МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ФІНАНСІВ ТА МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
Робоча навчальна програма дисципліни
“ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА”
для підготовки бакалаврів економічних спеціальностей
денної форми навчання
Київ – 2008
Укладач:
Ткачук О.В., кандидат історичних наук,
доцент кафедри суспільних наук УДУФМТ
Розглянуто та ухвалено на засіданні кафедри
суспільних наук «_____» березня 2008 р., протокол № 3 (9).
Ухвалено на засіданні вченої ради факультету
Правознавства і міжнародних відносин
“___ ”__________ 2008 р., протокол № ____
ЗМІСТ
|
Стор.
|
Передмова
|
4
|
Структура робочої навчальної програми дисципліни
|
5
|
Навчально-тематичні плани
|
6
|
Зміст лекційного курсу. Модуль І “Психологія”
|
8
|
Плани і методичні поради до семінарських занять. Модуль І.
|
10
|
Питання для поточного контролю знань
|
17
|
Теми рефератів
|
18
|
Зміст лекційного курсу. Модуль ІІ “Педагогіка”
|
19
|
Плани і методичні поради до семінарських занять. Модуль ІІ
|
21
|
Питання для поточного контролю знань
|
26
|
Теми рефератів
|
27
|
Питання для підготовки до заліку з курсу “Психологія та педагогіка”
|
28
|
Система рейтингової оцінки знань
|
29
|
Рекомендована література
|
30
|
Зразок оформлення титульного аркуша реферату
|
36
|
ПЕРЕДМОВА
Сучасна психологія вивчає людину у всіх проявах її життєвого буття. Тому вивчення цього предмету має важливе значення в житті людини.
Кожний, хто вивчає психологію і хоче глибше оволодіти цією цікавою наукою, має усвідомити, для чого йому потрібні ці знання. Саме усвідомлення значення психологічних знань сприятиме засвоєнню складних понять і категорій та їх ефективному використанню в житті, навчанні та професійній діяльності.
Психологічні знання необхідні для глибшого розуміння себе та інших. Людям властиві якості, що сприяють або заважають у певних життєвих ситуаціях. Знання власної особистості є необхідною умовою пізнання сенсу життя, місця людини у Всесвіті, розуміння складних світоглядних проблем.
Психологічні знання необхідні для самовдосконалення, пристосування до змін у навколишньому середовищі. Без саморозвитку людина не відповідає вимогам сучасності, не може самореалізуватися в суспільстві. Знання психології створює базу для самовиховання та впливу на інших людей. Людина є педагогом для власних дітей; у період зрілості вона як керівник певного колективу мусить дбати про професійне зростання, навчання та виховання своїх підлеглих.
Вивчення психології потрібне для підвищення ефективності власної професійної діяльності, найповнішого використання особистісного потенціалу людини, налагодження стосунків між членами трудового колективу та між людиною і технікою, щоб запобігти техногенним та екологічним катастрофам.
Не менш важливе значення для підготовки студентів має оволодіння основами педагогічних знань. Адже вони вкрай необхідні кожній людині. Важливу роль педагогіка відіграє в тому разі, коли людина стає керівником певного колективу, підприємства і мусить піклуватися про професійне зростання та навчання своїх працівників.
Вивчення основ психології та педагогіки потрібне студентам будь-якої спеціальності для підвищення власної професійної діяльності, налагодження стосунків в середині трудового колективу, розвитку та вдосконалення творчого потенціалу особистості. Ці чинники визначають незаперечну важливість психологічних та педагогічних знань для кожного студента. Тому Міністерство освіти України й передбачило заходи щодо обов’язкової психолого-педагогічної підготовки студентів.
Робоча навчальна програма курсу складається з двох модулів: “Психологія” та “Педагогіка”. І модуль: “Психологія” розглядає найбільш загальні положення психології (предмет і завдання психології, методи наукової психології, загальна психологічна характеристика, структура та розвиток особистості, пізнавальна сфера особистості, спілкування).
У ІІ модулі “Педагогіка” висвітлюються основні питання загальних засад педагогіки (предмет, завдання, основні категорії педагогіки), теорії освіти та навчання (дидактика) (процес навчання, зміст освіти, методи і засоби навчання, види і форми організації навчання), теорії виховання, історії вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки.
За навчальним планом передбачено оцінювання знань студентів у вигляді складання заліку.
СТРУКТУРА РОБОЧОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ
Навчальна дисципліна: підготовка бакалаврів
|
Напрям, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
Кількість кредитів, відповідних ECTS – 2;
у тому числі
змістовних модулів – 2,
самостійна робота
|
Шифр та назва напрямів:
0501 «Економіка і підприємництво»
|
Нормативна.
Рік підготовки: 1
Семестр: 2.
|
Кількість годин:
разом: 108;
за змістовними модулями:
модуль І - 56 год.
модуль ІІ - 52 год.
|
Шифр та назва спеціальності:
6.050100
«Міжнародна економіка»
|
Лекції – 26 год.
Семінарські заняття – 22 год.
Самостійна робота – 60 год.
|
Кількість тижнів викладання навчальної дисципліни – 17.
Кількість годин на тиждень - 2.
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр
|
Форма підсумкового контролю: залік
|
Кількість кредитів, відповідних ECTS – 2;
у тому числі
змістовних модулів – 2,
самостійна робота
|
Шифр та назва напрямів:
050101
«Комп’ютерні науки»
|
Нормативна.
Рік підготовки: 4
Семестр: 2.
|
Кількість годин:
разом: 81;
за змістовними модулями:
модуль І - 42 год.
модуль ІІ - 39 год.
|
Шифр та назва спеціальності:
6.080400
«Інтелектуальні системи прийняття рішень»
|
Лекції – 34 год.
Семінарські заняття – 14 год.
Самостійна робота – 33 год.
|
Кількість тижнів викладання навчальної дисципліни – 17.
Кількість годин на тиждень - 2.
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр
|
Форма підсумкового контролю: залік
|
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
для бакалаврів
спеціальності “Міжнародна економіка”
№
п/п
|
Теми
|
Кількість годин
|
Разом
|
Лекції
|
Семінар
заняття
|
СРС
|
І модуль “Психологія”
|
1.
|
Психологія як наука. Природа психіки, предмет, методи та структура психології.
|
10
|
2
|
2
|
6
|
2.
|
Особистість: загальна психологічна характеристика, структура, розвиток.
|
16
|
4
|
4
|
8
|
3.
|
Когнітивна сфера особистості: відчуття, сприймання, пам’ять, мислення, увага та уява.
|
14
|
4
|
2
|
8
|
4.
|
Афективна сфера особистості: потяги, емоції, почуття, воля.
|
8
|
2
|
2
|
4
|
5.
|
Діяльність та спілкування особистості: основні види діяльності, спілкування.
|
8
|
2
|
2
|
4
|
|
Разом за І модуль:
|
56
|
14
|
12
|
30
|
ІІ модуль “Педагогіка”
|
6.
|
Загальні засади педагогіки: предмет і завдання педагогіки, структура та методи.
|
8
|
2
|
0
|
6
|
7.
|
Історія вітчизняної та зарубіжної педагогіки.
|
14
|
2
|
4
|
8
|
8.
|
Теорія освіти та навчання (Дидактика).
|
14
|
4
|
4
|
6
|
9.
|
Теорія виховання.
|
9
|
2
|
2
|
5
|
10.
|
Система освіти в Україні
|
7
|
2
|
0
|
5
|
|
Разом за ІІ модуль:
|
52
|
12
|
10
|
30
|
|
Разом:
|
108
|
26
|
22
|
60
|
Форма контролю – залік
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
для бакалаврів
спеціальності “Інтелектуальні системи прийняття рішень”
№
п/п
|
Теми
|
Кількість годин
|
Разом
|
Лекції
|
Семінар
заняття
|
СРС
|
І модуль “Психологія”
|
1.
|
Психологія як наука. Природа психіки, предмет, методи та структура психології.
|
8
|
4
|
2
|
2
|
2.
|
Особистість: загальна психологічна характеристика, структура, розвиток.
|
10
|
4
|
2
|
4
|
3.
|
Когнітивна сфера особистості: відчуття, сприймання, пам’ять, мислення, увага та уява.
|
10
|
4
|
2
|
4
|
4.
|
Афективна сфера особистості: потяги, емоції, почуття, воля.
|
8
|
4
|
2
|
2
|
5.
|
Діяльність та спілкування особистості: основні види діяльності, спілкування.
|
6
|
2
|
0
|
4
|
|
Разом за І модуль:
|
42
|
18
|
8
|
16
|
ІІ модуль “Педагогіка”
|
6.
|
Загальні засади педагогіки: предмет і завдання педагогіки, структура та методи.
|
5
|
2
|
0
|
3
|
7.
|
Історія вітчизняної та зарубіжної педагогіки.
|
9
|
4
|
2
|
3
|
8.
|
Теорія освіти та навчання (Дидактика).
|
10
|
4
|
2
|
4
|
9.
|
Теорія виховання.
|
10
|
4
|
2
|
4
|
10.
|
Система освіти в Україні
|
5
|
2
|
0
|
3
|
|
Разом за ІІ модуль:
|
39
|
16
|
6
|
17
|
|
Разом:
|
81
|
34
|
14
|
33
|
Форма контролю – залік
ЗМІСТ ЛЕКЦІЙНОГО КУРСУ
Поділіться з Вашими друзьями: |