Про проведення «Математичного марафону»



Скачати 166.52 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір166.52 Kb.
Про проведення «Математичного марафону»

  1. Математичний марафон марафон проводиться в рамках шкільного математичного тижня для учнів 7-8 класів. Гра-змагання складається з п’яти конкурсів, після проходження кожного з них кожна з команд отримує певну кількість балів.

  2. Завдання обирає вчитель математики

  3. Місце проведення гри – актовий зал. Відповідальний за оформлення актового залу для свята – учні 8 класу.

  4. Класним колективам необхідно підготувати команди гравців.

  5. Всі конкурси проводить вчитель.

  6. Склад журі: голова журі – заступник директора з навчально-виховної роботи, два вчителі.

  7. Команда, яка набрала найбільшу кількість балів, визнається переможцем математичного марафону.

  8. По закінченню гри відбувається нагородження переможців марафону солодкими призами.

  9. Марафон закінчується громадським обговоренням проведеного заходу всіма зацікавленими особами

Мета:

  • сприяти різносторонньому розвитку учнів, зміцненню їх знань з математики, виникненню внутрішніх мотивів навчання, вибору подальшої профілізації навчання;

  • активізувати розумову діяльність учнів; психологічно розвантажити учнів, що відчувають певні труднощі при вивченні математики;

  • забезпечити активність, зацікавленість учнів; виховувати інтерес до вивчення точних наук; сприяти підвищенню загальної культури учнів.

Форма проведення: гра - змагання.

Обладнання:

  1. Для оформлення сцени назва «Математичний марафон», математичні символи, цифри.

  2. Для оформлення залу плакати з висловами про математику.

  3. Таблиці «Так»-2шт, «Ні»-2шт.

  4. Планшети-2шт(білий картон вкладений у файл), маркери-2шт(які можна витерти), серветки -2шт

  5. Секундомір.

  6. Нагороди для двох команд і для уболівальників, які прийматимуть участь у конкурсах.

  7. Оціночний бланк для журі.



Сценарій проведення «Математичного марафону»

Вступ

На сцену виходять двоє ведучих і з вступними словами звертаються до всіх присутніх

1. Всім добрий день,друзі , -

Дівчата й хлоп’ята

Ми раді у залі

Вас нині вітати.

3. Відомо усім

(Тут відсутні секрети) –

В гімназії різні

Вивчають предмети.


5. Тобі,математико,

Наші вітання

Це ж ти нас зібрала

Усіх на змагання.


7. Чекають тут різні

На вас запитання

І хитрі задачі

Й цікаві завдання.


2. Покликала гра

Нас сюди на змагання.

Знавцям й глядачам –

Особливі вітання!


4. Наук у нас різних

Вивчають багато.

Яку ж з них ми будемо

Нині вітати?


6. Сучасну і давню

Науку чудову

Сьогодні у дії

Побачимо знову.


8. Питання серйозні

Та є й жартівливі,

Тож будьте уважні

І будьте кмітливі.





Ведучий 1.

Дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашій грі. Сьогодні ми розпочинаємо математичний марафон.


Ведучий 2.

Ви можете сказати,що марафон – це щось спортивне . Дійсно , марафон названий на честь еллінського воїна, який прибіг в Афіни з містечка Марафон зі звісткою про перемогу над персами.


Ведучий 1.

А наш марафон – математичний. На всіх гравців чекають складні випробування Сподіваймося, що звістка про переможців нашого марафону швидко рознесеться по всій гімназії. А зараз зустрічаємо наших марафонців.


Ведучий 2.

У грі приймають участь учні 7 – А і 8 – А класів. Привітаємо їх! …


Ведучий 1.

І нехай пані Фортуна визначить найрозумнішого учня гімназії. А щоб їй допомогти, представляємо наше журі…

А допомагати нашим командам протягом всієї дистанції буде вчитель математики …
Вчитель

Добрий день шановні учителі, шановні учасники, шановні вболівальники!

Сьогодні ми запрошуємо Вас на свято чарівної науки - математики.

Тим, хто вчить математику,

Тим, хто любить математику,

Тим, хто не знає, що може любити математику, присвячується наш марафон.

Щоб команди набули спортивної форми, пропонуємо на першому кілометрі провести розминку.




Розминка


f:\математичний марафон\img_4103.jpg

Кожній команді по черзі задається питання. Часу на роздуми не дається.

Якщо відповіді у команди немає, то може відповісти команда суперників.

Кожна правильна відповідь 1 бал
Запитання і відповіді:

  1. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через дві доби? (Ні, буде ніч.)

  2. Скільки разів на рік встає сонце? (365)

  3. Скільки разів за півдоби зустрічаються годинна та хвилинна стрілки? (11 разів)

  4. Чи може бути в лютому 5 понеділків? (Може, якщо лютий у високосному

році починається з понеділка.)

  1. У батька п’ять дочок, і кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька? (6)

  2. Який кут утворює годинна і хвилинна стрілки годинника, якщо він показує 3 години? (Прямий)

  3. Яке число у древньому Вавилоні вважалося священним? (12)

  4. Одиниця маси коштовних каменів. (Карат)

  5. Чому дорівнює 1 пуд? (16 кг)

  6. Скільки тисяч в одному мільйоні? (1000)

  7. Чому дорівнює добуток усіх чисел? (нуль)

  8. Який знак слід поставити між числами 3 і 4, щоб дістати число більше від 3 і менше за 4? (кому)

  9. Скільки нулів у записі числа мільярд? (9)

  10. Найменше просте число? (2)

  11. Що в Україні на 3 місці , а у Франції на другому? (буква «р»)

  12. Скільки см2 містить 1 м2 ? (10 000)

  13. У батька 5 дочок і кожна має брата . Скільки дітей у батька? (Шість)

  14. 7 : 21 ? (1\3)

  15. Буває і великий , і малий , і повний. Ним у дитинстві карають. Іноді він буває дуже прямий, досить часто тупий, але переважно гострий. (Кут)

  16. В якому випадку дивлячись на цифру 2, ми кажемо 10? (У годиннику стрілка стоїть на 2, а кажемо 10 хвилин…)


Ведучий 1.

Журі аналізує і рахує

Загальне значення сумує

Щоб краще було рахувати

Нам треба пісню заспівати
Звучить пісня «Алгебра дарит в подарок…» на мотив «Школьная пора » з

репертуару Т.Овсієнко
Алгебра дарит в подарок

Много сумм, степеней;

Контрольные пишем устало,

Снова оценок так мало.

Где ж ты пятерка в четверти моей?
Припев:

Математика и при всякой погоде

Слышем это слово везде и всегда.

Через года нам дошли теоремы,

Значит сохраним их навсегда .
В конспекте записаны свойства

Их на завтра учить опять !


Геометрия дерзкая слишком!
Не расстаемся мы с книжкой

Может сможем тогда её понять

Припев: тот же.

Ведучий 2.

Слово надається журі


Вчитель

А наступна перешкода на нашому шляху - «Конкурсні задачі»



Конкурсні задачі
Ведучий читає задачу, на роздуми дається 15 сек, відповіді команди дають на планшетах. Кожна правильна Правильна відповідь оцінюється в 2 бали
Задачі.

  1. На озері ростуть лілії. Кожен день їх кількість подвоюється . На двадцятий день заросло все озеро. На який день заросла половина озера? (На 19 день)

  2. Супутник Землі робить один оберт за одну годину сорок хвилин,а другий оберт за сто хвилин. Як це пояснити? (1 год. 40 хв. = 100 хв.)

  3. Знайти число, якщо відомо, що воно становить 20 % від числа 5? (1)

  4. Пастуха, якій вів 70 биків запитали: «Яку частину биків своєї череди ведеш?» Він відповів: «Я веду 2\3 худоби». Скільки биків має пастух? ( 105)

  5. Що це може бути? Дві голови, дві руки, шість ніг, а в ходьбі тільки чотири? (Вершник на коні)

  6. Чоловік купляв яблука по п’ять гривень за штуку, а потім продавав їх по три гривні за штуку. Через деякий час він став мільйонером. Як йому це вдалось?

  7. Племінник спитав дядька, скільки йому років. Дядько відповів: «Якщо до половини моїх років додати 7, то будеш знати скільки мені було 13 років тому». Скільки років дяді? (40 років)


Ведучий 1.

Поки журі підбиває підсумки цього конкурсу проведемо гру з уболівальниками.



На сцену запрошуються 2—3 уболівальники. На стілець кладуть приз і вчитель читає вірш.
Вірш.

Зараз дам я вам наказ

З півтора десятка фраз.

Лиш я слово «три» скажу,

Приз бери у той же час.


Якось щуку ми спіймали,

Розітнули вже, а там

Малі рибки виглядали,

Не одна, а цілих... п'ять.


Мріє загартований юнак

Стати олімпійським чемпіоном.

Дивись, на старті не мудри,

Чекай команду: раз, два... марш!


Як вірш запам'ятати хочеш.

То не зубри його до ночі,

Про себе краще повтори разок, другий,

А краще … вісім.


Одного разу на вокзалі

Ми три години потяг ждали

Чому ж цей приз було не взять

Коли була можливість брать




Ведучий 2.

Команди попрацювали добре. А зараз ми дізнаємось хто впевнено веде команди до перемоги.


Ведучий 1.

Наступний кілометр на кмітливість вкаже,

Тут кожен капітан себе покаже.
Конкурс капітанів

Гра «Вірю – не вірю»f:\математичний марафон\img_4113.jpg


Зачитуються питання, капітани надають відповідь за допомогою табличок «Так» , «Ні». Правильна відповідь оцінюється в 1 бал


  1. Будь-який прямокутник має рівні діагоналі. (Так)

  2. Квадрат від’ємного числа є числом від’ємним . (Ні)

  3. Піфагор брав участь у кулачному бою на 58 Олімпійських іграх. (Так)

  4. Якщо сума кутів дорівнює 180 , то вони суміжні ? (Ні)

  5. Лінійне рівняння завжди має лише один корінь? (Ні)

  6. Найменше натуральне число нуль ? (Ні)

  7. Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)

  8. Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90 . (Так)

  9. Бісектриса трикутника ділить протилежну сторону навпіл. (Ні)

  10. Планіметрія – це розділ геометрії , який вивчає фігури на площині. (Так)

  11. Що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Кохання циркуля і лінійки»? (Так)

  12. Що Наполеон Бонапарт писав математичні роботи? (Так, відома задача Наполеона.)

  13. Що Л.Толстой, автор «Війни і миру», був автором підручника з математики? (Так)

  14. Що якщо кожного дня по 10 годин просто переписувати праці Леонарда Ейлера, то не вистачить і 76 років, щоб переписати їх? (Так, його праці складають 75 великих томів.)

Ведучий 1

А зараз, поки працює журі для наших капітанів і для всіх присутніх пролунає пісня про нелегке шкільне життя «Узелок завяжется…»


Пісня.

Накопилось формул у ребят порядком .

Исписали ими не одну тетратдку,

Не одну шпаргалку даже накатали ,

Только зря старались, ведь списать не дали.
Припев:

Узелок завяжется, узелок развяжется…

Алгебра она и есть, только то, что кажется (2 раза)

Говорят, когда-то дети отдыхали,

На каникулах задачи не решали.

А давно ль бывали времена такие?

Мы их не застали! Может быть и были!

Припев : тот же.


Ведучий 2.

Слово надається журі



Вчитель

Наступний кілометр нашого марафону буде історичним і я оголошую конкурс «Історія математики».


Конкурс «Історія математики»

Вчитель читає задачу, на роздуми дається 15 сек, відповіді команди дають на

планшетах. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали.

  1. Великий арабський математик Ал – Хорезмі був автором творів, які мали великий вплив на розвиток математики . Один з них мав назву «Ал-кітаб аль-джебр аль-мукабала» , звідки і виникла назва однієї відомої нам науки, що це за наука? (Алгебра)




  1. Кого називають «батьком» алгебри? Йому належить винахід способу розв’язання зведених квадратних рівнянь. Саме він став позначати буквами не тільки невідомі, а й будь які числа, зокрема, коефіцієнти при невідомих.(Франсуа Вієт)

f:\математичний марафон\img_4124.jpg



  1. Вважають, що саме він пронумерував ряди в глядацькій залі і першим використав координати точок. На його честь названа сучасна система координат. (Рене Декарт)



  1. Давньогрецький фізик, математик, механік. Під час другої пунічної війни між Римом і Карфагеном він працював над обороною Сіракуз, створив катапульти. Одне з його великих досягнень – побудова планетарію. (Архімед)



  1. Ця людина вперше почала вивчати математику за … шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекції з математики відомого академіка Остроградського. У якого вченого інтерес до математики був викликаний шпалерами? (Соф’я Ковалевська)

Ведучий 1

А зараз пропонуємо послухати. Що думає про математику учень 8-го класу …



Про математику


Гуманітаріям здається,

Що математика - то диво!

А Піфагор собі сміється

Та ще помножує сміливо!

Невже вона - складна наука?

Невже її не зрозуміти?

То в двері голосно постука,

То в небо прагне полетіти!

А ми її не відпускаєм,

Бажаєм з нею привітатись,

Але вона у вись злітає

І не дає нам розібратись!

Чи то така вона хитрюга?

Чи у нас розуму нема?

Але така складна наука

Ця математика сама.

Ой ці задачі, ці рівняння!

Постійно вгадуєш - що де!

Іксів неясне уживання -

Ну, а контрольна вже бреде!

А як же дивний чудо-ромб

Намалювати на стіні?

Це ж як кімната повна бомб

Щось десь зривається, горить!

Гуманітаріям здається,

Що геометрія - то диво!

А математик все сміється,

Бо то не диво, то - можливо!




Ведучий 2.

Слово надається журі


Вчитель

І на останніх кілометрах ви можете розвинути максимальну швидкість і отримати найбільшу кількість балів.


Конкурс «Хто більше»

У продовж деякого часу у кожній команді буде поставлено 20 запитань. Правильна відповідь 1 бал.
7 клас.

  1. Рівність,що має змінну, називається … (рівнянням)

  2. Добуток однакових множників (степінь)

  3. Виміри прямокутника (довжина, ширина)

  4. Трикутник,у якого дві сторони рівні (рівнобедрений)

  5. Чому дорівнює добуток суми і різниці двох виразів (різниці квадратів цих виразів)

  6. Чому дорівнює сума кутів трикутника (180)

  7. (-1)7 ( -1)

  8. Яке число без остачі ділиться на всі числа? (нуль)

  9. Результат дії додавання (сума)

  10. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках ? (50)

  11. Модуль 36 (36)

  12. Пів-пряма, яка має початок, але не має кінця (промінь)

  13. Числа, які відрізняються тільки знаками? (протилежні))

  14. Як називається сума одночленів ? (многочлен)

  15. Назвіть кути рівнобедреного прямокутного трикутника . (90,45,45)

  16. Як називається відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника?(медіана)

  17. Як у математиці називають очевидні речі, що не доводять?( аксіоми)

  18. Скільки яєць можна з’їсти на голодний шлунок?(одне)

  19. Як називаються числа які діляться на 2 ? (парні)

  20. Скільки існує цифр ? (10)



8 клас.

  1. Наука,що вивчає властивості геометричних фігур. (геометрія)

  2. 1\24 частина доби. (година)

  3. Чому дорівнює модуль – 5 (5)

  4. Найбільше натуральне число.(не існує)

  5. Як називається твердження,що потребує доведення? (теорема)

  6. Чому дорівнює корінь із 169 ? (13)

  7. Як називається прямокутник з рівними сторонами? (квадрат)

  8. Один з кутів паралелограма 80. Чому дорівнює протилежний кут?( 80)

  9. Теорема названа на честь математика і стосується прямокутного трикутника.(Теорема Піфагора)

  10. Усі знають, що два в квадраті – це чотири, три в квадраті – це 9. А чому дорівнює кут в квадраті ? (90)

  11. На яке число не можна ділити ? (нуль)

  12. Одне яйце вариться 5 хв. Скільки потрібно часу, щоб зварити 6 яєць ?

( 5 хв. )

  1. Як називається графік функції у=х2 ? (парабола)

  2. Як називається найбільша сторона прямокутного трикутника ? (гіпотенуза)

  3. Яку частину години становлять 20 хв. ? (1\3)

  4. Радіус кола дорівнює 5. Чому дорівнює діаметр? (10)

  5. Якщо вважати,що додатні числа виражають прибуток, то від’ємні … (борг)

  6. Під яким кущем ховається заєць від дощу ? (під мокрим)

  7. Горіло 7 свічок, три з них погасили. Скільки свічок залишилось? (4)

20.Чому дорівнює сума квадратів катетів ? (квадрату гіпотенузи)
Вчитель.

Це був останній кілометр нашого математичного марафону. Поки журі готується підвести підсумки і оголосити переможця на сцену запрошуються уболівальники.



Конкурс уболівальників «Рахівник»

На сцену запрошуються 4 уболівальники. Кожному по черзі задаються питання.

  1. Працює відмінно твоя голова: п’ять плюс один получається … (шість, а не два)

  2. Вийшов заєць погулять, лап у зайця рівно … (чотири, а не п’ять)

  3. Росте на городі зелена трава: шість мінус три получається… (три, а не два)

  4. Колись казав учитель Ірі, що два більше ніж …(один, а не чотири)

  5. Меньше в десять раз, ніж метр, всім відомо … (дециметр)

  6. Очі ти свої протри: лап у пташки рівно … (две, а не три)

  7. Собака м’ясо в мене їсть, хвостів у неї цілих …(один, а не шість)

  8. Скільки палку не крути, кінців у неї буде … (два, а не три)

  9. Відмінник зошитом своїм гордиться: внизу, під диктантом, стоїть …(дванадцать, а не одиниця)

  10. На уроках будешь спать, за відповідь получишь … (одиницу, а не пять)

  11. Ось п’ять ягід на траві. З’їв одну, залишив …(чотири, а не дві)

  12. Миша рахує дірки в сирі: три плюс дві – всього … (пять, а не чотири)


Ведучий 1

Експертам надається заключне слово, а всіх учасників прошу піднятися на сцені.
Слово журі …
Вчитель.

Діти! Ви молодці! Не залежно від того, хто скільки набрав балів, ви всі сьогодні виграли. Хтось виграв перемігши страх перед сценою, хтось перед товаришами, хтось перед собою. Ви всі здобули перемогу. Це головне! Спасибі вам за свято науки, що ви нам подарували.

Вітаємо переможців і для всіх звучить пісня.





Заключна пісня "Мы желаем счастья вам" 

Нам без математики нельзя, 
Математика для нас важна - 
Делает нас сильными и мудрыми она. 
Снова всех сплотила нас она, 
В этом зале вместе собрала
Рады всех приветствовать мы 
И пропеть друзьям. 

Припев.

Мы желаем счастья вам, счастья в этом мире большом. 
Как солнце по утрам пусть оно приходит в дом. 
Мы желаем, счастья вам, и оно должно быть таким - 
Когда ты счастлив сам, счастьем поделись с другим. 

Математика везде нужна, 
Помогает в жизни нам она
Корабли водить на море, строить города. 
Будем с математикой дружить, 
Интересней будет в жизни жить

И последний наш куплет нужно дружно всем пропеть.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка