Повторення та закріплення знань про прислівник



Скачати 60.72 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір60.72 Kb.
Урок 1

Урок словесної творчості в 4 класі
Тема: Повторення та закріплення знань про прислівник

Мета: узагальнювати та систематизувати здобуті знання про прислівник як незмінну частину мови; поглиблювати уявлення дітей про роль прислівників у мові; формувати вміння логічно, послідовно, граматично правильно висловлювати свої думки; збагачувати мову дітей образними виразами; виховувати доброзичливість, людяність, працьовитість.

Обладнання: картки „Алфавіт”, „Прийменник”, перфокарти, набори для мовної гри „Лото”, запис „ Голоса птиц”, сигнальні картки „Світлофори”, картки для повторення правила „Правопис ненаголошених е - и в корені слова”.
Хід уроку

1. Психологічна підготовка до уроку

Вчитель: Продзвенів уже дзвінок,

В клас до нас зайшов урок.

Щиро, друзі, посміхніться,

До роботи всі беріться.

Сьогодні наш урок мови – урок словесної творчості. Бажаю вам, щоб ваші уста і душі промовляли слова доброти, краси, розуму.



2. Оголошення теми уроку. Вирішення проблемного питання

Ми продовжимо вивчати українське Срібнослово, чарівну Злотомову, поглибимо свої знання про наше Диво калинове.

Про яку частину мови ми будемо говорити на уроці? (на дошці „ромашка”, у клітинці, де має бути прислівник порожньо). А допоможе вам речення (на дошці записане речення).

На гіллі рясному цвіт немов сніжинки, знову серце б’ється молодо і дзвінко.

В. Сосюра

(ілюстрація „Сад навесні”)

(Діти знаходять прислівники, оголошують тему уроку, після цього в „ромашку” вставляється слово – прислівник.

3. Робота за темою. Актуалізація опорних знань про прислівник

Бесіда. Які почуття викликали у вас ці рядки? Яка частина мови допомогла вам уявити передати хвилювання поета? (вірш В. Сосюри „Солов’їні далі”). Запис у словнички „Цвіт, немов сніжинки”. Доведіть, що слова „молодо”, „дзвінко” – прислівники.

3.1.Робота з картками „Прислівник”

Картка – схема



    1. Перевірка знання таблиці – схеми

Тестування „Так чи ні”. (Якщо відповідь правильна – діти в зошитах ставлять +, якщо ні -. (Вибирається консультант та його дублер).

Вчитель:


А) прислівник – змінна частина мови ( -)

Б) прислівник відповідає на запитання „Який?”, „Де?”, „Куди”? (-)

В) прислівник не має закінчень ( +)

Г) найчастіше прислівник пояснює дієслово (+)

Д) в реченні прислівник - головний член речення (-)

Е) прислівники збагачують нашу мову (+)

Назвати прислівники, які допоможуть описати сад навесні (конкурс на запис прислівників за півхвилини).

3.3 Каліграфія

Про яку пору року ці рядки?

1. Зачитується уривок з тексту „Весна”, підібрати споріднені слова. Написання В, ВВ, ввв, вз, ов (характеристика букви і звука, звертання до алфавіту).

3.4. Вправа „Впізнай слово за його лексичним значенням” (Вчитель називає значення слова, діти називають це слово)

А) Вона не тільки дає життя, вона сама - життя (вода)

Б) Сукупність зоряних систем (Всесвіт)

В) Свято воскресіння Ісуса Христа, пробудження природи (Великдень)



3.5. Робота в групах

1 група – творче завдання: записати речення з деформованого тексту. Доповнити усним міркуванням

3 5 4 6 2 1

Слов’яни, шанували, глибоко, воду, предки, наші

2 група під диктування:

Журавлі – веселики повертаються з вирію (доповнити речення прислівником, самостійно розібрати речення за частинами мови).

3 група – скласти міні – текст „Журавлі повертаються”

Перевірка роботи 1 групи, доповнення вчителя про те, що саме на світанку в чистий четвер вода має свої лікувальні властивості. Картина „Журавлі повертаються з вирію”. Як у вас на душі від споглядання цієї картини? Коли у людини легко на душі? Розбір за будовою слова „легко”, „радісно”, „весело” (1 група – с.р.).

Дописати речення: „Не роби зла, тоді на душі буде... „ (легко, спокійно)

3.6. Розширення уявлень про прислівник. Замінити вислови синонімічними прислівниками. Учень відповідає, інші „сигналізують” світлофорами про правильність вибору

Надворі, хоч в око стрельни (темно)

Працює, як сонна муха (повільно)

Дав, як кіт наплакав (мало)

Мчати, як стріла (швидко)

Говорити коротко (стисло)

Пояснення слова „лаконічно” (з історії слів „Крылатые выражения”).

Говори..., а роби... (багато, мало)

1 група.

3.7. Утворити прислівник від прислівника, поясни написання слова

Мало – менше, глибоко – глибше

Швидко – швидше, важко – важче

Часто – частіше, легко – легше

(Прислів’я „Важко в навчанні – легко в бою”).

3.8. Робота зі словниками

Працювати (як?) дописати можливі прислівники (2 група – з учителем)

1 група – вибрати із словника 4 прислівника, довести, що це прислівники. З одним словом скласти речення (виявлення тих дітей, хто працює старанно, охайно, добросовісно. Запис імен цих дітей на дошці).

3.9. Робота за підручником

Як український народ ставиться до ледарів? Як називають людину – ледаря? (пригадування прислів’їв про працю). Читання казки „Як бджілки трутня виганяли” Конкурс розповідачів. Як насправді бджілки ставляться до трутнів? Чи шкода вам їх?



Висновок: Обов’язок кожної людини – старанно працювати (коротка розповідь про ставлення до людей похилого віку).

1 група – записати прислів’я про працю.

2 група – виписати 5 слів з орфограмами, навести свої приклади (розбір слова як частини мови „бджілка” – звуко – буквений аналіз).

3.10. Орфографічна хвилинка. (Робота з сигнальними картками „Е-И в корені слова”)

Лежав, тихенько, швиденько, вперед, тепленько, злетіти, синенько, дитина (яке слово із словника?)

Ланцюжок речень – від слова тихенько. Під диктування.

Весело шепочуться листочками подруги – берізки. (1 група – переклад українською мовою, 2 група – частини мови).



3.11. „Лото” – гра. Робота в парах – словникова робота (дітям роздано конверти зі словами прислівниками та лексичне значення слів. Яка пара швидше, та пара зачитує свої слова)

3.12. Робота з розвитку пам’яті та міжпредметні зв’язки (вчитель зачитує речення з текстів, які вивчались на уроках читання, потрібно згадати якого прислівника не вистачає):

Ще треті півні не співали, ніхто ніде не гомонів.

І блідий місяць на ту пору із-за хмари (де - де) виглядав.

Весна летіла (хутко), мов стокрила.

Байдужою рукою ту квіточку зів’ялую кинула (додолу). (Т.Г. Шевченко, Л. Українка).

Під диктування.

З вітром весняним сосна розмовляла, вічно зелена сосна. (основне речення, частина мови)

4. Творча робота. Робота з перфокартками за групами. Твір – мініатюра „Вилетів щиглик з клітки, весело заспівав”

1 група. Зайнявся ранок. З-за обрію (допиши прислівник) викотилося сонце. Туман почав танути. На траві і квітах заблищали краплини роси. Защебетали пташки, зашумів ліс. все ожило. (Дати заголовок тексту).

2 група. Перфокартка

Івась читав (як?)

Жайворонок співав (як?)

Теплі дні настають (коли?)

Туман піднімається (куди?)

Весняне сонечко світить (як?)

(прослуховування в записі весняної мелодії)

3 група – „Я знаю, як це слово писати”



5. Закріплення вивченого матеріалу.

1 група – з учителем. Запиши слова у такій послідовності:



На дошці:

  1. в(ранці) 3. чита...я 5. питати 7. в’язати

  2. з’явля...ся 4. щебетала 6. загадка

2 група – картки (вставити пропущену букву).

на дошці записати по правильно порядку.



6. Підведення підсумків

Гра „Простіше простого” (приз – ручка для переможця)

Питання та завдання.


  1. Прислівник – це незмінна частина слова.

  2. Дати приклад прислівника, що вказує на час дій.

  3. Назвати суфікси прислівників (поширені).

  4. Провідміняти прислівник уважно за родами.

  5. Підібрати синонім до прислівника „мальовнича”

  6. Прислівник, що вказує на ознаку дій.

  7. Порівняти, чим відрізняється прислівник від прикметника.

  8. Міні екзамен „Прислівник” (за бажанням учня дістають картки із завданням).

Записати прислівники, які вказують на ваші почуття від уроку.

На дошці: чудово, ліниво, весело, цікаво, дружно, старанно, красиво, щасливо, байдуже, працьовито, уважно.



7. Підсумок уроку. Рефлексія

8. Домашнє завдання (за вибором). Записати прислів’я, в яких використані прислівники (тема „Праця”). Скласти своє прислів’я про весну та працю.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка