Проект «Стану лісу другом»



Скачати 62.38 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір62.38 Kb.
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

І СТУПЕНЯ № 17
Мальцева Наталя Вікторівна,

педагог-організатор, спеціаліст І категорії
Проект

«Стану лісу другом»
Актуальність проекту

Збереження природи (у повному розумінні цього слова) є надзвичайно актуальним питанням сьогодення. Забруднення водних ресурсів, вирубування лісів планети, безконтрольний відстріл тваринного та пташиного світу вражає своїми масштабами. Людина, яка з давніх часів завжди була на одній сходинці з рослинами, тваринами, вирішила стати господарем природи, підкорити навколишнє середовище своїм потребам.

Та чому ж на нашій маленькій планеті все частіше виникають екологічні проблеми, катастрофи, і, нажаль, вже некеровані людиною? Можливо у цьому і винна людина-господар природи? Все до чого вона торкається (рослини, тварини, птахи, тощо), поступово зникає. Та чи можемо ми все ж таки захистити, врятувати природу?..

Наш мелітопольський край степовий, тому не славиться лісами. Та, нажаль, і ті дерева, які проростають у нашій місцевості, не захищенні від лихого людського ока та браконьєрської руки.

Працюючи над екологічним проектом ми вибрали ліс як одне із основних джерел чистого повітря та годувальника живого на планеті. І перед нами постало одне із ключових питань проекту: Як учні молодших класів можуть захистити ліси планети? І в цьому нам допомогла триєдність екологічного виховання: «цінності – ставлення – поведінка».

Завдяки проекту учні разом з батьками отримали нові знання про цілісність природи, розглянули питання забруднення, охорони навколишнього середовища, дізналися про вплив господарської діяльності людини на довкілля, були активними учасниками акцій «Макулатура», «Дубок», «Крилате насіння», «Ялинка», вчилися правилам поведінки під час прогулянок у лісовій зоні.


Мета проекту:

  • формувати риси характеру справжнього громадянина, здатного до збереження та відродження природи рідного краю;

  • виховувати почуття доброти, милосердя, людяності, чуйності до навколишнього середовища;

  • вчитися правильно поводити себе у природі;

  • виховувати свідоме пізнання навколишнього світу без завдання йому шкоди, навіть і ненавмисно;

  • виховувати у дітей любов до тварин, рослин, дбайливе ставлення до них;

  • вплив на батьківську громадськість через дітей (учнів школи) щодо байдужого ставлення певної частини суспільства до навколишнього середовища (особливо лісів).


Вид проекту:

  • груповий.

Тип проекту:

  • інформаційно-пізнавальний, трудовий.


Основні учасники проекту:

  • учні 4 класів.

Залучені до участі у проекті учні 1-3 класів, батьки та вчителі школи.
Час роботи над проектом: 6 місяців (жовтень – березень)

Об’єкт пізнання:

дерева.


Провідна проблема:

збереження та захист лісів планети, дерев нашого краю.



Спосіб розв’язування проблеми:

збір інформації, огляд телепередач про навколишнє середовище, проведення бесід, виховних годин, круглого столу, проекту дня, участь у акціях «Макулатура», «Дубок», «Крилате насіння», «Ялинка», зустріч з представниками Мелітопольської міської організації Партії Зелених України, весняна висадка дерев та кущів на території школи, міського парку.



Освітній продукт:

захист проекту, висадка дерев та кущів на території школи (кінцевий результат).


Основні етапи проекту:

І. підготовка та планування проектної роботи;

ІІ. основна робота за проектом;

ІІІ. презентація отриманих результатів.


Робота над етапами проекту:
І етап – підготовка та планування проектної роботи

  1. Обговорення ідеї проекту активом Шкільного містечка.

2. Розподіл обов’язків між учасниками проекту.

3. Обговорення форми презентації проекту.

4. Збір інформації:

– про дерева нашого краю, мешканців лісу;

– ілюстрації.


  1. Знайти і прочитати казки, оповідання, вірші, в яких говориться про ліс.

  2. Обговорити трудові екологічні акції «Макулатура», «Дубок», «Крилате насіння», «Ялинка».

  3. Висвітлення роботи у ЗМІ.

ІІ етап – основна робота за проектом (дослідницько-творчо-трудова):

  1. Участь у акціях «Макулатура», «Дубок», «Крилате насіння», «Ялинка».

  2. Підсумкові та робочі лінійки по трудових екологічних акціях.

  3. Аналіз і обробка отриманої інформації.

  4. Вікторина «Загадки лісу» – 1 класи.

  5. Конкурс малюнків «У лісі ти відпочивай, нікому там не заважай», «Я – турист» – 1 класи.

  6. Бесіда «Здравствуй лес, полный сказок и чудес!» – 1 класи.

  7. Бесіди «Шуми, шуми, зелёный лес», «Санітари лісу» – 2 класи.

  8. Виставка робіт з манки «Гарне дерево, міцне, Листя різьблене, рясне» – 2-А та 2-Б класи.

  9. Захист малюнків (оповідань) про ліс за рекомендованою літературою «Образ леса в художественной литературе» – 2-В клас.

  10. Конкурс малюнків «Ліс у різні пори року» – 2 класи.

  11. Година спілкування «Зелена красуня на новорічному святі» – 1-4 класи.

  12. Виховна година «Світ дерев рідного краю Запорізької області», «Мешканці лісу» – 3-А клас.

  13. Написання творчих робіт «Дерева Запорізького краю» – 3-А клас.

  14. Робота над проектами «Чому сумує ліс», «Наша сім’я відпочиває у лісі» – 3-Б клас.

  15. Конкурс творчих робіт «Селекціонер майбутнього», аплікацій «Дерево моєї мрії» – 3 класи.

  16. Написання творчих робіт «Точные науки на службе экологии» – 4-В клас.

  17. Виховні години «Даремно зірвана квіточка, Зламана гілочка», «Чому дерева плачуть» – 4 класи.

  18. Години спілкування «І людина, і тварина, пташка і комашка, Ліс оберігають, бо дім у ньому мають», «Ліс і їжа, ліс і дім, Затишно у ньому всім» – 4 класи.

  19. Круглий стіл «В лесу мы отдыхаем, Никому не мешаем» – 4-А клас.

  20. Театральна вистава (екологічна казка) «Спасём природу от туристов» – 4-А клас.

  21. Конкурс творчих робіт (витинанки) «Квітучий сад» – 4-Б клас.

  22. Виставка робіт з пластиліну «Ліс і їжа, ліс і дім, Затишно у ньому всім» – 4-А клас.

  23. Оформлення стіннівок «Ліс – мій друг і годувальник», «Ми – друзі лісу».

  24. Участь у міському конкурсі малюнків «Дерева нашої школи».

  25. Участь у міському етапі малюнків Всеукраїнської акції «Майбутнє лісу у твоїх руках».


ІІІ етап – презентація отриманих результатів.

Цей етап (захист проекту) проходить у формі проекту дня «Ліс потребує допомоги».


21 березня у Всесвітній день лісу проходив останній етап проекту – проект дня «Ліс потребує допомоги». У роботі прийняли участь учні 4-А класу, запрошені представники Мелітопольської міської організації Партії Зелених України Кізілов С.Б. та Глібов А.Ю.

Під час роботи проекту дня обговорювались основні питання:



    1. Яку роль відіграють ліси на нашій планеті?

    2. Чому вирубують ліси? І кому це потрібно?

    3. Як ми, учні молодших класів, можемо зберегти ліс?

    4. Чи дійсно людина – господар природи?

Школярі заздалегідь поділилися на 4 групи: «Птахи», «Звірі», «Дерева» та «Люди». Учасники груп «Птахи», «Звірі», «Дерева» підготували виступи та презентації на свій захист, крик про допомогу від свавілля людей. 4 група «Люди» вибачилась перед стражденною природою та запропонувала дії на захист мешканців лісу, правила поведінки у лісі, яких повинні дотримуватися усі люди планети. А найголовніше, усі прийшли до висновку, що людина – не є господар природи, а лише частина природи - маленька ланка навколишнього середовища.

Кульмінацією проекту дня була висадка дерев та кущів на території школи разом з представники Мелітопольської міської організації Партії Зелених України.


Висновок

У проекті «Стану лісу другом» приймали участь учні 1-4 класів разом з педагогами та батьками. Вся робота учнів була спрямована на велику тему «Ліс». Діти «мандрували» лісовими стежками, «розмовляли» з деревами, «захищали» ялинки від браконьєрської руки… Збирали макулатуру для Запоріжжявторресурсів; жолуді, насіння різних дерев для Мелітопольського лісомисливського господарства. Протягом всього часу учасники проекту проявили пізнавальний інтерес до навколишнього середовища, усвідомили необхідність гармонійного співіснування людини і природи, вчилися сприймати красу природи як унікальне явище, у школярів формувалися риси характеру справжнього громадянина, здатного до збереження та відродження природи рідного краю. І маємо надію, що жоден учасник проекту, потрапивши на відпочинок на природу, не скривдить ні пташку, ні мурашник, не зірве квіточку і не зламає для втіхи гілочку.

І людина, і тварина,

Пташка і комашка,

Ліс оберігають,

Бо дім у ньому мають.







База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка