«Процес професійного становлення психолога-консультанта»



Скачати 88.29 Kb.
Дата конвертації12.09.2017
Розмір88.29 Kb.
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ ТА ПСИХОКОРЕКЦІЇ
по темі: «Процес професійного становлення психолога-консультанта».

для студентів 4 курсу медичного факультету №2 (спеціальність – медична психологія).


І. Актуальність теми:

Набуття професійної ідентичності є надзвичайно важливою частиною професійного становлення консультантів і психотерапевтів. Будучи розширенням Я-концепції, сформована професійна ідентичність служить надійною системою координат для осмислення як професійного, так і особистого досвіду. На відміну від традиційних медичних процедур лікування, зміни в процесі консультування і психотерапії не настільки очевидні, отже, початківцю консультанту важче побачити як сам процес впливу, так і його результати. Тому віру в свої терапевтичні можливості він знаходить поступово, крок за кроком, проходячи через періоди серйозних сумнівів і тривог. Крім того, сама терапевтична ситуація являє собою серйозний виклик не тільки професійним, а й особистим якостям починаючого фахівця. В даній ситуації важливе значення набуває професійна підтримка колег і супервізора.


ІІ. Навчальні цілі заняття.
Мати уявлення (α – І): про професійні вимоги до психологів-консультантів у різних країнах.
Ознайомитись (α – І): закономірностями виникнення професійної деформації у лікарів різних спеціальностей.
Знати (α – ІІ): Етапи розвитку професійної ідентичності консультуючого психолога. Поняття зовнішніх та внутрішніх аспектів ідентичності. Проблеми професійної психогігієни та самодопомоги психолога-консультанта. Професійні деформації, чинники ризику та їх профілактика.
Оволодіти (α – ІІІ): навичками використання стратегій психологічної самодопомоги.
Вміти (α – ІІІ): визначати ступені розвитку професійної деформації.
ІІІ. Цілі розвитку особистості (виховні цілі): розвиток власної комунікативної компетентності майбутнього лікаря-психолога.

ІV. Міждисциплінарна інтеграція.


Дисципліна

Знати

Вміти

  1. Попередні (забезпечуючі) дисципліни:

Нормальна анатомія
Нормальна фізіологія

Загальна психологія


Експериментальна психологія, психодіагностика

Будова головного та спинного мозку, їх структурна та функціональна організація

Фізіологія вищої нервової діяльності;

механізми нейро-ендокринної регуляції функцій внутрішніх органів і систем організму

Механізм дії біологічно активних речовин на психічну діяльність

Застосовувати знання основних психічних процесів та їх властивостей у людини.

Володіти методами психологічного дослідження окремих психічних процесів та особливостей особистості





  1. Наступні дисципліни ті, що забезпечуються:

Медична психологія

Психіатрія

Патопсихологія

Терапія








  1. Внутрішньопредметна інтеграція (між темами даної дисципліни):

Терапевтичний клімат

Консультативний контакт










V. План та організаційна структура заняття.


п/п


Основні етапи заняття,

їх функції та зміст



Навчальні цілі в рівнях засвоєння

Методи контролю і навчання

Матеріали методичного забезпечення:

Контролю, наочності, інструктивні, обладнання, тощо



Розподіл

часу



1

2

3

4

5

6

1

2


3

4

5



6
7




Підготовчий етап

Організація заняття

Постановка навчальної мети та мотивація

Контроль вихідного рівня знань:



  1. Етапи розвитку професійної ідентичності консультуючого психолога

  2. Поняття зовнішніх та внутрішніх аспектів ідентичності.

  3. Проблеми професійної психогігієни та самодопомоги психолога-консультанта

  4. Професійні деформації, чинники ризику та їх профілактика.



Основний етап заняття

Формування професійних вмінь та навичок:

1.оволодіти навичками визначення ступеню професійної деформації

2. виконати тренінгові вправи


Підсумковий етап

Контроль та корекція рівня професійних вмінь та навичок


Підведення підсумків заняття
Домашнє завдання



ІІ

ІІ


ІІ

ІІ
ІІ


ІІІ

ІІІ




індивідуальна теоретична співбесіда (опитування)





формування навичок:

практичний тренінг



Метод формування вмінь:

професійний тренінг у вирішенні нетипових клінічних, ситуаційних задач



Метод контролю навичок: індивідуальний контроль навичок та їх результатів

Метод контролю вмінь:

Аналіз та оцінка результатів психодіагностики



  • Тестовий контроль ІІІ рівня


Питання ІІ рівня Таблиці

Тести ІІ рівня Малюнки

Задачі ІІ рівня Структурно- логічні схеми, аудіо- та відео матеріали

Професійні алгоритми (інструкції) щодо формування практичних навичок та професійних вмінь.

Таблиці, слайди, психодіагностичні опитувальники, учбові альбоми

Текстові ситуаційні нетипові задачі.
Орієнтовна карта для самостійної роботи з літературою

Рекомендована література



1-3 хв

10хв

10хв



50-60хв

10-15хв





VІІ. Література:


  1. Айви А.Е., Айви М.Б., Саймэк-Даунинг Л. Психологическое консультирование и психотерапия: методы, теории и техники. Практическое руководство. — М., 1999. 487 с.

  2. Алешина Ю.Е. Семейное и индивидуальное психологическое консультирование. - М, 1993.

  3. Кочюнас Р. Основы психологического консультирования. - М., 1999.

  4. Лідинська О.А. Практикум з індивідуально-психологічного консультування для початківців. - К., 1997.

  5. О.Ф. Бондаренко. - К., 1992.

  6. Основи консультативної психології: Аналіз сучасних концепцій/ Укл.

  7. Первинне інтерв’ю: Збірник статей. Серія «Вступ до психотерапії» - К.: Школа розвитку психотерапії: видавництво, 2009. – 120 с.

  8. Тодд Дж., Богарт А.К. Основы клинической и консультативной психологии. - М., 2001.

  9. Шостром Э.Л., Браммер Л.М. - Терапевтическая психология. М. «Эксмо». 2002.

Підготувала: асистент Кирилюк Н.П.



Затверджено на засіданні кафедри, прот.№_ від «_______»______________ 20______ р.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка