Рішення сперечань, конфліктних ситуацій



Дата конвертації29.04.2016
Розмір46.2 Kb.
Виховна година

Співробітництво краще за конфлікт

http://kuncevo.ucoz.ru/klas_keriv/draka.jpg

Мета.

1.Формувати в учнів початкові знання й уміння, необхідні для ненасильницького рішення сперечань, конфліктних ситуацій.

2. Виховувати почуття впевненості в собі і соціальної терпимості – основ культури і права людини.

Обладнання. Ілюстрація «Ослики» - на кожну парту; таблиця з прислів’ями, вірші для читання в класі; «спорядження» листоноші.

Хід уроку

І. Організація класу. Робочий настрій учнів.

А)Відкриття уроку (виконання пісні «Усмішка», обговорення значення посмішки для кожної людини).

- Чому ми кажемо, що дружба «починається з усмішки»? Що ви відчуваєте , коли вам хтось усміхається? Б) Розсаджування учнів ближче один до одного у коло.

ІІ. Активізація знань, отриманих на попередніх уроках.

А) Вступне слово вчителя.

- Давно, діти, не збиралися ми таким тісним колом, щоб поговорити про наші інтереси, свої права й обов’язки. Позаду веселі літні канікули. Про що цікаве, нове ви довідалися, з ким зустрічалися?

- А хто з вас знає, як спілкуються між собою люди з різних далеких країн? А ще вони пишуть, шлють один одному листи. Хто ж розносить ці листи? Б) Гра «Пошта». (Вибирається листоноша. Він надягає спеціальну шапку з написом «Пошта» і сумку через плече. В руці у нього дзвіночок). Учитель. Назвіть, діти, яку- небудь державу. Листоноша. Дінь-дінь. Пошта. Учитель. Звідкіля і куди? Листоноша. З Кунцева в Англію( Японію, Америку…) Учитель. А хто мешкає в Англії? Листоноша. Англійці.

( Далі роль листоноші передається наступному гравцю, а діти називають іншу державу. Наприкінці гри вчитель направляє пошту знову в Україну).

ІІІ. Засвоєння нових знань.

А) Повідомлення теми і мети уроку

- Після довгої подорожі ми повернулися додому. Хто ж зустрів вас тут?

- Ви скучили? А давайте скажемо відверто: чи завжди нам добре в дворі, у школі, вдома?

- А як ви думаєте, чому між людьми, іноді навіть найближчими , бувають сварки, образи? Узагалі, чому сваряться люди?

- От сьогодні, діти, ми і спробуємо з вами вирішити, як можна уникнути сварок, образ, конфліктів. Але для початку давайте подивимося на це як би збоку.

Б) Інсценівка вірша С. Михалкова «Барани».

Ведучий. По крутой тропинке горной Шел домой барашек черный. И на мостике горбатом Повстречался с белым братом… И сказал барашек белый:

Баранчик Білий.

Братец, вот какое дело: Здесь вдвоем нельзя пройти – Ты стоишь мне на пути.

Ведучий.Черный брат ответил:

Баранчик Чорний.

- М-е-е. Ты в своем , баран, уме?

Пусть мои отсохнут ноги,

Не сойду с твоей дороги!

Ведучий. Помотал один рогами, Уперся другой ногами… Как рогами не крути, А вдвоем нельзя пройти.

Сверху солнышко печет, А внизу река течет. В этой речке утром рано… Утонули два барана. Усе б нічого, якби іноді на таких упертих баранчиків не були схожі наші діти, а іноді, на жаль, і дорослі. І через те, що люди чи не можуть, чи не хочуть зрозуміти один одного, поступитися, простити, виникають сварки, образи, конфлікти, навіть бійки. А коли сваряться відразу цілі народи, то бій йде вже на смерть – виникають війни. Давайте послухаємо, що нам розкажуть про це діти. В) Слухання та обговорення конфліктних ситуацій, описаних у творах письменників.

Хіба це клас? Нема ні миру, ні любові – Розтанули і звезли вмить. Розбив Віталик носа Вові, І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Галі, Погане слово хтось сказав. Пішла біда гуляти далі… Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Таню за косичку, Вона ображена мовчить, З книжками скинули поличку… Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б’ються І прозиваються весь час, Де над бідою всі сміються… Скажіть мені, хіба це клас? С. Махотін

Г) Психологічна хвилинка. - А тепер, діти, закрийте очі й спробуйте згадати свою найбільшу образу, сварку. Може, із другом ( подругою), може, із братиком, з мамою. Але обов’язково розкажіть, як потім з цієї сварки ви «вийшли».

Д) Розглядання ілюстрації «Ослики». Обговорення. - Розгляньте ілюстрації. Подумайте, у якій послідовності їх треба розташувати? Що відбулося з осликами? Про що вони задумалися? Чи правильно висновок зробили? Доведіть свою правоту.

(Ілюстрація додається)

Е) Висновок. Отже, коротко узагальнюючи ваші сьогоднішні відповіді, я думаю, можна зробити правильний висновок:

- дружити краще, ніж сваритися;

- треба завжди шукати такі шляхи, щоб уникнути образ і сварок;

- ніколи сам не роби того, чого б не хотів, щоб зробили тобі.

( Учитель відкриває дошку, на якій плакат. Діти читають, вчать напам’ять). Якщо дружбою дорожити, можна сперечатися і дружити.

ж) Рішення задач Г. Остера з книги «Ненаглядний посібник з математики»

- Підсумок нашого уроку можна скрасити веселою хвилинкою, а гумор, жарт, як відомо, часто допомагає уникнути сварок. Пропоную спробувати вирішити цікаві задачки Г. Остера. Задачка №1. Вовочка 10 разів смикнув за кіску Машу, 5 разів - Дашу,7 разів – Клаву і 1 раз , помилково, завуча Маргариту Іванівну. Запитується: скільки разів смикав за кіски Вовочка, і що тепер йому за це буде? Задачка №2. Повертаючись додому з кіно, Вовочка штовхнув 9 дівчаток і підставив підніжку 11 дівчаткам. Половина дівчаток, скривджених Вовочкою, заревіла. А інша половина погналася за Вовочкою і надавала йому по шиї. Скільки разів Вовочка одержав по шиї?

- Що хотів висміяти в цих задачах Г. Остер? Чому сваряться хлопчики і дівчатка? Чи можна уникнути сварок, образ? Як? Як потрібно спілкуватися один з одним?

ІV.Підсумок уроку. Наш урок підійшов до кінця. Але почата розмова, звичайно, не закінчена. І мені хочеться, щоб після сьогоднішнього уроку ви по-новому оцінили свої відносини з друзями, із близькими; щоб жили за законами народної мудрості. ( вивішуються плакати з написаними прислів’ями).

Сварка до добра не доводить.

Бійкою правий не будеш. 


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка