Природознавство За підручником І. В. Грущинської



Скачати 76.82 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір76.82 Kb.
Природознавство
За підручником І.В. Грущинської (2 години на тиждень)





Дата

Тема

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки

І семестр

1.




Вступ. Що таке явища природи? Вплив Сонця на сезонні явища у природі. (с.3-5)

Має увлення про явища природи , вплив Сонця на сезонні зміни у природі;
наводить приклад явищ природи, які повторюються.



Природа і погода: збираємось у мандри порами року.

2.




Яку форму має Земля? Глобус ― модель Землі. (с.6-10)

Має уявлення про форму та рухи Землі;
знає, що таке глобус.

3.




Яку форму має горизонт? Основні сторони горизонту. (с.11 - 13)

Знає і називає основні сторонни горизонту;
визначає сторонни горизонту.

4.




Чому буває день і ніч? Демонстрування: зміна довжини тіні від предметів залежно від висоти джерела світла. (с.12-13)

Має уявлення про рух Землі навколо осі;
має уявлення про причини зміни дня і ночі;
знає тривалість доби.

5.




Чому відбувається зміна пір року? Уявлення про причини зміни пір року на Землі (за допомогою телурія). (с.14-15)

Має уявлення про причини зміни пір року на Землі, вплив Сонця на сезонні зміни у природі.

6.




Гномом. Як спостерігати за полудневим розташуванням Сонця? (урок-екскурсія). Практична робота: вимірювання довжини тіні від гномона та планування регулярних спостережень за висотою Сонця опівдні. (с.16-17).

Знає призначення гномона;
вимірює довжину тіні гномона;
спостерігає за видимим рухом Сонця на небі;
дотримується інструкцій та правил техніки безпеки під час екскурсій.

7.




Як вимірювати температуру повітря? Термометр. Демонстрування: вимірювання температури води та повітря.

Практична робота:
визначення показів термометра за малюнками. (с. 18-19)

Знає призначення термометра;
визначає покази термометра за малюнками.

8.




Де в природі міститься вода? Водойми, їх різноманіття. Демонстрування: виявлення води в рослинах та в ґрунті. (с.20-21)

Спостерігає досліди, що демонструють властивості води;
дотримується інструкцій та правил техніки безпеки під час демонстрації дослідів.

9.




Як змінюється стан води при нагріванні й охолодженні? Демонстрація: розширення води під час нагрівання(с.22-23)

Називає теплові процеси(нагрівання, випаровування, конденсація);
знає і називає три стани води.

10.




Що таке коло обіг води в природі? Випаровування води й конденсація водяної пари. Утворення хмар та випадання дощу. Демонстрації: модель хмари, модель кровообігу води (с.24-25)

Пояснює кругообіг води у природі;
спостерігає кругообіг води у природі за допомогою діючої моделі;
дотримується інструкцій та правил техніки безпеки під час демонстрації дослідів.



11.




Якими бувають погода і хмарність? Складові погоди.
(с.26-27)

Спостерігає за погодою, називає її складові.

12.




Як виникає вітер? Повітря та його властивості. Демонстрація та досліди (повітря існує, займає частину простору, розширюється при нагріванні) (с.28-29)

Спостерігає досліди, що демонструють властивості повітря;
дотримується інструкцій та правил техніки безпеки під час демонстрації дослідів.

13.




Перевір себе: що я знаю про вплив Сонця на природу і погоду? (с.32 – 33). Контрольна робота.

Розповідає про вплив Сонця на природу та погоду.

14.




Аналіз контрольної роботи. Які народні прикмети допомагають передбачити погоду? (30-31)

Перевіряє народні прикмети передбачення погоди восени;
знаходить необхідну інформацію в різноманітних джерелах знань, бере
участь в обговоренні отриманої інформації.


Осіння мандрівка

15.




Які в осені прикмети? Осінні місяці. Планування спостережень за природою восени.
Творче завдання: складання казки про осінь. (с.34-41)

Описує ознаки осені;
знає та називає назви осінніх місяців;
складає казку про осінь;
описує красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає;
презентує творче завдання.

16.




Урок –екскурсія.
Які зміни відбуваються природі восени? (с.42-43)

Спостерігає за змінами природи восени;
фіксує результати вимірювання довжини гномона у таблиці;
описує красу природи восени та позитивні емоції;
знає правила поведінки у природі, спрямовані на її збереження;
дотримується інструкцій та правил техніки безпеки під час екскурсій.



17.




Як змінюється нежива природа восени? (с.44-45)

Розпізнає ознаки осені в неживій природі.

18.




Які осінні явища відбуваються у житті рослин?(с.46-47)

Описує властивості рослин восеени;
складає розповідь «Осіннє життя рослин»;
презентує творче завдання.

19.

+

Як різняться рослини за тривалістю життя? Однорічні та багаторічні рослини. (с.48-49)

Наводить приклади однорічних та багаторічних рослин своєї місцевості.

20.

+

Як розмножуються рослини? (с.50-51)

Називає частини рослини;
аналізує малюнки підручника, розповідає про отриману інформацію:
способи розмноження рослин.

21.




Як розселяються рослини? Поширення плодів і насіння у природі.
(с.52-53)

Розпізнає найпоширеніші плоди та насіння рослин своєї місцевості;
пояснює значення плодів у розповсюдженні насіння у природі.

22.




Чому восени добре ростуть гриби? Гриби: їстівні та отруйні. Правила збирання грибів. (с.54-55)

Розпізнає отруйні та їстівні гриби своєї місцевості;
знає правила збирання грибів.

23.




Як змінюється життя комах і риб восени?
Міні-проект. Як готуються до зими бджоли? (с.56-57)

Наводить приклади комах та риб своєї місцевості;
описує поведінку комах та риб восени.



24.




Як змінюється восени життя птахів? Перелітні та осілі птахи. (с. 58-59)

Називає групи птахів (за переміщенням відповідно до пір року);
наводить приклади перелітних та осілих птахів своєї місцевості;
пояснює причини відльоту птахів у вирій.

25.




Як змінюється життя звірів восени? Підготовка звірів до зими.(с. 60-61)

Наводить приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра; які готують запаси кормів; які готуються до зимової сплячки;
описує поведінку тварин своєї місцевості восени.

26.




Які зв’язки існують між живою і неживою природою? (с.62-63)

Пояснює взаємозв’язок між живою та неживою природою;
знаходить необхідну інформацію (за завданням учителя) в підручнику або інших джерелах знань (енциклопедіях, довідниках, науково-популярних виданнях) про природу восени,
бере участь в обговоренні здобутої інформації;

обговорює у групі власні спостереже -ння за природою



27.




Перевір себе: що я знаю про природу восени? (с.66-67). Контрольна робота.

Знає про зміни в живій та неживій природі восени.

28.




Аналіз контрольної роботи. Які осінні турботи у людей в містах і селах? (с.64-65)

Складає розповідь про працю людей в містах і селах восени

Зимова мандрівка

29.




Які прикмети у зими? Зимові місяці. Планування спостережень за природою взимку. Творче завдання: складання казки про зиму. (с.68-75)

Описує ознаки зими;
знає та називає назви зимових місяців;
складає казку про зиму;
описує красу природи взимку та позитивні емоції, які вона викликає;
презентує творче завдання



30.




Урок-екскурсія.
Які зміни відбуваються в природі взимку?
Практична робота: спостереження за формою сніжинок за допомогою лупи. (с.76-77)

Спостерігає за змінами природи взимку;
фіксує результати вимірювання довжини гномона у таблиці;
описує красу природи взимку та позитивні емоції;
знає правила поведінки у природі, спрямовані на її збереження;
дотримується інструкцій та правил техніки безпеки під час екскурсій.



31.




Як змінюється взимку нежива природа? Дослідження замерзання води, властивості льоду. Ожеледиця, заметіль.
(с. 78-79)

Розпізнає зими осені в неживій природі;
називає три стани води;
характеризує особливості замерзання води; властивості льоду;
дотримується інструкцій та правил техніки безпеки під час демонстрації дослідів.



32.




Як рослини пристосувалися до зими? Дерева, кущі, трав’янисті рослини?
(с. 80-81)

Розпізнає хвойні рослини своєї місцевості;
аналізує малюнки підручника, розповідає про отриману інформацію.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка