра продовжується доти, доки не будуть вичерпані всі заплановані для гри запитання —26. Після третього туру залишається 6 учасників.

III тур. Перед учасниками на екрані з’явиться карта Криму з прокладеним маршрутом. Всього буде шість станцій (мис Казантип - Карадаг - Демерджі - Великий каньйон - Заказник «Мис Айя» - Чорноріченський каньйон), кожна станція буде під номером 1, 2…6. Кожен учасник витягне номер своєї станції. Через 3 хвилини потрібно буде дати опис цього природного об’єкту. Це завдання оцінюється по 10 – ти бальній системі. Після четвертого туру залишається 3 учасника, які виходять у півфінал.

IV тур – півфінальний. У ньому братимуть участь 3 учасники. Цей тур самий складний, він починається з чистого листа і проходитиме в два етапи. На екрані буде шість тем. Кожен з учасників на першому етапі V туру вибирає одну тему, а на другому етапі, другу тему. В кожній темі 15 питань. На кожний етап, кожному учаснику дається одна хвилина. Кожна вірна відповідь оцінюється 1-им балом. Кожен з учасників за 1 хвилину повинен набрати найбільшу кількість балів – 15.

V тур – фінальний. У фінальному турі залишається 2 учасника. Цей останній тур буде проходити в один етап. По черзі учасникам будуть задаватися запитання на різні теми. Кількість питань 20. Час на обдумування 5 секунд. Кожне запитання оцінюється 1 балом. Кожен з учасників відповідає тільки на своє питання.

04.03.2013 року кожен учасник повинен надати анкету в якій зазначено:

- прізвище, ім’я, по батькові;

- заклад;

- клас;

- вік.


Для участі у грі учасники повинні мати з собою бейджики, аркуші паперу, ручки.

ІНФОРМАЦІЯ
17 квітня 2013 року на базі центру туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді Інгулецького району міста Кривого Рогу проходила районна інтелектуальна гра для юних краєзнавців «Ерудит – 2013». В районній грі прийняло участь 24 учня таких загальноосвітніх навчальних закладів як КЗШ № 59, 73, 82, 92, 99, 100, 101, 102, 114, 115, КГ № 127 та навчально-виховний комплекс № 9. Учасники гри продемонстрували свої знання з історії рідного краю, літератури, географії та природи. Під час гри проявили неабияку кмітливість, винахідливість, швидкість та довели, що вони є самими ерудованими учнями! /ДОДАТОК 9/

Відповіді учнів оцінювало журі, яке підрахувавши всі бали визначило переможців районної інтелектуальної гри для юних краєзнавців «Ерудит – 2013»:

- I місце – Михайленко Роман учень 10-А класу КЗШ № 99;

- II місце – Мандрик Іван учень 10 класу КЗШ № 82;

- III місце – Покателюк Людмила учениця 10-Б класу КЗШ № 114.

Переможці були нагороджені медалями, а Михайленко Роман отримав кубок «Ерудит – 2013» (Накази відділу освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради /ДОДАТОК 10/)

ДОДАТКИ


ДОДАТОК 1
Наводимо декілька прикладів віршів що брали участь в І турі гри



Подорож у Карпати –

Супер – пупер – вищий клас!

В захваті був 8 клас!

Ось камінь Довбуша

І ліс густий.

Це ресторан – музей

І водопад Прибій

Підйомник ось і ми в санчатах,

І коні, що готові нас помчати…

Місцеві від душі бажали,

Щоб ми іще в Карпати приїжджали!

/учасник 1/





Сьогодні ми розповідаєм

Найцікавішу із легенд:

Як ми побачили й пізнали

Країну дивну Страус – ленд.

Не за горами й за морями,

І не за тридевять земель…

Але довгенько мандрували

Ми, друзі з вами – цілий день!

Автобус наш – ну просто казка!

Хороші водії нас ждуть,

«Хутчіш до страусів, будь ласка!»…

Ми вирушаєм в дальню путь.

А по дорозі всі співали,

Бо настій гарний був у нас,

Аеродром з вікна впізнали…

Не літаки – а просто клас!

А ось і ферма: так будь ласка,

Тут побувать з нас кожен рад.

Який цікавий птах – цей страус:

Два метри зросту це не жарт.

Надвечір стомлені й щасливі

Ми повернулись до батьків.

Ми привезли їм сувеніри

І розповідь про цих птахів

/учасник 2/



Нам за месяц Татяна сказала,

Что пора уж в поход собираться,

Что за зиму наели мы сала,

И нам хватит в постели валяться.

И теперь мы идём с рюкзаками

Лютой жаждой и солнцем палимы,

Мозоли нас пронзают ножами,

И согнулись под тяжестью спины.

А ночами нам снятся котлеты,

Борщ, вареники и отбивные,

Торт со сливками, с маком рулеты,

Но рассвет обрезает нам крылья.

И мы снова бредём вдоль дороги

За любимой бессменной Татяной

Мы туризму обязаны многим,

А она стала нам второй мамой.

/учасник 3/
Мы хотим вам рассказать,

Как умеем отдыхать,

Как умеем брать высоты

Честь команды защищать.

По земле молва идет

Областной туристский слёт,

Показать на что способны

Всех Орловщина зовет.

Все за головы берутся

Слышны вздохи «ай» да «ох»

Ингулец за час собрался

И стремится смело в бой.

Взяли коврики и ложки,

Карабины, котелки,

Хлеба, лука и картошки-

Все сложили в рюкзаки.

И приехавши на базу,

Поселились мы в лесу,

Нам понятно стало сразу,

В чем тут дело, в чем тут суть.

Комары жужжат как осы,

А клещи – вампиры здесь.

Залезают прямо в кожу

Норовят, живем нас съесть.

Только не на тех напали,

Просто так нас не спугнуть,

Мы бороться за медали

Будем, и не как – ни будь.

Мы приложим все усилья,

Мы покажем мастерство,

И тогда вы убедитесь

Что команда наша – Во!

Начались соревнованья,

Как мы знаем край родной!

Показали свои знанья

Всею бандой, всей толпо!

Защищали мы работы,

Исследили все пять тем,

Но какие будут балы

Неизвестно нам совсем.

Но волненья все напрасны,

Выступали хорошо .

Все научки интересны

Не мешало нам ничто.

В викторине задавали

Нам вопросы с разных тем,

Хороша, иль нет смекалка

Всё узнали мы затем.

А потом узлы вязали

В месте с Машкой наш Иван,

И опять мы показали,

Что мы сила, ураган!

После был фольклорный конкурс

Выступало семь команд,

Но и тут мы были лучше

Из приехавших ребят!

Кросс – поход мы пробежали

Было сложно, нелегко,

Но победу одержали

Ингулец – ведь супер ко!

Но пришла пора ростаться

Розьежаться будут все,

Обещаем, не забыть

Мы своих новых друзей

А особенно „суддей!”

/учасник 4/





ДОДАТОК 2

Центра роднее нет
Не за лесами, за горами

Есть центр, словно сад

Там педагоги мамы, папы

Учиться здесь каждый рад.

Здесь как в волшебной доброй сказке

Учат любви, добру,

Дарят тепло, заботу, ласку,

Любят все детвору.
Припев

Центра роднее нет,

Центра прекрасней нет.

Наш центр туризма, наш любимый,

Шлём мы тебе привет.
В центре царят рай и веселье,

Звонкий ребячий смех.

Мчаться мечты как карусели,

Верят все в свой успех.

Нет, вы не верьте,

Что на свете

Чуда не может быть

Мы – туристической семьи дети.

Как её не любить.

ДОДАТОК 3

Інгулецький район
Південні ворота Кривбасу,

З легенд і до цієї пори

Працює завжди в ритмі часу

Район Інгульця і руди.

Немов три кити – комбінати

Могутній його бастіон,

Гостям завжди радий, багатий, завзятий –

Це наш Інгулецький район.
Приспів

Інгулецький район, трудова наша слава,

В Інгулецький район, шле вітання держава,

Інгулецький район, ти перлина держави,

Інгулецький район, вічна молодість наша.
А квіти на братських могилах,

Хитає легкий вітерець,

Ні хто не забутий,

Ні що, не забуто ,

Герої війни, наш взірець.

Ми горді, бо ми інгульчани,

Горить в наших душах вогонь,

Будуєм квартали, відроджуєм храми.

Квітуй Інгулецький район.
Куди б не покликала доля,

У села, в міста, за кордон

Із вдячністю ви пам’ятайте

Про наш Інгулецький район

ДОДАТОК 4

Песенка юных туристов
Подождите осени,

Книжки и учебники,

Нам изведать хочется

Дальние пути.

Мы уже искатели,

Мы уже кочевники,

Ноги так и просятся

Землю обойти.
Припев:

Льется песенка задорная

Над просторами земли,

Нам стараются подсвистывать

И чижи, и соловьи.
Путь-дорога стелется,

К горизонту тянется,

Книгой раскрывается

Даль из-под руки.

Нам с задорной песенкой

Весело шагается,

Как один качаются

Наши рюкзаки.
Пылью пропылённые,

Солнцем закаленные, —

Мы под вечер валимся

У костра поспать.

Утром просыпаемся,

Как кроты копаимся,

Для страні стараемся

Клады отыскать.
Ми уже искатели,

Ми уже кочевники

И готовы трудными

Тропами идти.

Ми не зря оставили

Книжки и учебники

Пожелайте, люди, нам

Доброго пути!!!

ДОДАТОК 5

Наводимо приклади відповіді учасників гри
Станція 1-ша

Мис Казантип

Починаю свою подорож з півострова Казантип, що здіймається на 107 м над рівнем моря. Це пам'ятка природи з 1964 р. Його основа утворена антиклінальним підняттям, обрамленим моховиковим рифом. Півострів Казантип зовні подібний до кільцевого рифу — атолу. Природа Казантипу цікава з усіх точок зору — геоморфологічної, ботанічної й зоологічної. Стрімчасті береги Казантипу досить стійкі до морської абразії. Яких тільки форм не створило море: і гроти, і навіси (кліфи), й аркові склепіння. А вище, куди не дістають морські хвилі, пористі вапняки, зазнаючи вивітрювання, утворюють вигадливі кам'яні фігури. На Казантип злітаються зграї птахів. Особливо багато водоплавних, їжі їм тут удосталь. Підводний світ біля берегів багатий. Ми можемо побачити тут сріблясту чайку, чорноголового реготуна, великих бакланів (студент показує ілюстрації птахів). Дивний світ Казантипу запам'ятається надовго. Ви ніби одночасно побуваєте на атолових островах у Тихому океані й степових просторах Криму.


Станція 2-га.

Карадаг

Преградой волнам и ветрам

Стена розмитого вулкана.

Как воздимающийся храм,

Встаёш из сизого тумана.

По зыбям меркнувших равнин,

Томимим неуемной дрожью,

Направь ладью к ее подножью

Пустынным вечером — один,

И над живыми зеркалами

Возникнет темная гора,

Как розметавшеєся пламя

Окаменелого костра.

На південно-східному узбережжі Криму, між Судаком і Феодосією, розташований один з най унікальніших й дивовижних за красою куточків нашої країни — гірський масив Карадаг. Породив його розквіт вулканічної діяльності в Криму. Назва «Карадаг» дійшла до нас із середньовіччя, у тюркських мовах вона означає «чорна гора». З 1947 р. Карадаг був оголошений пам'яткою природи, а в 1979 г перетворений на державний заповідник. Можна здійснити захопливу морську екскурсію вздовж берегів Карадагу. З боку моря прекрасно видно гору Святу, відкривається велична панорама Берегового хребта, багато ущелин і вершин: скелі Іван-розбійник, Левінсона-Лессінга, Маяк, Лев, хребти Хоба-Тепе, Магнітний, Кок-Кая і, звичайно, Карагач, на вершині якого вітри й дощі створили величні фігури королівської пари, свити, двох тронів.

Вулкана полустёртий клик,

Утёси, пропасти, обриви.

Луны багряний сердолик

Над светлим зеркалом залива.

Карадаг надзвичайно цікавий своїми мінералами, напівкоштовними каменями: опалом, сердоліком, агатом. «Є куточки нашої землі настільки прекрасні, що кожне відвідування викликає відчуття щастя», — писав К. Паустовський.
Станція 3-тя.

Демерджі.

Ми піднімаємося до Ангарського перевалу. Дорога в'ється змією. Справа весь час від підошви до вершини видно гору Демерджі. Після Чатирдагу — це найкрасивіша гора в Криму. Скільки годин має день, стільки разів міняється її колір. Барвиста веселка переливається по її схилах. Удень, коли все залите сонячним світлом, можна помітити на горі скупчення брил, ніби велетень відірвав їх від вершини й склав у купу. Видно кам'яні колони, казкові фігури — чи то люди, чи то тварини. Стоять ці вигадливі статуї поруч зі звичайними скелями і наче запитують: «Довідайтеся, хто ми такі, як ми потрапили сюди». Схили гір усіяні вигадливими статуями. Ці статуї — результат вивітрювання. Для Демерджі добре підходять слова М. Волошина: «Полум'я древніх надр і дощова волога своїм різцем творили образ твій». Особливо багато вигадливих пірамід, стовпів, грибів, веж у Долині примар. Один зі стовпів — Велетень — є кам'яною громадою заввишки 25 м. Ти ходиш серед цих кам'яних примар і дивуєшся майстерності природного скульптора, А поруч хаос — нагромадження каменів. Це «кам'яне море» утворилося внаслідок землетрусів. Як коваль продовжує свою роботу, так і природний скульптор усе більше й більше виявляє свою фантазію в цьому кам'яному безладі.


Станція 4-та

Великий каньйон Криму

На східному боці Коккозької долини розташований Великий каньйон Криму, із 1974 р. — державний заказник. Дивом природи називають цю дику величну ущелину, розташовану в глибині північного схилу Ай-Петринської яйли. Вона вражає суворою красою й своєрідністю ландшафту. Тут сходяться багато туристських маршрутів. Від входу в каньйон з боку Коккозької долини відкривається велична панорама гігантської тіснини. Праворуч і ліворуч на десятки сотень метрів круто здіймаються скелі, над головою звисають стрімчаки. Як же вдалося природі створити цей феномен? Головний скульптор тут — вода. По дну каньйону тече бурхлива річка — Аузун-Узень. Вода протягом тисячоріч «пропиляла» кам'яну товщу. Про грандіозну роботу води річки можна судити з величезної кількості на дні каньйону порогів, водоспадів, ванн. Чиста блакитна вода, як і в самій річці, узимку й улітку має майже однакову температуру — близько 11 °С. Біля ванни Любові можна прочитати коханій вірші, у ванні Молодості — скупатися. Вражає вид Великого каньйону зверху, з навколишніх стрімчаків — Сторожового, Соснового, Четвертого, П'ятого. Великий каньйон належить до найцінніших ландшафтних перлин півострова. Обов'язково побувайте тут. Поруч можна відвідати водоспад «Срібні струмки».


Станція 5-та

Заказник «Мис Айя»

На скелястому узбережжі розташований великий ботанічний заказник — «Мис Айя», що об'єднав пам'ятки природи: «Гай печерної сосни», «Прибережний аквальний геокомплекс біля мису Айя», а також заповідне урочище «Гай сосни Станкевича». На мисі Айя скелі круто обриваються до моря. Гірські схили вкриті унікальними сосново – верескові - суничниковим рідколіссям. Тут росте реліктова сосна піцундська. Іншою значною лісоутворювальною породою в заказнику є ялівець, а також суничник дрібноплідний. Усього в заказнику близько 500 видів рослин, 28 із них занесені до Червоної книги України.


Станція 6 -та

Чорнорічинський каньйон

Ця глибока й вузька ущелина утворилася в результаті ерозії верхньо - юрських вапняків. Протягом більш як 12 км, починаючи від скелі Кизил-Кая на межі Байдарської долини річка Чорна протікає у звивистій тіснині, затисненій з обох боків скелями заввишки в кілька десятків метрів. Русло річки має багато великих перекатів і каскадів, навалів кам'яних брил. Не випадково каньйон Чорної річки іноді називають мініатюрним кримським Дар'ялом. На лівому схилі відома печера Чорнорічинська.




ДОДАТОК 6
Глобус
Я не знаю, где встретится

Нам придется с тобой.

Глобус крутится, вертится,

Словно шар голубой.

И мелькают города и страны,

Параллели и меридианы,

Но нигде таких контуров нету,

По которым нам бродить по свету.
Знаю, есть неизвестная

Широта из широт,

Где нас дружба чудесная

Непременно сведет.

И узнаем мы тогда, что смело

Каждый брался за любое дело,

И места, где мы бывали,

Люди в картах мира отмечали.
Будем слышать друг друга мы

За вершинами гор,

За февральскими вьюгами,

Через снежный простор.

И пускай мы сотни верст бродили,

Пусть меж нами километры били.

Но за тысячами верст разлуки

Песни дружбы различали звуки.
Кто бывал в экспедиции,

Тот поет этот гимн,

И его по традиции

Мы считаем своим,

Потому что мы народ бродячий,

Потому что нам нельзя иначе,

Потому что нам нельзя без песен,

Потому что мир без песен тесен.


ДОДАТОК 7

Посмішка
Посміхнись і буде все окей,

Сумувати більше нині не прийдеться.

Коли вміння ти помножиш на дотеп

То про лінь забути зовсім доведеться.
І тоді життя твоє

Стане супер чарівне

І не буде суму й жалю не краплинки.

Нових хочеш сподівань

Ти у центр наш заглянь

Й не залишиться для суму ні хвилинки

ДОДАТОК 8
Как здорово, что все мы здесь сегодня собрались
Изгиб гитары желтой ты обнимаешь нежно,

Струна осколком эха пронзит тугую высь.

Качнётся купол неба, большой и звездно - снежный,

Как здорово, что все мы здесь сегодня собрались.
Как отблеск от заката костер меж сосен пляшет.

Ну что грустишь, бродяга, а ну-ка, улыбнись!

И кто-то очень близкий тебе тихонько скажет:

«Как здорово, что все мы здесь сегодня собрались!»
И все же с болью в горле мы тех сегодня вспомним,

Чьи имена, как раны, на сердце запеклись.

Мечтами их и песнями мы каждый вздох наполним...

«Как здорово, что все мы здесь сегодня собрались!»

ДОДАТОК 9


Фото 1. І тур гри «Ерудит – 2013»




Фото 2. Робота журі








Фото 3. Учасники гри «Ерудит – 2013»









Фото 4. Нагородження переможців гри «Ерудит – 2013»

ДОДАТОК 10
  1   2


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка