Рішення мотивів різних за формою дерев у декоративній композиції «Ліс моєї фантазії». Мета: допомогти учням усвідомити різноманітність і неповторність природних форм поглиблювати навички у їх декоративній трактовці



Скачати 58.57 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір58.57 Kb.
Тема: Стилізоване рішення мотивів різних за формою дерев у декоративній композиції «Ліс моєї фантазії».

Мета: допомогти учням усвідомити різноманітність і неповторність природних форм.

поглиблювати навички у їх декоративній трактовці;

- навчити учнів аналізувати природні форми , їх конструктивні особливості;

удосконалювати навички характеру і будови предметів на площині;

формувати полікультурну компетентність;

- розвивати спостережливість, образне мислення, уяву, художній і естетичний смак;

виховувати толерантність, повагу до оточуючих,любов і бережливе ставлення до природи.

Зоровий ряд: репродукції картин І. Шишкіна, Федотова, дитячі роботи;

зразки вчителя.



Обладнання : фарби, кольоровий папір, клей, ножиці,серветки, палітра.

Музичний супровід: «Мрії про майбутнє» В. Моцарта, П.І. Чайковський «Жовтень », М. Джексон «Пісня землі».

ПЕРШИЙ МІНІ – МОДУЛЬ

  1. Оргмомент.

  1. Привітання.

Доброго ранку Вам! Доброго ранку нам! Доброго ранку всім!

  1. Перевірка готовності до уроку.

  2. Запис д/з :

Учням високого рівня: підготувати репродукції картин художників – кубістів;

Достатнього рівня : принести геометричні тіла.

II. Повідомлення теми, мети уроку.

Стилізоване рішення мотивів у декоративній композиції.



  • Які слова вам незнайомі? (стилізоване – спрощене, мотиви – елементи – пояснює вчитель).

  • Що ви очікуєте від свого сьогоднішнього заняття?

  • Чому повинні навчитися?

Епіграфом до уроку служать слова:

Різнобарвна осінь заховала

Тінь під свої віти.

Розпустила довгі коси

Й випустила в небо вітер.

III. Активізація пізнавальної діяльності.



  1. Учні прослуховують і переглядають слайд-шоу під музику

В. Моцарта «Мрії про майбутнє».

  • Відчуйте, як австрійський композитор зміг настільки чуттєво передати осінь.

Так, поздним хладом пораженный,

Как бури слышен зимний свист,

Один – на ветке обнаженной,

Трепещет запоздалый лист.

  1. Створення таблиці «Основні і похідні кольори». Малюємо листя.

  • Чи знаєте ви, що насиченість осіннього листя залежить від того, яка стоїть погода?

  • А що по цьому питанню говорять біологи?

1 учень Якщо осінь довга, дощова, то від великої кількості води листя буде невиразним.

2 учень А коли холодні ночі чергуються з сонячними днями – осіннє листя буде яскравим.

  1. Практична робота учнів у техніці «оттіск».

А) Тихо падає, кружляє,

Стежку золотом вкриває.



(лист)

Б) На дорозі лежить квітка,

Пелюстки згортає,

Я хотів її підняти,

А вона злітає.

(метелик)

IV Демонстрація дитячих робіт.

V Попередній підсумок.


  • З яким твором В.Моцарта ми познайомились ? («Мрії про майбутнє»).

  • Які кольори називають основними? (жовтий, червоний,синій).

  • Чому саме?

  • Яку техніку використовували при друкуванні листочка, метелика? (оттіск).

Другий міні – модуль.

Епіграф.


Якщо бачиш на картині намальована ріка,

Чи ялинка вкрита снігом,

Чи чарівний світ садка,

Може снігова лавина, або поле чи шалаш,

Пам'ятай , що ця картина називається – пейзаж!

  1. Новий матеріал.

  1. Бесіда вчителя.

  • Як своїми словами передати поняття «пейзаж»? (зображення природи).

  • Пейзажі бувають різними за характером, технікою виконання, мотивами.

  • А які саме елементи будемо зображувати ви дізнаєтесь, давши правильні відповіді .

  1. Практична робота учнів під керівництвом вчителя. (Відгадуємо загадки, зразу зображуємо дерева).

Стрімко вибігли на гору

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски,

Звуть цих подружок .



( берізки).

Сини в шапках, а батько – ні.



(дуб)

У вінку золотолистім

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.

(горобина).

Зимою і літом, однакова цвітом.



( ялинка).

  • Чим вони відрізняються від інших природних форм?

  • Як одним поняттям можна об'єднати всі відповіді (дерево).

Відкриваємо стовбур дерева на дошці.

  1. Робота в парах (під музику П.І.Чайковского)

Учні на контурі дерев клеють листя, створюючи декоративну композицію.

Інструктаж з ТБ при роботі в техніці аплікації.



  1. Фізхвилинка.

  2. Вирізаємо листочки метелика з першого міні – модуля.

  3. Екскурс в картинну галерею. Робота над картиною.

  • Одним із засновників «пейзажу настрою» був великий російський художник – Іван Шишкін.

а) Чому золотий колір вабить нас? (це колір сонця).

б) Де знаходиться сонце? (за спиною художника).

в) Як намальоване листя? (за лінією горизонту).

г) Як намальоване листя? (дрібними мазками, крапками).

д) Художник зобразив природнє угрупування древесної, чагарникової, травянистої рослинності, де присутня ярусність. Дайте відповідь, що намальоване на картині? (ліс).

7. Демонстрація дитячих робіт.

8. Попередній підсумок.

- Чим дерева відрізняються від інших природних форм? (один стовбур,гілки).

- Чому ми не плутаємо назви дерев? (кожне має свою форму, розмір, колір,форму листя).

Третій міні – модуль.

Епіграф.


Моя Земля – планета – з плоті і крові.

Згуртуй своїх дітей для щастя і любові!

  1. Сприйняття пісні М. Джексона «Пісня землі» (кліп).

  2. Бесіда.

  • Чому пісня має таку назву?

  • До чого закликав М. Джексон? Про що мріяв?

  1. Створення композиції «Ліс моєї фантазії» учнями за вибором композиції, техніки виконання.

  2. Методичні рекомендації вчителя.

  3. Рефлексія.

  4. Демонстрація дитячих робіт.

  5. Підсумок уроку.

Доповнюємо панно:

а) викладаємо планету Земля – «Бумеранг» (вчитель звертається до учнів, клас відповідає):

- мені більше сподобалось…….

- вирубка дерев на планеті призведе …………

- листя не бажано спалювати тому, що……

- природу потрібно зберігати і збагачувати тому, що……

Якщо ви досягли своєї мети – прикрасьте наше дерево.

Передайте побажання, виклавши метеликів на панно.

Учитель:

Вірш С.Павленка.

Коли де-небудь квітку бачу,

«Зірви!» - кричить мені, аж плаче.

Повз деревце іду зелене,

«Зламай!» - схиляється до мене.

В гніздечку пташечку стріну в гаї,

«Зжени - мерщій!» - мене благає!

«Забий!» - з болота жаба просить,

«Замуч!» - цвіркун сюркоче в просі.



  • Чи сподобався вам цей вірш?

  • Я пропоную інший.

Коли де бачу, квітки очі,

«Люби мене!» - вона шепоче.

Повз деревце іду зелене,

«Привіт!» - схиляється до мене.

В гніздечку пташку стріну в гаї,

Питає пташка: «Як ся маєш?»

«Спочинь!» - з болота жаба просить,

«Всміхнись!» - цвіркун сюркоче в просі.

Який же світ кругом чудовий!

Додому йду в добрі й любові!



-Дякую Вам за урок. Бажаю здоров'я, щастя, наснаги.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка