Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами



Скачати 48.99 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір48.99 Kb.
#26534
ТипУрок
Урок української мови

в 5 класі на тему

«Речення з однорідними членами.

Кома між однорідними членами»

Вчитель української мови і літератури

Кременецька Наталія Леонідівна



Тема. Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами речення

Тема – девіз: Бережіть, як ниву хлібну, рідну мову, діти.

Мета: поглибити знання учнів про однорідні члени речення, розділові знаки при них, вчити використовувати у мовленні члени речення

Розвивати культуру усного і писемного мовлення, логічне мислення, пам'ять, увагу, уяву, спостережливість, творчі здібності учнів

Виховувати любов до рідної мови, її краси і милозвучності

Тип уроку. Формування нових знань

Обладнання: підручник, таблиця «Розділові знаки при однорідних членах речення», картки – інформатори, індивідуальні картки, збірки поезій В. Сосюри, М. Рильського, грамзапис

Метод: словесний, критичного мислення(інтерактивна вправа «Ажурна пилка»), метод вправ, гра, робота в групах

Хід уроку

Ι Організаційний момент


  1. Слово вітання

  • Добридень, шановна родина! Ні, я не помилилась, сказавши саме так, бо думаю,що сьогоднішній урок – це ще одна сходинка до нашого зближення, до родинного єднання

  1. Молитва про мову (проговорюємо хором)

  • Діти, в давнину, перед тим, як починати якусь роботу, люди молились. Отож і ми давайте почнемо свій урок з молитви про мову.

Єдина і свята

Пречиста Діво Мово,

У полум’ї свічок

Прийди в наші серця

Навчи молитись нас

Блакитно й калиново

Навчи чудових слів,

Яким нема кінця!



  • А тепер, діти, тихесенько сідайте і почнемо працювати. Сподіваймося, що ця чудова молитва допоможе нам і навчить чудових слів, яким нема кінця

ΙΙ Мотивація навчальної діяльності

  1. Читання мовчки

Вивчайте мову українську,

Прекрасну, милу і чудову,

Як материнську ніжну колискову

Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну.



  • А тепер давайте зачитаємо строфи із вірша вголос (О. Олесь «Рідна мова» )

  1. Бесіда за змістом вірша

  • Діти, а про що цей вірш? (про мову)

  • А якими самими красивими словами оспівує поет у вірші мову? (слова прикріплюються на дошку у вигляді ромашки)

Учитель. Ромашка – символ ніжності і доброти. Наша мова така ж ніжна, як і пелюстки ромашки.

  • Діти, а може хто з вас скаже, як називаються ці слова?(Це однорідні члени речення)

ΙΙΙ Повідомлення теми, мети, завдань уроку

  • Отже, сьогодні і тема нашого уроку « Однорідні члени речення. Кома між однорідними членами речення» (Запишіть, будь ласка, в зошит)

Сьогодні на уроці ми будемо визначати однорідні члени речення, правильно читати речення з однорідними членами, ставити розділові знаки в реченнях з однорідними членами.

  • А зараз давайте зачитаємо девіз нашого уроку: «Бережіть як ниву хлібну, рідну мову, діти»

  • А епіграфом нашого уроку будуть слова

Звучи, рідна мово,

На землі рідній. Мово моя, українська,

Мово моя, материнська,

Мова рідна квітуй і шануйся!



  • Діти, всі ми з вами громадяни нашої незалежної держави України. Наша рідна мова – українська. Вона одна з наймилозвучніших мов у світі (займає друге місце після італійської). Ви повинні знати свою мову, любити її, вивчати.

ΙV Сприймання й усвідомлення учнями навчального матеріалу

  1. Інтерактивна частина уроку проводиться шляхом застосування технології «Ажурна пилка»

  2. Тестування (підготовлене одним з учнів самостійно)

V Виконання практичних завдань

Слово вчителя



  • Діти, а ви знаєте, що наша ромашка, крім того, що ніжна квітка, ще й чарівна. Сьогодні вона може засяяти різними барвами. А допоможете в цьому їй ви. На кожній пелюсточці є завдання. І засяє вона, коли ви правильно виконаєте ці завдання

Робота в групах

1 група.

Запишіть речення, визначте однорідні члени речення. Яким членом речення вони виступають. Поясніть розділові знаки

Наша мова бринить ніжно, дзвінко, мелодійно. Я люблю свою прекрасну і чарівну мову.

2 група.

Запишіть строфу із вірша. Підкресліть однорідні члени речення і слова, до яких вони відносяться. Накресліть схеми.

Барвінково, волошково

В небі світиться зоря.

Починайте рідне слово

Зі сторінки «Кобзаря»



3 група.

Доповніть речення однорідними членами, поставте розділові знаки, визначте, якими членами речення є однорідні члени

Ми живемо в Україні і любимо її гарну …

Біля нашої школи ростуть …

Більше слухай …

Психоемоційна релаксація


  • Діти, з початкових класів ви вивчаєте три мови: українську, російську, англійську

  • Діти, а хто для вас найдорожча людина у світі?(Мама)

  • Назвіть мені, будь – ласка, слово мама англійською мовою. (mother)

  • А українською мовою (мама, матуся, матінко, нене, ненько, мамуся, мамочко)

  • Ось бачите, наскільки багата наша мова синонімами

  • А зараз сядьте рівненько, розслабтесь, заплющіть очі і згадайте свою маму. Якою ви її уявляєте?(Ласкаві очі, чарівна посмішка, лагідні руки, ніжний погляд)

  • Ось така чарівна і лагідна, як мама і наша рідна мова. Материнська мова свята і неповторна.

  1. Творча робота

  1. Складіть сенкен «Мова»

  2. Напишіть твір – мініатюру про мову

  3. Випишіть зі збірок поезій В. Сосюри, М. Рильського рядки, присвячені мові

Оцінювання, само оцінювання

VΙ Диференційоване домашнє завдання

Вивчіть параграф 16

Виконайте вправу 147

Інсценування гуморески П.Глазового «Учення – світ»



  • Діти, а ви, мабуть, знаєте, що наш народ веселий і жартівливий. І був би мінус нашому уроку, якби ми з вами трохи не пожартували.

Вашій уяві пропонується гумореска П.Глазового «Учення – світ»

Зубрить дід англійську мову

Хоч йому вже близько ста

З словником казки дитячі

Потихесеньку чита.

Гей, о'кей, май діа бабо

Раз повів він мудру річ.

Баба злиться: «Що це значить?»



  • Постав валянки у піч.

Вранці баба діда будить.

Ге, о'кей, шурляй, мурлі



Дід питає: - Що це значить?

  • Правий валянок згорів

Коментар учителя

  • Діти, бажаю вам досконало знати всі мови, які ви вивчаєте, бо цього вимагає сьогодення. Нашій країні потрібні високоосвічені, розумні люди. Але рідну мову ви повинні любити, вивчати і знати найкраще.

Сьогодні на уроці ми добре попрацювали: складали сенкен, писали твори, працювали з поезіями, співали, жартували і в той же час:

  • Яку тему ми вивчали?

  • Які члени речення бувають однорідними?

  • Які розділові знаки ставляться при однорідних членах речення?

  • Чи завжди ставиться кома?

  • Діти, а давайте ще раз звернемося до епіграфа нашого уроку ( зачитуємо хором).

  • А тепер покажіть мені свій настрій.

«Настрій від уроку»

Скачати 48.99 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка