Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. К.: Перу



Скачати 62.65 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір62.65 Kb.
Конспект

відкритого уроку з української мови у 6 класі

Дата проведення: 01.03.2013

Учитель: Сузова Т.А.

Тема. Узагальнення знань з теми «Прикметник як самостійна частина мови»

Мета.

Навчальна мета: закріпити, поглибити та узагальнити знання про прикметник як частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;удосконалити орфографічні навички.

Розвивальна мета: розвивати усне та писемне мовлення, уміння виділяти головне в навчальному матеріалі, розвивати самостійне мислення.

Виховна мета: дібраним дидактичним матеріалом виховувати любов до українського поезії, почуття прекрасного.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації вивченого.

Обладнання: підручники, картки для індивідуальної роботи, комп’ютер, відео кліп «Вальс квітів», відео кліп «Зоряне небо»

Методи і прийоми навчання: слово вчителя, робота в групах, бесіда, метод вправ, морфологічний розбір, розподільний диктант.
Використана література:

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. –К.: Перун. – 2005.

Підручник для 6 – го класу.

Вивчаємо українську мову та літературу. - №28. – 2007.

Вивчаємо українську мову та літературу. - №14. – 2007.

Плющ М. Я. Сучасна українська літературна мова. – К.: Вища школа, 1999.



План уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Робота над матеріалом, що узагальнюється.



ІVУдосконалення вмінь і навичок з теми.

Підбиття підсумків уроку.

Завдання додому.

Тип уроку. Урок узагальнення знань.

Форма уроку. Урок-подорож.

Обладнання. Підручник О.Глазової, Ю.Кузнєцова «Рідна мова. 6 клас» (К.: Педагогічна преса, 2006), карта міста Прикметник, схема блок-опори.

Хід уроку:

Епіграф:

Горда, ясна, огнистая мова!


Ллється промінням річ та велична!
Леся Українка

Девіз уроку:

Зібратися разом – це початок.


Триматися разом – це прогрес.
Працювати разом – це успіх.
І. Організаційний момент. Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну, країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

Чи не хотіли б ви зі мною вирушити на пошуки скарбів. Тож я вас запрошую у мандри. Тим паче, що мені до рук потрапила карта «Скарбів».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

А вирушимо ми країну Морфологія у королівство Прикметника. Протягом попередніх уроків ми з вами знайомилися з прикметником як самостійною частиною мови. Тож на сьогоднішньому уроці ми закріпимо знання про цю частину мови.



ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Робота над матеріалом, що узагальнюється.

1.Зупинка «Сигнальна»

1. Прикметник – це службова частина мови?

2. Прикметник означає дію?

3. Відповідає на питання чий? який?

4. У реченні виступає додатком?

5. Чи згодні ви з тим, що прикметник має два ступені порівняння?

6. Прикметник має три розряди?

7. Прикметники мають повну і короткі форми?

8. Ступені порівняння мають дві форми.

9. Прикметник не змінюється за відмінками?

10.Прикметник змінюється за числами й родами?

2.Зупинка «Орфографічна»

Перепишіть речення, знімаючи риски. Визначте спосіб їх творення і поясніть правопис.

1. Тарас Шевченко був справедливо переконаний, що тільки загальнонародне повстання знищить кріпосний лад і принесе жадану волю трудящим (О. Ф. Коломієць). 2. За мир у світі всьому — це значить: проти тих, хто в горі вселюдському прибутків жде нових (М. Рильський). 3. Це була звичайна степова станційка — білосніжна й самітна (О. Донченко). 4. Були хвилі, що їх гнало заввишки в триповерховий будинок (О. Гончар). 5. Це був кремезний, широкоплечий і широколиций чоловік (Ю. Збанацький). 6. Тут були темно-зелені гарбузи у яскраво-жовтих плямах, були картаті і смугасті, кругловиді і довгі (О. Донченко). 7. На веселому і життєрадісному обличчі світились живі й зовсім молоді очі (В. Козаченко). 8. Жовтогаряча ягідка глоду розкрилась, і з неї визирало блискуче вічко насіння (О. Донченко).

1. Тарас Шевченко був справедливо переконаний, що тільки загально/народне повстання знищить кріпосний лад і принесе жадану волю трудящим (О. Ф. Коломієць). 2. За мир у світі всьому — це значить: проти тих, хто в горі все/людському прибутків жде нових (М. Рильський). 3. Це була звичайна степова станційка — біло/сніжна й самітна (О. Донченко). 4. Були хвилі, що їх гнало заввишки в три/поверховий будинок (О. Гончар). 5. Це був кремезний, широ/коплечий і широко/лиций чоловік (Ю. Збанацький). 6. Тут були темно/зелені гарбузи у яскраво/жовтих плямах, були картаті і смугасті, кругло/виді і довгі (О. Донченко). 7. На веселому і життє/радісному обличчі світились живі й зовсім молоді очі (В. Козаченко). 8. Жовто/гаряча ягідка глоду розкрилась, і з неї визирало блискуче вічко насіння (О. Донченко).
3.Зупинка «Пошукова»

Робота з лінгвістичним ключем.
Розподільний диктант.
Записати, розділивши на три колонки: якісні, відносні, присвійні.
Легенький, український, їжаковий, кременецький, Надіїн, енергійний, ризький, синявий, Катеринин, Андріїв, акварельний, яснесенький.
Виділіть суфікси. За допомогою яких утворюються прикметники? Як пишемо суфікси -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-?
Ключ. З перших літер утворіть слова.
Відповідь: Леся Українка.

4.Зупинка «Поетична хвилинка»

Презентація відокліпу «Зоряне небо». Вчитель читає вірш у музичному супроводі.

Прочитати вірш, назвати прикметники, що вживаються в вірші, яка їх роль? Зробити морфологічний розбір виділеного прикметника
Леся Українка

«Ви щасливі, пречистії зорі».


Ви щасливі, пречистії зорі,
ваші промені — ваша розмова;
якби я ваші промені мала,
я б ніколи не мовила слова.

Ви щасливі, високії зорі,


все на світі вам видко звисока;
якби я так високо стояла,
хай була б я весь вік одинока.

Ви щасливі, холоднії зорі,


ясні, тверді, неначе з кришталю;
якби я була зіркою в небі,
я б не знала ні туги, ні жалю.

5. Зупинка «Творча»

Робота в групах

Перегляд відео кліпу «Вальс квітів»

Переглядаючи відеоролик запишіть якомога більше складних прикметників, які б передавали зміст побаченого, поясніть їх правопис.



Вчитель зачитує вірш

ДОРОГИЙ ШЕСТИКЛАСНИКУ!

ТВІЙ СКАРБ У ЦЬОМУ ЛИСТІ,

ТОЖ БЕРЕЖИ ЙОГО ТА ПАМ’ЯТАЙ


Хоч ти завзятий мандрівник,

Хоч ти шукач пригод цікавих,

Але шукати йдеш скарби:

Багатства й слави.

І ти для себе скарб знайшов

(Щоправда він безцінний).

І за плечима не носить,

Від злодіїв не боронить.

Він тим і скарб, що ти його

Здобув зусиллям власним

Цей скарб – знання.

Вітаю я, що ти вже його власник.

Цей лист для вас,

Для всі хто так,

Крупинка за крупинкой

Збирав скарби – знання тверді

В свою чарівну скриньку.

Ваш вірний друг і порадник



Прикметник

ІV. Підбиття підсумків уроку

Метод «Мікрофон»

Дайте відповіді на запитання, використовуючи якомога більше прикметників у своєму мовленні

  • Яким видався урок?

  • Який настій після уроку?

  • Я ти оцінюєш свою роботу на уроці та роботу своїх товаришів?

V . Оцінювання учнів

VІ. Домашнє завдання: Підготуватися до контрольної роботи, скласти лінгвістичну розповідь про прикметник як самостійну частину мови.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка