Прищеплює любов до праці, допомагає їм у свідомому виборі майбутньої професії



Скачати 231.83 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір231.83 Kb.
Вступ

Виходячи з навчально-виховних завдань, що стоять сьогодні перед школою, відповідальний за організацію туристсько-краєзнавчої роботи в школі, спрямовує свою діяльність з учнями на виховання всебічно та гармонійно розвиненої особистості з постійною потребою в самовихованні та самореалізації, формування практичних умінь і навичок. Це:



    1. Допомагає сформувати їх духовність, моральність, національну самосвідомість, риси високої громадянськості.

    2. Прищеплює любов до праці, допомагає їм у свідомому виборі майбутньої професії.

    3. Виховує міцний і дружній учнівський колектив, установлює і зміцнює зв'язки з дітьми різних класів, шкіл.

    4. Оздоровлює дітей, зміцнює їх фізично і морально.

    5. Сприяє поповненню зібраними в походах і під час екскурсій матеріалами шкільних кабінетів, куточків.

Змістовні, систематичні заняття туризмом і краєзнавством позитивно впливають на духовний розвиток учнів, вони знімають напруження, дають позитивний вихід енергії, створюють умови для самореалізації і розвитку школярів. Туристсько-краєзнавча діяльність допомагає у формуванні в учнів низки морально-вольових якостей, дисциплінованості, цілеспрямованості, милосердя, витримки, товариськості, працьовитості, загартовує волю, вчить поважати людей і цінувати її працю.

З метою формування здорового способі життя, розширення кругозору дітей та юнацтва щороку в школі проводиться День туризму, який включається до плану загальношкільних заходів і проводиться, орієнтовно, 27 вересня до Всесвітнього Дня туризму.

Основні заходи Дня туризму проводяться на свіжому повітрі та передбачають активний і змістовний відпочинок дітей в різних формах:


  • туристські зльоти та змагання з спортивного, водного та велосипедного туризму, спортивного орієнтування;

  • туристичні квести, конкурси, вікторини;

  • посвята в туристи;

  • проведення екскурсій по селу, по рідному краю;

  • туристсько-спортивні естафети.

Під час організації та проведення Дня туризму в школі залучається батьківська громадськість, ветерани туризму, відомі краєзнавці села.

Широко використовується потенціал учнівського самоврядування школи.

Після закінчення Дня туризму проводиться вечір, де підводяться підсумки Дня туризму, проводиться посвята в туристи, вручаються нагороди командам - переможцям та призерам в особистій першості. Випускається шкільна газета за матеріалами змагань.

Орієнтовно, День туризму в школі проводиться за таким планом:



  1. Лінійка відкриття Дня туризму в школі.

  2. Туристська естафета для учнів молодшого шкільного віку.

  3. Інтелектуально гра «Що? Де? Коли?» на туристську тематику для школярів середнього віку.

  4. Туристичний квест «Вертикаль» для старшокласників.

  5. Заключне свято: підведення підсумків Дня туризму, посвята в туристи, зустріч з ветеранами туризму, нагородження команд-переможців.

ВЕСЕЛА ТУРИСТСЬКА ЕСТАФЕТА

Ця гра-естафета допомагає закріпити необхідні в мандрівках навички. Умовно її можна назвати естафетою екстремальних труднощів. У грі бере участь 9—11 осіб (юнаки і дівчата).

Все необхідне обладнання, яке доповнює туристське споря­дження, легко зробити власноруч. Самою ж естафетою може служити будь-який невеликий предмет, обумовлений перед грою.



Перший етап: «Взаємообв'язування туристською обв'язкою двох друзів»

Нічого складного в цьому етапі немає для тих, хто знає, що таке вузол «булінь» і туристська обв'язка. Але...

Учасники мають покласти руки на плечі один одному, в такій ситуації вільною виявляється лише одна рука: у одного — ліва, в іншого — права. Перед учасниками лежить дві обв'язки 3—4 метри завдовжки. По команді судді-хронометриста включається секундомір, а юні туристи підхоплюють по обв'язці і починають обв'язуватись, використовуючи лише вільну руку. Тактика обирається будь-яка, тобто або кожний обв'язує сам себе, або обв'язуються по черзі, маючи в своєму розпорядженні дві руки. Обв'язуватись необхідно правильно, оскільки кожна неправильна обв'язка коштуватиме на фініші хвилини штрафу.

Другий етап: «Ручний слалом»

Другий етап можуть долати ті ж двоє учасників, що були на першому етапі, а можуть підключатися двоє нових.

Прийнявши естафету після першого етапу, один з учасників одягає собі на голову невеликий мішок з тканини, втрачаючи таким чином можливість бачити. Другий учасник дістає в цей час умовний опік обох ступенів, втрачаючи таким чином мож­ливість ходити. Умовно сліпий підхоплює умовно обпеченого за ноги, і умовно обпечений, перебираючи руками і ведучи за со­бою сліпого, долає невелику (10—12 м) дистанцію слалому, що намічена кеглями або іншими предметами. За кожну збиту кег­лю нараховується 10 секунд штрафу. Ясно, що місце такого слалому повинне бути очищене від предметів, які можуть за­вдати дійсної, неумовної травми.

Третій етап: «Переправа по колоді наосліп» Естафета передається наступному учасникові, який приймає її разом з мішком з тканини, що надівається йому на голову. Перед учасником — етап, обладнаний колодою із страхувальни­ми перилами. Тримаючись за мотузку, учасник переправ­ляється по колоді і на протилежному «березі» передає естафету наступному етапу. Зрив з колоди штрафується ЗО секундами.

Четвертий етап: «Ходулі»

Походи до цирку завжди ставали святом для дітей, пропо­нуємо згадати деякі циркові номери і виготовити ходулі на зра­зок циркових. Робиться це дуже просто. До міцної жердини 2 метри довжиною на відстані ЗО—50 сантиметрів від краю двома цвяхами прибивається акуратно відпиляний брусок. Цвяхи, що після цієї операції стирчать, необхідно ретельно загнути. Так са­мо виготовляється друга ходуля. Тепер бракує лише циркача. Ним стає учасник четвертого етапу, долаючи дистанцію 15—20 метрів на ходулях. Кожний зрив штрафується 10 секундами. По­долавши цей етап, учасник передає естафету «стрільцеві».



П'ятий етап: «Стрільба в ціль з рогатки» Рогатки, виготовлені заздалегідь, зберігаються у сейфі на­чальника табору і потрапляють на «вогневий рубіж» тільки на час проведення естафети, інакше табір може зазнати ма­теріальних збитків. Мішенями можуть служити гумові кульки, консервні банки, паперові листки тощо. Кожен «стрілець» має три спроби для ураження мішені. Після першої ж вдалої спро­би він продовжує проходження дистанції і несе естафету на на­ступний етап. Якщо ж всі три спроби виявилися невдалими, стрілець» перекваліфіковується на «бігуна» і долає обумовле­не штрафне коло (50—60 м); лише після цього естафета пере­ходить на наступний етап.

Шостий і останній етап: «Встановлення намету в умовах, екстремальних труднощів»

Будемо вважати, що «стрілець», який приніс естафету на ос­танній етап, по дорозі отримав умовну травму обох рук. Що ж він бачить на останньому етапі? Четверо його товаришів умовно захворіли на снігову сліпоту, маючи на голові мішечки з ткани­ни. Вони стоять перед складеними наметами, альпенштоками та кілками і нічогісінько не бачать. Тоді «стрілець» має право по­дати хронометристу команду «стоп» і секундомір вимикається.


«ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

Сценарій гри-вікторнни

Необхідні атрибути гри:

—- столи та стільці для команд та ведучого



( в окремих випадках можна користуватися

простими туристськими килимками);

  • олівці та папір для учасників; — палички для жеребкування;

  • конверти із запитаннями;

  • гітара для «музичних пауз»;

  • секундомір;

  • приз для команди, яка переможе у грі.

Місцем проведення гри може бути зал, простора кімната або просто затишна галявина. Довкола ведучого розташову­ються команди (по 5 — 6 осіб в кожній, але про кількість гравців можна домовитися окремо). Для ведення протоколу гри поруч з ведучим знаходиться секретар. Перед ведучим розміщена пачка конвертів з листами-запитаннями від уявних дописувачів-уболівальників. Кількість запитань повинна бути кратною числу команд, що беруть участь у грі. Наприклад, як­що команд 5 — запитань може бути 10, 15, 20 і т. д.

Капітани команд жеребкуванням визначають, якій з команд починати гру. Після цього з пачки конвертів капітан першої

шістки, тобто тієї команди, що розпочинає гру, витягує один лист з запитанням.

Ведучий пропонує всім зайняти свої місця, припинити роз­мови та зосередитися; він зачитує лист-запитання. Після цьо­го всі команди починають тихо обговорювати лист та шукати правильну відповідь. Після закінчення часу, що був відведе­ний на обговорення (1 — 1, 5 хв), капітан команди призначає гравця, який буде відповідати. У разі правильної відповіді ко­манді номер 1 нараховується перше очко. За стрілкою годин­ника гру продовжує команда номер 2 і т. д. У разі неправиль­ної відповіді друга команда за годинниковою стрілкою може дати варіант своєї відповіді. Далі третя команда і т. д,, доки якась із команд не дасть правильної відповіді і не одержить своє очко. Лише тоді, коли варіанти відповідей усіх команд будуть неправильними, ведучий каже відповідь, а призове оч­ко вважається нерозіграним. У будь-якому випадку гру про­довжує команда номер 2. Після першого кола запитань, тоб­то, коли кожна з команд мала змогу починати роботу над од­ним із запитань першою, оголошується «музична пауза», тоді з номером художньої самодіяльності або з піснею під гітару виступає хтось із дітей або педагогів.

Гра-вікторина вважається закінченою, коли всі листи вичер­пуються, а кожна з груп-учасниць мала змогу починати коло однакову кількість разів. Проте при великій кількості команд (5, 6, 7...) недоцільно, гадаємо, робити більше, ніж 3 кола гри. Гра повинна бути динамічною й проводитись за 1, 5—2 години.

Переможцем гри стає команда, що набрала найбільшу кіль­кість очок.



Зразки запитань

(Запитання, що «надійшли» в листах, зачитує ведучий)

1 лист . «В давнину, а в деяких місцях і до цього часу. Під час обряду сватання дівчина, відмовляючи парубкові, підносила йому гарбуза. Що, крім відмови, це мало означати? Чому з усієї го­родини підносили саме гарбуз?»

Відповідь:

У насінні та м'якоті гарбуза містяться заспокійливі речови­ни. З давніх-давен відвар гарбузового насіння та м'якоті використовувася в народній медицині як транквілізуючий (заспокійли­вий) засіб. Тож дівчина, повідомляючи хлопцеві про відмову, ніби хотіла сказати йому в такий спосіб заспокійливі слова.

2 лист. «Один пілот запевняв своїх колег, з якими працював в еква­торіальній Африці, що на своєму літаку він зумів більш, ніж на двадцять кілометрів наблизитися до центру Землі. Чи може таке бути, адже відомо, що найглибша шахта світу не сягає й 15 км глибини?»

Відповідь:

Оскільки Земля має форму кулі, що сплюснута до полюсів, точки земної поверхні біля полюсу знаходяться ближче до цент­ру Землі більше, ніж на 20 км порівняно з екваторіальними. Зна­чить, колись цей пілот здійснював свої польоти і над полюсом.

3 лист. Розповідь капітана дальнього плавання. «Колись, — пише капітан, —- до нас на корабель прийшов найматися новий молодий матрос. На моє запитання: «Чи бра­ли Ви участь в далеких морських плаваннях?» — він відповів «Так, наш океанський лайнер вийшов з гавані лондонського порту і кинув якір біля берегів Саргасового моря». «Молодий чоловіче, у Вашій відповіді є дві суттєві неточності», — сказав йому я. Які саме неточності?

Відповідь:

Лондон не може приймати океанські судна, оскільки стоїть й не на морі. Саргасове море — єдине в світі, яке не має берегів.

4 лист. Запитання від учениці 2-А класу нашої школи:

«31 грудня 1994 року наша родина отримала телеграму, в якій родичі поздоровляли нас з Новим роком. На телеграмі стояла дата відправлення — 1 січня 1995 року». Як таке могло статися? Звідки могли надіслати таку телеграму? Можливо, сталася помилка?»



Відповідь:

«Годинні пояси розміщуються зі Сходу на Захід. Така те­леграма могла надійти до Києва з будь-якого міста, розташо­ваного в іншому годинному поясі на Схід від Києва».

5 лист. Нам пише бабуся учня 4 –В, Іванова Катерина Григорівна:

«Що це таке, діти? Вона зупиняє кров, виховує й годує, хоч її всі і бояться».



Відповідь: кропива.

6 лист. Проти клубу знавців грає історик, знавець античного світу Гук Галина Григорівна. Вона пише:

«На давньоримських паперових грошах стоять такі позна­чення їх цінності: С, D, X, М, L. Розставте, будь ласка, банк­ноти в порядку зростання їх номіналу. Чи можете ви сказати, яка з цих купюр фальшива?»



Відповідь: X — 10, L — 50, С — 100, D— 500, М — 1000.

Але всі банкноти — фальшиві. У Давньому Римі не було па­перових грошей. У той час папір ще не був винайдений.

7лист. Пише нам 120-річний мешканець Києва Петро Миколайович Руденький. «У 1892 році я запропонував своїй коханій дівчині проїхатися новою дивиною. Причому, ця нова дивина вперше з'явилася саме в Києві. Що це була за дивина, панове?»

Відповідь: це був електричний трамвай, який вперше з'явився у Києві в 1892 році. До речі, це був другий трамвай­ний маршрут у Європі.

8 лист. Лист надійшов від мисливця-промисловика з Вінниці Кузьми Андрійовича Стріленка. Він пише:

«Геологи однієї з експедицій в одному районі натрапили на розсип діамантів. Проте, це відкриття зовсім не зацікавило ге­ологів. До місця знахідки геологів негайно був викликаний слідчий прокуратури та загін міліції. Чому?»



Відповідь: діамант це не природний матеріал, він є не чим іншим, як відшліфованим, огранованим алмазом. Тому такі «розсипи« могла зробити тільки людина.

9лист. Лист надійшов з далекого Китаю. Його написав учитель української мови з міста Нанкіна Сиджу Начекінь. В його листі міститься така китайська загадка:

Через тебе я побив себе,

Через мене я побив тебе,

Убив тебе,

Та кров текла моя.

Відповідь: комар

10 лист. Усі ви прекрасно знаєте український фольклор, зокрема пісні, пов'язані із релігійними святами. Саме цього торкається одне з наших запитань. Його надіслала керівник фольклорного клубу «Джерельце» Туровська Віра Сергіївна.

«В одній із старовинних коляд співається так:



Бо прийдуть до тебе Три празники в гості — Радуйся!

Ой радуйся, земле, Син Божий народився!

А той перший празник —Рождество Христове.

А той другий празник — Святого Василя.

А той третій празник — святе Водохреща.

На які дати припадають ці свята?



Відповідь: Різдво Христове — 7 січня.

Святого Василя — 14 січня.

Святе Водохреща — 19 січня.
11 лист. Лист надійшов від мистецтвознавця, вчителя образотворчого мистецтва Круглик Світлани Вікторівни.

«На одній з виставок образотворчого мистецтва в розділі «Мистецтво авангарду» експонувалася дуже стара картина ква­дратної форми, на якій нічого крім чорного полотна, не можна було розгледіти. Учні 9-го класу, що прийшли відвідати вис­тавку, дуже дивувалися, чому цю картину ніхто не реставрує. Але один хлопчик пояснив, що картину реставрувати не треба і назвав ім'я художника та назву картини... Повторіть, що ска­зав юний мистецтвознавець».



Відповідь: Казимир Малевич «Чорний квадрат».

12 лист. Лист від вчителя географії Юлії Юріївни Пащенко.

«Шановні знавці, — пише вона, — яка річка, не зважаючи на те, що є лівою притокою, в прадавні часи була названа пра­вою і називається так досі?»



Відповідь: Десна (на мові наших пращурів «права»).

13 лист. Запитання надіслали школярі Ксаверівської загальноосвітньої школи:

«Наприкінці 19 сторіччя в одному з портових міст Англії під час спортивних змагань один з підприємців, який займався ви­готовленням спорядження для рибалок, запропонував свої по­слуги спортсменам і суддям тоді, коли виникла сумнівна і су­перечлива ситуація. Що саме сталося?»



Відповідь: так на футбольних воротах вперше з'явилася риболовецька сітка.

14 лист. Лист від етнографа і історика Перекупенка Валерія Михайловича:

«В античні часи вчителі, які навчали своїх учнів письму, ре­комендували частіше змінювати свій стиль, аби писати краще. Чого стосувалася ця порада?»



Відповідь: стиль — спеціально загострена паличка для письма на глиняних дошках.

15 лист. Цей лист прийшов від школяра Саливінківської загальноосвітньої школи Андрійка Морякова. Ось його лист:

«За дослідженням вчених-психологів, мандрівників, море­плавців в скрутній ситуації ми не завжди правильно користуємо­ся тим, що маємо під рукою. При умові, що корабель, на якому ви подорожували, вранці потрапив у аварію (а радист встиг пе­редати про аварію в ефір, повідомивши свої координати) і повільно потопає за 200 км від африканського узбережжя в ек­ваторіальній зоні, який предмет з пойменованих далі ви перш за все візьмете з собою до рятувального човна і чому? — Шоколад, хустинка, прісна вода, ніж, люстерко, спінінг, засіб для відстрашення акул, рушниця, акваланг, компас, їжа, мотузка?»



Відповідь: за вказаних умов потрібно якомога довше про­триматися до підходу рятівників, подаючи про себе сигнали. Ці сигнали можна передати лише люстерком.


Туристичний квест «Вертикаль»

Для перевірки й підвищення технічної, тактичної, теоретичної, психологічної підготовленості гуртківців-туристів, удосконалення вміння працювати в команді, широкого обміну досвіду між членами команди необхідно проводити підсумкові практичні заняття, міні-змагання в закритих приміщеннях (особливо в зимовий період) у формі квесту – інтелектуально-рухливої гри.



1. Загальні положення

Туристичний квест «Вертикаль» проводиться в рамках підготовки туристів за програмо «Спортивний туризм» з метою перевірки їх фізичної, технічної, тактичної, теоретичної та психологічної готовності до змагань.



2. Мета квесту

Метою квесту є: сприяння закріпленню знань, отриманих під час занять; формування навичок працювати в команді, виховувати акуратність, точність, пунктуальність, здатність контролювати свій стан у складній обстановці; обмін теоретичними знаннями і практичним досвідом між учасниками команди.



3. Учасники квесту

У квесті беруть участь вихованці гуртків «Спортивний туризм».Гуртківці діляться на команди. Склад команди – 5 осіб. Учні 7 – 10 класів.



4. Порядок проведення квесту

4.1. Для проведення квесту створюється оргкомітет і журі (суддівська колегія) з числа керівників з туристсько-краєзнавчих гуртків, а також запрошених фахівців (медсестра, культорганізатор).

4.2. Туристичний квест «Вертикаль» проводиться під час зимових канікул.

4.3. Квест проводиться за традиційною технологією: як інтелектуально-рухлива гра, що включає елементи туризму.

4.4. команди рухаються за визначеним маршрутом по ключових пунктах, виконуючи завдання та отримуючи за них відповідну кількість балів.

4.5. Для кожної команди розробляється індивідуальний маршрутно-заліковий лист, у якому визначається порядок проходження нею ключових пунктів.

4.6. На кожному ключовому пункті команда крім балів отримує літеру. На останньому ключовому пункті з літер складається слово, яке команда презентує в оригінальній формі (пісня, вірш, сценка, тощо). Це завдання також оцінюється журі, а також девіз та емблема команди.

5. Визначення переможців квесту

Журі (суддівська колегія) визначає переможців за кількістю набраних балів на всіх пройдених ключових пунктах. Фіналісти нагороджуються грамотами. Команда-переможець отримує право взяти участь в районних змаганнях зі спортивного туризму.



Програма змагань

на ключових пунктах туристичного квесту «Вертикаль»

  1. Ключовий пункт «Теоретики».

Завдання на ключовому пункті №1

Учасникам даються питання з можливими варіантами відповідей.

1. Які є види туристського спорядження?

a) командне, некомандне



б) особисте, групове, спеціальне

в) суддівське, командне

2. Який тип вогнища найкраще використовувати для сушіння одягу?

a) тайгове

б) піонерський

в) будь-який
3. Оберіть правильне місце розташування намету:

a) будь-де, щоб не було дерев

б) на низині, в ярах

в) на підвищенні, на захищеному від вітру місці
4. В яких видах спортивного туризму відсутня VI категорія складності?

a) водному та велосипедному

б) в усіх видах

в) водному

5. Не менше скількох днів повинна тривати подорож для І категорії складності?

a) 8

б) 6

в) 4


6. Скільки існує ступенів складності спортивних туристських походів?

a) 3

б) 10


в) 7
7. Спеціальне спорядження поділяється на?

a) засоби забезпечення безпеки та на засоби пересування

б) намети, спеціальні системи, аптечка

в) одяг, рюкзак, спальний мішок


8. До групового спорядження належить:

a) засоби забезпечення безпеки та на засоби пересування



б) намети, спеціальні системи, аптечка, ремнабір, костровий набір

в) одяг, рюкзак,спальний мішок


9. До особистого спорядження належить:

a) засоби забезпечення безпеки та на засоби пересування

б) намети, спеціальні системи, аптечка

в) одяг, рюкзак,спальний мішок, килимок, засоби особистої гігієни
10. Скількома мотузками здійснюється командна страховка при проходженні 1 учасника на технічному етапі «Навісна через річку»?

a) 1


б) 4

в) 2

11. Скількома мотузками здійснюється командна страховка при проходженні 1 учасника на технічному етапі «Навісна через яр»?



a) 1

б) 4


в) 2
12. При організації командної страховки у страхуючих учасників обов’язкова наявність:

a) рукавиць

б) жумару

в) аптечки
13. Скількома мотузками здійснюється командна страховка при переході по колоді?

a) 1

б) 4


в) 2

14. Після подорожі в МКК здається:



a) звіт туристичної подорожі

б) аптечка

в) маршрутний лист



  1. Ключовий пункт «В’язання вузлів».



Завдання на ключовому пункті № 2

В спортивному туризмі використовуються вузли: для зв’язування мотузок одного діаметру (прямий, зустрічний, грепвайн, ткацький, зустрічна вісімка), для зв’язування мотузок різного діаметру (академічний, брамшкотовий), провідники (вісімка, серединний, подвійний провідник), кріплення перил навколо опори (булінь, удавка, стремено, провідник одним кінцем, штик)

Учасники витягують картки з вище переліченими назвами вузлів. Чим швидше зав’яжуть вузли, тим більше часу мають на виконання наступного завдання.

На цю тему команда має дати відповіді на питання:


1. Як слід класифікувати туристські вузли за своїм призначенням? (Для зв’язування мотузок одного діаметру, для зв’язування мотузок різного діаметру, вузли-провідники, вузли для кріплення перил навколо опори)
2 Які вузли використовуються для зв’язування мотузок одного діаметру? (Прямий, зустрічний, ткацький, грепвайн, зустрічна вісімка)
3. Які вузли використовуються для прив’язування мотузки навколо опори? (Булінь, стремено, штик, удавка, провідник одним кінцем)
4. Які вузли використовуються для зв’язування мотузок різного діаметру? (Академічний, брамшкотовий)

5. Перечислити вузли-провідники. (Вісімка, подвійний провідник, серединний)


6. Де використовується схоплюючий вузол? (Підйом, спуск спортивним способом на схилах)
7.Суддівська страховка – це…? (Страховка, яка організовується в особливо небезпечних місцях суддівською колегією (мотузка товщиною не менше 10 мм)
8.Транспортна мотузка – це…? (Мотузка товщиною не менше 6 мм, яка використовується для транспортування вантажу по перилах)
9.Супроводжуюча мотузка – це…? (Мотузка, яка використовується для супроводження учасника, що долає перешкоду вже застрахованим. Супроводжуюча мотузка може виконувати роль транспортної).
10.Командна страховка – це…? (Мотузка товщиною не менше 10 мм, за допомогою якої учасники команди дублюють або заміняють використання самостраховки; кріпиться в зблоковану страхувальну систему учасника)

3. Ключовий пункт «Перша медична допомога».




Завдання на ключовому пункті № 3
Вирушаючи в похід, кожна група повинна мати аптечку з медикаментами. В аптечці повинен бути повний набір медикаментів для допомоги при захворюваннях і травмах, які найчастіше зустрічаються при туристичних подорожах.
1. Учасники укомплектовують аптечку. Вони повинні покласти в неї найнеобхідніші медикаменти для походу з запропонованих медсестрою.

(Найнеобхідніші медикаменти для походу: перев’язочний матеріал (бинти стерильні, нестерильні, еластичний бинт, вата медична, лейкопластир, джгут кровоспинний, ножиці); знезаражуючі засоби (йодна настойка, розчин брильянтового зеленого, спирт медичний, перманганат калію, пантенол, інгаліпт); серцево-судинні засоби (валідол, нітрогліцерин, валокордин, кофеїн); засоби при шлунково-кишкових захворюваннях (ентеросептол, фталазол, левоміцетин, бесалол, вугілля активоване); протизапальні засоби (еритроміцин, лібексін, гірчичники); знеболюючі та жарознижуючі засоби (аспірин, анальгін, но-шпа, зубні краплі); інші засоби (нашатирний спирт, заспокійливе, зволожуючий крем, піпетка, засоби від комарів, кліщів, мошок).

2. Медсестра задає команді запитання.

1) Перша медична допомога при забоях. (Холод на місце забою, підвищене положення потерпілої частини тіла. При значних забоях - іммобілізація потерпілої кінцівки).
2) Перша медична допомога при вивихах. (Фіксація пошкодженої кінцівки шляхом підвішування на косинці (верхня кінцівка) або ж створення нерухомого положення лежачи (при ушкодженні нижньої кінцівки).
3) Перша медична допомога при переломах кісток стопи. (Накладається шина по підошвенній поверхні стопи та задній поверхні гомілки від кінчиків пальців до верхньої третини гомілки, стопа по відношенню гомілки розташована на 90 градусів).

4) Які симптоми при відкритих ушкодженнях черепа та головного мозку? (Втрата свідомості. Сильне збудження або навпаки пригнічення. Блювота. Сповільнений пульс. Порушення ритму дихання. Розширення зіниць. Руховий та чутливий параліч кінцівок. Наявність рани м’яких тканин).

5) Перша допомога при ударі в живіт, падінні з висоти. (Травма небезпечна для життя. При наявності рани накласти асептичну пов’язку. Не дозволяється пити та їсти. На живіт накласти поліетиленовий пакет з водою (або з льодом). При довготривалому транспортуванні зробити внутрішньо-м’язову ін’єкцію анальгіну).


  1. Які медичні вимоги до туристів?

(Туристські походи та подорожі проводяться в умовах підвищених вимог до організму людини. Медичний відбір туристів проводять спеціалісти кабінетів лікарського контролю поліклінік. Вони виявляють хвороби, при яких заняття складними видами туризму протипоказані. Не допускається до участі в багатоденному туристському поході учасники, що перенесли за 2 тижні до походу грип, ангіну, інфекційні хвороби. Протипоказанням є також психічні хвороби, порушення функції органів чуття різного ступеня.

Перед туристським походом слід здійснити комплекс профілактичних заходів – вилікувати зуби, позбавитися мозолів, зробити профілактичні зчеплення проти ряду інфекційних та особливо небезпечних захворювань).



4. Ключовий пункт «Бівуак туриста».



Завдання на ключовому пункті №4

На цьому пункті команда встановлює на час та правильність намет. Потім знімає і складає його. Після цього дає відповіді на питання:


1. Як вибрати місце для встановлення намету на місцевості? (На підвищенні, захищеному від вітру місці, біля водойми).
2. За скільки метрів від вогнища розташовується намет? (Від 3м і більше).
3. Вимоги до зберігання продуктів туристів. (Група встановлює окремий намет для продуктів. Продукти повинні бути запаковані. Продукти, які швидко псуються, зберігаються у викопаній спеціально ямі).
4.Готовність наметового містечка до дощу. (Намети обкопуються, перевіряється надійність закріплення наметів, дрова для приготування їжі накриваються поліетиленовою плівкою).

5.Відстань між наметами у наметовому містечку. (Не менше 1 м).

6. Які помилки не можна допускати при розташуванні наметового містечка? (Сміття не зберігається в спеціальній ямі, не знятий дерен з місця для вогнища, відстань від дерев менше 3-х метрів, гілки дерев нависають над вогнищем, не виконуються правила збереження дрів, нанесені збитки зеленим насадженням, відсутність обладнання місця для обіду, не дотримуються правила збереження продуктів та чистоти посуду, порушення правил встановлення наметів)

5. Ключовий пункт «Топографічний диктант».




Завдання на ключовому пункті №5

Топографічний диктант (виконується командою).

Школярі вирушили в похід . Вони вийшли зі школи і пішли вздовж шосе на північ. Через 400 м вони повернули на захід і пішли польовою дорогою, через 300 м увійшли до невеликого лісу. Пройшовши ще 300 м , діти вийшли з лісу і повернули на південний захід. Через 100 м почалася лука, яка простягалася вздовж дороги на 300 м до річки, що протікає з північного заходу на південний схід. Школярі перейшли річку дерев’яним мостом і продовжили свій шлях стежиною, яка йшла уздовж берега. Через 300 м їм зустрілася поодинока береза, від якої стежина повернула на південь, через 200 м праворуч від дороги розташований колодязь. Відпочивши, школярі пішли на схід і через 300 м дійшли до річки, яку перейшли дамбою. Далі їх шлях лежав на північний схід.

Куди вони прийшли через 500 м ?



6. Ключовий пункт «Художня самодіяльність туристів».



Завдання на ключовому пункті №6
Команда представляє свою емблему і девіз.

З літер, отриманих на ключових пунктах, команда складає слово («туризм»).



Презентуючи складене слово, команда виконує номер художньої самодіяльності на туристичну тематику: пісня, вірш, гумореска, проза, вистава, танець тощо.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ


  1. Палатний І.А. Спортивний туризм: змагання туристів-пішохідників: Навчально-методичний посібник. – Бориспіль, 2007. – 176 с.




  1. Коцур Н.І., Гармаш Л.С. Медичне забезпечення туристських походів (практичні рекомендації). – Переяслав-Хмельницький, 2002. – 37 с.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка