Програма «Обдарована особистість» Додаток Заходи на виконання програми «Обдарована дитина»



Сторінка1/6
Дата конвертації11.04.2016
Розмір1.03 Mb.
  1   2   3   4   5   6
Зміст

1. Робота з обдарованими дітьми: здобутки, проблеми, пошуки………………...4

Діяльність відділів (управлінь) освіти……………………………………......4

Навчальні заклади в системі роботи з обдарованими дітьми…………….....7

Учитель і обдаровані діти…………………………………………………….12

Підвищення кваліфікації педагогічних кадрів…………………………...….15

Методичний супровід роботи з обдарованими дітьми…………………......19

2. Невикористані резерви………………………………………………………......21

3. Рекомендації……………………………………………………………...……....22
Додатки
Додаток 1. Система роботи з обдарованими учнями

в гімназії № 9 м. Кіровограда……………………………………………………...34



Додаток 2. Програма «Обдарована особистість»…………………………….....35

Додаток 3. Заходи на виконання програми «Обдарована дитина»………….....37

Додаток 4. Програма розвитку обдарованих учнів……………………………..41

Додаток 5. Картка досягнень обдарованого учня…………………………….....42

Додаток 6. Структура наукового товариства

школярів (НТШ) «Інтелект»……………………………………………………….43



Додаток 7. Положення про загальношкільний

учнівський рейтинг «Розумники та розумниці»……………………………….....44



Додаток 8. Виховання гармонійної особистості в довкіллі……………..……...46

Додаток 9. Навчально-тематичний план обласного

семінару керівників рай(міськ)методоб’єднань

учителів української мови та літератури………………………………..………...47

Додаток 10. Доповідна записка про досвід роботи педагогічного

колективу Гайворонської ЗШ № 5, опорної з питань

вивчення і творчої реалізації педагогічних ідей

В.О.Сухомлинського, досвіду А.Б.Рєзніка в

системі розумового виховання.…………………………………………..………..49

Додаток 11. Інформаційний банк даних

«Обдаровані діти» (фрагмент)………………………………...……………….…..53



Додаток 12. Концепція сприяння розвитку творчих

здібностей обдарованих школярів………………………………...……………....54



Додаток 13. План роботи опорного навчального закладу

НВК «Олександрійський колегіум – спеціалізована школа»………….....…..….58



Додаток 14. Проект «Обдарованість»……………………………..…………..…59

Додаток 15. Сфери обдарованості дітей…………………………..…………..…60

Додаток 16. Анкета по визначенню здібностей учнів…………..……….…..….60

Додаток 17. Пам’ятка вчителю для роботи з обдарованими дітьми………..….63

Додаток 18. Система позаурочної роботи з обдарованими

учнями (фрагмент)………………………………………………………….……....64



Додаток 19. Лекторій для батьків «Розвиток творчих

здібностей дитини в сім’ї»..………………………………………………………..65



Додаток 20. Пам’ятка батькам обдарованих дітей………………….………..…67

Література……………………………………………………………….………..…68



Робота з обдарованими дітьми:

здобутки, проблеми, пошуки

Найважливіше завдання

школи – розкрити творчі здібності,

обдарування, таланти всіх вихованців.

В.Сухомлинський


Діяльність відділів (управлінь) освіти.
Система освіти України відповідно до вимог Національної доктрини розвитку освіти має забезпечити “формування у дітей та молоді сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей і навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості”; “створення умов для розвитку обдарованих дітей та молоді” (1).

Мета докорінної перебудови сучасної школи полягає в переорієнтації на особистісно діяльнісний підхід до кожного учня з метою забезпечення розвитку здібностей і обдарувань дітей, їх пізнавальних інтересів, підвищення загальної культури школярів, формування активної особистості.

На реалізацію поставлених завдань спрямована діяльність управління освіти і науки облдержадміністрації, ОІППО, районних (міських) відділів (управлінь) освіти, рай(міськ)методкабінетів, педагогічних колективів шкіл.

На виконання державної національної програми “Творча обдарованість” та Указів Президента України ”Про додаткові заходи щодо державної підтримки обдарованої молоді” від 24.04.2000 р. за № 612 і “Про програму роботи з обдарованою молоддю на 2001-2005 роки” від 08.02.2001 р. за № 78 у 2001 році були розроблені обласна комплексна програма “Обдаровані діти: молодь Кіровоградщини” та відповідні регіональні програми.

Відповідно до даних програм в області здійснено комплекс заходів щодо удосконалення мережі навчальних закладів.

Зокрема, розширена мережа шкіл нового типу (нині в області їх 21, в тому числі: гімназій – 12, ліцеїв –7, колегіумів – 2), шкіл і класів з поглибленим вивченням навчальних предметів.

Дещо зросла кількість профільних навчальних закладів. На сьогодні в області діє 133 заклади з профільним навчанням, з них у сільській місцевості – 53.

У Долинському районі на виконання районної комплексної програми “Обдаровані діти та молодь” з метою розвитку інтелектуальних здібностей учнів в навчальних закладах створені класи з поглибленим вивченням англійської мови (9 класів, 214 учнів), математики (9 класів, 232 учні), української мови і літератури (3 класи, 76 учнів), хімії і біології.

На базі загальноосвітніх навчальних закладів району та міжшкільного навчально-виробничого комбінату створені 14 класів та 20 груп профільного навчання для учнів 10-11 класів: технологічного, природничого, суспільно-гуманітарного, фізико-математичного та спортивного профілів.

Розвиткові пізнавальних інтересів і нахилів учнів сприяє робота 46 гуртків, створених на базі Центру дитячої та юнацької творчості (із них 32 діють в м. Долинській (1617 учнів), 14 – в сільській місцевості (447 дітей)) та 8 секцій наукового товариства школярів (178 учнів).

18 школярів району стали слухачами Кіровоградського територіального відділення МАН України.

Щороку в районному етапі учнівських олімпіад з базових дисциплін беруть участь понад 500 учнів.

У 2005-2006 навчальному році шість учнів стали призерами обласних олімпіад, два учні брали участь у Всеукраїнській олімпіаді з географії, учениця 8 класу Долинського СЗНЗ № 3 Ольга Ласкурик отримала диплом III ступеня.

Для підтримки обдарованих дітей Богданівською, Василівською, Гурівською, Новогригорівською Першою та Суходільською сільськими радами запроваджені стипендії, виділяються кошти на проїзд учнів у районний центр для участі в олімпіадах і конкурсах.

Учнівські колективи шкіл району – активні учасники різноманітних очно-заочних обласних та Всеукраїнських оглядів-конкурсів, акцій, експедицій.

У 2005-2006 навчальному році школярі району стали переможцями акцій: “Зелений паросток майбутнього”, “Птах року – 2005. Вільшанка”, “Майбутнє лісу в твоїх руках”, “Парки – легені міст і сіл”; туристсько-краєзнавчої експедиції “Краса і біль України” за напрямками: “Свята спадщина”, “З попелу забуття”, “Мальовнича Україна”; конкурсу творчих робіт “Моя власна декларація принципів толерантності”; обласного чемпіонату клубів веселих і кмітливих; художніх конкурсів: “Дитячий пісенний вернісаж”, “Калиновий спів”, “Вишневі усмішки”, “Кращий читач року”, “Театральна весна Кіровоградщини” та інших.

У районі щороку проводяться змістовні заходи для обдарованих дітей та молоді:

акція “Обдарованість”;

конкурс “Лідер року”.

Відділом освіти виконкому Знам’янської міської ради та міським методичним кабінетом (В.І.Сиром’ятников, Л.В.Шевченко) створена система роботи з обдарованими дітьми, яка включає:

• постійне поповнення інформаційного банка “Обдарованість” (ведення карток “Дані про учня з особливими здібностями”);

• організацію діяльності 6 секцій наукового товариства учнів (НТУ м. Знам’янки на базі ЗШ І-ІІІ ст. №2);

• розробку і дотримання алгоритму проведення шкільних і міських предметних олімпіад;

• анкетування учасників олімпіад, обговорення результатів на засіданнях методичних об’єднань, педагогічних рад, колегії міськво та визначення завдань щодо їх подальшого удосконалення.

Управлінням освіти Кіровоградської міської ради і міським центром методичної і соціально-психологічної служби (М.В.Пахолівецька) створена школа олімпійського резерву, до навчання в якій залучаються обдаровані діти, переможці міських предметних олімпіад.

Олександрійським райво і РМК (В.І.Ільющенкова, Т.Г.Мартюшина) започатковано проведення районних масових заходів:


  • конкурсу користувачів ПК « Від чайника до профі»;

  • учнівської науково-практичної конференції «Через терни – до зірок»;

  • інтелектуального конкурсу «Брейн-ринг»;

  • конкурсу з інформатики «Веб-дизайн»;

  • конкурсу малюнків та творчих робіт «Здоров’я очима дітей» та ін.

Кіровоградським райво і РМК (В.О.Кваша, А.Б.Островська) проведені інтелектуальний конкурс “Найрозумніший”, зустрічі в клубі інтелектуальних ігор, марафон навчальних предметів, районне свято обдарованої дитини.

Добровеличківським РМК (Н.М.Климчук, О.А.Калашник) започатковано проведення командних змагань “Математична карусель”, у яких беруть участь обдаровані діти з усіх шкіл району у складі різновікових команд.

Влітку 2006 року на базі Добровеличківської ЗШ І-ІІІ ст. № 1 працювала авторська літня математична школа, заняття в якій з учнями 7-11 класів проводив призер Всеукраїнської олімпіади 2002 року, а нині студент V курсу фізико-математичного факультету КДПУ імені Володимира Винниченка Олег Макарчук.

У плані роботи школи заняття з математики, дискусія, олімпіади, творча індивідуальна робота, сеанси одночасної гри в шашки, гра в теніс та ін.

Щороку плідно працює мовний табір “Big Bang” у Гайворонському районі. У 2006 році в таборі оздоровлено 150 здібних школярів віком 12-16 років. Серед них не лише учні шкіл Гайворонського району, а й їх ровесники з Добровеличківського, Долинського, Голованівського, Новоукраїнського, Петрівського, Ульяновського районів, міст Кіровограда, Києва, Ізмаїла, Умані, зарахованих до табору за наслідками написання творчої роботи.

Діти мали можливість підвищувати рівень знань з англійської мови, вивчати рольові моделі спілкування, отримати практичні навички з питань здорового способу життя, поринути у світ музики, мистецтва, розвинути акторські здібності та лідерські якості, обговорити проблеми громадянської освіти.

Координатори табору – Юлія Пошенко (нині завідуюча Гайворонським РМК) та волонтери корпусу Миру США в Україні Ралі Сімстер, Мелані Гарісон, Дженіфер Льюіс.



Новоукраїнський райво і РМК (В.С.Кривошия, Н.Г.Каєнко) щороку проводять районні зльоти обдарованих дітей на базі профілакторію “Гусарське урочище”.

У ряді районів (міст) засновані щорічні іменні стипендії учням-переможцям Всеукраїнських і обласних олімпіад.



Навчальні заклади в системі роботи

з обдарованими дітьми.
Значну увагу роботі з обдарованими дітьми приділяють педколективи навчальних закладів нового типу.

І цілком закономірно, що з року в рік зростає кількість переможців олімпіад саме з числа учнів цих навчальних закладів:

Якщо у 2001 році цей показник становив 41%, то нині він сягає 56%.

Блискучі результати має, зокрема, ліцей інформаційних технологій м. Олександрії: на обласних олімпіадах – 13% дипломів, на Всеукраїнській олімпіаді – 8 дипломів.

Стабільні результати мають Олександрійський колегіум (32 дипломи у 2006 році), гімназія № 9 м. Кіровограда (17 дипломів), Новоукраїнська гімназія.

У гімназії № 9 Кіровоградської міської ради (директор Н.М.Іванченко) система роботи з обдарованими учнями включає:


  • діагностику (психологічну та педагогічну);

  • організацію навчальної діяльності (факультативи, індивідуальні заняття, участь в олімпіадах, конкурсах, змаганнях);

  • організацію пізнавальної діяльності (інформаційне забезпечення, наукова організація праці, робота в бібліотеці, МАН, гурткова робота);

  • моніторинг та аналіз успіхів і досягнень учнів;

  • проведення педконсиліумів і розробку рекомендацій учням, батькам, учителям стосовно розвитку здібностей і обдарувань дітей та їх професійної орієнтації (додаток 1).

Робота з обдарованими дітьми в гімназії № 9 проводиться за двома напрямками:

1. Удосконалення технологічної лабораторії і творчого потенціалу вчителів.

У гімназії плідно працює Центр педагогічної творчості, який спрямовує і координує діяльність педагогів з питань впровадження нових наукових ідей, методик, технологій, формування практичного досвіду щодо роботи з обдарованими дітьми.

До складу Центру входять творчі групи вчителів, діяльність яких направлена на вивчення і впровадження інтерактивних технологій навчання, розвиток критичного мислення учнів; інтелектуальний розвиток вихованців за теорією розв’язання винахідницьких задач, методу проектів за програмою “Intel ® Навчання для майбутнього”; впровадження в навчальний процес елементів ейдетики, особистісно орієнтованого підходу до навчання і виховання.

Творчі групи Центру перейшли від виявлення передового досвіду до його моделювання і стимулювання творчої активності вчителів на основі інтеграції науки і практики.



2. Піднесення ефективності навчально-виховного процесу.

У гімназії створені класи з поглибленим вивченням навчальних предметів та профільного навчання (філологічний профіль з поглибленим вивченням української мови та літератури, англійської, німецької і французької мов; історико-правовий профіль; фізико-математичний профіль).

Поглиблене вивчення предметів дає можливість гімназистам брати участь у різних програмах, які спонсоруються зарубіжними фундаціями, та побувати на стажуванні за кордоном.

До навчального плану гімназії включені спецкурси та факультативи: “Ми – громадяни України”, “Історія епохи очима людини”, “Народознавство”, “Права людини”, “Рівний – рівному”, “Країнознавство”, “Література Англії та США”; “Сучасна риторика”, “Логіка”, “Культура мислення”, “Економіка”, “Прикладна математика”, “Економіка в завданнях математики”. Вони допомагають поглиблювати знання учнів, розвивати їх здібності.

З метою удосконалення роботи з обдарованими дітьми педагоги гімназії розробляють власні методичні проекти, програми.

Такі програми складаються з трьох частин:

І. Мета, основні завдання, загальна кількість годин, тривалість кожного заняття та термін, на який розрахована дана програма.

ІІ. Зміст програми.

ІІІ. Прогнозований результат: що повинні знати та що повинні вміти гімназисти.

Навчання за індивідуальними програмами дає змогу опановувати предмет в умовах індивідуальної педагогічної технології і застосовується для тих дітей, які можуть і прагнуть засвоювати складніші, ніж базові, навчальні програми.

Шляхом всебічного психологічного обстеження, аналізу шкільних і позашкільних досягнень кожного учня вчителі разом з психологом гімназії визначають дослідників, інтелектуалів та творців.

На кожного обдарованого учня заведена спеціальна картка обліку.

Постійно поповнюється і оновлюється гімназійний банк даних “Обдарованість”.

Восьмий рік працює в гімназії наукове товариство учнів “Обрій”, головне завдання якого – дати учневі змогу розвивати свій інтелект у самостійній, творчій діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей та нахилів.

Головне правило участі учнів в НТУ “Обрій” – це особистий інтерес та захоплення дитини, що допомагає учневі відчути свою значущість, належність до науки, ознайомитись з методами наукової та творчої роботи, розвиває пізнавальний інтерес.

Робота НТУ “Обрій” сприяє виявленню й розвитку юних талантів, майбутньої інтелектуальної еліти держави.

Гімназія має власний друкований орган “Вісник гімназії”.

Показником високої ефективності роботи з обдарованими дітьми є результати їх участі в олімпіадах і конкурсах.



Так, у 2005-2006 навчальному році результати були такими:


Назва дисципліни

Кількість переможців олімпіад

міських

регіональних

обласних

Всеукраїнських

Українська мова і література

5

4

3

1

Біологія

1

 

 

 

Англійська мова

3

2

2

 

Німецька мова

8




4




Економіка

1

 

1

 

Російська мова

2

 

 

 

Зарубіжна література













Географія

1

1

1

 

Правознавство

4

2

1

 

Математика

5

3

2

 

Фізика

2

1

1

 

Історія

4

 

 

 

Всього

36

13

15

1

Гімназисти серед переможців обласного етапу Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика, Всеукраїнських конкурсів учнівської творчості “Історія України і державотворення”, “Мої права”, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт, фестивалів “Степові джерела” в номінаціях “Вокал та авторська пісня”, “Фольклор та театральне мистецтво” та ін.



У гімназії імені Тараса Шевченка Кіровоградської міської ради (директор Г.Г.Война, заступники директора Г.О.Ткаченко, Т.П.Ворошилова) діяльність педколективу спрямована на реалізацію проблеми “Розвиток творчих здібностей і обдарувань учнів”.

Розроблені і успішно реалізуються програми “Гімназія: погляд у XXI століття”, “Кар’єра вчителя”, “Обдаровані діти”.

На засіданнях педагогічної ради обговорювались, зокрема, такі аспекти даної проблеми:

“Розвиток творчої активності учнів через організацію змагання, розумного суперництва в гімназії. Наш девіз: “Я кращий!”;

“Формування у дітей стійкого інтересу до пізнання, бажання та вміння самостійно навчатися”;

“Ефективне використання предметів профільного спрямування у створенні умов для розвитку обдарованості” та інші.

На проблемних семінарах і семінарах-практикумах поглиблено опрацьовані питання:

“Нове в педагогіці і психології щодо розвитку обдарованої дитини”;

“Характерні риси обдарованих дітей. Пошук обдарованої особистості”;

“Як навчати обдарованих? Форми та методи роботи з обдарованими дітьми”;

“Розвиток здібностей та інтелекту гімназистів”.

На реалізацію проблеми направлена діяльність всіх форм методичної роботи:



  • предметних кафедр;

  • творчих груп “Обдарованість”, “Інтелект”;

  • школи педагогічної майстерності та інших.

Розвитку творчої активності педагогічних кадрів сприяють:

    • конкурси “Учитель року”, “Кращий вихователь-наставник”;

    • огляди “Таланти наших батьків”;

    • проблемні столи (“Методи творчого розвитку учня”, “Роль позакласної роботи в розвитку здібностей і обдарувань учнів”);

    • конференції (“Мої творчі досягнення і невдачі”, “Підсумки роботи над річною методичною проблемою”);

    • методичний фестиваль “Від обдарованого вчителя до обдарованого учня”.

Постійно удосконалюється виховна система гімназії. Діють наукове товариство старшокласників, школа інтелектуального розвитку.

Проводяться інтелектуальні турніри, гра “Дебати”, звіти гуртків інтелектуального спрямування, захист творчих робіт гімназистів.

Традиційними в гімназії стали колективні творчі справи (“Україна – моя Батьківщина”, “Краю мій”, “Сім’я моя рідна”, “Його ім’я носить наша гімназія”, “Мистецтво врятує світ”, “Екологія. Здоров’я. Спорт”, “Моя майбутня професія” та ін.), День гімназії.

Видаються гімназійна газета та “Літературний альманах”.



У НВК «ЗШ І-ІІІ ст. № 25, природничо-математичний ліцей» м. Кіровограда (директор Л.П.Матяшова) програмою “Обдарована особистість” заплановані заходи, спрямовані на максимальне розкриття обдарованості школярів (додаток 2).

Ефективна система роботи з розвитку обдарованості дітей створена в ліцеї інформаційних технологій м. Олександрії (О.М.Бутрименко).

Рішенням науково-методичної ради ЛІТ затверджена програма “Обдарована дитина” та “Заходи на виконання програми”(додаток 3), якими передбачені:

• науково-методичне забезпечення;

• система пошуку обдарованих дітей;

• система виховання та розвитку обдарованих дітей;

• забезпечення соціально-правових гарантій.

Відповідно до програми створена “Школа юного програміста ЛІТ”, літня школа-табір “Юний інформатик”, засновані премії учням в номінації “Ліцеїст року”, Книга Пошани дітей, які нагороджені даною премією.

Система розвитку обдарованих дітей створена в спеціалізованій загальноосвітній школі I-III ступенів № 7 м. Світловодська (директор А.Л.Колесник)

Вона охоплює всі етапи роботи: від пошуку обдарованих дітей і діагностики обдарованості до створення сприятливих умов для розвитку творчих здібностей і самореалізації обдарованих учнів у різних видах діяльності (додаток 4).

Система роботи з обдарованими дітьми в Підвисоцькій ЗШ I-III ступенів імені Т.Г.Шевченка Новоархангельського району (директор М.М.Сабашков) передбачає конкретні заходи щодо створення умов для розкриття та реалізації потенційних можливостей учнів, організації науково-дослідницької роботи вчителів і учнів, морального і матеріального стимулювання учнів.

Ефективна система роботи з обдарованими учнями створена в Долинському СНЗ № 3 (директор І.Б.Свічкарьова).

У школі розроблена програма “Обдаровані діти”. На кожний навчальний рік конкретизується план її реалізації.

Створено інформаційний банк даних “Обдарована дитина”.

У рамках шкільних методичних формувань належна увага приділяється опрацюванню науково-методичних засад і спеціальних методик виявлення, навчання, розвитку і підтримки обдарованих дітей.

Діє рада по роботі з обдарованими дітьми.

Запроваджені “Картки досягнень обдарованого учня” (додаток 5).

Успішно функціонує шкільне наукове товариство “Інтелект”, до складу якого входять шість секцій (додаток 6)

Сприятливі умови для самовираження особистості учнів у різних видах діяльності, розкриття і розвитку природних здібностей і обдарувань створені в загальноосвітній школі I ступеня “Мрія” Кіровоградської міської ради (директор Л.С.Титаренко):

20 різноманітних гуртків та секцій, студії “Пізнай світ”, комп’ютерний клас, бібліотека, кімната казок, ігрова кімната, поглиблене вивчення іноземних мов, основ економіки.

Учителі школи, творчо реалізуючи педагогічні ідеї В.О.Сухомлинського, прагнуть “розкрити творчі здібності, обдарування, талант всіх без винятку вихованців”. З цією метою ефективно використовуються ейдетика, стратегії формування образного мислення “Перспектива”, технології розвитку критичного мислення, ТРВЗ-педагогіка, діяльність дитячої організації “Бригантина”.

Результат такої роботи – публікація учнівських творів на сторінках трансукраїнської газети “Долоньки”, участь у різноманітних фестивалях і конкурсах дитячої творчості. Вихованці студії “Пізнай світ” – щорічні лауреати та дипломанти фестивалів “Степові джерела”, “Пісенне перехрестя”.

У 2006 році колектив школи став лауреатом Всеукраїнського конкурсу “100 кращих шкіл України” в номінації “Школа сучасних освітніх технологій”.

Поширюється досвід проведення шкільних, районних (міських) інтелектуальних ігор, змагань, конкурсів.

В Гайворонській ЗШ І-ІІІ ст. № 5 (директор В.П.Поліщук) активна пізнавальна діяльність учнів уміло підтримується впродовж усього навчального року:

У I семестрі – організація роботи гуртків і клубів, підготовка і проведення шкільних предметних олімпіад для учнів 3-11 класів;

У II семестрі – проведення тижнів і декад навчальних предметів, місячників знань, учнівських міжпредметних конференцій, творчі звіти гуртків, клубів.

У школі розширена мережа гуртків. Успішно працюють, зокрема, гуртки “Юний математик”, “Юний натураліст”, інформатики, клуби “Чомучки”, веселих математиків, любителів англійської мови, “Гіпаніс” та інші.

Проводяться конкурси “Юні читайлики”, “Юні казкарі”, захисти читацького формуляру та інтересу.

Важливою складовою виховної системи школи став щорічний учнівський рейтинг “Розумники та розумниці” з номінаціями “Ерудиція та глибина знань”, “Воля до перемоги”, “Громадянська позиція”, “Фантастичний проект”, “Збережемо світ навколо нас”, “Світ прекрасного”, “Сила тіла і сила духу”, “Я не чарівник, я тільки вчуся” (додаток 7).

Переможці у кожній номінації нагороджуються спеціальним свідоцтвом та зараховуються до “Золотого фонду” школи.

У Марфівській ЗШ І-ІІІ ст. Долинського району (директор О.М.Карявка традиційними стали інтелектуальні змагання, переможцям якого присвоюється звання “Королева знань”, «Король знань».

Участь в інтелектуальних змаганнях не лише сприяє підвищенню рівня знань, інтересу до навчання, а й розвиває ініціативу, самодіяльність, творчість учнів, змушує їх виходити за межі програми, спонукає до самоосвіти і саморозвитку.
Учитель і обдаровані діти
Щоб знайти в кожному учневі найсильнішу його сторону, відкрити в ньому золоту жилку, всі вчителі повинні бути людьми, пристрасно закоханими в свою працю, що вміють запалити вогник такої самої любові у своїх вихованців.

В.Сухомлинський


В.О.Сухомлинський вважав, що у кожного вчителя має бути своя “школа”, своя група учнів, які виявляють особливий інтерес до предмета, педагог “має здійснювати індивідуальний вплив на конкретного вихованця, чимось зацікавити, захопити, надихнути підлітка, пробудити в ньому неповторну особистість”.

Кіровоградщина багата педагогічними талантами. Нині у навчальних закладах області працюють 37 заслужених учителів України, 532 вчителя-методиста, 1396 старших учителів, 2606 вчителів вищої кваліфікаційної категорії. Це золотий фонд освіти Кіровоградщини.

Значний досвід роботи з обдарованими дітьми має вчитель інформатики ліцею інформаційних технологій м. Олександрії В.І.Мельник.

Система його роботи включає:



  • відбір учнів для занять програмуванням у 2-3 класах разом з практичним психологом на основі психодіагностичної системи за допомогою тесту Д.Векслера, моделі Р.Б.Кетела, методик: “Таблиця Шульте”, “Інтелектуальна лабільність” або “Оперативна пам’ять”;

  • створення умов, що сприяють розвитку творчих здібностей школярів;

  • забезпечення дітей необхідними матеріалами, посібниками, технічними засобами, вільним доступом до Інтернет;

  • стимулювання вчителем допитливості дітей, заохочення оригінальних ідей;

  • надання можливості вільно і активно задавати питання, широко застосовувати теоретичні знання на практиці;

  • створення ефективної системи роботи з учнями у різновікових групах;

  • індивідуальна робота з учнями;

  • забезпечення атмосфери творчості для створення ліцеїстами власних програмних продуктів;

  • проведення міні-олімпіад, змагань на швидкість виконання;

  • постійна участь у різноманітних олімпіадах, турнірах, конкурсах.

Така система роботи забезпечує високу результативність участі вихованців В.І.Мельника у Всеукраїнських олімпіадах та у Internet-олімпіадах.

Так, наприклад, у 2005-2006 навчальному році 19 учнів стали переможцями обласної і 5 – Всеукраїнської олімпіад у номінації “Інформатика”.

14 учнів ЛІТ взяли участь в Iнтернет-олімпіаді, 10 з них стали фіналістами, 3 – переможцями.

Свою творчу “школу” має учитель історії і правознавства Гайворонської ЗШ І-ІІІ ст. № 5 О.І.Комірний.

Більше ста його учнів у різні роки були переможцями обласних олімпіад, а 20 учнів – переможцями IV етапу Всеукраїнських олімпіад з основ правознавства. Учні Олександра Івановича призери Всеукраїнського конкурсу робіт МАН з краєзнавства, Всеукраїнських конкурсів “Шлях до Тараса”, “Я – громадянин”, “Мій регіон – моє коріння”.

Понад 100 його випускників пов’язали своє життя з історією, правознавством, стали вчителями, слідчими, прокурорами, дипломатами, політиками, здобувають професію юриста в Київському національному університеті імені Т.Шевченка, Харківській та Одеській національних юридичних академіях, академії СБУ, академії податкової служби та інших.

В останні роки вчителем опубліковано більше 20 статей з проблем методики викладання історії та правознавства, краєзнавства в газетах “Гайворонські вісті”, “Першовересень”, “Освітянське слово”, в журналі “Імідж сучасного педагога”, у методичних вісниках.

У 2005 році О.І.Комірний нагороджений обласною краєзнавчою премією імені В.Ястребова за книгу “Гайворонщина – перлина Подільського краю”, написану у співавторстві з журналістом О.Павличуком.


  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка