«Розвиток зв’язного мовлення дошкільнят»



Скачати 59.64 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір59.64 Kb.
Затверджую

Завідуюча РМК відділу

освіти Васильківської

райдержадміністрації

І.В.Андрикевич

План


проведення постійно діючого семінару-практикуму з мовленнєвого розвитку

для вихователів ДНЗ та НВК.


Дата: 16.12.2014 р.

ДНЗ (ясла-садок) «Ромашка»

Глевахівської селищної ради

Час проведення: 9.30 – 13.00


Тема: «Розвиток зв’язного мовлення дошкільнят»
І. Теоретико-практична частина

1. Перегляд презентації «Методика роботи з дидактичною картиною».

Кудря А.В., вихователь

1.1. Перегляд фрагмента заняття з мовленнєвого розвитку у середній групі (складання розповіді за сюжетною картиною «Зима»).

Кліменко О.В., вихователь

2. Перегляд презентації «Розвиток зв’язного мовлення дітей – головне завдання дошкільного закладу» (Діалогічне мовлення. Монолог.)

Королік Л.Б., вихователь-методист

2.1. Перегляд відео фрагмента заняття з мовленнєвого розвитку у групі раннього віку «Допоможемо Наталці».

Скиба Н.М., вихователь

2.2. Перегляд заняття з мовленнєвого розвитку, елементів навчання грамоти, підготовки руки до письма у старшій групі «Хліб – усьому голова» (розповідь з власного досвіду).

Семенова Л.В., Крайнова Л.О., вихователі

3. Перегляд презентації «Вивчення віршів напам’ять з дітьми дошкільного віку».

Чернишенко Ю.А., вихователь

3.1. Перегляд відео фрагмента заняття з мовленнєвого розвитку у молодшій групі (вивчення вірша напам’ять).

Тиндя О.А, вихователь

4. Підготовка руки до письма.

Королік Л.Б., вихователь-методист

5. Обговорення занять.



ІІ. Теоретична частина.

1. Планування з розділу «Зв’язне мовлення» програми «Дитина».

Королік Л.Б., вихователь-методист

2. Тест на визначення провідної півкулі.

Леонович А.О., практичний психолог

3. Презентація домашнього завдання.

4. Підведення підсумків. Прийняття методичних рекомендацій.

Іліч О.Г., методист РМК



Домашнє завдання: скласти конспект комплексного заняття.
Методист райметодкабінету О.Г. Іліч

Відділ освіти Васильківської райдержадміністрації

районний методичний кабінет

Рекомендації

постійно діючого семінару-практикуму з мовленнєвого розвитку

для вихователів ДНЗ та НВК

«Розвиток зв’язного мовлення дошкільнят»


смт. Глеваха 16.12.2014 р.
Завдання розвитку зв'язного мовлення посідають центральне місце в загальній системі роботи з розвитку мовлення в дошкільному освітньому закладі. Навчання зв'язному мовленню одночасно є і метою, і засобом практичного опанування мовою. Воно має надзвичайне значення для розвитку інтелекту та самосвідомості дитини, позитивно впливає на формування її важливих особистісних якостей таких, як комунікабельність, доброзичливість, ініціативність, креативність, компетентність. За допомогою добре розвиненого зв'язного мовлення дитина навчається чітко та ясно мислити, легко встановлює контакт із оточуючими, ініціює власні ідеї, бере участь у різних видах дитячої

творчості.

З метою реалізації завдань з розвитку зв’язного мовлення рекомендуємо:


  1. Зв’язне мовлення реалізовувати в двох основних формах – діалозі та монолозі.

Вихователі, протягом навчального року

  1. У процесі формування діалогічного мовлення:

    1. Реалізовувати такі завдання:

- вчити дітей презентувати себе оточенню та розуміти комунікативну поведінку співрозмовника (його стан, настрій, наміри) за допомогою мовних, позамовних та інтонаційних засобів виразності;

- ознайомити дітей із основними правилами мовленнєвого етикету, виховувати якості культурного співрозмовника (повага до людини, стриманість, толерантність до позиції іншого);

- розвивати вміння вести діалог: ставити запитання, відповідати по суті, підтримувати розмову;

- розвивати вміння творчо підходити до використання комунікативних еталонів (привітання, прощання, вибачення, прохання, відмови тощо) відповідно до конкретної ситуації.



2.2 Використовувати бесіду як спеціальний словесний метод навчання, або як прийом для розвитку діалогічної мови;

    1. У процесі керівництва бесідою враховувати індивідуальні особливості дітей, намагатися об’єднати бесідою всіх дітей, визначивши для кожного посильне завдання;

    2. Використовувати у ході бесіди дві групи запитань:

  • репродуктивні – вимагають простої констатації фактів (Хто? Що? Який? Куди?...);

  • евристичні або пошукові, проблемні – спрямовані на встановлення дитиною зв’язків між предметами та явищами. (Для чого? Чому?..);

    1. Запитання формувати чітко, конкретно, коротко.

Вихователі, протягом навчального року

  1. У процесі формування монологічного мовлення реалізовувати наступні завдання:

  • навчати дітей переказу текстів;

  • оволодівати різними типами розповіді (опис, повідомлення, міркування) на основі елементарних уявлень про структуру, функціональне призначення тексту, засобів образності;

  • формувати якості самостійного зв'язного висловлювання: цільності, змістовності, логічної послідовності, образності, креативності.

Вихователі, протягом навчального року

  1. Для розвитку зв’язної мови дошкільників:

    1. Використовувати дидактичні картини:

  • предметні, які зображують один предмет (посуд, меблі, одяг, рослини..);

  • сюжетні, що зображують кілька предметів у певному взаємозв’язку і взаємодії – в сюжеті;

  • художні картини (репродукції);

    1. Тематику дидактичних картин планувати згідно програми;

    2. Картину розміщати перед дітьми так, щоб вона була трохи вище від рівня їхніх очей, а світло падало прямо на неї;

    3. Запитання ставити до головного об’єкта картини, щоб діти уважно його розглянули, описали, вказали на його дії, потім ставити запитання до інших об’єктів;

    4. Поряд із звертанням до всіх дітей, потрібно ще раз окремо повторити запитання для того, хто викликаний;

    5. Для активізації уваги, мови дітей, використовувати літературний матеріал.

Вихователі, протягом навчального року

  1. При вивченні віршів:

    1. У групі раннього віку спеціальних занять із вивчення віршів напам’ять з дітьми не проводити, привчати дітей до віршованої мови, супроводячи відповідними віршами ігри дітей, режимні моменти;

    2. У молодшій групі використовувати ігрові прийоми та наочність для вивчення віршів напам’ять, вірші повторювати індивідуально під час ранкового прийому, режимних моментів, ігор;

    3. У середній групі вчити напам’ять 2-3 вірші на квартал. На початку заняття проводити вступну бесіду, після вступної бесіди називати вірш і читати його напам’ять. Після першого читання ставити одне-два запитання, щоб перевірити, чи зрозуміли діти вірш. Читати 1-2 рази.

    4. У старшій групі вчити напам’ять 3-5 віршів на квартал.

Вихователі, протягом навчального року

  1. Підготовку руки дошкільника до письма:

6.1 Розпочинати з молодшої групи. Молодша група – ігри-забави з пальчиками,

дидактичні ігри;



    1. Середня група – ігри з мозаїкою, пазлами, розбірними дидактичними іграшками, малювання;

    2. Старша група – ігри на розвиток дрібних м’язів руки дитини, окоміру, ігри з дрібним дидактичним матеріалом.

Вихователі, протягом навчального року


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка