Про підсумки вивчення стану формування в учнів ціннісного ставлення до себе та реалізації заходів даного орієнтиру у 2012-2013 н р



Скачати 91.63 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір91.63 Kb.
Вих. № 818/03

від 15.05. 2013р.




УКРАЇНА

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ

ТРОСТЯНЕЦЬКА РАЙОНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ВІДДІЛ ОСВІТИ
Н А К А З

від 07.05. 2013р. смт Тростянець № 122



Про підсумки вивчення стану

формування в учнів ціннісного

ставлення до себе та реалізації заходів

даного орієнтиру у 2012-2013 н.р.
На виконання перспективного плану відділу освіти вивчення Основних орієнтирів виховання для учнів 1-11 класів на 2012-2018 роки (наказ № 334 від 12.10.2012р.), наказу по відділу освіти райдержадміністрації від 04.09.2012р. № 266 «Про організацію вивчення стану формування в учнів ціннісного ставлення до себе в школах району упродовж 2012-2013 н.р.» в усіх школах району в організації навчально-виховного процесу в 2012-2013 н.р. пріоритетною ключовою лінією визначено формування в учнів ціннісного ставлення до себе, та в період з 01 жовтня 2012 р. по 30 квітня 2013 року членами комісії було вивчено стан формування в учнів ціннісного ставлення до себе в Козинецькій СЗШ І-ІІ ст., Тростянецькій СЗШ І-ІІІ ст. №2, Оляницькій СЗШ І-ІІІ ст., Четвертинівській СЗШ І-ІІІ ст., Будянській СЗШ І-ІІІ ст. Вивчення стану виховання здійснювалося відповідно до пам’ятки, в якій визначено нормативно-правове забезпечення, роботу з батьками та реалізацію заходів через проведення класних годин, позакласних і загальношкільних заходів, здійснення проектів, співпраці із спеціалістами різних служб і відділів, стану зайнятості учнів в позашкільній освіті та визначення рівня сформованості в учнів ціннісного ставлення до себе шляхом анкетування. Виховними досягненнями зазначеного орієнтиру є усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров’я (фізичного, соціального, духовного, психічного, культурного).

В ході вивчення нормативно-правового забезпечення було встановлено, що в усіх школах наявні Основні орієнтири виховання для учнів 1-11 класів як у заступників з виховної роботи, так і в кожного класного керівника. Видано відповідні накази, які свідчать про системну роботи з опрацювання і впровадження Основних орієнтирів виховання. Планування виховної роботи з учнями класні керівники здійснюють за Основними орієнтирами в журналах класного керівника. Для проведення класних годин використовують різноманітні форми роботи: диспути, заняття з елементами тренінгу, подорожі, «відкритий мікрофон», відео-презентації, рольові та інтелектуальні ігри, екскурсії, виставки, вікторини, моделювання ситуацій. У школах створено куточки державної символіки, які відповідають вимогам та мають естетичний вигляд. Куточки символіки наявні і в кожному навчальному кабінеті. Класні куточки мають естетичний вигляд, є дієвими, змістовне наповнення відповідає основним вимогам, планування роботи здійснюється щомісячно. Цікавими є рубрики: «Про все на світі і про нас», «Добрий порадник» (Будянська СЗШ І-ІІІ ст.), «Наш рейтинг» (Козинецька СЗШ І-ІІ ст.), «Путівка тижня» (Тростянецька СЗШ І-ІІІ ст. №2). У кожного класного керівника та заступника з виховної роботи сформовано 6 папок за Основними орієнтирами виховання.

Інформаційне забезпечення роботи з батьками здійснюється відповідно до планування, в ході класних і загальношкільних батьківських зборів, через інформаційні центри. В Козинецькій СЗШ І-ІІ ст. оформлено стенд «Інформація для батьків», в Оляницькій СЗШ І-ІІІ ст. та Четвертинівській СЗШ І-ІІІ ст. – «Для вас, батьки», в яких постійно надаються поради батькам щодо виховання дітей. В Тростянецькій СЗШ І-ІІІ ст. № 2 функціонують інформаційні куточки для батьків: «Правовий вісник», «Якщо тобі немає 18-ти», «Шкільний Пентантлон», «Психологічні розсипи», «Психологічний куточок». В Будянській СЗШ І-ІІІ ст. створено інформаційні папки «Організація роботи з батьками» та «Батьківський всеобуч». Співпраця педагогічних колективів і батьків шкіл здійснюється за трьома основними напрямками: педагогічна просвіта, залучення батьків до навчально-виховного процесу, участь батьків в управлінні навчально-виховним процесом. Особлива увага приділяється педагогічній просвіті батьків, план якої коригується й доповнюється залежно від потреб та інтересів сімей і дітей. В роботі з батьками використовуються індивідуальні та колективні форми роботи. Ефективними є нетрадиційні форми роботи з батьками у Козинецькій СЗШ І-ІІ ст.: створення портфоліо сім’ї (Сліденко І.І.), проект «Ми – одна родина» (Нечай В.М.), «Родинний міст», «День добрих справ»; в Оляницькій СЗШ І-ІІІ ст.: педагогічні практикуми «Щаслива сім’я: яка вона?», «Трудове виховання в сім’ї», листування з батьками, тренінг «Запобігання шкідливим звичкам»; в Будянській СЗШ І-ІІІ ст.: ігровий практикум (Гвозденко О.Я.), «До батьківського портфоліо» (Лопчинська О.О.), «Оцінка в щоденник» (Лопчинська О.О., Хабатіліна О.О.), скарбничка добрих порад (Грабчак Л.В.), інформаційні бюлетені за результатами навчання (Майданик І.І.); у Тростянецькій СЗШ І-ІІІ ст. №2: розповсюдження пам’яток, спільні подорожі, робота з матеріалами папок-пересувок, волейбольний турнір (батьки, учні, вчителі); у Четвертинівській СЗШ І-ІІІ ст.: батьківські посиденьки, діалог «Батьки і діти», щорічний конкурс «Нумо, джури».

Заходи, проведені в зазначених школах району були спрямовані на формування в учнів фізичного, психологічного та соціального «Я». Варто відмітити актуальність здійснених проектів: «Я – людина» (Будянська СЗШ І-ІІІ ст.), «Я – особистість. Я – учень. Я – громадянин» (Козинецька СЗШ І-ІІ ст.), «Сходинками до вершин успіху», «Школа майбутнього», «Ціннісне ставлення до себе» (Тростянецька СЗШ І-ІІІ ст. № 2), «Крок у майбутнє» (Оляницька СЗШ І-ІІІ ст.), «Ми – за здоровий спосіб життя», «Слухати, навчатись, жити» (Четвертинівська СЗШ І-ІІІ ст.). Для залучення учнів до активної діяльності в позаурочний час в школах працюють гуртки. У Тростянецькій СЗШ І-ІІІ ст. №2 в шкільних гуртках задіяно 117 учнів, в музичній школі – 28, в ДЮСШ – 24 учні, в БДТ – 35 дітей. В Козинецькій СЗШ І-ІІ ст. працює гурток «Природа і фантазія», в якому займається 30% від загальної кількості учнів школи. В Будянській СЗШ І-ІІІ ст. працює 4 гуртки, в яких займається 86 дітей, що становить 79% від загальної кількості учнів. В Оляницькій СЗШ І-ІІІ ст. в шкільних гуртках зайнято 60 дітей, в Ладижинській музичній школі – 3 дитини, в Ладижинській спортивній школі – 5 дітей. В Четвертинівській СЗШ І-ІІІ ст. працює 6 гуртків, зайнято 75% учнів; 2 учні займаються в Тростянецькій музичній школі. З метою інформаційно-профілактичної роботи з учнями у школах налагоджено співпрацю із спеціалістами різних служб і відділів. Упродовж 2012-2013 навчального року організовано зустрічі з дільничними інспекторами (Четвертинівська СЗШ І-ІІІ ст., Тростянецька СЗШ І-ІІІ ст. №2, Козинецька СЗШ І-ІІ ст., Оляницька СЗШ І-ІІІ ст., Будянська СЗШ І-ІІІ ст.), з акушером ФАПу (Оляницька СЗШ І-ІІІ ст.), із представниками ССД (Оляницька СЗШ І-ІІІ ст., Тростянецька СЗШ І-ІІІ ст. №2), із соціальними працівниками (Козинецька СЗШ І-ІІ ст., Тростянецька СЗШ І-ІІІ ст. №2, Будянська СЗШ І-ІІІ ст.), із представниками РВ УМВС (Будянська СЗШ І-ІІІ ст., Тростянецька СЗШ І-ІІІ ст. №2).

Практичними психологами Будянської СЗШ І-ІІІ ст., Оляницької СЗШ І-ІІІ ст., Четвертинівської СЗШ І-ІІІ ст. та Тростянецької СЗШ І-ІІІ ст. №2 проведено анкетування з метою вивчення рівня сформованості в учнів ціннісного ставлення до себе (спрямованість на себе, на спілкування, на працю). В анкетуванні взяли участь 109 респондентів. За результатами анкетування рівень сформованості в учнів ціннісного ставлення до себе становить: спрямованість на себе – 82%, на спілкування – 87%, на працю – 52%.

З метою обміну досвідом в грудні 2012р. організовано семінар-практикум на базі Цибулівської СЗШ І-ІІІ ст. «Формування в учнів ціннісного ставлення до себе через використання інтерактивних форм і методів». Під час семінару було проведено класні години різних форм (тематичний діалог з елементами презентації, гра-подорож, бесіда з елементами гри) та засідання ШМО класних керівників («круглий стіл») і учнівського парламенту.

У лютому 2013 р., з метою ознайомлення із системою виховної роботи ШМО класних керівників Тростянецької СЗШ І-ІІІ ст. №2 з питань використання методу проектів у формуванні у дітей ціннісного ставлення до себе, організовано засідання РМО класних керівників. Класні керівники шкіл району побачили презентації реалізованих проектів початкових, середніх та старших класів, брали участь у засіданні «круглого столу». Варто відмітити високий рівень організації та проведення зазначеного заходу.

У березні класні керівники шкіл району взяли участь в презентації досвідів роботи із формування в учнів ціннісного ставлення до себе (Тростянецька СЗШ І-ІІІ ст. № 2, Оляницька СЗШ І-ІІІ ст., Будянська СЗШ І-ІІІ ст., Ободівська СЗШ І-ІІ ст., Ілляшівська СЗШ І-ІІІ ст., Демківська СЗШ І-ІІ ст., Олександрівська СЗШ І-ІІІ ст., Ободівська СЗШ І-ІІІ ст., Цибулівська СЗШ І-ІІІ ст.). У своїй роботі класні керівники використовують методи формування свідомості особистості (переконання, роз’яснення, бесіда, лекція, диспут), стимулювання поведінки і діяльності (змагання, заохочення, особистий приклад), самоосвіти і самовиховання (самоаналіз, самооцінка, самозвіт). Цікавими є досвіди:



  • Деркач Марії Григорівни (Демківська СЗШ І-ІІ ст.): ситуаційно-рольова гра «Чарівні слова відкривають серця», гра-драматизація «Кращий актор», уявна мандрівка «В країну мистецтва»;

  • Кучерук Наталії Дмитрівни (Ілляшівська СЗШ І-ІІІ ст.): тренінги «Шлях до самореалізації, або як стати особистістю», «Знайди себе серед інших», диспути «У чому щастя людини», «Шкідливі звички, чи життя в своє задоволення», «Духовні потреби та ідеали мого «Я», година доброти «Людське в людини – то найвища цінність»;

  • Ніцевич Світлани Миколаївни (Ободівська СЗШ І-ІІ ст.): виставки дитячих робіт, конкурси, екскурсії, КВК, майстер-класи «Рукодільниця», «Молода господарка»;

  • Примхи Світлани Миколаївни (Оляницька СЗШ І-ІІІ ст.): година спілкування з елементами тренінгу «Шлях до себе», диспут «Мій життєвий вибір», тренінг «Моральні цінності в моєму житті»;

  • Вихристюк Алли Іванівни (Будянська СЗШ І-ІІІ ст.): проект «Школа мужності», засідання клубу «Грація», цикл бесід «Дивись, не забудь, людиною будь!»;

  • Бурмій Світлани Сергіївни (Олександрівська СЗШ І-ІІІ ст.): відверті розмови, рольові ігри, класні майстерні, заочні подорожі, захисти проектів, диспути, випуск стіннівок;

  • Цимбал Валентини Василівни, Маснюк Світлани Олександрівни, Мельничук Ірини Анатоліївни (Тростянецька СЗШ І-ІІІ ст. №2): використання методу проектів.

Упродовж навчального року в рамках проведення районної Школи лідерів організовано засідання з метою формування в лідерів соціального «Я» (НВК «СЗШ І-ІІІ ст. №1-гімназія», Н.Ободівська СЗШ І-ІІІ ст.), фізичного «Я» (Ілляшівська СЗШ І-ІІІ ст.), естетичного та психологічного «Я» (Тростянчицька СЗШ І-ІІІ ст.). Варто відмітити високий методичний рівень проведених заходів в Ілляшівській СЗШ І-ІІІ ст. та Н.Ободівській СЗШ І-ІІІ ст. Упродовж року лідери шкіл працювали над проектами. Підготували та презентували свої проекти Хода Віталіна «Правильний вибір професії – успішне життя» (Тростянецька СЗШ І-ІІІ ст. № 2), Притуляк Віра «Я люблю свій народ, я люблю свою країну» (Ілляшівська СЗШ І-ІІІ ст.), лідери 9-11 класів Ободівської СЗШ І-ІІІ ст. «Делегати дитячих прав», лідер та учнівський парламент «Я – омбудсмен» (Летківська СЗШ І-ІІІ ст.). У 2013 році в обласному конкурсі на кращу діяльність органів учнівського врядування взяли участь Летківська СЗШ І-ІІІ ст. (проектна діяльність), Ободівська СЗШ І-ІІІ ст., Оляницька СЗШ І-ІІІ ст., Четвертинівська СЗШ І-ІІІ ст. (загальна система роботи). З метою формування в учнів ціннісного ставлення до себе, розвитку діяльності РОУВ «Лідер» та батьківської громадськості «Співпраця», посилення взаємодії між педагогічною, батьківською та учнівською громадськістю 22 березня 2013 року було проведено Перший районний форум «Батьки і діти».

З метою формування в учнів здорового способу життя через батьківський всеобуч 17 квітня 2013 року на базі НВК «СЗШ І-ІІІ ст. №1-гімназії» проведено методичний семінар за участю працівників Вінницького обласного центру СНІДу «Психолого-педагогічні аспекти профілактики наркоманії та захворювання на ВІЛ/СНІД». Учасниками семінару стали представники батьківської громадськості шкіл району та класні керівники.

Виходячи з викладеного вище,
НАКАЗУЮ:


  1. Вважати рівень здійснення заходів із формування в учнів

ціннісного ставлення до себе в школах району в 2012-2013 н.р. задовільним.

  1. Відмітити високий рівень планування, організації та здійснення

заходів із формування в учнів ціннісного ставлення до себе в Тростянецькій СЗШ І-ІІІ ст. №2, Оляницькій СЗШ І-ІІІ ст.

  1. Відмітити високий рівень організації та проведення РМО класних

керівників (Тростянецька СЗШ І-ІІІ ст. №2), районної Школи лідерів (Н.Ободівська СЗШ І-ІІІ ст., Ілляшівська СЗШ І-ІІІ ст.).

  1. Відмітити системну роботу класних керівників із формування в учнів

ціннісного ставлення до себе: Деркач Марії Григорівни (Демківська СЗШ І-ІІ ст.), Кучерук Наталії Дмитрівни (Ілляшівська СЗШ І-ІІІ ст.), Ніцевич Світлани Миколаївни (Ободівська СЗШ І-ІІ ст.), Примхи Світлани Миколаївни (Оляницька СЗШ І-ІІІ ст.), Вихристюк Алли Іванівни (Будянська СЗШ І-ІІІ ст.), Бурмій Світлани Сергіївни (Олександрівська СЗШ І-ІІІ ст.), Цимбал Валентини Василівни, Маснюк Світлани Олександрівни, Мельничук Ірини Анатоліївни (Тростянецька СЗШ І-ІІІ ст. №2).

  1. Оголосити подяку членам комісії за високий рівень здійснення

вивчення стану формування в учнів ціннісного ставлення до себе.

  1. Керівникам шкіл:

6.1. Продовжувати системну роботу із формування в учнів

ціннісного ставлення до себе, впроваджуючи кращі досвіди роботи педагогічних колективів шкіл району.

Термін: постійно

6.2. Сприяти покращенню стану співпраці із спеціалістами різних служб і відділів. Термін: з 2013-2014 н.р.

7. Заступникам з виховної роботи:

7.1. Проводити системну роботу з класними керівниками щодо

планування, здійснення, аналізу та моніторингу виховної роботи.

Термін: постійно

7.2. Надавати дієву допомогу класним керівникам щодо

використання методу проектів.



Термін: з 2013-2014 н.р.

  1. Контроль за виконанням даного наказу покласти на головного

спеціаліста відділу освіти Ільченко О.Ф.

Начальник В. Кульчиковський
Ярошенко Т.В.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка