Процес індивідуального спілкування



Скачати 34.88 Kb.
Дата конвертації12.04.2016
Розмір34.88 Kb.
#3459

Процес індивідуального спілкування





  1. Види взаємодії в процесі спілкування.

  2. Формування враження про співрозмовника.

  3. Техніка проведення індивідуальної бесіди.

1.Розвиток людини і її зв’язки з діловим світом неможливе без навичок спілкування. Саме по собі спілкування – це багатогранний процес життєдіяльності людини. Найбільш змістовний і виразний засіб спілкування ­­– слово,мова. Вміння слухати і говорити – необхідна умова для індивідуального спілкування. Психологія досить детально вивчила механізм спілкування і стверджує, що людина свідомо і не свідомо використовує три механізми спілкування.

1.сприйняття

2.розуміння

3.оцінка людини людиною

Реалізує людина ці категорії через:

а) ідентифікацію ототожнення себе з нею

б) стереотипізацію і поширення характеристик на людину певної соціальноїгрупи

Всі дії в процесі спілкування націлені на регулювання або зміну своєї і чужої позиції ці взаємодії поділяються на:

а) доповнюючі – коли партнери адекватно сприймають одне одного,однаково розуміють ситуацію і скеровують свої дії в очікованому напрямку

б) конфліктні – коли партнери не бажають знати позицій один одного, кожний вперто реалізує свої цілі, наміри в супереч намірів партнера

в) скриті – передбачають або глибоке знання партнерами один одного або розуміння з пів слова або легкого кивка

Для ефективного забезпечення спілкування і використання усіх видів взаємодії менеджерам притаманні якості відкритої людини до спілкування. Ця схильність до спілкування (вміння говорити і слухати) гнучкість поведінки, стриманність ,тактовність і толерантність.

Жести що характеризують відкритість до спілкування:

-сидіти спина відкинута до крісла, руки і пальці не щіплені в кулаках,без темних окулярів, ноги не схрещені, мужчини піджак розчеплений і відкриті лодоні.

2.Будь-яке спілкування починається із загального сприйняття людини, починаючи із звернення, привітання, манери поведінки і жестів. Детальне пізнання співбесідника здійснюється в процесі бесіди,тому менеджеру не слід допускати таких помилок:

1.”проекція”- оцінюваній людині приписуються почуття і думки оцінюючої

2.”відлуння”-перенесення успіху даної людини в певній області на іншу

3.”атрибуція”-віра в перше враження тобто підсвідомий припис співрозмовнику, якостей і рис, що нагадує йому іншу людину.

Міжнародний менеджмент розробив етичні нормативи в діловому спілкуванні враховуючи наявність сумнівного ринку і партнерів. Кожне підприємство європейської спільноти складає звітність про вплив на етику спілкування

Перше враження про людину формується протягом чотирьох хвилин. Менеджеру важливо:


  1. Показати зацікавленість в очікуваній бесіді зайнявши позицію відкритості до співрозмовника

  2. Запамятати форму звернення до людини і зайняти місце місце справа – найвища ступінь, зліва – достатня ступінь взаєморозуміння, назустріч – комфронтація

  3. Посмішка свідчить про радість новому знайомству

  4. Погляд – контакт очей довіра відкритість до співбесідника,затримка погляду – бажання домінувати, відвернення очней в сторону бажання скрити нещирість

  5. Рукопотискання – коротке і в’яле – байдужість, сухість в руках – егоїзм, вологі руки – сильне хвилювання, трішки продовжене – дружелюбне

Техніка проведення бесіди виділяє три частини:

1.Підготовка до розмови

2.Ведення розмови

3.Підвндення підсумку



Перша частина підготовки до розмови включає:

  • визначення цілі спілкування

  • ознайомлення з інформацією по даній проблемі

  • складення переліку питань

  • ознайомлення з інформацією про співбесідника

  • визначення часу зустрічі

  • створення умов для її проведення

Техніка ведення бесіди включає:

  • вміння побудувати і витримати свою лінію поведінки

  • розробити варіанти можливого конфлікту

  • проаналізувати особисті і професійні якості

  • забезпечити емоційну стриманість

  • проявити увагу до співрозмовника

  • передбачити візуальний контакт

  • виділити головне в розмові

  • уникнути суперечок

  • вміння слухати співрозмовника

  • забезпечити конфіденційність розмови

  • забезпечити спільну відповідальність за результати спілкування

  • забезпечити позитивну реакцію на позицію партнера

  • не робити поспішних виводів

  • не задавати питань які переводять тему в інше русло

  • не давати поради, якщо не просять

  • підвести підсуьок розмови

Каталог: data -> ukr -> Filologiya
Filologiya -> Психологічна готовність дошкільняти
Filologiya -> Психічна саморегуляція” І. Актуальність теми
Filologiya -> “Міжособистісні стосунки” План
Filologiya -> Процес розвитку і формування особистості
Filologiya -> “Старший шкільний вік”
Filologiya -> “Становище, розвиток і сучасний стан психології в нашій країні”
Filologiya -> Вербальне спілкування План
Filologiya -> Фізіологічна та психологічна стійкість людини з точки зору бжд
Filologiya -> Склад І структура особистості індивід, людина, особистість, індивідуальність, суб'єкт
Filologiya -> Рефлексія як структурний компонент моделі ефективного консультанта

Скачати 34.88 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка