Правила поведінки під час артобстрілу: що робити, щоб залишитися живим Раптовий артобстріл



Скачати 72.65 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір72.65 Kb.
#15550
ТипПравила
Правила поведінки під час артобстрілу:

що робити, щоб залишитися живим
Раптовий артобстріл
Якщо ви почули свист снаряда (він схожий більше на шурхіт), а через 2-3 секунди вибух,відразу падайте на землю. Не панікуйте: вже те, що ви чуєте сам звук польоту, означає, що снаряд пролетів достатньо далеко від вас, а ті секунди перед вибухом лише підтвердили досить безпечну відстань. Однак наступний снаряд може полетіти ближче до вас, тому замість самозаспокоєння швидко й уважно озирніться довкола: де можна заховатися надійніше?

В разі, якщо обстріл застав вас у маршрутці, тролейбусі чи трамваї слід негайно зупинити транспорт, відбігти від дороги у напрямку «від будинків і споруд» і залягти на землю. Роззирніться і очима пошукайте більш надійного сховку неподалік. Перебігати слід короткими швидкими кидками відразу після наступного вибуху.

Якщо перші вибухи застали вас у дорозі на власному автомобілі – не розраховуйте, що на авто ви зможете швидко втекти від обстрілу: ви ніколи не будете знати, в який бік перенесеться вогонь, і чи не почнеться далі обстріл, скажімо, з мінометів. Окрім того, бензобак вашого авто додає небезпечного ризику обгоріти. Тому знов таки: негайно зупиняйте машину і якнайшвидше шукайте укриття.
Не підходять для переховування:

- під’їзди будь-яких будинків, навіть невеличкі прибудовані споруди. Від багатоповерхових / багатоквартирних будинків взагалі слід відбігти хоча би метрів на 30-50;

- місця під різною технікою (скажімо, під вантажівкою чи під автобусом);

- звичайні ЖЕКівські підвали будинків. Вони зовсім не пристосовані для укриття в часі авіанальотів чи ракетно-артилерійських обстрілів (йдеться про слабке перекриття, відсутність запасних виходів, вентиляції тощо). Є великий ризик опинитися під масивними завалами. Захаращення таких підвалів тягне за собою ризик моментальної пожежі або задимленості.

В жодному разі не слід ховатися назовні під стінами сучасних будинків! Теперішні бетонні «коробки» не мають щонайменшого запасу міцності і легко розсипаються (чи «складаються») не тільки від прямого попадання, а й навіть від сильної вибухової хвилі: є великий ризик обвалів та завалів. Не можна також ховатися під стінами офісів та магазинів! – від вибухової хвилі згори буде падати багато скла; це не менш небезпечно, ніж металеві уламки снарядів.

Інколи люди інстинктивно ховаються серед будь-яких штабелів, у місцях, заставлених контейнерами, захаращених ящиками, будматеріалами тощо (спрацьовує підсвідомий рефлекс: заховатися так, щоб не бачити нічого). Ця помилка небезпечна тим, що навколо вас можуть бути легкозаймисті предмети й речовини: виникає ризик опинитися серед раптової пожежі.

Часом люди зі страху стрибали до річки, до ставка, фонтану тощо. Вибух бомби чи снаряду у воді навіть на значній відстані є дуже небезпечним: сильний гідроудар і – як наслідок – важка контузія.
Можна заховатися в таких місцях:

- у спеціально обладнаному бомбосховищі (якщо пощастить). Від звичайного ЖЕКівського підвалу справжнє бомбосховище відрізняється товстим надійним перекриттям над головою, системою вентиляції та наявністю двох (і більше) виходів на поверхню;

- у підземному переході;

- в метро (ідеально підходить);

- в будь-якій канаві, траншеї чи ямі;

- в широкій трубі водостоку попід дорогою (не варто лізти аж занадто глибоко, максимум на 3-4 метри);

- вздовж високого бордюру чи підмурку паркану;

- у дуже глибокому підвалі під капітальними будинками старої забудови (бажано, щоб він мав таки 2 виходи);

- в підземному овочесховищі, силосній ямі тощо;

- в оглядовій ямі відкритого (на повітрі) гаражу чи СТО;

- в каналізаційних люках поруч із вашим будинком; це дуже добрий сховок (але чи вистачить у вас сил швидко відкрити важку залізяку? Важливо також, щоб це була саме каналізація чи водопостачання – в жодному разі не газова магістраль!);

- в ямах-«воронках», що лишилися від попередніх обстрілів чи авіанальотів.

В найгіршому разі – коли в полі зору нема укриття, куди можна перебігти одним швидким кидком – просто лягайте на землю і лежіть, закривши голову руками! Переважна більшість снарядів та бомб розриваються у верхньому шарі ґрунту чи асфальту, тож осколки в момент вибуху розлітаються на висоті щонайменше 30-50 см над поверхнею.

Отже, загальне правило: ваше укриття має бути хоч мінімально заглибленим і, разом із тим, має знаходитися подалі від споруд, які можуть обвалитися на вас зверху при прямому попаданні, або можуть спалахнути. Ідеальний захист дає траншея чи канава (подібна до окопу) завглибшки 1-2 метри, на відкритому місці.

Заховавшись в укритті, лягайте і обхопіть голову руками. Трохи відкрийте рота – це вбереже від контузії при близькому розриві снаряду чи бомби.

Не панікуйте. Займіть свою психіку чимось. Можна рахувати вибухи: знайте, що максимум після 100-го вибуху обстріл точно закінчиться. Можна спробувати подумки рахувати хвилини.

По перше, це відволікає. По-друге, так ви зможете орієнтуватися в ситуації: артилерійський обстріл не триває вічно, щонайбільше – двадцять хвилин; авіаналіт – значно менше. В наші часи не буває довгих бомбардувань, великі групи бомбардувальників не застосовуються.

Після закінчення обстрілу (бомбардування)

Залишаючи місце сховку, не давайте собі розслабитися. Тепер уся ваша увага має бути сконцентрованою собі під ноги! Не піднімайте з землі жодних незнайомих вам предметів! Авіабомба, ракета чи снаряд могли бути касетними!

Бойові елементи часто не розриваються при падінні, але можуть вибухнути пізніше, в руках – від найменшого руху чи дотику. Вся увага – дітям і підліткам: не дайте їм підняти будь-що з-під ніг!

Найбільші втрати у югославському конфлікті були на самому початку війни серед цивільних людей, яких бойові дії застали блискавично: відсутність підготовки та дотримання елементарних правил — величезна небезпека, якої можна уникнути.


ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор ХЗОШ № 90

__________Богданов Г.М.



«___»_________2014
Порядок дій персоналу ХЗОШ № 90
у
випадку надзвичайної ситуації військового, техногенного або природного характеру


з/п

Назва заходу

Обов’язки відповідальних осіб, послідовність дій

Посада, ПІБ, відповідальної особи

1.

Повідомлення про НС

  1. Негайно повідомити про НС керівництво закладу, а при необхідності екстреного реагування оперативно-рятувальну службу цивільного захисту за телефоном 101.

  2. При цьому необхідно назвати адресу об’єкта, вказати кількість поверхів будівлі, характер та місце виникнення надзвичайної ситуації (напр., пожежі), обстановку, наявність людей, а також повідомити своє прізвище;

  3. Якщо поряд є ручний пожежний сповіщувач, привести його в дію натисканням на кнопку;

  4. Гучним голосом сповістити: «Тривога! Термінова евакуація!»;

  5. За необхідності викликати інші аварійно-рятувальні служби (медичну, газорятувальну тощо)

Перша особа, яка виявила ознаки НС

2.

Підготовка до евакуації

Негайно і спокійно оголосити (повідомити) всьому персоналу навчального закладу про необхідність термінової евакуації з усіх приміщень, використовуючи систему оповіщення будинку. Перевірити, чи відкриті всі двері евакуаційних виходів та виходи до зовнішніх сходових кліток

Викладачі, персонал закладу

3.

Евакуація учнів (вихованців) із будівлі, порядок евакуації при різних варіантах

Усіх учнів (вихованців) слід виводити назовні через коридори згідно з планом евакуації у найбільш безпечне місце поблизу навчального закладу.

Викладачі, персонал закладу

4.

Звіряння евакуйованих із будівлі людей за списками

Усіх евакуйованих із будівлі учнів (вихованців) перевіряють за наявними поіменними списками груп/класів (за журналом обліку занять). У разі виявлення відсутності когось із учнів або працівників, негайно з’ясовують, хто та де бачив його (її) востаннє, і передають цю інформацію представнику оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, яка прибула до місця виклику або керівництву навчального закладу

Керівництво, викладачі закладу

5.

Розміщення евакуйованих учнів, вихованців у пунктах

Учні/вихованці групами (класами) розміщуються у безпечному місці під наглядом класних керівників або вчителів, що проводили екстрену евакуацію з подальшим відправленням їх до батьків.

Керівництво, викладачі закладу

6.

Гасіння загоряння або осередку пожежі до прибуття оперативно-рятувальної служби цивільного захисту

1. Знеструмити будинок закладу.
2. Організувати збір добровільної пожежної дружини та поставити перед нею завдання згідно з функціональними обов’язками.
3. Негайно організувати гасіння пожежі із застосуванням первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників) та (за потреби) внутрішніх пожежних кран-комплектів або пожежних гідрантів.

Керівник, відповідальна особа за пожежну безпеку, персонал

7.

Евакуація матеріальних цінностей

Якщо немає безпосередньої загрози, організувати евакуацію матеріальних цінностей, згідно із заздалегідь розробленим планом першочерговості евакуації, а також евакуювати печатку, штампи, обліково-бухгалтерську документацію, розробки, документи тощо

Керівники структурних підрозділів, персонал закладу та особа, відповідальна за пожежну безпеку

Каталог: Files -> downloadcenter
downloadcenter -> Методичні рекомендації для дистанційного та індивідуального навчання факультативного курсу для 10-11 класів
downloadcenter -> Перекази і легенди Звягельщини
downloadcenter -> Доповідна записка «Про особливості реалізації нового змісту Державного стандарту початкової загальної освіти в 1-3 класах загальноосвітніх навчальних закладів»
downloadcenter -> Анотація. У статті розглянуто основні технології навчання, які використовують учителі Нововолинської гімназії в рамках проведення дослідно-експериментальної роботи, що забезпечують ефективність сучасного уроку. Ключові слова
downloadcenter -> Головне управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації Державний навчальний заклад «Звенигородський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів»
downloadcenter -> Розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів на уроках початкових класів
downloadcenter -> План роботи комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла садок) №158 комбінованого типу Харківської міської ради»
downloadcenter -> «Креативність на уроках виробничого навчання»

Скачати 72.65 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка