«Розвиток базової системи соціально комунікативних компетенцій та життєвих цінностей в інноваційному виховному середовищі з використанням колективних творчих справ»



Скачати 89.09 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір89.09 Kb.
ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

Тема досвіду : «Розвиток базової системи соціально - комунікативних компетенцій та життєвих цінностей в інноваційному виховному середовищі з використанням колективних творчих справ»

Автор: Білоус Наталія Олексіївна, педагог – організатор Тернопільської загальноосвітньої школи №2

Адреса: Тернопільська загальноосвітня школа №2, вул. Новий Світ, 11

Дата народження: 09.01.1979 р.

Посада: педагог - організатор

Стаж роботи (педагогічний): 13 років

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії

Роки вивчення досвіду: 2013-2015 рр.



Нагороди, відзнаки: подяка від заступника міністра соціальної політики Надраги В., подяка від управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області, 2010 -2015 рр., Тернопільського обласного центру зайнятості, 2011р., грамоти управління освіти і науки Тернопільської міської ради 2013р., 2014р., департаменту освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації 2013р.,2014р., іменні дипломи від міністра з надзвичайних ситуацій Балоги В.І., міністра з надзвичайних ситуацій Шандри В.М., дипломи за кращого керівника року КВН 2013р., 2014р.

Провідна ідея досвіду: створення учнівського колективу як засобу самовиховання і становлення особистості через впровадження колективних творчих справ.

Актуальність досвіду:

Актуальність досвіду зумовлена завданнями національного виховання, регламентованими Конституцією України, Законом України «Про загальну середню освіту», Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, іншими нормативними документами.

Школа сьогодні є однією з основних інституцій соціалізації підростаючого покоління, «простір життя дитини, тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність навчального закладу вибудовується так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя, гармонізації й гуманізації взаємин між учнями і педагогами, школою і родиною, ґрунтуючись на ідеї самоцінності дитинства, діалогу, усвідомленого вибору особистого життєвого шляху» (Концепція загальної середньої освіти).

Видатний педагог сучасності В.О.Сухомлинський наголошував, що «майстерність і мистецтво виховання всебічно розвиненої особистості полягає в умінні педагога відкрити буквально перед кожним, отже й перед найпосереднішим, найважчим вихованцем ті сфери розвитку його духу, де він може досягти вершини, виявити себе, заявити про своє Я, черпати сили з джерела людської гідності, почувати себе не обділеним, а духовно багатим».

Сьогодення потребує людей, яким властиві ініціативність, розвинене почуття власної гідності, здатність до здійснення свідомого самостійного вибору та особистісного самовдосконалення. Саме такі особистості зможуть брати продуктивну участь у розбудові суспільства. Ця потреба стала причиною педагогічного пошуку дієвих засобів, зорієнтованих на цінності гуманізму, співпраці, відповідальності. Такий засіб було знайдено в технології КТС.

Досвід Білоус Н. О. актуальний, спрямований на розв’язання важливих проблем виховання, залучення учнів до різних форм колективної творчої діяльності, розвиток їхніх здібностей до соціальної творчості, актуалізує проблему чинників соціального виховання.

Колективна діяльність проектується на основі конкретної справи, виконання якої є процесом спільного творчого пошуку кращих способів розв’язання життєво важливих завдань.

КТС є:


- колективною – її планують, готують, реалізують, оцінюють разом;

- творчою – обирають різні варіанти, виявляють нові можливості, здібності учнів.

Уся система виховання в Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 організована за методикою КТС.

Зовнішні умови виникнення і розвитку досвіду – стан масової шкільної практики; педагогічна позиція педагога-організатора.

Внутрішні умови – прагнення Білоус Н.О. до творчої педагогічної діяльності.

Теоретична основа досвіду побудована на:

-педагогічній теорії виховання в колективі, яка створювалася зусиллями багатьох педагогів і психологів; поглядах на проблеми колективу, висвітлених у працях А. Макаренка, В. Сухомлинського, Т. Коннікової, Л.Новікової, А.Куракіна, А.Мудрика, М. Красовицького;

-методиці колективного виховання (КТВ), систематизованій, науково обґрунтованій і апробованій доктором педагогічних наук, академіком Ігорем Петровичем Івановим ( «педагогіці соціальної творчості»).

У своїй роботі Наталя Олексіївна застосовує різні види колективних творчих справ:

- суспільно-корисні (акції, флеш – моби тощо, шкільна служба новин, форуми, проекти);

- пізнавальні (усні журнали, екскурсії, КВК тощо);

- трудові (трудові десанти, суботники, шефська робота);

- спортивно-туристичні (спортивні ігри, походи, екскурсії, естафети);

- художні (свята, виставки, фестивалі);

- організаційні (збори, колективне планування).

Будь-яку сплановану справу педагог – організатор та учні продумують, у підсумку відзначаючи:

- що зробимо?

- коли зробимо?

- де зробимо?

- для кого зробимо?

- із ким зробимо?

- хто організує?



Новизна досвіду обґрунтовується:

- творчою реалізацією у системі виховної роботи Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 педагогічної технології КТС;

- синтезом методики КТС з сучасними формами організації дозвілля школярів;

- напрацюванням власних методичних розробок колективних творчих справ, які можуть бути використані класними керівниками, педагогами-організаторами, керівниками гуртків ЗНЗ.



Науково – методична діяльність:

Білоус Наталя Олексіївна бере активну участь:



  • Організація та виступ на семінарі для педагогів - організаторів: «Особистість педагога – організатора в процесі створення сприятливого освітнього середовища для формування творчої особистості”. – “Реалізація творчого потенціалу учнів засобами КТС», ТЗОШ №2, 15.05.2013 р.;

  • Виступ на панорамному занятті: «Роль педагога – організатора у формуванні творчого учнівського колективу». – “Колективні творчі справи в сучасній школі. – ТЗОШ №10, 13.03.2014 р.

  • Організація та виступ на методичному об’єднанні «Тренінг- спілкування як педагогічна технологія». – «Творчий портрет педагога – організатора очима учнів», ТЗОШ №2, 12.05.2014р.

  • Виступ та проведення квесту на панорамному занятті: «Удосконалення професійної майстерності педагогів – організаторів шляхом впровадження нових технологій». – «Квест як ігрова технологія активізації пізнавальної діяльності учнів». - ТЗОШ №2, 29.01.2015 р.

  • у міжнародних та всеукраїнських науково – методичних заходах:

- участь у міжнародній науково - практичній конференції «Дитинство без насилля: суспільство, школа і сім’я на захисті прав дітей», ТНПУ, 2014 р.;

- участь у Всеукраїнському семінарі Міністерства освіти і науки спільно з ОБСЄ «Права людини», Житомир, 2014р.;

- участь у Всеукраїнському семінарі «Розвиток лідерських якостей і креативності у виховному процесі», Дніпропетровськ, 2014р.

Участь та досягнення учнівських колективів:


  • у міських конкурсах:

- Міський конкурс агітбригад “Здоров’я очима дітей ” - ІІІ місце (2012 р.);

- Конкурс екологічних агітбригад - ІІІ місце (2012р.) - ІІ місце (2014 р.);

- Інтелектуальні змагання “УНІКУМ” - ІІ місце (2012 р.);

- Участь у міському волонтерському проекті ” Я хочу жити”- Подяка мера (2012 р.);

- Міський КВН з правознавства “Час зіграний в КВН – час відсутній для правопорушень” – ІІ місце (2013 р.);

- Міський турнір “Що?Де? Коли?” – ІІ місце – молодша група (2013 р.);

-Міський конкурс соціальної реклами за сприяння Міської ради. – І місце (2013 р.);

- Міський конкурс “Зелена красуня” (оформлення шкільного подвір’я на новорічну тематику). – ІІІ місце (2013 р.);І місце (2014р);

- Міський конкурс “Учень року” – ІІ місце “Лідер року” (2013 р.);ІІ місце “Лідер року” (2014 р.)

- Участь у міському конкурсі відеороликів «Твоє життя –твій вибір» - І місце (2014р.);



  • Участь у обласних змаганнях “УНІКУМ” - ІІІ місце (2012 р.);

  • Участь в екологічних змаганнях - ІІІ місце (2014 р.);

  • Участь у обласному фестивалі ДЮП: переможці – 2011,2012,2013рр.;

  • у Всеукраїнських конкурсах:

  • Лауреати Всеукраїнського фестивалю дитячих та юнацьких команд КВН “Жарт птиця” , м. Одеса (2010 – 2014р.), переможці номінацій

  • ”Краща КВН – газета”(2011 р.);

  • “Краща актриса фестивалю” (2013,2014 рр.);

  • “Кращий актор ” (2012,2013рр.);

  • “Кращий керівник команди” (2013,2014 рр.);

  • “Міс КВН 2013 року”;

  • Лауреати Всеукраїнського фестивалю дружин юних пожежників:

2011 р. - м. Одеса (6 місце)

2012 р .- м. Євпаторія(9 місце)



  1. - м. Євпаторія(7 місце);

Номінація “ Найкраще висвітлення теми домашнього завдання”;

“Влучний ствольщик”- І місце;



  • Всеукраїнський турнір профорієнтації учнівської молоді ”ПОУМУ” (Львів): ІІ місце – західний регіон (2010р.), І місце – західний регіон, (2011р.), півфінал (Тернопіль), фіналісти – м. Київ (2012р.);

  • Лауреати фестивалю КВН “Місто майстрів” (м. Луганськ) 2012 р. ;

  • Переможці Юніор – ліги м. Хмельницький – І місце (2012р.);

  • Лауреати Всеукраїнського фестивалю юнацьких та учнівських команд КВН “Сміховик” (2013,2014р.) м. Житомир;

  • Лауреати Всеукраїнського фестивалю учнівських команд “Первосміх” (2013 р.) м. Лубни Полтавської обл.

Учні та педагоги є ініціаторами:

  • Флешмобу “Діти єднають Україну”;

  • співпраці з учнівським парламентом Дніпродзержинського колегіуму №16;

  • Всеукраїнського флешмобу “Якщо діти благають – гармати мовчать”;

  • Всеукраїнського форуму “Формула успіху правової держави очима дітей”;

  • Всеукраїнського фестивалю КВН «Сміхопад».

Результати впровадження технології КТС

- Створення в Тернопільській ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 колективу учнів і педагогів, які ведуть пошук оптимальних шляхів вирішення спільного завдання.

- Розробка нових форм і напрямів КТС проведення традиційних справ школи.

- Розвиток творчої спрямованості дітей, наявність згуртованих творчих груп, раціональна організація вільного часу школярів.

- Позитивні відгуки батьків про КТС школу.

- Зростання показників моральної вихованості, рівня розвитку трудової вихованості, ціннісного ставлення до суспільства, природи, до себе.

- Формування учнівського колективу, умінь та навичок самоорганізації; розвиток творчих здібностей; виховання почуття відповідальності.

Результати застосування КТС висвітлені в публікаціях:



  • Сценаріях позакласних заходів опублікованих на сайті Metodportal, у рубриці «Виховна робота»;

  • Методичних розробках занять «Школи лідера» - у журналі «Сучасна школа України», видавництво «Шкільний світ».

За інноваційним потенціалом досвід модифікаційний, так як модернізує підготовку і проведення колективних творчих справ.

Результативність і дієвість визначається позитивними змінами, які простежуються в особистісному розвитку учнів, зростанні їх соціальної активності й громадянської позиції, здатності до соціалізації в життєвому просторі, сформованістю в учнів суспільно-значущих ціннісних орієнтацій у діяльності, соціальних мотивів спілкування й поведінки, активної життєвої позиції.

Досвід використання КТС Білоус Наталею дозволяє створити систему роботи педагога - організатора. Саме колективна творча діяльність утверджує можливості дитини, її самоцінність у загальній справі, сприяє самостійному моральному вибору, виховує соціально-активну особистість, здатну реалізувати творчі здібності в майбутньому, дорослому житті.

Ознаки передового педагогічного досвіду такі:



  • сформованість громадської спрямованості школяра, що виявляється насамперед в ознаках колективізму та громадської активності;

  • сформованість в учнів суспільно-значущих ціннісних орієнтацій у діяльності, соціальних мотивів спілкування й поведінки, активної життєвої позиції, потреби в самовихованні;

  • уміння аналізувати процес і результат конкретної праці, самоконтроль, самоаналіз зробленої роботи, раціональний підхід до справи, корекція в організації .

Спектр використання досвіду Білоус Н.О. : класні керівники, педагоги-організатори, керівники гуртків можуть застосовувати методику КТС у позакласній роботі.

Шляхи розповсюдження в системі післядипломної педагогічної освіти міста: творча група, публікації, семінари, панорамні заняття.

При вивченні та узагальненні передового педагогічного досвіду використовувалися методи :

• вивчення системи роботи педагога, спостереження за його діяльністю;

• бесіди з автором досвіду, відвідування позакласних заходів, спільна організація та проведення методичних заходів;

• вивчення шкільної документації;



• анкетування колег носія передового досвіду, його учнів, їхніх батьків.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка