Проблема оновлення змісту освіти, її модернізації засобами публічних музеїв набуває особливої актуальності



Скачати 239.69 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір239.69 Kb.
Анкетні дані авторів

Прізвище, ім'я, по батькові автора

Кебас Ганна Теодорівна

Левицька Наталія Теодорівна

Місце роботи

ЛСЗШ І-ІІІ ступенів

№ 7 Львівської міської ради



СЗШ І-ІІІ ступенів № 78 м.Львова

Посада

вчитель хімії вищої кваліфікаційної категорії, звання «Старший учитель»

вчитель хімії вищої кваліфікаційної категорії, звання «Старший учитель»

Досвід роботи

13 років

13 років

Домашня адреса

м. Львів, вул.Замарстинівська, 150 кв.61, 79058

м. Львів, вул.Замарстинівська, 150 кв.61, 79058

Контактний телефон

(096)3309568

(097)7980714

Електронна пошта

kebas_anna@ukr.net

lev_natalija@ukr.net


Уроки хімії у музеї

Проблема оновлення змісту освіти, її модернізації засобами публічних музеїв набуває особливої актуальності. Останнім часом все більше уваги приділяється підвищенню рівня пізнавальної активності учнів, який безумовно, забезпечується активізацією їх діяльності на уроках. Завдання вчителя – використовувати весь свій запас знань, умінь та життєвий досвід, прищеплювати інтерес до предмета. Це завдання набуває особливої актуальності у даний час, бо спостерігаємо спад зацікавленості учнів у вивченні хімії, зниження мотивації до навчальної діяльності. Тому виникає питання, а що можна зробити, щоб змінити справи на краще. Одним із напрямків цієї роботи вважаємо проведення окремих уроків хімії у музеї [5].

Музейна педагогіка – досить новий, але вже популярний напрям навчально-виховної діяльності. Використання засобів музейної педагогіки в навчальних закладах дає змогу пробудити в дітях відчуття приналежності до свого роду, до рідної землі, прагнення долучитися до культури українського народу, його історії, традицій [3].

Мета роботи – акцентувати увагу педагогів щодо створення музейного освітнього середовища в навчальних закладах як джерела формування національної свідомості, духовного розвитку учнів. Ми вважаємо, що проведення окремих уроків хімії у музеї дозволяють не лише узагальнити знання з предмету, але й формувати культурно-науковий світогляд учнів, об’єднати багатий культурно-освітній простір міста благодійній меті – викликати в учнів інтерес до вивчення хімії.

Музей в сучасному світі є не лише місцем збереження, обліку та вивчення пам'яток культури. Сьогодні музей – це науково-просвітницький, освітній заклад, який ставить перед собою, окрім специфічних професійних завдань, також широкі науково-освітні, естетичні та виховні завдання. Можна стверджувати, що сучасний музей – це своєрідний центр духовної культури майбутнього [8].

Сьогодні проблема залучення дитини до світу мистецтва є вкрай важливим напрямком педагогіки і має ще багато недосліджених аспектів. Відчуття замкнутості, відірваності від соціокультурних процесів переживають тисячі, десятки тисяч навчальних закладів. Як дитину, яка «крокує в майбутнє», включити в сферу культури, сферу, особливо сьогодні важливу?

Що відбувається сьогодні? Загальний процес візуалізації, який проявився в значному збільшенні об’єму зорової інформації привів до того, що сучасна людина почала не помічати того, що могло вразити в дитинстві його батьків. Масове відвідування музею «всім класом», як і традиційна класно-урочна система освіти, що у свій час позбавила світ від безграмотності, тепер не відповідають потребам часу. Сучасне (постіндустріальне, інформаційне) суспільство вимагає розвитку індивідуальності, а не стандартних навичок, і ставить творче мислення вище ніж слідування єдиному зразку [4].

Музей має стати потужним ресурсом альтернативної освіти. Для більшості школярів досвід зосередженої роботи поза комфортним приміщенням є абсолютно новим. Головне завдання вчителя зробити особливу емоційно-насичену атмосферу спілкування, «занурення» в історично-культурне середовище, середовище особистого спілкування з пам’ятками міста.

Інтернет, глянцеві журнали, ТВ-програми, так звані «шоу» та художні фільми з історії ніколи не стануть конкурентами музею, при одній умові: дозволити відвідувачу не тільки бачити, чути, але й доторкнутись до музейного предмету. Це те, чого ніколи не дадуть сучасні технології.

Навчання в музеї передбачає отримання додаткових, або альтернативних знань, які неможливо або не повною мірою можна отримати в інших освітніх установах. Цьому сприяє і впровадження музейних уроків [7].

У даній роботі наведено конспекти, мультимедійні презентації та дидактичні матеріали до модельних уроків хімії на базі інтерактивного музею «Таємна аптека» та Аптеки-музею «Під чорним орлом» у Львові.

Урок 1. ТЕМА: Приготування розчинів

Клас: 9

Мета уроку:


  • закріпити знання про розчини, розчинність, масову частку розчиненої речовини, навички обчислення маси розчиненої речовини для приготування розчинів із заданою масовою часткою розчиненої речовини, формувати практичні вміння і навички приготування розчинів, ознайомити учнів з історією заснування аптеки-музей «Таємна аптека» у Львові, з історією медичної та фармацевтичної справи м. Львова, показати міжпредметні зв′язки на прикладі вивчення історії розвитку аптечної справи у Львові, застосовуючи прийоми «музейної педагогіки»;

  • розвивати цілісність світогляду, логічне , творче та образне мислення, вчити узагальнювати, робити висновки ;

  • виховувати дбайливе ставлення до навколишнього світу, пізнавальний інтерес до предмета, виховувати культуру мови, здібності до логічної відповіді, вміння критично оцінювати матеріал, почуття само – та взаємоповаги в умовах групової роботи, викликати зацікавлення до історії рідного краю та хімії.

Тип уроку: застосування вмінь та навичок.

Форма проведення: урок – гра.

Місце проведення: Аптека-музей «Таємна аптека» (м. Львів, вул. Соборна,1)

Обладнання: виставкова експозиція аптеки-музей «Таємна аптека», картки із завданнями, періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, маркери, олівці, фломастери, магнітна дошка, магніти, мультимедійне обладнання.

Методи: інтерактивні методи навчання: робота у групах, ігри, лабораторний дослід.

Хід уроку

І Організаційний момент Формування груп.
Клас поділяється на 3 групи «аптекарів» за принципом «Алхімічної тріади»:


Сіль – тіло Ртуть – душа Сірка - дух

У кожній групі призначається командир і заступник, який буде фіксувати результати кожного члена групи.



ІІ Основна частина уроку

2.1 Мотивація пізнавальної діяльності

Учитель. Старовинна аптека «Під Угорською короною» (пл. Соборна, 1) відновлена нещодавно. Вона була під загрозою закриття, як чимало інші давніх аптек Львова. Втім, заклад збережено та відновлено. І тепер це не тільки нова діюча аптека, але і новий та цікавий об’єкт на туристичній мапі Львова [6].

Аптека «Під угорською короною» була заснована у 1772 році на колишній Бернардинській площі Александром Лоншан де Бер’є – одним з представників знаної львівської родини французьких емігрантів. Потім її господарем був Ян Поратинський. Вхід прикрашений ажурним ковпаком у вигляді корони Угорщини. А назву аптека одержала тому, що поряд були реліквії Св. Стефана – короля і покровителя Угорщини.



У підвалах аптеки з 16 лютого 2013 року працює інтерактивний музей «Таємна аптека». Нам пропонують здійснити віртуальну подорож у часі й у підземному просторі відчути на собі всю силу аптекарської опіки [2].

Готові до подорожі? Слово надається екскурсоводу. Відбувається інтерактивна екскурсія у підземеллі «Таємної аптеки».

Учитель. Для того, щоб стати справжніми фармацевтами, вам необхідно пройти наступні випробування.

Завдання 1

Кожен учень по черзі закінчує речення, витягуючи його з хімічної склянки.

  1. Завись – це…

  2. Розчин – це…

  3. Розчинність – це…

  4. Суспензія – це …

  5. Емульсія – це …

  6. Насичений розчин – це…

  7. Концентрований розчин – це…

  8. Ненасичений розчин – це…

  9. Розбавлений розчин – це ...

10) Масова часка розчиненої речовини – це…

Гра

«Загадки старого аптекаря»

Технологія

«Незакінчені речення»

Підведення підсумків.

Завдання 2

Групам роздається картка із діаграмою, у якій учні записують чинники, що впливають на розчинність речовин, по-черзі, передаючи картку по колу.


Гра «Хто швидше?»

Технологія «Снігова куля»

Підведення підсумків

Завдання 3

Заповнити витерті часом місця у таблиці, яку було знайдено у підвалі даної аптеки

Розчин

m (реч.), г

m (води), г

m (розчину), г

ω, %

№1

75







15

№2

20

70







№3

50




200




№4




70




98

Підведення підсумків

Гра «Допоможи старому аптекарю»



Учитель. Вітаю вас! Ви пройшли випробування і стали членами товариства львівських аптекарів. Знаходячись у «Таємній аптеці» ви маєте унікальну можливість приготувати лікарські засоби і відчути себе справжніми фармацевтами.

Приготуйте запропоновані розчини масою 100 г, що використовуються у медичних цілях, попередньо провівши відповідні обчислення.

Багато львівських аптекарів отруїлися, травмувалися, загинули, бо не дотримувалися правил техніки безпеки приготування ліків. Тому,перед початком виконання лабораторного досліду проведемо інструктаж з БЖД та повторимо правила техніки безпеки під час проведення хімічного експерименту

Розчин 1. Фізіологічний розчин – 0,9% -ий водний розчин натрій хлориду. Використовується в стаціонарах для заповнення рідини при зневодненні. Але застосовувати його можна і в домашніх умовах. Фізрозчин має антимікробні властивості, а тому широко використовується для лікування простудних захворювань.

Розчин 2. 5%-ний водний розчин глюкози.

Показання до застосування:

- раптове зниження рівня цукру (гіпоглікемія);

- різноманітні інфекційні захворювання, що пригнічують імунітет ;

- патології печінки;

- набряки легенів;

- після рясних крововтрат;

- стан шоку;

- стан колапсу (зміна (падіння) артеріального тиску).

Розчин 3. 25%-ий водний розчин магнезії.

Магнезією називають різні хімічні сполуки, в основному солі, на основі магнію. Але найчастіше термін "магнезія" застосовується до сульфату магнію. Інакше він також називається англійською сіллю.

У медицині використовується 25%-ий водний розчин при лікуванні ожиріння та закрепів як проносний засіб.

Для того, щоб приготовані вами розчини потрапили на полицю аптеки, необхідно розфасувати їх у банки та наклеїти етикетку з назвою та власним логотипом аптекаря.

Підведення підсумків.



Гра «Юний аптекар»

ІІІ Заключна частина уроку

3.1. Підведення підсумків уроку

Отже, сьогодні на уроці ми ознайомились з історією фармацевтичної справи міста Львова, оглянули експозиції аптеки-музей «Таємна аптека» та у незвичній музейній атмосфері закріпили знання про розчини, розчинність, масову часку розчиненої речовини та приготували розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини, що використовуються у медицині.



3.2 Рефлексія

  • Чи цікаво вам було сьогодні на уроці у аптеці-музеї?

  • Хто з вас у майбутньому хотів би стати аптекарем?

  • Які питання викликали у вас труднощі?

  • У яких ще музеях вам було би цікаво вивчати хімію?

Технологія «Мікрофон»

3.3 Оцінювання роботи учнів на уроці

Таблиця оцінювання

з/п

Завдання

Максимальний бал

Особистий бал

Оцінка вчителя

1.

Гра «Загадки старого аптекаря»

1(за кожну відповідь )







2.

Гра «Хто швидше?»

1(за кожну відповідь )




3.

Гра «Допоможи старому аптекарю»

8




4.

Гра «Юний аптекар»

6




5.

Дотримання правил техніки безпеки під час виконання хімічного експерименту

2




6.

Оформлення етикетки

2




7.

Участь в обговоренні

1




3.4 Домашнє завдання Створити проектні роботи про розчини, що застосовуються у сучасній медицині.

Урок 2. ТЕМА: Початкові хімічні поняття

Клас: 7

Мета уроку:

  • узагальнити та систематизувати знання про початкові хімічні поняття, закріпити знання про будову атома, відносну молекулярну масу речовини, масову частку хімічного елемента у сполуці, ознайомити учнів з історією заснування аптеки-музей у Львові, з історією медичної та аптекарської справи м. Львова;

  • розвивати логічне , творче та образне мислення, вчити узагальнювати, робити висновки;

  • виховувати пізнавальний інтерес до хімії, дбайливе ставлення до навколишнього світу, виховувати культуру поведінки, вміння критично оцінювати матеріал, працювати у групі, викликати зацікавлення до історії рідного міста.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Форма проведення: урок – гра.

Місце проведення: аптека-музей «Під чорним орлом» (м. Львів, вул. Друкарська, 2)

Обладнання: виставкова експозиція аптеки-музей «Під чорним орлом», картки із завданнями, періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, маркери, магнітна дошка, магніти.

Методи: інтерактивні методи навчання: робота у групах, ігри.

Хід уроку

І Організаційний момент

Клас поділяється на 4 групи: «Вода», «Повітря», «Вогонь», «Земля». У кожній групі призначається командир і заступник, який буде фіксувати результати кожного члена групи.



Група учнів готувала історичний інформаційний проект про аптеку-музей у Львові.

ІІ Основна частина уроку

2.1 Мотивація пізнавальної діяльності

Учитель. Місто Лева від часів заснування було не лише центром торгівлі та міжнародних зв’язків. Тут бурхливо розвивалися наука і техніка. Історики вважають Львів найбільш передовим містом України в сенсі культурного та технічного розвитку.

Аптека-музей "Під чорним орлом", де ми знаходимось, внесена майже у всі туристичні маршрути, що пролягають через Львів, навіть такі екзотичні, як мандрівка підземеллями міста. І туристам перехоплює подих від такої близькості до фармацевтичної старовини. Це єдина в Україні та Європі діюча аптека-музей [6].

Пропоную завдання.

Складіть із фрази якнайбільше назв хімічних елементів. Кожна літера, взята із фрази, може використовуватися лише раз.

Фраза: «Аптека-музей у Львові «Під чорним орлом»

Гра «Хто більше»

Підведення підсумків.У цьому будинку ось уже понад два з половиною століття діє найдавніша з існуючих у Львові аптек. До неї день у день навідуються люди за ліками. Відкрита військовим фармацевтом Наторпом, аптека переходила від одного власника до іншого, виконуючи свою благородну місію. Продовжує вона активно служити людям і в наш час, ставши державною аптекою № 15. Тепер в ній можна придбати готові лікарські препарати. Продаються тут і пам'ятні сувеніри.А тепер давайте з’ясуємо, у якому році була заснована ця аптека. Для цього вам необхідно виконати наступні завдання. Учням роздаються картки із задачами на встановлення символів хімічних елементів, порядкові номери яких і складуть дату заснування аптеки.

Задача 1. Відносна молекулярна маса оксиду невідомого елемента складу Е2О7 становить 183. Визначте елемент.

Задача 2. Елемент VII групи утворює летку сполуку з Гідрогеном, масова частка Гідрогену в якій становить 1,23%. Визначте елемент.

Символ

Cl

Br

Порядковий номер

17

35

Відповідь:

Гра «Відгадай мене»

Отже, аптека «Під чорним орлом» була заснована у Львові у 1735 році.

А тепер надамо слово юним історикам, які детальніше ознайомлять нас з її історією.

Учень 1.   Апте́ка-музе́й «Під чорним орлом» — досі діюча аптека й музей — найдавніша з існуючих у Львові аптек, розташована на площі Ринок у наріжному будинку, яким починаються вулиці Друкарська та Ставропігійська. В унікальному аптечному музейному комплексі демонструються більш ніж трьох тисяч рідкісних експонатів, яких зібрано науковцями, фармацевтами та колекціонерами-ентузіастами.

Учень 2.   10 жовтня 1734 року військовий фармацевт Франц Вільгельм Наторп купує кам'яницю у Анни Гуменецької за 22 тисячі злотих. Його співвласником був Карл Шерф. У цьому ж році Карл Шефр замовляє проект для будівництва нової кам'яниці у архітектора Петра Полейовського. Двоповерховий будинок у аптекою було зведено у 1735 році. Аптека у цей час називається військовою.

27 квітня 1795 Наторп відпродав аптеку магістру Антону Петцу і його дружині Анні; управляючим аптеки був магістр Кароль Шерф. Починаючи з 1807 року аптеку винаймає Антон Саломон.

Учень 3. Вже 19 січня 1808 року Антон Петц продає будинок графині Констанції Стажинській, а у 1819 Софія (із Стажинських) з чоловіком Адамом Озаркевичем відпродую аптеку Францисці, вдові Антона Саломона, та його синові Францискові.

У 1857 році аптеку придбав Антон Склепінський. Склепінський відремонтував аптеку та оздобив Торговий Зал. У 1875 році надбудовано третій поверх та відновлено фасад будівничим Войцехом Гааром. При родині Скепінських аптека отримала назву «Під чориним орлом» і була окружною.



Учень 4. З 1927 по 1944 рік власником аптеки був українець Михайло Терлецький.

У 1985 році за проектами Андрія і Ганни Новаківських та Любарта Лищинського було проведено реставрацію. Роботи виконувала Львівська реставраційна виробнича майстерня. Було відреставровано дворовий флігель, пивниці під головним будинком. Під час цієї реставрації відновили дерев'яну галерею. На стіні галереї розмішено шість барельєфів із погруддями видатних медиків роботи Ярослава Скакуна. А також встановлено фонтан у подвір'ї будинку авторства Романа Петрука.



Учень 5. У кожної аптеки був свій символ, який, згідно з тодішньою практикою, вивішувався перед входом аптеки; від назви символу брала назву й аптека, як-от: «Під чорним орлом», «Під Фемідою», «Під золотим оленем», «Під Святим Духом» і т.п. Основною діяльністю аптеки був відпуск ліків і оскільки фармацевтичної промисловості, як такої, ще не існувало, аптекарі виключно для потреб клієнтів готували екстракти, настойки, еліксири, мазі, косметичні засоби та лікувальні вина.

Учень 6. У 1966 році на базі старовинної аптеки створено музей історії фармації. Ідея створення музею виникла ще у XIX столітті. У 1868 році було створено Галицьке товариство аптекарів, якому вдалося зібрати невелику колекцію експонатів, та в умовах Австро-Угорської імперії створити музей було неможливо. Після ремонтно-реставраційних робіт експозиція музею значно розширилась і нараховувала 16 експозиційних залів загальною площею 700 м².

Народний музей користується великою популярністю у львів'ян та гостей міста. Адже кожна екскурсія – хвилююче спілкування людей з яскравими сторінками історії фармації, лікувальної практики – з сивою давниною і сучасністю [1].



Учитель. Огляд музейної експозиції розпочинається нами з Торгового Залу. Мріяли прославитися, розбагатіти і власники старовинних львівських аптек. Тому й приміщення своїх аптек обставляли декоративними меблями, художньо розписували стіни і стелю, оформляли віконні вітражі. Інтер'єр торгового залу аптеки-музею не виняток. Стеля Торгового Залу прикрашена поліхромними розписами, виконаними на початку 19 століття віденським майстром Штаалем. Це овальні медальйони, що символізують чотири праелементи Всесвіту та за вченням Емпедокла становлять основу всього сущого. Це «Aqua» («Вода»), «Ignis» («Вогонь»), «Terra» («Земля»), «Aer» («Повітря»). Найцікавішими експонатами Торгового Залу є унікальні фармацевтичні ваги. Особливо цікавими є одні з них, що кріпляться на бронзових фігурах, висотою біля одного метрa, Асклепія — давньогрецького бога медицини та його доньки Гігеї, богині здоров'я. У Торговому Залі можна придбати лікарські препарати та знамените «Залізне вино».

Пропоную виконати наступне завдання.



Дайте характеристику хімічного елемента Феруму за положенням у періодичній системі та будовою його атома.

Підведення підсумків



Робота в групі Характеристика елемента


Учитель. У другому залі (Матеріальна кімната) колись зберігались запаси медикаментів. Тепер тут виставлено колекції посуду для зберігання медикаментів, частину аптечного обладнання різних епох, старі патентовані ліки тощо.

Знайдіть та назвіть якомога більше лабораторного посуду та обладнання, яке ви бачите у цій алхімічній лабораторії, що застосовується і у сучасному хімічному синтезі.

d:\мої документи\різне\рисунок (2).jpg.jpeg

Підведення підсумків.



Гра «Знайди мене»



Інтер'єр третього залу (Лабораторія) відтворює вигляд старовинної аптечної лабораторії. Розміщені тут експонати знайомлять з різними етапами переробки рослинної сировини і виготовлення з неї ліків. У маленькій і тісній кімнатці знаходилась аптечна кухня (кокторій), де методом теплової обробки виготовлялись ліки.

Пропоную виконати вам наступне завдання.



Учитель У гамі кольорів, що переливаються на полицях, виділяється яскраво-червоний – це посуд, виготовлений з рубінового скла, технологія варіння якого передбачає домішування солей золота. У такому посуді добре зберігаються світлочутливі препарати.

До наших днів дійшла легенда про те, як вдалося розгадати секрет рубінового скла.



Учень 7. «Колись давно жив на світі бідний скловар. Ніяк не вдавалося йому вибитися із злиднів. Розпач охоплював його дружину. Одного разу вона в пориві гніву і безсилля зірвала з руки золоту обручку і кинула у киплячу скломасу. І раптом сталося диво: на очах сіра маса набула яскраво-червоного кольору. Майстер не розгубився, а виготував з неї прекрасний посуд. З того часу він опанував технологію варіння рубінового скла, що й принесло йому багатство й славу».

Учитель. Продовжуємо нашу екскурсію. Далі йде дерев'яна галерея у чотириповерховий флігель, збудований на зламі 15 — 16 століть. Перша реставрація будинку виконана у 1757 році. У флігелі розмістились алхімічна лабораторія, бібліотека, яка налічує понад 3 тисячі книг. Цікавість викликає алхімічна лабораторія, яку відтворено за старовинними картинами і гравюрами.

Вниз по сходах, розміщені старі аптечні підвали, де відновлено інтер'єри початку 18 століття. Тут експонуються великі дерев'яні бочки та бутлі для зберігання лікувальних медичних вин.

Пропоную наступне завдання.

1. Який неметалічний елемент є найпоширенішим на Землі? (Оксиген.)

2. Назва якого елементу пов’язана з ім’ям богині місяця в грецькій міфології? (Селен.)

3.Назва якого неметалічного елемента у перекладі з грецької означає “той, хто народжує кислоти”? (Оксиген.)

4.Який елемент займає друге за поширеністю місце на Землі після Оксигену? (Силіцій.)

5. Який елемент є найпоширенішим у Всесвіті? (Гідроген.)

6.Якого елемента в земній атмосфері найбільше? (Нітроген.)

7. Який неметалл було названо за кольором його парів? (Йод; з грец.Iodos – "фіолетовий".)

8. Назва якого неметалу означає неприємний запах? (Бром; з грец.Bromos – "смердючий".)

9.Назва якого елемента означає “руйнівний”, “смертоносний”? (Флуор.)

10. Який елемент було відкрито на Сонці раніше, ніж на Землі? (Гелій.)

11. Назва якого елемента означає “жовто-зелений”? (Хлор; з грец.Chloros – "жовто-зелений".)

12. Які два елементи названо на честь Франції? (Галій та Францій.)

Підведення підсумків.


Гра «Загадки з бочки»

ІІІ Заключна частина уроку

3.1. Підведення підсумків уроку

Отже, сьогодні на уроці ми ознайомились з історією медичної та фармацевтичної справи міста Львова, оглянули експозиції аптеки-музей «Під чорним орлом» та у незвичній музейній атмосфері закріпили знання про початкові хімічні поняття.



3.2 Рефлексія

  • Чи цікаво вам було сьогодні на уроці у музеї?

  • Що вам найбільше сподобалось?

  • Які завдання викликали у вас труднощі?

  • Які ви маєте пропозиції щодо проведення музейних уроків хімії?

Технологія «Мікрофон»

3.3 Оцінювання роботи учнів на уроці

Таблиця оцінювання

з/п

Завдання

Максимальний бал

Особистий бал

Оцінка вчителя

1.

Гра «Хто більше»

1(за кожну відповідь )







2.

Гра «Відгадай мене»

6




3.

Характеристика елемента

3




4.

Гра «Знайди мене»

1(за кожну відповідь )




5.

Гра «Загадки з бочки»

1(за кожну відповідь )




6.

Історична довідка

2




7.

Участь в обговоренні

1





3.4 Домашнє завдання Створити проектні роботи про хімічні елементи та речовини, що застосовуються у медицині та фармації.
Висновки

Проводячи такі музейні уроки ми очікували такі результати:



  1. Активізація пізнавальної і творчої діяльності учнів.

  2. Підвищення рівня зацікавлення учнів хімією.

  3. Формування ціннісного ставлення до культурної спадщини та прищеплення смаку до спілкування з музейними цінностями.

  4. Розвиток здатності сприймати музейну інформацію, розуміти мову музейної експозиції.

  5. Формування основ наукового світогляду.

  6. Виховання емоцій, розвиток уяви і фантазії, творчої активності.

У результаті ми одержали:

  1. Різкий підйом інтересу до предмету, збільшення кількості учнів, що хочуть стати хіміками чи аптекарями.

  2. Учні в процесі роботи з музейними експонатами набули нових знань, отримали навички дослідницької роботи та додаткові можливості для формування креативного мислення, розвитку інформаційної компетенції.

  3. Спостерігається спроба учнів мислити дивергентно.

  4. Збільшилась ефективність навчання хімії та бажання вивчати історію рідного краю, відвідуючи музеї міста, знайомлячись з пам’ятками давнини.

  5. Покращилась успішність та якість навчання учнів.

  6. Музейні уроки спонукають формуванню культурно-наукового світогляду учнів.


Список використаних джерел інформації

  1. Аптека-музей «Під чорним орлом» у Львові http://uk.wikipedia.org/wiki/Під_чорним_орлом

  2. Аптека «Під угорською короною» – фармацевтична перлина Львова http://galnet.org/top/45833-apteka-pid-uhorskoyu-koronoyu-farmatsevtychna-perlyna-lvova

  3. Медведєва Е.Б., Юхневич М.Ю. Музейна педагогіка як нова наукова дисципліна. Культурно-освітня діяльність музеїв. М., 1997. ІПРІКТ, Каф. Музейної справи.

  4. Музей. Освіта. Культура. Процеси інтеграції. М., 1999 р. ІПРІКТ, Каф. Музейної справи.

  5. В. Олійник, Т. Ольшанецька Методичний посібник: шляхами створення єдиного освітньо-культурного простору у м. Львові – Навчання у музеї. – Львів, 2013. – 31 с.

  6. Роздобудько Любов: Аптеки-музеї та старовинні аптеки Львова .- Львів, 2011. – 23 с.

  7. Столяров Б.А. Музейная педагогика. История, теория, практика: Учебное пособие/Б.А. Столяров. – М.: Высшая школа, 2004. – 216 с.

  8. Чирич Л.М. Відображення сучасного стану інноваційних освітніх закладів в музейному зібранні//Роль музеїв у культурному просторі України й світу: стан, проблеми, перспективи розвитку музейної галузі. – Випуск 11. – Д.: Арт-прес, 2009. – 608 с.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка