Пригоди тома сойєра



Скачати 44.31 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір44.31 Kb.
5 клас. Світова література.

МАРК ТВЕН ”ПРИГОДИ ТОМА СОЙЄРА”.

ГЕРОЇ ПОВІСТІ -ТОМ СОЙЄР І ГЕКЛЬБЕРРІ ФІНН.

Мета :допомогти учням усвідомити істини, що утверджує автор через образи своїх

героїв, розвивати навички характеристики героїв, виховувати почуття

відповідальності за свої вчинки і за їх наслідки, прагнення до самовиховання та

самовдосконалення.



Обладнання: портрет Марка Твена, ілюстративний матеріал.
Старый друг лучше новых двух.

Русская пословица.



Хід урока

І. Мотивація навчальної діяльності.

Так уже склалося, що людині в житті часто доводиться робити вибір між добром

і злом, правдою та неправдою, сміливістю та боягузством. Байдужість та замовчування нерідко схиляють шальки терезів у бік неправди, несправедливості.

Тому Сойєру і його товаришам також не раз доводилось робити вибір. І необхідно

визнати,- чинили вони найчастіше сміливо, благородно, перемагаючи власні образи та страх, виявляючись справжніми друзями. Ось саме про це ми й вестимо на уроці розмову.


  • Оголошення теми та мети уроку


III. Перевірка домашнього завдання
Вибіркова перевірка міні-творів “Мій улюблений герой повісті”.
IV.Сприйняття й засвоєння нового матеріалу

  • Про кого ці слова:

Він завжди шука пригоди

Дуже хитрий та сміливий

Але все ж не любить вчитись.

Має подругу він Беккі,

Тітку Поллі замість мами.

Брата Сіда — в покарання,

Гека — друга — в нагороду.

Здогадайся, хто цей хлопчик,

Що завжди шука пригоди?
Так, це про тома Сойєра мова. Про людину, як ви знаєте, судять за її вчинками. Тому зараз простежимо за поведінкою головногогероя повісті.


  • Рольова гра 1) характеризують Тома від імені тітоньки Поллі, Гека, Беккі,

Сіда

2) Том сам собі дає характеристику.

Чим пояснити, що характеристика досить різна?


  • Складання грона “Том Сойєр” (біля дошки). Діти — в зошитах.

  • Слово вчителя

Том — веселий, життєрадісний, жвавий, кмітливий хлопчик. Він нудьгує в школі, бо уроки нецікаві, але з великим задоволенням, пильно і жадібно вдивляється в навколишній світ. Добрий, щирий, відвертий, совісний, він ненавидить фальш, брехню дорослих. Том — вірний друг, справжній лицар, великий фантазер. В оточенні Тома є люди, що ненавидять його, заздрять йому, ал є й такі, що прихильно ставляться до хлопчика, пробачають йому бешкети, бо за ними бачать його непосидючість, жадобу діяти, доброту, людяність, мужність, чесність — найкращі й найцінніші риси. У такої людини, як Том, просто не може не бути справнього друга, адже він на це заслуговує. Тож давайте вияснимо, хто найкращий друг Тома, що сприяло дружбі хлопчиків.

  • Відгадайте, про кого мова.

  • Він кров'ю підписав присягу

  • Боявся духа померлого індіанця Джо

  • Вистежив грабіжників

  • Лягав спати коли хотів

  • Усі діти заздрили йому

  • Заповни анкету

Родина — син п'яниці

Матеріальний стан — злидар

Риси характеру — щирий, відвертий, сміливий, негативно ставиться до будь-яких правил, усього зразкового, над усе цінує свободу. Лінивий бешкетник.

Ставлення інших героїв — діти люблять, дорослі ставляться вороже.

Ставлення Тома — його цікавив сам Гек.


  • Словникова робота

Відщепенець — 1) той, то відірвався від певного суспільного середовища;

2) викинутий середовищем.




  • Бесіда. -Хто називав Гека “юним відщепенцем”?(дорослі )

-У якому значенні слово “відщепенець” вжито в тексті ? ( в другому,

його викинуло середовище, визначивши чужим).

-Нероба, безпритульник, волоцюга. Хто так називає Гека? (тітка Поллі,

інші матері).

-Для кого Гек є “ романтичним обідранцем “ і чому? ( для Тома )

-Чому автор не змальовує рис обличчя Гека , а докладно подає його

зовнішній вигляд? ( натягнувши на себе лахміття, Гек кидає виклик

містечку.)

- У чому Том схожий на Гека ?

-Як ви вважаєте, образи Тома і Гека протиставлені чи зіставлені?

(Автор зіставляє своїх героїв, у них все схоже, крім свободи)

- Що для хлопців найважливіше, найцінніше? (свобода, гра,таємниці,

пригоди).

- Ми вже звикли до того, що Том у стосунках з усіма хлопцями прагне бути

лідером. Хто головний у стосунках хлопців.

(Вони рівні. Взаємоповага і довіра)

- Які епізоди з пригод Тома і Гека вам запам'ятались?

- Чи залишився Гек Фінн назавжди для городян відщепенцем і волоцюгою.?

(врятував життя вдові Дуглас і став героєм)

- За якої умови Гек повернувся до вдови Дуглас із “діжки”? (Том попередив: не

повернешся, не візьму до розвідки)


  • Підсумок

Розкриваючи загадку дружби Тома Сойєра та Гекльбері Фінна, М. Твен подав нам головні цінності життя дітей. Це дружба, порядність, добро, гра, пригоди, здатність прийти на допомогу, свобода.

- Чи згодні ви з епіграфом до нашого уроку?




  • Мікрофон”. Уявний “дім дружби” Тома і Гека.

Дім


справжніх

друзів
повага, прагнення

пригод, весела вдача.

Том - Гек


безкорисливість
Девіз дружби: “Надійність у скрутний час!”


  • Домашнє завдання. Написати міні -твір “Якби моїм другом був Том Сойєр”.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка