Розв’язування текстових задач складанням систем рівнянь



Скачати 41.31 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір41.31 Kb.
Тема: Розв’язування текстових задач складанням систем рівнянь.
Мета: формування в учнів уміння розв’язувати текстові задачі за допомогою

систем рівняння; розвивати інтерес до математики; збудити в учнів бажання більше дізнатися про народні традиції, український фольклор, показати, що математичні знання потрібні в різних життєвих ситуаціях і виховувати інтерес до знань, повагу і шану до рідної землі.
Обладнання: набір карток із завданнями, український алфавіт.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель: Багато задач, особливо ті, в яких треба знайти значення двох величин, зручно розв’язати за допомогою систем рівнянь.

Сьогодні на уроці будемо розв’язувати текстові задачі на складання систем рівнянь в поєднанні з відгадуванням назв днів тижня Масляної:



Учень: (Повідомлення про Масляну). Масляною називають останній тиждень перед Великим постом. Сили світла і тепла перемагають, нарешті, темряву і холод – на честь цього і загальна радість.

Масляна – час забав і розваг.

На масляному тижні по селах носили солом’яне опудало зими Морок, у яке діти кидали сніжки. Потім його спалювали або топили в річці. На зміну ставили нове божество тепла і радості, весни і щастя – Ладу.

На масляну пекли млинці, налісники, завиванки, оладки. Але головною стравою були вареники з сиром. Їх готували майже щодня упродовж тижня, тому часто можна було почути: «Вареники доведуть, що і хліба не дадуть». Жінки ходили по хатах, жартували і просили сиру для вареників, при цьому кричали: «Масляниці, масляниця, яка ти мала, якби тебе сім неділі, а посту–одна!». Так іменували й майстра, що робив колеса. Таке ім’я могло бути і в стародавнього слов’янського божества, яке робило колісну дорогу замість санної і перетворювало зиму на весну.

Масляну називали ще Масляниця, Пущення або Сиропуст. Протягом семи днів люди відпочивали, розважалися, частували одне одного. Діти веселилися по-своєму і робили снігові фортеці, спускалися із гірок, гралися в сніжки, каталися із дорослими на санях, конях. Усі розваги супроводжувалися обрядовими піснями, сміхом і жартами.

Вчитель: Чудове свято Масляної хай передає естафету чудовому уроку під девізом: «Працюй і думай, відгадуй».
ІІ. Активізація розумової діяльності.

«Мозковий штурм»


  1. Що називається розв’язком системи двох рівнянь з двома змінними?

  2. Що означає розв’язати систему рівнянь?

  3. Дайте означення системи рівнянь із двома змінним. Наведіть приклад.

  4. Як перевірити чи є дана пара розв’язком системи?

  5. Які методи розв’язування систем рівнянь з двома змінними вам відомі?

  6. Математичний диктант.

Запишіть систему рівнянь за умовою задачі, позначивши через x і y невідомі величини:

а) Знайдіть два числа, якщо їхня сума дорівнює 7, а їхній добуток 10.

б) Знайдіть сторони прямокутника, якщо його діагональ дорівнює 13, а площа – 6 см.

в) Знайдіть катети прямокутного трикутника, якщо його гіпотенуза дорівнює 13 см, а периметр – 30 см2.

г) Знайдіть два числа, якщо сума цих чисел в 5 разів більша за їхню різницю, а різниця їх квадратів дорівнює 180.

д) Знайдіть два числа, якщо їхній добуток у 15 разів більший за їхню суму, а сума першого числа і потроєного другого числа дорівнює 100.

е) Знайдіть двоцифрове число, яке в 4 рази більше за суму його цифр і 2 рази більше від добутку його цифр.
ІІІ. Робота в групах.

Клас поділено на дві групи. Кожна група одержує завдання і український алфавіт.



Перша група.

Виконати завдання та дізнатися, як називається перший день тижня Масляної. Знайдений розв’язок відповідає порядковому номеру букви в алфавіті. (Відповідь: Понеділок).



  1. Знайти два числа якщо, якщо їхня сума дорівнює 34, а їхній добуток 240.

  2. Знайти сторони прямокутника, якщо периметр прямокутника дорівнює 90 см, а площа – 506 см2.

  3. За 2 кг гранатів і 3 кг лимонів заплатили 78 грн. Скільки коштує 1 кг гранатів і 1 кг лимонів, якщо 2 кг гранатів дорожчі за 1 кг лимонів га 30 грн.

  4. Побудувати на координатній площині квадрат ABCD і знайти його периметр, якщо А(-3;4); В(4;4).

Відповідь: Зустріч.

Друга група.

Відповідь: Вівторок

  1. Знайти два числа, якщо їхня сума дорівнює 11, а їхній добуток 10.

  2. Різниця сторін прямокутника дорівнює 8 см, а його площа – 48 см2.

  3. Знайти два числа, якщо їхній добуток на 59 більший за їхню суму, а сума першого числа і потроєного другого числа дорівнює 67.

  4. За 2 кг лимонів і 3 кг чорносливу заплатили 109 грн. Скільки коштує 1 кг лимонів і 1 кг чорносливу, якщо 4 кг лимонів дорожчі за 1 кг чоросливуна 15 грн.

Відповідь: Заігриш.
Вчитель: Виконати завдання та дізнатися, як називається третій день тижня Масляної:

Треба записати точки, які знаходяться відповідно в І, ІІ, ІІІ чвертях і точка, яка знаходиться на осі абсцис.

В(-18;-15); С(-22;24); Е(16;1); А(1;0).

Координати записані в такому порядку точок, взяті за модулем, відповідають порядковому номеру букви в алфавіті.



Відповідь: Ласунка.

Вчитель: Виконати завдання та дізнатися, як називається четвертий день тижня Масляної:

Поставити замість зірочки знак < , >, = так, щоб утворилися правильне нерівність чи рівність:

а)

б)

в)

Код для відгадування:

“<” – “гул”;

“>” – “яй”;



“=” – “роз”

Відповідь: Розгуляй.

Вчитель: П’ятий день називається “Тещині посиденьки” і шостий день “Посиденьки”. Масляна завершувалася “ Прощеною неділею”, коли всі прощалися із масляним, смачним і веселим тижнем і, водночас, просили у близьких вибачення (“прощення”) за нанесені образи, бажали щастя, здоров’я і витримки.
IV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання:

№444; 448; 450.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка