Пропливає осінь на хмарині сірій



Скачати 46.67 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір46.67 Kb.
Копійка Валентина Миколаївна, 2 клас

Тема: Пропливає осінь на хмарині сірій

Мета: створити у дітей піднесений настрій, викликати захоплення красою осінньої природи, розвивати вміння передавати свої почуття і спостереження засобами драматизації, влучними висловами. Визначити почуття доброти, любові до природи.
Місце проведення: шкільний сад.
Обладнання: чарівна скринька, дзвіночок, портрет В.О.Сухомлинського, кошик із яблуками.
Хід уроку
І. Організація класу.
(На дошці слова: фантазувати, розвивати мовлення, учитися добру.)

  1. Слово вчителя:

  • Який сьогодні день?

  • Чи нагадує вам ця дата про щось важливе?

В цей день 92 роки тому народився видатний педагог-письменник, наш земляк В.О. Сухомлинський. В пам'ять про нього у нас зараз проходить тиждень, присвячений його таланту. Як В. Сухомлинський, більш ніж пів століття тому водив своїх вихованців на уроки під голубим небом, так і ми продовжуючи цю традицію теж сьогодні проведемо такий урок не в класі, а в нашому шкільному садку. На цьому уроці ми з вами будемо (слова на дошці діти читають) фантазувати, розвивати мовлення і вчитися добру.

2. Організований вихід до шкільного саду.

- Ви любите ходити в готі7 Тож ж і ми сьогодні ідемо в гості до однієї чарівниці. Хто вона така ви дізнаєтесь із-загадки, яка залетіла до нас в клас ось на цьому листочку, вітерець-пустунець його приніс.

Загадка

У гаях, садках блукає,

В жовті шати дерева вдягає,

Золотисту стелить постель-

Жде сестрицю білу в гості.


  • Отже ми йдемо в гості до… (оселі)

  • А як треба вести себе в гостях, щоб все почути, побачити?


ІІ. Робота над темою уроку.


  1. Бесіда. Подивіться навколо.

  • Як осінь нас зустріла?

  • Яка буває осінь? (рання, середня, пізня)

  • Яка зараз осінь? (рання)

  • Що характерно для ранньої осені? (ще багато зелені).

Вересень зеленим

Осінь залишила,

Бо в траві високій

Пензлика згубила.



  • Але пройде ще декілька днів і все навкруги вкриється позолотою і наш куточок мрії стане неначе писанка.

  1. Декламування віршів про осінь. Бесіда за змістом.

Діти, осінь навкруги приховала безліч дивинок, а щоб вона нам їх відкрила давайте задобримо її гарними віршами. (Учні читають).
Українська осінь
Завітала осінь до нас в Україну.

Одягала в червоне намисто калину.

Українська осінь-це пишні жоржини,

Айстри різнобарвні, горішки ліщини.

Буряки цукрові, кукурудза стигла,

Гарбузи медові, різнії повидла.

Варення, «соління, гриби в маринаді…

Тобі щедра осінь всі у нас раді,

І білочка в лісі, і в садочку квіти,

І горобчик в полі , і дорослі й діти

Як швидко літо проминуло
Як швидко літо проминуло!

Прийшла осінняя пора,

Немов на крилах полинуло,

Кохане літечко з двора!...

Садок марніє потихеньку

Пожовклі падають листки,

Вітрець не віє, вже тепленько,

Жене понурії хмарки.

Посох горошок на городі,

Мачок вже цвіт давно згубив,

Високий соняшник на грядці

Журливо голову схилив.

  • Який настрій викликав цей вірш? (Веселий)

  • Яка тут осінь?

  • А який настрій викликав у вас цей вірш? (Сумний)

  • А хто ж допомагає осені ось так порядкувати? (Брати-місяці, вітер, сонечко, дощик, туман)

  • Чому7 Скрізь?

  • Як ви думаєте, задобрили ви осінь?

То напевно час уже й осінні дивинки пошукати. У вас є декілька хвилин, ви можете розійтися по нашому садку, включити свою фантазію і пошукати, що ж осінь для нас ще приготувала. Але щоб дивинки знайти, то як це все треба робити? (Обережно, тихо, і бути дуже спостережливим). По дзвіночку всі приходять і складають мовні дивинки у ось цю чарівну скриньку.

  1. Спостереження. Складання речень за спостереженням.

  • Діти приходять, кладуть руку на чарівну скриньку і складають у неї мовні дивинки речення.



ІІІ. Хвилинка відпочинку.


  • А як сонечко допомагає осені? (золотить листочки, допомагає достигнути фруктам у садах).Приносить бабине літо. Давайте разом із сонечком відпочинемо. (Діти стають в коло і виконують рухи).

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали-сіли, встали-сіли,

Бачите, як звеселіли!

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю закликати.

Нумо разом, нумо всі

Потанцюєм по траві.


IV. Колективне спостереження за деревами.
1. Вірш М. Познанської читає учень.

Хто в хустинці червоненькій

Став у лісі між дубів?

Може дівчинка маленька

Назбирать прийшла грибів7

Ні, не дівчинка там стала.

Горобина виростала,

Ту хустину гаптувала

Щедра осінь золота.


  • Подивіться на це дерево. Як це осінь гаптувала хустину?




  1. Слухання вірша Г.Бойка.

Ясне сонце не гріє.

Холодок повіва.

Засихає, жовтіє

На узліссі трава.

Осипаються клени,

Листя з дуба летить…,

Лиш ялинка зелена

Серед саду стоїть.



  • Чому ялинка не скидає свого вбрання? А це що, звідки взялися листочки і ягідки на ялинці? (Фантазія дітей)

  • Це напевно наші берізки вирішили подарувати листочки ялинці, щоб позолотити її.




  1. Слухання вірша «Берізки»

Біля школи берізки стояли.

Вранці ясне сонечко зустрічали.

У берізок платтячка біленькі,

А листочки в них золотенькі.

Ви, ростіть берізки, виростайте,

Рідну нашу школу прикрашайте.

І не тільки ялинці, а й матінці – землі дарують своє листя дерева, а для чого?
V. Підсумок уроку

- В кого ми були в гостях?

- Які ж дивинки приготувала для вас осінь?

- Чи сподобався вам подарунок осені? (Яблука)




V. Домашнє завдання
- Дома напишете оповідання, казку чи можливо хто складе вірш про осінь та дивинки. Гарно оформите у вигляді книжечки, проілюструєте малюнками (Показую зразки).


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка