МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ПСИХОЛОГІЇ
Програма
нормативної навчальної дисципліни
підготовки бакалавра
(назва освітньо-кваліфікаційного рівня)
напряму 6.030102 Психологія
Коломия 2014
РОЗРОБЛЕНО ТА ВНЕСЕНО: ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
РОЗРОБНИК ПРОГРАМИ:
кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології Коломийського інституту ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
Микитюк Г.Ю.
Обговорено та рекомендовано до видання науково-методичною радою Коломийського інституту ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
«___» _______________ 20 ____ р., протокол № ___
ВСТУП
Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Методика викладання психології» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра напряму підготовки 6.030102 Психологія.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є організація роботи практичного психолога з вивчення психологічних дисциплін, методика дослідження, методи вивчення.
Міждисциплінарні зв’язки:
Дисципліна безпосередньо спирається на вивчення різних галузей психології.
-
Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1 Мета викладання навчальної дисципліни «Методика викладання психології» полягає в стисло поданні основних положень організації навчання у вищій школі, поданні характеристики особливостям активних методів навчання.
1.2 Основними завданнями вивчення дисципліни «Методика викладання психології» є:
- розкрити проблеми інноваційного навчання психології у вищих навчальних закладах освіти;
подати тексти деяких нормативних документів, практичних розробок, що можуть бути використані у багатьох видах навчальної діяльності.
1.3 Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
-
структуру навчальної діяльності у вищому навчальному закладі;
-
загальну характеристику процесу навчання;
-
знати психологію активних методів навчання;
-
форми організації навчання у вищій школі;
-
роботу з літературними джерелами;
-
предмет, обєкт, завдання та методи викладання психології;
-
методику і техніку читання лекцій;
-
проблеми інноваційного навчання психології у вищих закладах освіти;
-
критерії і норми оцінки знань;
вміти:
-
організувати навчання у вищому закладі;
-
вдало використовувати методи викладання психології у ВНЗ;
-
використовувати літературні джерела та робити бібліографічний опис;
-
дотримуватись культури студентської наукової роботи;
-
перевірити навчальну діяльність студентів у вищому навчальному закладі.
-
Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
Тема 1. Предмет, завдання і методи викладання психології. Психологія активних методів навчання.
Сутність та закономірності навчального процесу у вищій школі. Організація навчання у сучасній вищій школі. Предмет, об’єкт, завдання і методи викладання психології.
Психологія активних методів навчання. Лекційна форма навчання. Організація лекційних занять. Методика і техніка читання лекцій. Види навчальних занять, їх характеристика.
Ключові поняття: активні методи навчання, лекції, навчальні заняття, навчальний процес, організація навчання.
Тема 2. Методичні особливості викладання теоретичної психології (історія психології, загальна психологія)
Місце й роль історії психології у системі наукових знань. Структура історії психології та основні методичні вимоги до викладання. Особливості курсу «Загальна психологія». Блочний підхід щодо розподілу курсу. Методична концепція викладу загальної психології.
Ключові поняття: блочний підхід, вимоги до викладання.
Тема 3. Методичні особливості викладання прикладної психології (вікова й педагогічна психологія, соціальна психологія, медична психологія, юридична (правова) психологія).
Місце й роль прикладних галузей психології у системі наукових знань. Особливості курсів «Вікова та педагогічна психологія», «Соціальна психологія», «Юридична психологія», «Медична психологія». Методичні вимоги до викладання курсів прикладної психології.
Ключові поняття: прикладні галузі психології, вимоги до викладання.
Тема 4. Проблеми інноваційного навчання психології у вищих закладах освіти.
Системи організації навчального процесу у вищих закладах освіти. Самостійна робота студентів. Інновації проведення семінарських занять у ВНЗ. Використання активних методів навчання.
Ключові поняття: самостійна робота, семінарські занняття, інноваційне навчання.
Тема 5. Контроль і оцінка знань студентів.
Основні принципи та функції контролю і оцінки знань студентів. Методи і форми контролю знань. Критерії і норми оцінки знань. Рейтингова система оцінки знань (психолого-педагогічний огляд преси).
Ключові поняття: контроль і оцінка знань, форми контролю, критерії.
-
Рекомендована література
-
Коротяєв Б.І., Гришин Є.О., Устинко О.А. Гнучкі педагогічні технології навчання і підготовка спеціаліста // Педагогіка вищої школи. – К., 1990. – с. 45-67.
-
Основы педагогики и психологии высшей школы / Под ред. А.В. Петровского. – М.: Педагогика, 1986. – с. 225-272.
-
Педагогіка / За ред. А.М. Алексюка. – К.: Вища школа, 1985. – с. 92-116; 150-169.
-
Шаталов В.Ф. Експеримент продовжується. – М.: Педагогика, 1989. – 336 с.
-
Форма підсумкового контролю успішності навчання залік.
-
Засоби діагностики успішності навчання: усний контроль – співбесіда, індивідуальне чи фронтальне опитування, експрес-опитування, захист методичних розробок виховних заходів тощо; письмовий контроль – тести, самостійні та контрольні роботи, підготовка методичних розробок виховних заходів.
Поділіться з Вашими друзьями: |