|
Психологія управління в організації
|
Дата конвертації | 31.03.2016 | Розмір | 37.72 Kb. |
|
Питання до іспиту з дисципліни
“Психологія управління в організації”
Тема 1
-
Управління як соціальне явище.
-
Роль та місце психологічних та етичних знань в менеджменті.
-
Предмет та завдання психології управління в організації.
-
Проблеми структури та змісту психології управління в організації.
-
Функції психології управління в організації.
-
Формування психологічних знань про управління в організації теорії управління.
-
Психологічні основи сучасної системи поглядів на менеджмент.
-
Історія розвитку психології управління як науки.
-
Сучасний стан та перспективи розвитку психології управління в організації.
-
Порівняльний аналіз розвитку психології управління в організації у західній та вітчизняній науці.
-
Становлення особистісно-психологічного підходу у психології управління.
-
Теорії особистості та їх використання в психології управління.
-
Індивідуально-психологічні та психофізичні властивості особистості та їх врахування в системі управління.
-
Типи темпераменту, їх прояви в діяльності керівника та підлеглих.
-
Психічні процеси особистості та їх врахування в системі управління.
-
Особливості поведінки особистості у групі (статус, позиція, роль).
Тема 2
-
Управління працею. Предмет та завдання психології праці в управлінні організацією.
-
Менеджмент сприятливих умов праці людини як головна функція психології праці.
-
Функціональні стани людини в праці.
-
Професійна діяльність людини.
-
Психологічні основи профвідбору.
-
Самоменеджмент керівника. Тайм-менеджмент.
-
Проблема стресу в діяльності менеджера.
-
Професійне вигорання менеджера.
-
Менеджмент адаптації співробітників до умов організації.
Тема 3
-
Управління людьми. Управління людськими ресурсами як психологічна проблема.
-
Керівник як об’єкт психологічного дослідження. Теорії лідерства.
-
Функції та ролі лідерства (керівництва).
-
Психологічні типи керівників.
-
Якості та риси керівника.
-
Професіоналізм керівника.
-
Авторитет керівника.
-
Психологія особистості підлеглого.
-
Лідерство та керівництво в управлінській сфері.
-
Психологічні особливості стилів керівництва.
-
Модель управлінської сітки Р.Блейка та Дж. Моутона.
-
Теорія стилів менеджменту І. Адізеса.
-
Проблема лідерства в теорії стилів менеджменту І. Адізеса.
-
Неправильні стилі менеджменту в теорії стилів менеджменту І. Адізеса.
-
Поняття «взаємодоповнююча команда» в теорії стилів менеджменту І. Адізеса.
-
Делегування повноважень керівником.
-
Мотивація як функція менеджменту
-
Теорії мотивації.
-
Комунікація як ключова функція управління людьми.
-
Особистісно-психологічні основи комунікативної компетентності керівника.
-
Етико-психололічні основи ділових взаємин керівника з підлеглими.
-
Психологія ділового спілкування в управлінні.
-
Способи ділового спілкування.
-
Моделі ділового спілкування. Трансакційна модель ділового спілкування.
-
Невербальне ділове спілкування. Невербальна діагностика.
Тема 4
-
Теорії організації.
-
Модель організації 5 рівня управління.
-
Соціально-психологічна характеристика організації.
-
Аксіологічні основи управління в організації.
-
Відповідальність як методологічна основа етики та психології управління організаціями.
-
Інституалізація етико-психологічних основ діяльності організації.
-
Соціокультурні та етнопсихологічні особливості управління організацією.
-
Американська модель управління в організації.
-
Японська модель управління в організації.
-
Гендерні засади ділових відносин в організації.
-
Менеджмент корпоративної культури.
-
Психологічна структура управлінської діяльності
-
Функції управління (менеджменту) та їх психологічний зміст.
-
Управління як комунікативна проблема в діяльності організації.
-
Соціальна група як основа діяльності організації.
-
Колективізм та індивідуалізм в організації.
-
Комунікативно-психологічні засади формування та розвитку соціальних груп в організації.
-
Формування команди.
-
Психологія конфліктів в організації та їх вирішення. Управлінські конфлікти.
-
Комунікація “організація – зовнішнє середовище”.
-
Проблеми соціально-психологічної ефективності комунікації в організації.
-
Проблеми процесу та результату нововведень в організації.
-
Подолання психологічних бар’єрів в процесі впровадження інновацій.
-
Психологічні засади організації рекламної діяльності організації.
-
Психологічні основи формування іміджу організації та персоналу.
|
|
|