Розрахована на чотири години. На першому уроці після ознайомлення з темою, метою її вивчення та огляду технічних засобів, я пропоную провести практичну роботу: «Введення, редагування, форматування тексту»



Скачати 391.59 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації26.04.2016
Розмір391.59 Kb.
  1   2   3
Тема розрахована на чотири години. На першому уроці після ознайомлення з темою, метою її вивчення та огляду технічних засобів, я пропоную провести практичну роботу: «Введення, редагування, форматування тексту», навчально-контролюючого характеру ( Додаток 1). Робота триває не більше 25 хвилин. Учитель оцінює роботу учнів за відповідями на тестові завдання чотирьох блоків . Учні зможуть відповісти на тести тільки після виконання практичних завдань. У блоці «Документ» учні ознайомляться та відпрацюють різні способи створення, збереження, відкриття та закриття текстових документів. Завдання цього блоку спрямовані розвивати самостійне вивчення матеріалу, увагу, пам'ять, комунікативність та практичні навички введення тексту. У блоці «Редагування тексту» учні опанують зручні способи переміщення в документі, ознайомляться з призначенням функціональних клавіш та виконанням пошуку/заміни текстових фрагментів. Завдання цього блоку спрямовані розвивати самостійне вивчення матеріалу, увагу, пам'ять, логічне мислення та практичні навички швидкого переміщення в текстовому документі. У блоці «Виділення фрагментів тексту» учні ознайомляться зі способами швидкого виділення тексту та відпрацюють їх. Завдання цього блоку спрямовані розвивати самостійне вивчення матеріалу, увагу, пам'ять, логічне мислення та практичні навички швидкого виділення текстових фрагментів. У блоці «Форматування тексту» учні самостійно відшукають і опрацюють способи виконання форматування та типи форматування. Завдання цього блоку спрямовані розвивати самостійне вивчення матеріалу, увагу, пам'ять, логічне мислення та практичні навички форматування фрагментів текстового документу.

На другому уроці вивчення теми учитель виступає в ролі наставника. Я пропоную провести диспут: розібрати типові помилки, допущені при виконанні практичної роботи; зробити висновки щодо раціональності використання різних способів виконання дій; за допомогою реальних ситуацій з життя перевірити розвиток комунікативності учнів. При вивченні нового матеріалу з теми «Робота з текстовими фрагментами», пропоную провести аналогію з темою, вивченою раніше – «Робота з об’єктами операційної системи».

На третьому уроці доцільно провести практичну роботу «Робота з текстовими фрагментами» контролюючого характеру (Додаток 2), як роботу в парах. Кожній парі пропонується два види завдання: практичне і тестове. Перший учасник пари виконує практичне завдання: внесення змін у текст за поданим зразком, другий учасник виконує тестові завдання. Потім учасники обмінюються завданнями. Практичне завдання дає змогу перевірити практичні навички та вміння учнів, тестові завдання дають змогу перевірити теоретичні знання. Подвійна перевірка засвідчить якість засвоєння навчального матеріалу. Після виконання обох видів завдань учасники пари здійснять самоперевірку та оцінять один одного. Це здійснити можливо, тому що одні й ті самі дії та способи їх виконання подані в різних формах: у вигляді тестів та практичних завдань. Помилки учні зможуть виявити самостійно, тому що кожний учасник в різних формах виконає одне й те саме завдання. Тривалість роботи 35 хвилин.

На четвертому уроці – підсумковий контроль вивченого матеріалу. Контрольна робота (Додаток 3) - це шість груп тестових завдань різної форми. Для забезпечення індивідуалізації під час підсумкового контролю та з метою забезпечення ретельної перевірки якості засвоєння навчального матеріалу, учителю надається право обрати кількість варіантів та зміст варіантів контрольної роботи.

Шановні колеги! Якщо вам сподобались мої дидактичні матеріали, використовуйте їх. Бажаю всім успіху і творчого натхнення!

Додаток 1.

Практична робота « Введення, редагування, форматування тексту».

Блок «Документ».

В цьому блоці ви ознайомитесь з способами створення, збереження, відкриття, закриття документу, використовуючи можливості текстового редактору.

Відкрийте текстовий редактор. Уведіть текст: «Я дуже весело провів зимові канікули. Я добре відпочив, набрався сили для відмінного навчання в другому семестрі.».

1.Натисність запропоновані комбінації клавіш. Встановіть відповідність між дією та способом її виконання:

А) Shift+F12 1.Закриття документу

Б) Ctrl+O 2. Створення нового документу

В) Ctrl+N 3. Збереження документу.

Г) Ctrl+W 4. Відкриття документу.

2. Використовуючи розділ головного меню редактору Файл виконайте:

1) збереження власного документу під назвою «Канікули» на Робочому столі,

2) створіть документ «Успіх» з текстом: Бажаю всім успіху!

3) відкрийте раніше створений документ «Школа», що знаходиться на диску С

Виконавши запропоновані завдання, закінчить подані речення:

А) Створення нового документу: Файл/…

Б) Збереження документу: Файл/…

В) Відкриття документу: Файл/…



3. На панелі інструментів редактору знайдіть значки нижче перекислених команд та замалюйте їх:

А) створити документ

Б) збереження документу

В) відкриття документу

Г) закриття документу

Блок «Редагування тексту».

Переміщення курсору по документу за допомогою функціональних клавіш та їх комбінацій.



4. Натисніть функціональні клавіш та їх комбінації. Встановіть відповідність:

А) Home 1. початок документу

Б) Ctrl+Home 2. кінець рядку

В) End 3. кінець документу

Г) Ctrl+End 4. початок рядку

5. Натисніть комбінації функціональних клавіш. Встановіть відповідність:

А)Ctrl+ 1. на один абзац угору
Б) Ctrl+ 2. на одне слово вліво


В) Ctrl+ 3. на один абзац вниз


Г) Ctrl+ 4. на одне слово вправо

6. Натисніть функціональні клавіш та їх комбінації. Встановіть відповідність:

А) Page Up 1. на одну сторінку вгору

Б) Ctrl+Pаge Up 2. на один екран угору

В) Page Down 3. на одну сторінку вниз

Г) Ctrl+Page Down 4. на один екран униз

Видалення та заміна символів.



7. Встановіть курсор в будь-якому слові тексту. Натисніть запропоновані клавіші та запишіть пропущене у поданих реченнях:

А) Клавіша Delete видаляє символ … від курсору.

Б) Клавіша Backspace видаляє символ … від курсору.

8. Натисніть клавішу Insert, уведіть текст: Доброго дня! Яке призначення даної клавіші?

А) видаляти символи

Б) дописувати символи

В) замінювати символи



9. Пошук та заміна фрагментів тексту. Відкрийте меню Правка. В першому абзаці тексту виконайте заміну слова «зима» на слово «весна». Нижче наведені дії для виконання цього завдання. Упорядкуйте подані дії.

А) Відкрити меню Правка

Б) Виділити абзац

В) Ні


Г) Обрати команду Знайти

Д) Замінити все

Є) В рядку Замінити увести слово

Ж) В рядку Знайти увести слово

Поясніть: чому на деякому кроці ви обрали –«Ні»?

Блок « Виділення фрагментів тексту».

10. Виконайте запропоновані натискання маніпулятором в тексті та встановіть відповідність між типом натискання та виділеним після цього фрагментом:

А) подвійне натискання 1. абзац в тексті

Б) потрійне натискання 2. слово в тексті

В) одинарне натискання зліва від тексту 3. рядок в тексті



11. Виконайте запропоновані натискання маніпулятором та функціональних клавіш в тексті, встановіть відповідність між натискання та виділеним після цього фрагментом :

А) одинарне натискання за натиснутої клавіші Ctrl 1. прямокутний фрагмент тексту

Б) одинарне натискання, в іншому місці тексту - одинарне 2. речення тексту

натискання за натиснутої клавіші Shift

В) за натиснутої клавіші Alt , перетягнути вказівник по тексту 3. будь-який фрагмент тексту

Блок «Форматування тексту».

12. В даному тексті відформатовано четвертий абзац та шосте речення, за цим зразком відформатуйте перший абзац та сьоме речення, використовуючи меню Формат, попередньо виділивши дані фрагменти. Закінчить подані речення.

1. Для форматування абзацу обрали розділ …

2. Для форматування символів обрали розділ…

3. Для вирівнювання абзацу панель інструментів містить значки…

4. Для вибору заливки панель інструментів містить значок…

5. Для зміни кольору символів панель інструментів містить значок…

6. Для зміни шрифту панель інструментів містить значок…

7. Для зміни розміру символів панель інструментів містить значок…



Додаток 2.

Практична робота « Робота з фрагментами тексту».

Завдання для першого варіанту.

Відкрийте документ: Мій комп’ютер/Школа/Весна - свято природи.doc. За поданим зразком відформатуйте текст та, використовуючи операції копіювання, переміщення, вставлення, видалення, внесіть зміни в текст.

Весна - свято природи.

Кучеряві діброви, смарагдові левади й змолоділі поля мліють від радісних симфоній і веселих барв великого свята природи. У густих верболозах поміж плакучих верб, що замріяно полощуть у тихих плесах довгі віти, удень і вночі не втихають закохані соловейки. Мирно воркують лагідні горлиці, тривожно голосять одинокі зозулі. На тоненькій галузці крислатого осокора легенько гойдається округла ремезова колисочка.

Із-за темно-зелених стіжків гордовитого рогозу випливає щаслива качина сімейка. Неповороткий сазан виринув з обжитої ями і вимальовує широкі кола на воді. Метушаться легкокрилі берегові ластівки. З-під похилого куща розлогої шелюги випурхнула блакитна пташка, плавно торкнулася водяного дзеркала – і вже в її довгому дзьобі тріпочеться срібляста верховодка.

У тінистому вільшанику, у вінку крислато-ажурної папороті, яскраво-жовтим букетом пишається болотяне верболіззя. Пишні левади пропахли медовим ароматом. Барвляться на них у веселому танку білі, салатові й голубенькі метелики, з досвітку й до смеркання заклопотано гудуть огрядні джмелі й трудівниці бджоли. Кому не хочеться поласувати духмяним медом з розмаїтого левадного травопілля!

Не скласти ціни скарбам, щедро розсипаним на річкових левадах!



Зразок:
Весна - свято природи.

Кучеряві діброви, смарагдові левади й змолоділі поля мліють від радісних симфоній і веселих барв великого свята природи. У густих верболозах поміж плакучих верб, що замріяно полощуть у тихих плесах довгі віти, удень і вночі не втихають закохані соловейки. Мирно воркують лагідні горлиці, тривожно голосять одинокі зозулі. На тоненькій галузці крислатого осокора легенько гойдається округла ремезова колисочка.

рогозу випливає щаслива качина сімейка. Неповороткий сазан виринув з обжитої ями і вимальовує широкі кола на воді. Метушаться легкокрилі берегові ластівки. З-під похилого куща розлогої шелюги випурхнула блакитна пташка, плавно торкнулася водяного дзеркала – і вже в її довгому дзьобі тріпочеться срібляста верховодка. Кучеряві діброви, смарагдові левади й змолоділі поля мліють від радісних симфоній і веселих барв великого свята природи. У густих верболозах поміж плакучих верб, що замріяно полощуть у тихих плесах довгі віти, удень і вночі не втихають закохані соловейки. Мирно воркують лагідні горлиці, тривожно голосять одинокі зозулі. На тоненькій галузці крислатого осокора легенько гойдається округла ремезова колисочка.
У тінистому вільшанику, у вінку крислато-ажурної папороті, яскраво-жовтим букетом пишається болотяне верболіззя. Пишні левади пропахли медовим ароматом. Барвляться на них у веселому танку білі, салатові й голубенькі метелики, з досвітку й до смеркання заклопотано гудуть огрядні джмелі й трудівниці бджоли. Кому не хочеться поласувати духмяним медом з розмаїтого левадного травопілля!

Не скласти ціни скарбам, щедро розсипаним на річкових левадах!



Завдання для другого варіанту.

Відкрийте документ: Мій комп’ютер/Школа/Весна - свято природи.doc. За поданим зразком відформатуйте текст та, використовуючи операції копіювання, переміщення, вставлення, видалення, внесіть зміни в текст.

Весна - свято природи.

Кучеряві діброви, смарагдові левади й змолоділі поля мліють від радісних симфоній і веселих барв великого свята природи. У густих верболозах поміж плакучих верб, що замріяно полощуть у тихих плесах довгі віти, удень і вночі не втихають закохані соловейки. Мирно воркують лагідні горлиці, тривожно голосять одинокі зозулі. На тоненькій галузці крислатого осокора легенько гойдається округла ремезова колисочка.

Із-за темно-зелених стіжків гордовитого рогозу випливає щаслива качина сімейка. Неповороткий сазан виринув з обжитої ями і вимальовує широкі кола на воді. Метушаться легкокрилі берегові ластівки. З-під похилого куща розлогої шелюги випурхнула блакитна пташка, плавно торкнулася водяного дзеркала – і вже в її довгому дзьобі тріпочеться срібляста верховодка.

У тінистому вільшанику, у вінку крислато-ажурної папороті, яскраво-жовтим букетом пишається болотяне верболіззя. Пишні левади пропахли медовим ароматом. Барвляться на них у веселому танку білі, салатові й голубенькі метелики, з досвітку й до смеркання заклопотано гудуть огрядні джмелі й трудівниці бджоли. Кому не хочеться поласувати духмяним медом з розмаїтого левадного травопілля!

Не скласти ціни скарбам, щедро розсипаним на річкових левадах!




Зразок:
Весна - свято природи.

Не скласти ціни скарбам, щедро розсипаним на річкових левадах!



змолоділі поля мліють від радісних симфоній і веселих барв великого свята природи. У густих верболозах поміж плакучих верб, що замріяно полощуть у тихих плесах довгі віти, удень і вночі не втихають закохані соловейки. Мирно воркують лагідні горлиці, тривожно голосять одинокі зозулі. На тоненькій галузці крислатого осокора легенько гойдається округла ремезова колисочка.

Із-за темно-зелених стіжків гордовитого рогозу випливає щаслива качина сімейка. Неповороткий сазан виринув з обжитої ями і вимальовує широкі кола на воді. Метушаться легкокрилі берегові ластівки. З-під похилого куща розлогої шелюги випурхнула блакитна пташка, плавно торкнулася водяного дзеркала – і вже в її довгому дзьобі тріпочеться срібляста верховодка.



Весна - свято природи.

У тінистому вільшанику, у вінку крислато-ажурної папороті, яскраво-жовтим букетом пишається болотяне верболіззя. Пишні левади пропахли медовим ароматом. Барвляться на них у веселому танку білі, салатові й голубенькі метелики, з досвітку й до смеркання заклопотано гудуть огрядні джмелі й трудівниці бджоли. Кому не хочеться поласувати духмяним медом з розмаїтого левадного травопілля!

Тестова частина .

1. Для вирівнювання абзацу тексту потрібно його виділити і:

А)Скористатися командою Вид / Абзац.

Б)Скористатися командою Формат / Абзац.

В)Скористатися значком відповідної команди на панелі і інструментів.



2. Для зміни розміру шрифту фрагменту тексту потрібно його виділити і:

А)Скористатися командою Вид / Шрифт.

Б)Скористатися командою Формат / Шрифт.

В)Скористатися значком відповідної команди на панелі і інструментів.



3. Для зміни кольору шрифту фрагменту тексту потрібно його виділити і:

А)Скористатися командою Вид / Шрифт.

Б)Скористатися командою Формат / Шрифт.

В)Скористатися значком відповідної команди на панелі і інструментів.



4. Для зміни типу шрифту фрагменту тексту потрібно його виділити і:

А)Скористатися командою Вид / Шрифт.

Б)Скористатися командою Формат / Шрифт.

В)Скористатися значком відповідної команди на панелі і інструментів.



5. Для вибору заливки фрагменту тексту потрібно його виділити і:

А)Скористатися командою Вид / Шрифт.

Б)Скористатися командою Формат / Шрифт.

В)Скористатися значком відповідної команди на панелі і інструментів.



6. Для вибору анімації фрагменту тексту потрібно його виділити і:

А)Скористатися командою Вид / Шрифт/Анімація.

Б)Скористатися командою Формат / Шрифт/Анімація.

В)Скористатися значком відповідної команди на панелі і інструментів.



7. Для швидкого виділення абзацу тексту необхідно:

А) подвійне натискання

Б) потрійне натискання

В) одинарне натискання зліва від тексту

Г) одинарне натискання за натиснутої клавіші Ctrl

Д) одинарне натискання, в іншому місці тексту – одинарне натискання за натиснутої клавіші Shift



8. Для швидкого виділення рядку тексту необхідно:

А) подвійне натискання

Б) потрійне натискання

В) одинарне натискання зліва від тексту

Г) одинарне натискання за натиснутої клавіші Ctrl

Д) одинарне натискання, в іншому місці тексту – одинарне натискання за натиснутої клавіші Shift



9. Для швидкого виділення речення тексту необхідно:

А) подвійне натискання

Б) потрійне натискання

В) одинарне натискання зліва від тексту

Г) одинарне натискання за натиснутої клавіші Ctrl

Д) одинарне натискання, в іншому місці тексту – одинарне натискання за натиснутої клавіші Shift



10. Для швидкого виділення слова тексту необхідно:

А) подвійне натискання

Б) потрійне натискання

В) одинарне натискання зліва від тексту

Г) одинарне натискання за натиснутої клавіші Ctrl

Д) одинарне натискання, в іншому місці тексту – одинарне натискання за натиснутої клавіші Shift



11. Для швидкого виділення будь-якого фрагменту тексту необхідно:

А) подвійне натискання

Б) потрійне натискання

В) одинарне натискання зліва від тексту

Г) одинарне натискання за натиснутої клавіші Ctrl

Д) одинарне натискання, в іншому місці тексту – одинарне натискання за натиснутої клавіші Shift



12. Щоб скопіювати фрагмент тексту, потрібно:

А) виділити його, відкрити контекстне меню, скористатися командами копіювати та вставити

Б) виділити його і виконати дії: Правка / Копіювати, Правка/Вставити.

В) виділити його і виконати дії: Правка / Замінити.

Г) виділити його і натиснути комбінації з клавіатури Ctrl+X, Ctrl+V

13. Щоб перемістити фрагмент тексту, потрібно:

А) виділити його, відкрити контекстне меню, скористатися командами копіювати та вставити

Б) виділити його і виконати дії: Правка / Вирізати, Правка/Вставити.

В) виділити його і натиснути комбінації з клавіатури Ctrl+C, Ctrl+V

Г) виділити його і натиснути комбінації з клавіатури Ctrl+X, Ctrl+V

14. Щоб видалити фрагмент тексту, потрібно:

А) виділити його, відкрити контекстне меню, скористатися командою видалити

Б) виділити його і виконати дії: Правка /Видалити.

В) виділити його і виконати дії: Правка / Очистити.

Г) виділити його і натиснути клавішу Delete

Додаток 3.

Група тестів «Вибір одного».

1.Текстовий редактор Word відноситься до

А) службових програм

Б) стандартних програм

В) утиліт

Г) програм Microsoft Office

2. Комп’ютерна програма призначена створювати й редагувати тексти, а також переглядати їх на екрані, друкувати та шукати потрібну інформацію називається

А) графічний редактор

Б) текстовий редактор

В) табличний процесор



3.Виправлення помилок і внесення змін в текстовий документ - це

А) редагування

Б) форматування

В) копіювання

Г) режим вставка-заміна

4.Надання тексту документу певного вигляду - це

А) редагування

Б) форматування

В) копіювання

Г) режим вставка заміна

5. Програму Microsoft Word можна відкрити такими способами:

А) за допомогою команди головного меню Пуск / Програми / Microsoft Word

Б) за допомогою ярлика програми, розміщеного на робочому столі Windows

В) знайти і запустити word.exe

Г) будь-яким з перелічених способів

6. При форматуванні символу у текстовому редакторі можна задати:

А) лише його колір

Б) розмір і колір шрифту

В) розмір, накреслення, гарнітуру та колір

Г) лише гарнітуру

7. Команди меню Файл програми Microsoft Word призначені для:

А) настроювання програми

Б) роботи з документами

В) роботи з вікнами документа



8. Текстові редактори призначені для:

А) лише для набору тексту

Б) лише для форматування документів

В) для набору, редагування та форматування документів

Г) лише для редагування тексту

9. Для вирівнювання абзацу тексту потрібно його виділити і:

А) скористатися командою Вид/Абзац

Б) скористатися командою Формат/Абзац

В) скористатися командою Правка/Абзац



10. Для зміни розміру шрифту фрагменту тексту потрібно його виділити і:

А) скористатися командою Вид/Шрифт

Б) скористатися командою Правка/Шрифт

В) скористатися значком відповідної команди на панелі і інструментів



11. Для зміни кольору шрифту фрагменту тексту потрібно його виділити і:

А) скористатися командою Правка/Шрифт

Б) скористатися командою Формат/Абзац

В) скористатися значком відповідної команди на панелі і інструментів



12. Для зміни типу шрифту фрагменту тексту потрібно його виділити і:

А) скористатися командою Вид/Шрифт

Б) скористатися командою Формат/Шрифт

В) скористатися командою Правка/Шрифт



13. Для вибору заливки фрагменту тексту потрібно його виділити і:

А) скористатися командою Вид/Шрифт

Б) скористатися командою Формат/Абзац

В) скористатися значком відповідної команди на панелі і інструментів



14. Для вибору анімації фрагменту тексту потрібно його виділити і:

А)Скористатися командою Вид/Шрифт/Анімація

Б)Скористатися командою Формат/Шрифт/Анімація

В)Скористатися значком відповідної команди на панелі і інструментів



15. Для швидкого виділення абзацу тексту необхідне:

А) подвійне натискання

Б) потрійне натискання

В) одинарне натискання зліва від тексту

Г) одинарне натискання за натиснутої клавіші Ctrl

16. Для швидкого виділення рядку тексту необхідне:

А) подвійне натискання

Б) потрійне натискання

В) одинарне натискання зліва від тексту

Г) одинарне натискання за натиснутої клавіші Ctrl

17. Для швидкого виділення речення тексту необхідне:

А) подвійне натискання

Б) потрійне натискання

В) одинарне натискання зліва від тексту

Г) одинарне натискання за натиснутої клавіші Ctrl

18. Для швидкого виділення слова тексту необхідне:

А) подвійне натискання

Б) потрійне натискання

В) одинарне натискання зліва від тексту

Г) одинарне натискання за натиснутої клавіші Ctrl

Д) одинарне натискання, в іншому місці тексту – одинарне натискання за натиснутої клавіші Shift



19. Для швидкого виділення будь-якого фрагменту тексту необхідне:

А) подвійне натискання

Б) потрійне натискання

В) одинарне натискання зліва від тексту

Г) одинарне натискання за натиснутої клавіші Ctrl

Д) одинарне натискання, в іншому місці тексту – одинарне натискання за натиснутої клавіші Shift


  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка